Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ilyesmire gondoltál?

hali fűtőradiátor csere majdnem megvolt

minden ok

van fűtés

hiba oka a radiátoron lévő elektromos csap szarta el magát a fekete csőben van egy gumi golyó szerűség ennek a mozgatója tört el a motor működik. na a gumit átnyomtam egy cs húzóval és fűt

ráadásul a kábelezésemen delphi volt írva közbe meg behr rendszerű a kicsike

ezt is beszívtam holnap cserélhetem ki a radiátort

ha már itt vagyok szétbontva csere

csere folyamata a következő közép box kiszerelése

hamutartó és az alatta lévő rész

+ a kézi alatti tároló

a boxot 5 csavar fogja, hamutartót kettő a bőr részek eltávolítása nélkül szétszedhető.

nálam utólag kiderült behr rendszerű ezen fém csíptetők fogják össze a radiátor takaró elemeket

ezeket kioldva irány a motor alá, itt található a csepp víz elvezetés 2 csavar fogja

szívás a kitekerésük nincs hely, meg jó hosszúak

ekkor majdnem teljesen eltávolítható a műanyag de ki kell oldani a jobb oldali mfal tartó vasat két méretesebb csavar, ekkor már kifér a műanyag a váltó felé húzva. itt egy kis erőszak szükséges ugyanis felülről csatlakozik bele a folytatása a csőnek . szétugrik de egy kis odafigyelés szükséges

a radiátor már könnyű tészta 2 stift fogja a helyére kiold és már húzható is ki. vigyázat mert van rajta egy motor ennek a csatiját is ki kell oldani.

persze mielőtt kioldod le kell engedni a hűtő folyadékot

innentől meg látszik a fekete csonk amit szintén két stift csatlakoztat a radiátorhoz, ebben található a fekete gumi golyó szerűség amit ki kellett iktatnom

a motor dolgozott benne ellenőriztem csak a gogolyó nem csinált semmit.

érdekelne hogy hol lehet tömítéskészletet kapni a radiátorhoz 4db kéne ami a bejövő és kimenő csonkon van, meg ami a radiátor és a fekete rész között van?

köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Mi az oka,hogy ilyet szeretnél csinálni?

Tele van a micsodám már a váltogatással meg a páromnak is.

Az autó 85%-ban Budapesten van használva, ezért rendkívül jól jönne és nagyon dobna a komforton.

A fogyasztásnövekedéstől sem félek nagyon, budapesti használatban most is 9-10-et eszik az autó (páromat valamiért nem tudom rászoktatni a motorfék használatra, ha nem a gázt nyomja akkor azonnal kinyomja a kuplungot, ezért aztán nem hiszem hogy ehhez képest az automata többet enne).

Azért szeretném ezt átalakítani mert nem tervezek autót cserélni más típusra, a használtautó.hu pedig 924 db G Astrát dob ki, ebből 15 automata, de mind nagy motoros, dízel, kombi, a felszereltségről meg ne is beszéljünk (egy cdx sincs ha jól láttam), tehát lecserélni ezt egy automatára sem alternatíva.

Link to comment
Megosztás:

Tele van a micsodám már a váltogatással meg a páromnak is.

Az autó 85%-ban Budapesten van használva, ezért rendkívül jól jönne és nagyon dobna a komforton.

A fogyasztásnövekedéstől sem félek nagyon, budapesti használatban most is 9-10-et eszik az autó (páromat valamiért nem tudom rászoktatni a motorfék használatra, ha nem a gázt nyomja akkor azonnal kinyomja a kuplungot, ezért aztán nem hiszem hogy ehhez képest az automata többet enne).

Azért szeretném ezt átalakítani mert nem tervezek autót cserélni más típusra, a használtautó.hu pedig 924 db G Astrát dob ki, ebből 15 automata, de mind nagy motoros, dízel, kombi, a felszereltségről meg ne is beszéljünk (egy cdx sincs ha jól láttam), tehát lecserélni ezt egy automatára sem alternatíva.

Abszolut érthető!Azt azért hozzátenném ,hogy pl egy 1,8-as nem fogyaszt számottevően többet,mint

az 1,6.Nekem számításaim szerint városban olyan 9-10 körül fogyaszthat a kocsi,bár ez nem

Budapesti forgalomra értendő.Kíváncsi vagyok, mit mondanak majd az automatára való

átszerelésre árban.

Én azt gondolom,hogy mégis egyszerűbb lenne venni egy automatást!Esetleg kintről hozni és gázosítani! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Abszolut érthető!Azt azért hozzátenném ,hogy pl egy 1,8-as nem fogyaszt számottevően többet,mint

az 1,6.Nekem számításaim szerint városban olyan 9-10 körül fogyaszthat a kocsi,bár ez nem

Budapesti forgalomra értendő.Kíváncsi vagyok, mit mondanak majd az automatára való

átszerelésre árban.

Én azt gondolom,hogy mégis egyszerűbb lenne venni egy automatást!Esetleg kintről hozni és gázosítani! :lol:

Szerintem is egyszerűbb lenne venni egy automatát de ahhoz ezt először ezt el kellene adni ami szerintem kvázi lehetetlen látván a hahu-s túlkínálatot.

Szóval marad az átépítés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Munkatársam autójához kérnék segítséget ami egy seat. Az a gond vele, hogy -5fok körül de ettől hidegebbe nem tudja a zárat kinyitni. Már volt neki zárbetét csere de ez sem oldotta meg a problémát. Hallott már valaki ehhez hasonlót? Valakinek van valami ötlete? Mi már mondtuk neki "vegyél másik kocsit".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Munkatársam autójához kérnék segítséget ami egy seat. Az a gond vele, hogy -5fok körül de ettől hidegebbe nem tudja a zárat kinyitni. Már volt neki zárbetét csere de ez sem oldotta meg a problémát. Hallott már valaki ehhez hasonlót? Valakinek van valami ötlete? Mi már mondtuk neki "vegyél másik kocsit".

Spanyol kocsi a mediterrán éghajlathoz van szokva,meg kell melegíteni és nyitni fogja! :D

Más ötletem nincs,kérem kaccssolja ki! :devlish:

Amúgy télleg nem tudom,ha Seat,ha más,,,,,, :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem néha szokott olyat csinálni, hogy egy-egy hosszú út után alacsony fordulatról gyorsítva berángat. Ritkán fordul elő egyelőre, de úgysejtem hogy ez is EGR probléma lehet. Szerintetek?

Velem is előfordult már h gyorsításkor általában 70-80 km/h -nál egy pillantra mintha megtorpanna, vagy rántana egyet, de tényleg csak egy pillanatra aztán megy szépen. Ahhoz tudnám hasonlítani mintha váltásnál kicsit gyorsabban engeded fel a kuplungot érzés....Aztán olyan is előfordul néha h üresben az autó (nem hideg motorral) gurulok és a fordulat felmegy olyan 1200-ra olyan 2-3 másodpercre aztán visszamegy alapjáratra. Ritkán csinállja ezeket, de azért kicsit aggasztó.

Egy problémáról beszélünk?????

Link to comment
Megosztás:

Velem is előfordult már h gyorsításkor általában 70-80 km/h -nál egy pillantra mintha megtorpanna, vagy rántana egyet, de tényleg csak egy pillanatra aztán megy szépen. Ahhoz tudnám hasonlítani mintha váltásnál kicsit gyorsabban engeded fel a kuplungot érzés....Aztán olyan is előfordul néha h üresben az autó (nem hideg motorral) gurulok és a fordulat felmegy olyan 1200-ra olyan 2-3 másodpercre aztán visszamegy alapjáratra. Ritkán csinállja ezeket, de azért kicsit aggasztó.

Egy problémáról beszélünk?????

Az talán inkább folytószelep probléma vagy alapjárati motor,de valóban

akár rendetlenkedő AGR is okozhatja.Minden esetre első körben,ha ezeket

kipucultatod nagy valószínűséggel rendbe jön és szinte semmibe sem kerül!

Link to comment
Megosztás:

Velem is előfordult már h gyorsításkor általában 70-80 km/h -nál egy pillantra mintha megtorpanna, vagy rántana egyet, de tényleg csak egy pillanatra aztán megy szépen. Ahhoz tudnám hasonlítani mintha váltásnál kicsit gyorsabban engeded fel a kuplungot érzés....Aztán olyan is előfordul néha h üresben az autó (nem hideg motorral) gurulok és a fordulat felmegy olyan 1200-ra olyan 2-3 másodpercre aztán visszamegy alapjáratra. Ritkán csinállja ezeket, de azért kicsit aggasztó.

Egy problémáról beszélünk?????

Nem teljesen, nekem ez kizárólag kis sebességnél és alacsony fordulatnál jön elő, pl. mikor hamar elváltom az egyest, és alacsony fordulatról kezdek el gyorsítani másodikban, vagy mikor lassan lépésben gurulok és onnan gyorsítva rálépek a gázra akkor megtorpan és rángat egyet-kettőt. És azt figyeltem meg, hogy ez hosszú utak után fordul elő mikor legalább 80-100 km-t megyek, de csak ritkán. Nem tudom, hogy ezzel összefügghet-e de előfordult olyan is, hogy indításnál nem akart beindulni, csak ha kicsit ráléptem a gázra. Ez is úgyszintén hosszabb túrák után, és a majdnem 2 év alatt mióta nálam van összesen háromszor játszotta, úgyhogy nem nagyon foglalkoztam vele, mert így max csak találgatni lehet az okát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Munkatársam autójához kérnék segítséget ami egy seat. Az a gond vele, hogy -5fok körül de ettől hidegebbe nem tudja a zárat kinyitni. Már volt neki zárbetét csere de ez sem oldotta meg a problémát. Hallott már valaki ehhez hasonlót? Valakinek van valami ötlete? Mi már mondtuk neki "vegyél másik kocsit".

hy

nekem anno a fiat stilom volt ilyen,midig befagyott, :lol: a zárat mozgato bovden a pára ráfagyott!!a megoldás ajtókárpit le ,az összes zárhoz tartozó bovden,+müanyag kütyüt bezsirozni,vagy valamilyen zsiros srayal befujni :D

Link to comment
Megosztás:

Az talán inkább folytószelep probléma vagy alapjárati motor,de valóban

akár rendetlenkedő AGR is okozhatja.Minden esetre első körben,ha ezeket

kipucultatod nagy valószínűséggel rendbe jön és szinte semmibe sem kerül!

Köszi a segítséget. Elviszem egy szakihoz és elvégeztetem rajta mindenképpen, főleg ha nem kerül sokba. Tudtok esetleg valami tisztító szert ajánlani hozzá? Mondjuk valami alkohol, vagy ilyen kontakt tisztító spray??? Vagy valami adalékkal nem lehet ezt megoldani??

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnátok mondani, hogy hol találom a kocsiba a pollenszűrőt, mert kiszedtem a kesztyűtartót én naív és azt hittem h ott lesz, de nem ott van mivel ugyebár két tipus van ebből is???? És azt meg tudná valaki mondani h melyik pollenszűrő kell ebbe a tipusba a kisebb vagy a nagyobb, mert ebből is 2 méret van elvileg. Jah Opel astra g 2001 es 1.2 klímás.

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnátok mondani, hogy hol találom a kocsiba a pollenszűrőt, mert kiszedtem a kesztyűtartót én naív és azt hittem h ott lesz, de nem ott van mivel ugyebár két tipus van ebből is???? És azt meg tudná valaki mondani h melyik pollenszűrő kell ebbe a tipusba a kisebb vagy a nagyobb, mert ebből is 2 méret van elvileg. Jah Opel astra g 2001 es 1.2 klímás.

A hasznos infókban megtalálod a leírást a kiszerelésről.Egyébként tényleg a kesztyűtartó kiszerelésével

jutsz el a pollenszűrőhöz,ott van a bal oldalon egy kis műanyagajtócska mögött,asszem 3 csavart

kell kicsavarni az ajtón és óvatosan kihúzni,mert elég szűk a hely.A vásárláshoz legjobb ha viszed és pont olyat

kérsz,mint amit kivettél,de motorszám alapján is tudják milyen kell bele!

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnátok mondani, hogy hol találom a kocsiba a pollenszűrőt, mert kiszedtem a kesztyűtartót én naív és azt hittem h ott lesz, de nem ott van mivel ugyebár két tipus van ebből is???? És azt meg tudná valaki mondani h melyik pollenszűrő kell ebbe a tipusba a kisebb vagy a nagyobb, mert ebből is 2 méret van elvileg. Jah Opel astra g 2001 es 1.2 klímás.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&st=60

66-os hozzászólás!

Link to comment
Megosztás:

Azt a 3 csavart kellene kicsavarni és kihúzni azt a műanyag fiókot? Elég nehezen lehet hozzáférni.....

hy

nem, a kép amit látsz az a kétfajta tipust mutatja be behr vagy delphi,a benézel a kőzépkonzol alá

amilyen a tiédbe van olyan tipusu pollenszürő kell neked,a pollenszürö a kesztyütarto mögött van hátul bal oldalt, ha csavaros a fedele akkor delphi ha patentos akkor behr a fedél olyan 5cm széles 25cm magas asszem "kb" :rolleyes:

http://www.google.hu/imgres?q=opel+astra+g...x=126&ty=43

Link to comment
Megosztás:

hy

nekem anno a fiat stilom volt ilyen,midig befagyott, :rolleyes: a zárat mozgato bovden a pára ráfagyott!!a megoldás ajtókárpit le ,az összes zárhoz tartozó bovden,+müanyag kütyüt bezsirozni,vagy valamilyen zsiros srayal befujni :huh:

Köszi szépen. Majd mondom neki, remélem jó lesz végre neki, mert olyan történetet mondott tegnap reggel, hogy azt hittem meghalok a röhögéstől.

Link to comment
Megosztás:

hy

nem, a kép amit látsz az a kétfajta tipust mutatja be behr vagy delphi,a benézel a kőzépkonzol alá

amilyen a tiédbe van olyan tipusu pollenszürő kell neked,a pollenszürö a kesztyütarto mögött van hátul bal oldalt, ha csavaros a fedele akkor delphi ha patentos akkor behr a fedél olyan 5cm széles 25cm magas asszem "kb" :rolleyes:

http://www.google.hu/imgres?q=opel+astra+g...x=126&ty=43

Köszi szépen így már menni fog:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Cartársak!

Hátha tudtok nekem segíteni, mert kicsit döglődik a verdám.

Adott egy 2003-as g astra z14xe hajtóművel. A problémám az, h meleg motornál, kvázi motorfék üzemben( mondjuk mikor 2-es v 3-asban gurulok) hirtelen világítani kezd a szervízes lámpa, és a motor gyengébb üzembe kapcsol. Ha leállítom, várok kicsit majd újra indítom, akkor ismét normális a dolog(de nem mindíg).

Van, h eleve hibalámpával indul, de főként melegen.

Még azt vettem észre, ha hosszabb távon megyek, pl a fordulat nem esik 2300-2500 alá, akkor nincs semmi gond. Lehet, h az AGR szelep döglődik?

Kivillogtattam a hibakódokat: 1120 1122 1550

Eddig tök ló volt minden, nemrég cseréltem gyertyát, mindig rendesen (10-12e km) cserélem az olajat. Vizet, olajat(max 2-3dl/10e km) nem eszi.

Szívesen olvasnám az ötleteket, hátha sikerülne itthon meghenkölni! :rolleyes:

Köszönettel: Norbi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.