Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hi!

Nem müködik a kulcsom,nem nyit,nem zár,mióta a kislányom kb egy hete megcsócsálta!

Cseréltettem benne elemet,de így se jó!

Valakinek van ötlete!?

Újra kell tanítani. Beteszed a helyére, gyújtást adsz, és megnyomod pl a zárógombot egyszer. Ekkor újra programozódik, csinál egy nyitás zárást, és kész. Reméljük csak ennyi a bibi.

Link to comment
Megosztás:

És katalizátor nélkül milyen az élet? (Fogyasztásod legalábbis nem valami baráti.)

Simán betoldottatok egy csövet, vagy csak kiheréltétek a katalizátorból a kerámiát? Rángatás, sárgalámpa, ilyesmi?

Csak azért firtatom, mert valószínű az én katalizátorom is haldoklik, folyamatos a 0420-as hibakód, és időnként hektikus az alapjáratom, leállításkor az alapjárati léptetőmotor hosszasan kerreg, keresi a helyét, pedig nincs elkoszolódva (bár valószínű, ez nem függ direkt össze a katalizátorral, csak ez is kezdi megunni az életét).

Ha végképp elszakad a katalizátornál a cérna, novemberig nem nagyon lesz "kedvem" csereberélni, és addig is kéne járni valahogy.

Nem vettem észre a leírtakon kívül mást, nem nagyon lett hangosabb sem, csak kicsit mintha könnyebben pörögne föl, de ez tényleg csak minimális, teljesítmény növekedést nem érzek.

Link to comment
Megosztás:

Hangban mennyit dob, ha dob az ha nincs katalizátor, illetve középdob, illetve hangon kivül mi változik a működésben? jelenleg csak egy végem van, de szeretném kicsit hangosítani a kipufogó hangot, hagy keljen fel az egész utca ha hazaérek este. :)

Nem tudom, nekem még megvan a gyári középdobom és egy halk sportdob hátul, kicsit már behallani az utastérbe, de én inkább a diszkrétebb hangzást szeretem, ha rendes "sporots" hangra vágysz, lehet nem elég megszabadulni a katalizátortól és a középdobtól, de a hátsó dob is nagyon meghatározó lessz majd az első folytások nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Több kérdésem is lenne. Az első csöpög a motor váltófelöli oldalán az olaj, minden reggel kb 30-40mm átmérőjű folt van alatta. A nívó pálcán nem veszem észre, hogy fogyna az olaj. kb 3 hónapja van ez a jelenség, szerelő azt mondta, hogy addig ne foglalkozzam vele míg nem folyik jobban, mert nagy meló a főtengely szimeringet cserélni, mert ahogy nézte szerinte az a ludas. A kérdésem az lenne, mennyire reszkessek egy hosszabb út alatt 100-150km, hogy a szimeringem megadja magát és az autópályán vagy egy távoli városban elfolyik az olajam, már ha ez lehetséges?

A második...Mikor leállítom a motort, olyan mintha vissza felé fordulna még egy negyed fordulatot, ezt még más Astrán még nem tapasztlatam(Z14XE), azóta van mióta klímát raktak bele és szoftvert frissítettek rajta Ez előfordult másnál is?.(gyári bontott) Ami ezzel kapcsolatban felmerült, míg nem volt benne klíma két elektromos ventilátor volt a hűtőn, egy előtte egy utána, most csak a motor felöli van benne, és nagy melegben(mostanában)mikor parkolok vele vagy állok a dugóba felmegy a hőfok egész 95-98 fokra. Nem lehet, hogy szükség lenne még arra kisebb ventire is?

Nekem is szivárog, 3 éve... minden szerelő azt mondta nekem is, hogy majd akkor, ha kuplongozni kell, addig nem éri meg mert nagy meló.

Nekem nem látványos a fogyás, kb 1000 kilóméterenként megnézem a pálcát.

Visszavelé nem hiszem, hogy forogna, márcsak a lennkerék és a többi forgó alkatrész tehetetlensége miatt sem, nekem is z14xe van, én nem vettem észre ilyet, illetve csak annyit, hogy a ventillátort tényleg csak "végszükségben" kapcsolja be..

Link to comment
Megosztás:

Nem vettem észre a leírtakon kívül mást, nem nagyon lett hangosabb sem, csak kicsit mintha könnyebben pörögne föl, de ez tényleg csak minimális, teljesítmény növekedést nem érzek.

Akkor a fogyasztásod se a kat. hiányától ilyen magas? Technikailag hogyan van kiiktatva a katalizátorod?

Mondjuk nekem nem kell se hang, se teljesítmény, se semmi, csak el akarom odázni a cserét, ha bedobja a törölközőt.

Még egy kérdés: emisszióra milyen hatása van a dolognak?

Link to comment
Megosztás:

Akkor a fogyasztásod se a kat. hiányától ilyen magas? Technikailag hogyan van kiiktatva a katalizátorod?

Mondjuk nekem nem kell se hang, se teljesítmény, se semmi, csak el akarom odázni a cserét, ha bedobja a törölközőt.

Még egy kérdés: emisszióra milyen hatása van a dolognak?

e85 + a stílusom miatt eszik :)

Emisszió 4 éve lett utoljára mérve, akkor alig volt káros cucc benne (megintcsak e85 miatt)

Nekem annó úgy lett megoldva, hogy csavarhúzó+kalapács, katalizátor szétver, gyári "bojler test" szétvág, új univerzális katalizátor megvesz 12.000Ft-ért haverom méretre csinálta és visszahegesztette a helyére, majd a gyári varratokat leköszörülte és újra hegesztette, meg nem mondja senki, hogy barkács....

Ha érdekel a dolog megkérdezhetem vállal-e ilyen munkát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy kell leszedni G Astránál a küszöbvédő műanyag burkolatot? Úgy szeretném levenni hogy utána rendesen vissza is lehessen

tenni. Kell hozzá valami patent, ilyesmi ami egyszer használatos és a levételkor "kötelezően" megsérül és venni kell hozzá mielőtt nekilátok?

Köszi minden infót!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A következő a problémám, a hátsó féklámpa folyamatosan ég míg sem fékezéskor,sem máskor nem reagál(csak világít és kész)megnéztem a bizosítékokat, semmi eltérőt nem láttam.....van valakinek valami ötlete?az első lámpákkal minden rendben (még érdekesség h eddig a bal oldali helyzetjelzőm nem égett, mióta fennáll ez a probléma azóta a másik oldali nem ég de jó benne az izzó)!! köszi előre is

Üdv mindenkinek!Vége a nyaralásnak,újra itt!

Szedd ki az összes izzót hátúlról és nézd meg,hogy a felfele álló lábak nincsenek-e összeérve valamelyikben!Ha lehet ezt minél elöbb tedd meg mert a paneled folyamatosan áramot kap,még a kocsi is kigyulladhat!Nálam összevolt érve az izzó két szála,kiszedtem a panelt is megnézni aztán jó messzire el is dobtam,olyan forró volt!

Szerintem megér egy próbát! :)

Link to comment
Megosztás:

Ha 1500-nál elváltasz, 1000 környékére esik vissza a fordulat. Csodálkozol, h rángat? Még a modernebb dizelek sem szeretik. 2500 alatt felesleges elváltanod, alig van nyomaték...

Azt hiszem megvan a rángatás oka!1000 és 2000 között be-be rángat!Szerintem a levegőmennyiség az oka!Azt mondta egy opelos cartársam!Ugye az AGR le van lemezelve!Nem kap annyi levegőt más lesz a sűrítése!Alacsony fordulaton több levegő kell neki,az AGR zárva onnan nem kapja meg!A kívüről bejövő levegőt meg szabályozza a computer,hogy mennyit kapjon!Alacsony fordulaton az kevés neki ezért be-be rángat!

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

csak akkor csinálja amikor rajta van a világítás, ha csak beindítom és rálépek a fékre világít rendesen...

Nem teljesen világos nekem, hogy mi a hibajelenség. Világítás nélkül működik rendesen a féklámpád, de ha ráadod a világítást, akkor világít vele folyamatosan a féklámpa is? Ebben az esetben meg kéne nézned az izzókat, valószínű az egyikben elszakadt, és összeért a két izzószál, olyankor szokta ezt csinálni. (persze ilyenkor a világítás is megy a féklámpával együtt, csak azt nem veszed észre, mert az a gyengébb).

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem megvan a rángatás oka!1000 és 2000 között be-be rángat!Szerintem a levegőmennyiség az oka!Azt mondta egy opelos cartársam!Ugye az AGR le van lemezelve!Nem kap annyi levegőt más lesz a sűrítése!Alacsony fordulaton több levegő kell neki,az AGR zárva onnan nem kapja meg!A kívüről bejövő levegőt meg szabályozza a computer,hogy mennyit kapjon!Alacsony fordulaton az kevés neki ezért be-be rángat!

Vélemény?

Kívülről jövő levegőt az ECU szabályozná? Kötve hiszem. Azt a lábad szabályozza a pillangószelepen keresztül, az ECU ehhez állítja hozzá a befecskendezett benzin mennyiségét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném az alábbi dologban:

Újonnan vásárolt, 3 éves, 1.4 90LE Twinport Astra G Opelem van. Ma reggel a munkahelyemre érve (kb. 15km) a levegőbefúvást bekapcsoltam és benzinszagot éreztem a beömlőkön. Felnyitottam a motorháztetőt és szét volt durranva, robbanva a kartergázcső (a szelepdeknire rávezető tömlő).

Szerinteek mi rörténhetett vele? Haza tudok menni este vele vagy ne indítsam el? A válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném az alábbi dologban:

Újonnan vásárolt, 3 éves, 1.4 90LE Twinport Astra G Opelem van. Ma reggel a munkahelyemre érve (kb. 15km) a levegőbefúvást bekapcsoltam és benzinszagot éreztem a beömlőkön. Felnyitottam a motorháztetőt és szét volt durranva, robbanva a kartergázcső (a szelepdeknire rávezető tömlő).

Szerinteek mi rörténhetett vele? Haza tudok menni este vele vagy ne indítsam el? A válaszaitokat előre is köszönöm!

Lehetséges hogy nyest mászott be alulról? én már jártam úgy hogy megcsócsálta a vízcsövet:D

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges hogy nyest mászott be alulról? én már jártam úgy hogy megcsócsálta a vízcsövet:D

Garázsban van tartva, és felénk nincsenek ilyen állatok:) plusz szinte „szét van robbanva” cafatokra, kis gumidarabkák vannak ráragadva és megolvadva :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném az alábbi dologban:

Újonnan vásárolt, 3 éves, 1.4 90LE Twinport Astra G Opelem van. Ma reggel a munkahelyemre érve (kb. 15km) a levegőbefúvást bekapcsoltam és benzinszagot éreztem a beömlőkön. Felnyitottam a motorháztetőt és szét volt durranva, robbanva a kartergázcső (a szelepdeknire rávezető tömlő).

Szerinteek mi rörténhetett vele? Haza tudok menni este vele vagy ne indítsam el? A válaszaitokat előre is köszönöm!

Igen, ezek a csövek könnyen elöregszenek, nagy igénybevételnek vannak kitéve és szerintem bovli az anyaguk.

Melyik szólta el magát??

Nekem a vékonyon látszik, hogy ki van repedezve, de még nem szivárog, a vastagon pedig semmi, de mikor levettem a szelepfedelet, hogy ellenőrízzem a vezérműtengely csavarjait, akkor ahogy hajlítottam könnyezett... :)

Link to comment
Megosztás:

Engem is elért az a probléma, ami már többeknél is jelentkezett, mégpedig eltört az elemtartó forrasztása az indítókulcsban. Ha beviszem egy órásmesterhez, szerintetek meg tudja forrasztani, mert Én nem merek hozzákezdeni, félek szétégetném az egészet.

Én inkább tv-videó stb elektronikai szervízt javasolnám, ott van megfelelő szerszám és rutin is :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki megfejti nekem a köv hibakódot(lámpavillogást):

1614

Az autó nem indult, csak 3., 4. próbálkozásra, aztán ezt adta.

Szerk: lehet, hogy az immo kattant be???

Köszi

Ezt találtam hirtelen egy fórumon neked, de ez nem biztos csak egy tippLink.

Bazz lassú vagyok, gyorsabban megaszonta neked más is! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.