Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Sürgős kérdés: Slusszkulcsot berakva nem tudom elfordítani a zárban. Kicsit mintha a szokottnál könnyebben is csúszna bele a zárba.

A kormányzár is be van kattantva. Akárhogy fordítom feszítem, kormányt, kulcsot, benyomom, nem tudom elfordítani a zárban.

Szétesett a belseje?

Milyen szerelő stb.-t érdemes hívni hozzá? Vagy mi a teendő? Szét lehet ezt kapni a helyszínen? (utca)

Ákos

Vagy a gyújtáskapcsolód (valószínűleg ez), vagy a gyújtáskapcsoló betéted esett szét szerintem. Nekem betét-gondom volt, ami ~1,5órájába telt a szerelőnek

Link to comment
Megosztás:

Vagy a gyújtáskapcsolód (valószínűleg ez), vagy a gyújtáskapcsoló betéted esett szét szerintem. Nekem betét-gondom volt, ami ~1,5órájába telt a szerelőnek

Közben addig erőltettem, ráztam a kulcsot, hogy sikerült elfordítani (és hazajönni).

A kérdésem akkor az, hogy itt most mi a teendő? Zárszakértő vagy sima autószervíz?

Link to comment
Megosztás:

Közben addig erőltettem, ráztam a kulcsot, hogy sikerült elfordítani (és hazajönni).

A kérdésem akkor az, hogy itt most mi a teendő? Zárszakértő vagy sima autószervíz?

Lehet hogy nem kell külön szaki hozzá. Ha pedig igen, azt majd a szervíz intézi, vagy pedig cseréli...

Link to comment
Megosztás:

Eddig még nem jött le a gyanta. Ma délután pont úgy esett a kocsira a fény, hogy majdnem agyvérzést kaptam a látványtól. Az egész autó kompletten apró pöttyökben csillogott. Kb 1 négyzetcentiméteren 5-6 apró pötty. Lehet, hogy tényleg csak polírozással tudom majd leszedni róla. Nagyon ideges vagyok. Legfőképpen azért, mert most tudtam meg, hogy az említett fenyőfáról levágtak egy ágat idén tavasszal. Ráadásul fizetek is a parkolóhelyért.

A polírozást legvégső esetben fogom csak bevetni. Megpróbálom még a gőzborotvát, csak nem találtam még gőzborotvás mosót. A környékünkön csak sima magas nyomásút ismerek. Utána jön a vegyszer... Szinte biztos vagyok, hogy találtak már ki erre valamit.

Vidd el egy kézi autómosóba és mond meg nekik hogy mi a problémád!Nagy valószínűséggel tudnak rá valami "házi praktikát" és kihagyhatod

a polírozást...

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy nem kell külön szaki hozzá. Ha pedig igen, azt majd a szervíz intézi, vagy pedig cseréli...

Érdekes, hogy ez a meleg így előhozta ezt a sok zárproblémát, ez ha jól számolom itt a fórumon (s akkor mennyi van az országban) a 3. eset kb 2 héten belül.

Én befújtam, így meleg időben nem szorul vészesen, csak kicsit, befújás előtt elégé akadva fordult el...Minden nyáron új kora óta így van. :D

Kollégám ismerősének még garanciális korában cserélték.

Link to comment
Megosztás:

Közben addig erőltettem, ráztam a kulcsot, hogy sikerült elfordítani (és hazajönni).

A kérdésem akkor az, hogy itt most mi a teendő? Zárszakértő vagy sima autószervíz?

Próbáld meg a tartalékkulcsot használni, azzal valszeg jobb lesz.

Szerintem ne fújd be semmivel, az már ilyenkor nem segít.

Egy új gyári kb 30e.

Én találtam a múltkor egy zárlakatost, aki 7e-ért megcsinálta.

Keresgessél Pesten, biztos ott is foglalkoznak vele.

Link to comment
Megosztás:

Zár probléma nekem előjött de mielőtt gond lenne én is befújtam neki. A WD40es kezelés óta teljesen jó igaz nekem is kicsit akad de nem vészesen. Nálam is minden nyáron szivattyú. De a WD eddig segített.

Úgy érzésre nem maga a kulcs csinálja a galibát, hanem a szerkezet és a retesz, ami kulcskivételkor kattan. De lehet ez csak délibáb.

A kulcslyukba (kulcsra) fújtad?

Link to comment
Megosztás:

Úgy érzésre nem maga a kulcs csinálja a galibát, hanem a szerkezet és a retesz, ami kulcskivételkor kattan. De lehet ez csak délibáb.

A kulcslyukba (kulcsra) fújtad?

Kulcslyukba kell...

Én ilyenkor nagy melegbe 2-3 hetente fulykodom, ha eszembe jut. Tegnap délután pl zárólajzóval, az nem is megy mellé...

Link to comment
Megosztás:

Egy jó tanács:

Otthon fújd be!

Én marha egy bolt előtt fújtam be, ott is ragadtam vele! :D

Azt meg hogy csináltad??

Elvileg keni, nem összeragassza...

Amúgy a kopás vagy berágódás a gyakori fújkálással megelőzhető, vagy lassítható.

Link to comment
Megosztás:

Azt meg hogy csináltad??

Elvileg keni, nem összeragassza...

Amúgy a kopás vagy berágódás a gyakori fújkálással megelőzhető, vagy lassítható.

nagyon régen még REKORD-os koromba contact spray-val fujtam be de otthon és zárcsere lett belöle mert összeragasztotta a lamellákat kb két hétig csavarhuzo volt a gy. kapcsolo azt hitte a yard hogy lopott a müszer.

Link to comment
Megosztás:

Azt meg hogy csináltad??

Elvileg keni, nem összeragassza...

Amúgy a kopás vagy berágódás a gyakori fújkálással megelőzhető, vagy lassítható.

Gondolom kimossa a ganét onnan, ahol elfér oda, ahol nem.

Lehet hogy ha folyamatosan fújkálod, akkor nincs gond, de az enyém sose volt , csak most.(de minek?) :D

Link to comment
Megosztás:

Még a következő 2 karakter, azaz az a 2 betű kellene, akkor lehet pontosan beazonosítani a szériát :D

Kösziii!

Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon - első hozzászólásom - de már végigolvastam sok régebbi hozzászólást. Köszönöm a sok hasznos tanácsot, amit azúton is kaptam :D . Ez a vezérműtengely dolog most megfogott, nagyon nem szeretnék pórul járni. Az én autómba szerelt motor kódja: Z14XEP19NN1889. Ez érintett ebben a mizériában? Ha igen, akkor beviszem a szervízbe és ingyen megcsinálják? Egyébként nem vagyok nagyon kibékülve a debreceni Olympia szervízzel, de ez másik történet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon - első hozzászólásom - de már végigolvastam sok régebbi hozzászólást. Köszönöm a sok hasznos tanácsot, amit azúton is kaptam :D . Ez a vezérműtengely dolog most megfogott, nagyon nem szeretnék pórul járni. Az én autómba szerelt motor kódja: Z14XEP19NN1889. Ez érintett ebben a mizériában? Ha igen, akkor beviszem a szervízbe és ingyen megcsinálják? Egyébként nem vagyok nagyon kibékülve a debreceni Olympia szervízzel, de ez másik történet.

Üdvözlet!

Ha ki vagy békülve, ha nem, ez az egy maradt!

Nekem vannak velük jó tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

ma megszoptam.

zafira.

a multkor amikor féket cseréltünk, akkor észre vettük, hogy a jobb féknyereg porvédő gumija szakadt.

nem baj, megrendeltem a gumit.

na ma gondoltam kicseréljük. kipumpáltuk a dugattyút, kicsit rozsdás volt. minden ment már össze, de a dugattyú úgy megszorult a féknyeregbe , hogy se ki,, se be....

jobb féknyereg csere.....

valószinülg a homok, és a víz megtette a hatását..... :D

most emelőn várja a holnapot....

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Ha ki vagy békülve, ha nem, ez az egy maradt!

Nekem vannak velük jó tapasztalataim.

Első szerviz: telefonos egyeztetés mindenről, ár fixálva, kimegyek. Ott laza 13e pénzzel magasabb az ár. Kérdem, ezt most hogy? Kolléga el hátra, susmus, visszajön, marad az az ár, amit telefonon megbeszéltünk, "kommunikációs hiba történt". De ez itt off nagyon, de lenne még. Céges autók is odajárnak, ismerős szerelőm lelkiismeretben ugrik egy szintet hozzájuk képest (előtte nem ismertem, hozzáteszem). Hozzáteszem, szeretném márkaszervízbe vinni a verdát, nem az áron múlik, mert kifizetem. De nem érzem azt a pluszt, amiért ez nekem megérné.

Lenne egy kérdésem: a kocsi most lesz 3 éves év végén, tehát lejár a gari a fődarabokra is. A kasznira 12 év van elvileg, de ez csak akkor érvényes, ha én minden évben elviszem hozzájuk a verdát?

Link to comment
Megosztás:

Első szerviz: telefonos egyeztetés mindenről, ár fixálva, kimegyek. Ott laza 13e pénzzel magasabb az ár. Kérdem, ezt most hogy? Kolléga el hátra, susmus, visszajön, marad az az ár, amit telefonon megbeszéltünk, "kommunikációs hiba történt". De ez itt off nagyon, de lenne még. Céges autók is odajárnak, ismerős szerelőm lelkiismeretben ugrik egy szintet hozzájuk képest (előtte nem ismertem, hozzáteszem). Hozzáteszem, szeretném márkaszervízbe vinni a verdát, nem az áron múlik, mert kifizetem. De nem érzem azt a pluszt, amiért ez nekem megérné.

Lenne egy kérdésem: a kocsi most lesz 3 éves év végén, tehát lejár a gari a fődarabokra is. A kasznira 12 év van elvileg, de ez csak akkor érvényes, ha én minden évben elviszem hozzájuk a verdát?

az utolsó kérdésedre, igen a válasz és asszem nem lehet megtörve sem az autó, mert akkor -legalábbis a törött elemekre- nem érvényes a gari.

Én így tudom, majd jönnek még az okosak és megerősítenek....vagy cáfolnak :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon - első hozzászólásom - de már végigolvastam sok régebbi hozzászólást. Köszönöm a sok hasznos tanácsot, amit azúton is kaptam :D . Ez a vezérműtengely dolog most megfogott, nagyon nem szeretnék pórul járni. Az én autómba szerelt motor kódja: Z14XEP19NN1889. Ez érintett ebben a mizériában? Ha igen, akkor beviszem a szervízbe és ingyen megcsinálják? Egyébként nem vagyok nagyon kibékülve a debreceni Olympia szervízzel, de ez másik történet.

~800--al nagyobb a motorszámod :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.