Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helló mindenkinek.

Olyan kérdésem lenne, hogy az 1.2-es 2002-es Astrámnál a sebességváltó elég nyűglődve, darabosan, nehezen veszi a sebességet.

Valahol a fórumon már olvastam /sajnos nem találtam meg/, hogy a váltó műanyag alkatrészeit kell beolajozni.

Hol találom ezeket az alkatrészeket? Van tudomásotok hasonló problémáról és annak megoldásáról? Vagy esetleg váltóolajat kellene cserélnem, vagy után töltenem?

Ja, és ami még feltűnt, hogy egymást követő két hátramenetbe rakáskor a váltó a másodiknál recseg, viszont ha közbe rakok bármilyen sebességet akkor tökéletesen működik.

Köszi előre is a válaszokat.

A hátramenet lehet természetes, mert ha hidegen nem benyomott kuplunggal indítok, akkor nekem is recseg. Vagy ha elfelejtem beteszem 1-be, majd hátramenetbe, s nem recseg....

Link to comment
Megosztás:

Szia

Ha a fogyasztókkal nem csinál jelentősebb áramcsökkenést akkor valszeg a szervószivattyúnál keresném a hibát. Köztudott a szervó közvetlen a generátorra van kötve legjobb tudásom szerint. Szervó nem ad hangos sípoló hangot ha tekergeted?

Vagy esetleg még feszszabályzó gond?

Nos most megleptél. Egyrészt nem tudtam hogy a szervópumpa közvetlen a generátorra van kötve.

Másrészt a szervóm nemcsak akkor ad hangos sípoló hangot ha tekerem hanem úgy állandóan.

Tehát álló helyzetben alapjáraton áll az autó és akkr is sípol.

Mivel azóta ilyen amióta hozzánk került így ezt betudtam annak hogy ilyen. Bár tény hogy az eredeti hiba (a fordulatesés) is megvan azóta.

Ez a sípoló szervó mit jelent? Csere? Valami nem jó benne?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem látom, a felsorolásodban az aksi ellenőrzését. Szerintem azt is meg kellene nézetni, mert az egy dolog, hogy most jó időben könnyen indul, mert gondolom minden nap használod. Majd télen, ha baja van, nehezebben indul vagy sehogy. De attól még lehet testzárlatos. És amikor magas a fordulat, akkor a generátor megadja azt a feszkót, ami a rendszernek kell. Alacsony fordulaton meg csak megnő az ellenállása az aksinak. Ez csak egy lehetőség, nekem volt egy régi skoda 120-asom :D és az ugyan ezt csinálta. Jó tudom nem egy kategória, de mégis, hátha.

Nemsokára jön egy akksi mert a másik autómban meghalt és vennem kell bele, akkor majd letesztelem.

Bár az előző évben is teljesen hibátlanul teljesített télen ez az akksi, minusz 15-ben is indult a kocsi gond nélkül, a hiba pedig már tavaly nyáron is fennállt szóval nem sok esélyt látok rá hogy ebből fakadna a probléma, de azért köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ezek teljesen jó értékek, de szerintem ez egyébként sem lehet generátor probléma. Mivel elvileg ha nincs töltés a generátor pont akkor fogja kevésbé a motort. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy rossz szabályzónál "direktbe" gerjeszt, de akkor meg túltöltene, vagy zárlatos az akksi, de akkor meg már az indítással is gondok lennének (és még ezekben az esetekben sem hiszem, hogy ez az alapjáratot befolyásolhatná). Szerintem inkább az alapjárat szabályozásával lesz valami gond, mert nem reagálja le a terhelés változását (ezzel nem vagyok képben, de gondolom, hogy működnie kell ott valami szabályozási folyamatnak).

Ez az alapjárati szabályozás dolog nekem is megfordult már a fejemben de más jele nincs, alapjáratom hidegen-melegen jó, gondolom ha probléma lenne az alapjárati szabályozással akkor az nem csak akkor jelentkezne ha tekerem a szervót.

Link to comment
Megosztás:

Már nem emlékszem pontosan, de valami 5-6 ezer körülire emlékszem az enyémnél.

Nekem az injektortisztításra offos autómnál tökéletesen bevált az hogy lefogyasztottam a naftát és a következő tanknak a fele benzin volt a fele meg etanol.

No az kiretkelt mindent az üzemanyagrendszerből.

Természetesen üzemanyagszűrőcsere bejátszik ezesetben mert az etanol kihord minden dzsuvát.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek.

Olyan kérdésem lenne, hogy az 1.2-es 2002-es Astrámnál a sebességváltó elég nyűglődve, darabosan, nehezen veszi a sebességet.

Valahol a fórumon már olvastam /sajnos nem találtam meg/, hogy a váltó műanyag alkatrészeit kell beolajozni.

Hol találom ezeket az alkatrészeket? Van tudomásotok hasonló problémáról és annak megoldásáról? Vagy esetleg váltóolajat kellene cserélnem, vagy után töltenem?

Ja, és ami még feltűnt, hogy egymást követő két hátramenetbe rakáskor a váltó a másodiknál recseg, viszont ha közbe rakok bármilyen sebességet akkor tökéletesen működik.

Köszi előre is a válaszokat.

Én is hasonló kapcsolási érzet nehézkes című problémával küzdök ezért felkeltette figyelmem írásod.

Én már túl vagyok a váltóolaj cserén illetve a rudazat teljes ellenőrzésén (ott minden tökéletes), jobb lett a kapcsolási érzet de messze nem olyan mint amit elvártam szóval még mindig darabos a dolog bár kétségkívül javult.

Van valami pontosabb infód erről a műanyag alkatrészeket beolajozni témáról, mert nekem már ez lenne az utolsó amit megpróbálok.

Link to comment
Megosztás:

Én is hasonló kapcsolási érzet nehézkes című problémával küzdök ezért felkeltette figyelmem írásod.

Én már túl vagyok a váltóolaj cserén illetve a rudazat teljes ellenőrzésén (ott minden tökéletes), jobb lett a kapcsolási érzet de messze nem olyan mint amit elvártam szóval még mindig darabos a dolog bár kétségkívül javult.

Van valami pontosabb infód erről a műanyag alkatrészeket beolajozni témáról, mert nekem már ez lenne az utolsó amit megpróbálok.

Nekem most 4 éves a kocsim, de már az elejétől fogva nehezen veszi be az 1 fokozatot.Amikor meleg a motor, akkor nincs baj.

Link to comment
Megosztás:

Nos most megleptél. Egyrészt nem tudtam hogy a szervópumpa közvetlen a generátorra van kötve.

Másrészt a szervóm nemcsak akkor ad hangos sípoló hangot ha tekerem hanem úgy állandóan.

Tehát álló helyzetben alapjáraton áll az autó és akkr is sípol.

Mivel azóta ilyen amióta hozzánk került így ezt betudtam annak hogy ilyen. Bár tény hogy az eredeti hiba (a fordulatesés) is megvan azóta.

Ez a sípoló szervó mit jelent? Csere? Valami nem jó benne?

Azt kipróbáltad már, hogy teljesen elengeded a kormányt és akkor is sípol-e? Nekem is sípol, de engem megnyugtattak, hogy ez ilyen. Ha már egy picit is rajta van a kezem, akkor már hallani a turbinaszerű felpörgését és sípolását. Ha nem fogom, akkor elcsöndesül.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok Urak!

Barátom fölhívott, hogy menjek át "bebikázni" a verdáját ("G" Astra) Tipikus "lemerült akksi szindróma" jeleit produkálta a kocsi, jóllehet az akksi "szeme" zöld volt. Bikázásra be is indult, szépen járt. Az utastérvilágítás alig észrevehetően vibrált, ezért mondtam Neki, hogy délután rámérünk majd a töltésre mert generátor hibára gyanakszom, de most nincs nálam a műszer. Viszont a délutánig már el sem jutottunk, ugyanis bement vele Békásról a Városmajorig, ott leállt és megint bikázni kellett és eltűnt a szervo-ja is. Kemény fékkel és kormánnyal hazalavírozott valahogy.

Mivel én Fordos vagyok, így lövésem sincs, mi lehet a gond, a cimbi meg aztán végképp egy műszaki antitalentum. Volna valakinek ötlete, hogy hova nyúljak, vagy vigyük el szerelőhöz? ...és milyen szerelőhöz? Egyszerű villanyászhoz, vagy ez inkább vákum hiba lehet? (én ez utóbbi mellet tenném le a nagy esküt)

Kössz előre is a segítséget!!!

Kössz mégegyszer mindenkinek, akksicsere lett a project vége.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a pollenszűrőt és körülnézve azt tapasztaltam, hogy a belső levegő álláson maradt.

Hol találok leírást, hogy a motorját hogy tudom kiszerelni?

A csavarjaihoz nem férek hozzá, mint ha ki kéne szerelni az egész ventilátort hozzá..

Most meghekkeltem, hogy csak kintről szívjon, de néha nem ártana, ha nem jönne be a 40éves Ikarusz kipuffja..

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a pollenszűrőt és körülnézve azt tapasztaltam, hogy a belső levegő álláson maradt.

Hol találok leírást, hogy a motorját hogy tudom kiszerelni?

A csavarjaihoz nem férek hozzá, mint ha ki kéne szerelni az egész ventilátort hozzá..

Most meghekkeltem, hogy csak kintről szívjon, de néha nem ártana, ha nem jönne be a 40éves Ikarusz kipuffja..

No úgy néz ki megtaláltam..

Link to comment
Megosztás:

Én is hasonló kapcsolási érzet nehézkes című problémával küzdök ezért felkeltette figyelmem írásod.

Én már túl vagyok a váltóolaj cserén illetve a rudazat teljes ellenőrzésén (ott minden tökéletes), jobb lett a kapcsolási érzet de messze nem olyan mint amit elvártam szóval még mindig darabos a dolog bár kétségkívül javult.

Van valami pontosabb infód erről a műanyag alkatrészeket beolajozni témáról, mert nekem már ez lenne az utolsó amit megpróbálok.

Először is köszönöm minden válaszadónak a válaszát.

Másodszor kedves sortársam, úgy emlékszem a váltó szoknya alatti / fogalmam nincs hogy kell levenni / résznél és a motortérben van valahol olyan két műanyag szerkezet amit be kellene olajozni és akkor megszűnne ez a darabos váltó működés. Ezt az információt valahol a fórumon olvastam csak nem találom azóta se.

Sajnos még érdemben nem tudtam vele foglalkozni, mivel más elfoglaltságom volt, de ha időt tudok rá szakítani akkor az eredményt megosztom a fórumon.

Személy szerint egy olaj szint ellenőrzésével fogom kezdeni, elvileg cserélni nem kell, mivel olyan túlzott igénybevételnek nincs kitéve. Viszont ha után kell tölteni az érdekelne, hogy milyen olajat tehettek bele az Astra váltójába 2002 körül. Utána felkutatom ezeket a műanyag alkatrészeket.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Segítségeteket szeretném kérni, olyan problémám volna 1.2(75le) G Astrámmal, hogy a mostani 0fok körül hidegben nem nagyon szívatja a motort régebben 1200körül szívatta most épphogy 1000 az alapjárat. Hidegen régebben ha már 15fok volt akkor is 1200fordulat volt. Ja és még amíg hideg kb 2000körüli fordulatnál picit rángat. Szerintetek mi lehet a baja? Hőfokszenzor esetleg? Előre is köszönöm Üdv

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem van, akinek Behr a rendszere.

Most, hogy rendesen lehűlt kint az idő megint elkezdett zörögni, ill. nyűszögni, vagy nyikorogni a fűtőventim.

Tavaly is csinálta reggeli első indításkor, de pár perc után abbahagyta, nem foglalkoztam vele.

Nyáron semmit nem produkált.

De most már 1-en áll a kapcsoló, és szól..

Mit lehet ezzel tenni ?

Ki kell szedni és megkenni ? Bonyolult ?

Link to comment
Megosztás:

Ha végig olvastad, akkor, tudod.

Kiszárad a ventilátor (csúszó)csapágya. Melegben, a csapágy is kitágul. Hidegben, összehúzódik.

Kenés nélkül, nyikorog. Melegszik, elhallgat.

De egy kicsit szorul is. Ezért, több áramot fog felvenni.

Az előtét ellenállás a normál állapotra lett tervezve.

Ezért, jobban melegszik majd. A benne levő hőbiztosíték 125°C-on kiolvad!

A ventilátor, csak a 4-es fokozaton fog működni.

Húú, tényleg a vége..

Felületesen olvastam el.

A diódákra, és a mikrokapcsolóra koncentráltam csak.:-(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.