Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A szíj típusa nagyon nem mindegy. Van olyan szíj ami már újjan surrog zümmög meg kicsit dízeles hangja lesz tőle a kocsinak ha kemény. Sokáig nem tudtam mi okozza az erős surrogást. Aztán elindítottuk a generátor szíj nélkül és igencsak szép hangja lett a motornak. Így aztán jöttek a tippek hátha feszítő csapágy van oda azt is megnéztük, majdnem ki is cseréltük de aztán fel lett rakva egy kopott egy puhább szíj és elmúlt a zaja. Így hát lett véve egy ugyanolyan csak új. Egy tuti ha nem csapágyas semmi meg jó a szíj, akkor annak max garázsba tud hangja lenni de akkor is jó fülnek kell lenni hogy felismerd hogy szíjzaj.

Link to comment
Megosztás:

A szíj típusa nagyon nem mindegy. Van olyan szíj ami már újjan surrog zümmög meg kicsit dízeles hangja lesz tőle a kocsinak ha kemény. Sokáig nem tudtam mi okozza az erős surrogást. Aztán elindítottuk a generátor szíj nélkül és igencsak szép hangja lett a motornak. Így aztán jöttek a tippek hátha feszítő csapágy van oda azt is megnéztük, majdnem ki is cseréltük de aztán fel lett rakva egy kopott egy puhább szíj és elmúlt a zaja. Így hát lett véve egy ugyanolyan csak új. Egy tuti ha nem csapágyas semmi meg jó a szíj, akkor annak max garázsba tud hangja lenni de akkor is jó fülnek kell lenni hogy felismerd hogy szíjzaj.

Otthon könnyű cserélni? Nem kell az egyik motortartó bakot levenni?

Link to comment
Megosztás:

Otthon könnyű cserélni? Nem kell az egyik motortartó bakot levenni?

Generátor szíjnál semmit nem kell kivenni. Kitámasztod a szíjfeszítőt úgy hogy veszel egy (ha jól emlékszem 13-14es csillag kulcsot) 14es felét ráteszed a feszítő csavarjára. Eltolod ellenkező irányba ahova feszít. Leveszed a régit. Újat ráteszed a főtengely tárcsára meg a klíma komprira. Majd annyira ellent feszítesz hogy a generátoron át tudd tenni középre a feszítőre, nagyjából ráigazítod a szíjat visszaengeded a feszítőt, utána elindítod aztán megnézed jól fut-e a szíj. Elmagyarázni nem igazán egyszerű de megcsinálni végképp nem téma.

Link to comment
Megosztás:

De az csak annyi, hogy kiveszem a csavart, és úgy átfűzőm? Vagy ellen kell tartani a motornak, vagy megtartja addig az egy motortartó nélkül a motort?

Mivel teljesen ki kell venni a jobb oldali tartóbakot, alulról meg kell támasztani a motort egy fatuskóval legalább, mert amint kioldod a csavart, "lezúg" a jobb oldal. Persze csak kicsit, de én nem reckíroztam, nem hiányzik semmilyen sérülés rá. Jobban mondva, el sem jutsz addig, nem is tudod kiszedni a csavarokat a lefelé feszülés miatt.. De csak óvatosan, ne sérüljön az olajteknő. Ha kint a tartóbak és óvatosan leereszted a motort (vagy megemeled az autót), nem kell tovább a támaszték, megtartja ami ott van. Visszafelé ugyanúgy megtámasztottam a motort alulról, hogy szépen visszakerüljön a megfelelő magasságba a csavarok kényelmes berakásához. Már ékszíjat se lehessen simán cserélni, vidd a szagszervízbe.... Vagy el tudjátok képzelni, tervezés, kivitelezés, pezsgőtörés az első Twinportos motorú G Astra oldalán, majd áll az egyszeri szaki, aki fel akarja rakni az ékszíjat motorindítás előtt: "Főnök, van egy kis gond..." ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is aláírom,nekem ugyan F astránál volt ez a jelenség,aztán később annyira "eldurvult" hogy üzem meleg mocinál is lehetett hallani egy kicsit.Ékszíjat kicseréltettem,és megszűnt a jelenség.Aztán pár év múlva megint előjött a dolog,járó motornál egy nagyon pici WD 40-et fújtam az ékszíjtárcsára(most biztos sokan megköveztek,hogy a WD 40 nem oda való,nekem bejött),és már is elhallgatott.

Gondolom elöregedett az ékszíj,megkeményedett,és attól csinálta ezt a církuszt.

Nem tudom, WD-40 -et én nem raknék oda, de tény, hogy a szíj szárad ki, vetemedik meg. Egy öreg szaki mutatta: tubusos Fabulon kézkrémmel (borsónyi a szíj mindkét szabadon hozzáférhető részére) csodákat lehet művelni. Rákened, és elhalkul, meglágyul... azóta is kap minden ősszel, nincs is semmi hangja...

Link to comment
Megosztás:

Mivel teljesen ki kell venni a jobb oldali tartóbakot, alulról meg kell támasztani a motort egy fatuskóval legalább, mert amint kioldod a csavart, "lezúg" a jobb oldal. Persze csak kicsit, de én nem reckíroztam, nem hiányzik semmilyen sérülés rá. Jobban mondva, el sem jutsz addig, nem is tudod kiszedni a csavarokat a lefelé feszülés miatt.. De csak óvatosan, ne sérüljön az olajteknő. Ha kint a tartóbak és óvatosan leereszted a motort (vagy megemeled az autót), nem kell tovább a támaszték, megtartja ami ott van. Visszafelé ugyanúgy megtámasztottam a motort alulról, hogy szépen visszakerüljön a megfelelő magasságba a csavarok kényelmes berakásához. Már ékszíjat se lehessen simán cserélni, vidd a szagszervízbe.... Vagy el tudjátok képzelni, tervezés, kivitelezés, pezsgőtörés az első Twinportos motorú G Astra oldalán, majd áll az egyszeri szaki, aki fel akarja rakni az ékszíjat motorindítás előtt: "Főnök, van egy kis gond..." ;)

Z14XEP-nél mennyi a csereperiódus?

Néztem kiváncsiságból a szervizkönyvet, de a Z14XEP nem szerepel benne...

3 opció van benne:

60e km-enként ellenőrzés

valamelyiket 120e-nél, valamelyiket pedig 150e-nél kell cserélni (vagy 10 év)

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek légyszíves!

Ma menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa és elment a kormányszervó is. Alig tudtam hazajönni. Régebben már olvastam ilyen jellegű hibáról másnál is, de most nem találom. Mi lehet a hiba, generátor vagy akksi? Mondjuk az akksi még a gyári ami benne van. 8 éves, megérett a cserére, de nem tudom okozhat-e ilyen hibajelenséget? Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy mostanában reggelente indításnál a benzinmutató és a fordulatszámmérő visszaesett a nulla szintre, majd beindulás után a normális értékeket mutatták.

Megoldódott a hiba. A generátor diódahíd volt hibás, azt kellett cserélni, ahogyan többen is rámutattak. Kicseréltettem, most már jó.

Link to comment
Megosztás:

Megoldódott a hiba. A generátor diódahíd volt hibás, azt kellett cserélni, ahogyan többen is rámutattak. Kicseréltettem, most már jó.

Hol vetted, mennyiért?

Amúgy több féle generátorral vannak szerelve a kocsik? Illetve más-más a dióda híd?

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP-nél mennyi a csereperiódus?

Néztem kiváncsiságból a szervizkönyvet, de a Z14XEP nem szerepel benne...

3 opció van benne:

60e km-enként ellenőrzés

valamelyiket 120e-nél, valamelyiket pedig 150e-nél kell cserélni (vagy 10 év)

Ékszíj vizsgálat és szükség esetén csere: 60e km vagy 2 év

Link to comment
Megosztás:

Szia Próbáld ki:hidegen indítsd be,10 perc elteltével fogd meg a termosztáttól a hűtőre menő csövet,ha érezhetően meleg,akkor nem zár jól a termosztát.

Reggel megnéztem mi a helyzet. A felső cső kezdett hamarabb melegedni. Akkor ezek szerint nem zár a termosztátom?

Link to comment
Megosztás:

Ékszíj vizsgálat és szükség esetén csere: 60e km vagy 2 év

De konkrét csereperiódús nincs megadva...elmehet akár 200e km-t is, ha szemrevételezéssel jó? ;) Az előírást nem értem

uhuhu esetleg nem tudod, hogy mennyi km-nél kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Hol vetted, mennyiért?

Amúgy több féle generátorral vannak szerelve a kocsik? Illetve más-más a dióda híd?

Szia!

Ugyan az volt a problémád,mint nekem 1 hónappal ezelőtt.

Mennyibe fájt a művelet?

Itt vettem a diódahidat, 7800,- ft volt. A szerelés 6500-ba került, úgyhogy 14.300 ft volt összesen.

Igen, több fajta generátorral van szerelve, az enyémen egy 100 A-es van. A generátoron feltüntetett sorozatszám alapján adtak diódahidat.

Link to comment
Megosztás:

De konkrét csereperiódús nincs megadva...elmehet akár 200e km-t is, ha szemrevételezéssel jó? ;) Az előírást nem értem

uhuhu esetleg nem tudod, hogy mennyi km-nél kell cserélni?

irtam PÜ-t ;)

nincs csere előírás, akkor kell cserélni ha baja van, azaz elöregedett, kirepedezett. de ezek elég sokat kibirnak....

Link to comment
Megosztás:

Szia igen nem zár rendesen a termosztátod.A Wahler gyártmányút ajánlom.

Csak Wahler, engem le'opatott 2X is, / 1x egy HANS-PRIES kotvány, másodjára valami EPS FACET / utána mondták hogy csak ezt ajánlják.

A másik dolog: ha te magad cseréled, mert azt te is meg tudod oldani.

A termosztátház csatlakozó széleit fémig csiszold le zsírtalanítsd, stb. és kend be valami jó féle tömítőpasztával.

Ennyi a titok. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, nálam csak akkor hűl vissza egy kicsit, amikor kinyit a termosztát, de akkor is csak alig észrevehetően. 80 fok vagy az alá visszahűléskor eléggé esélyes, hogy a motor állandóan a teljes vízkört melegíti, tehát nem zár (jól) a termosztát.

Mindenesetre palicska nézd meg, amit ASTRA G X16XEL cartárs ír, azzal jobban be lehet határolni a gondot.

Ma reggel pontosan megnéztem, hogy nálam mi a szituáció.

Külső hőmérséklet: 6.5 fok

Motor hőmérséklet óra szerint: ~87 fok

Fűtés: 1-es fokozat hőfok maximum melegre állítva

Kitettem üresbe 2km-t gurultam alapjáraton 80-al, és visszahűlt ~83 fokra... Nálam szerintem csak a fűtést vette le, meg amennyi hideg levegőt kapott a blokk menet közben.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel pontosan megnéztem, hogy nálam mi a szituáció.

Külső hőmérséklet: 6.5 fok

Motor hőmérséklet óra szerint: ~87 fok

Fűtés: 1-es fokozat hőfok maximum melegre állítva

Kitettem üresbe 2km-t gurultam alapjáraton 80-al, és visszahűlt ~83 fokra... Nálam szerintem csak a fűtést vette le, meg amennyi hideg levegőt kapott a blokk menet közben.

Ez teljesen természetes dolog, ezzel semmi baj nincsen, minimálisat muszáj, hogy csökkenjen, illetve ingadozzon, de ez tényleg csak pár fok ahogy írod is 3-4 fok.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel pontosan megnéztem, hogy nálam mi a szituáció.

Külső hőmérséklet: 6.5 fok

Motor hőmérséklet óra szerint: ~87 fok

Fűtés: 1-es fokozat hőfok maximum melegre állítva

Kitettem üresbe 2km-t gurultam alapjáraton 80-al, és visszahűlt ~83 fokra... Nálam szerintem csak a fűtést vette le, meg amennyi hideg levegőt kapott a blokk menet közben.

Hazafelé megnéztem. Az úttest rossz állapota miatt van egy kb.1,1 km hosszú motorfékes közlekedés(30km/h). A fűtés letekerve és a venti sem ment. külső hőmérséklet 9 fok. Így nem annyira hűl ki, de így is majdnem eléri a nyolcvan fokra való visszahűlést.

Link to comment
Megosztás:

Ez teljesen természetes dolog, ezzel semmi baj nincsen, minimálisat muszáj, hogy csökkenjen, illetve ingadozzon, de ez tényleg csak pár fok ahogy írod is 3-4 fok.

Amivel én szoktam segíteni a hidegekben a motor mihamarabbi felmelegedését: indítás után ha van rá lehetőség, kb. 1-2 percig alapjáraton hagyom járni, majd indulás után 2000 körül tartom a fordulatot és nem kapcsolok ventilátort, amíg meg nem mozdul a a hőfokmérő (ablak résnyire leengedve, így nem párásodik a szélvédő se). Azt tapasztaltam, hogy így lehet a leghamarabb felmelegíteni. Érdekes, hogy a ventilátor kikapcsolása mennyit számít.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.