Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello!

Egy 1.2-es benzines (1998, 48kW) Astra G tulajdonosa vagyok. Aprobléma a kocsival hogy indítás után, ha felmelegszik a motor, nagyobb gázadásnál/padlógáznál kigyullad a műszerfalon a sárga Check Engine lámpa, és a motornak teljesen elmegy az ereje (a fordulatszám sem emelkedik), egészen addig amíg fel nem engedem a gázpedált 1-2 másodpercre. utána "teljes erővel" dolgozik a motor, de ha nagyobb gázt adok ismételten lámpa felvillan, erő elmegy. Így csak negyedgázon tudok menni az autóval, ami megnehezíti az előzéseket, emelkedőkön való feljutásokat. Szerelőnél volt, hibakódolvasás után azt mondta Lambdaszonda csere, de a csere (utángyártott) után is ugyanúgy előjön a probléma. A fogyasztása nem nőtt, 6 liter alatt van. A válaszokat köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Persze jó volna tudni a hibakódot is. Segít megtalálni a hiba okát és sokat elárul a szerelő szakmai felkészültségéről/hozzáállásáról.

Csak annyit mondott hogy Lambdaszonda, és hogy amikor bemelegszik a motor, nem ad jelet, vagy valami ilyesmit mondott.

A légtömegmérő cserés, vagy javítható/kiiktatható valahogy?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az első futóművel lenne kapcsolatos a kérdésem. Most az autóm úgy áll, mint amit fenékbe billentettek, a hátulja égnek áll. Megmértem a kerékjárati doboknál az abroncs és a felső perem között távolságot, és elöl 2 cm-el lejebb van a sárvédőív, mint hátul. Különösebben nem is zavarna, ha nem akadna bele minden járdaszegélybe a spoiler.

Megjegyzem, a szomszédomnak is van egy ilyen járgánya, mint az enyém - Caravan - de neki elöl-hátul akkora a távolság, mint nekem hátul.

Kérdésem, hogy lehet-e állítani az első futóművön, hogy feljebb emelkedjen a kasztni? Ha nem, akkor mit lehet csinálni (azon kívül, hogy nem állok a járdára, és nem az elejes szakad le, hanem a kilógó hátuljába mennek bele :sneaky: )?

A válaszokat előre is köszönöm: P.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az első futóművel lenne kapcsolatos a kérdésem. Most az autóm úgy áll, mint amit fenékbe billentettek, a hátulja égnek áll. Megmértem a kerékjárati doboknál az abroncs és a felső perem között távolságot, és elöl 2 cm-el lejebb van a sárvédőív, mint hátul. Különösebben nem is zavarna, ha nem akadna bele minden járdaszegélybe a spoiler.

Megjegyzem, a szomszédomnak is van egy ilyen járgánya, mint az enyém - Caravan - de neki elöl-hátul akkora a távolság, mint nekem hátul.

Kérdésem, hogy lehet-e állítani az első futóművön, hogy feljebb emelkedjen a kasztni? Ha nem, akkor mit lehet csinálni (azon kívül, hogy nem állok a járdára, és nem az elejes szakad le, hanem a kilógó hátuljába mennek bele :sneaky: )?

A válaszokat előre is köszönöm: P.S.

Nekem a toronycsapágy szilentek cseréjével emelkedett 1,5 centit az eleje. Így már sokkal ritkábban akadok el.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a toronycsapágy szilentek cseréjével emelkedett 1,5 centit az eleje. Így már sokkal ritkábban akadok el.

Most centiztem le a kerékív felső szélének talajtól mérhető távolságát:

Bal első: 62 cm

Jobb első: 64 cm

Bal hátsó: 66 cm

Jobb hátsó: 66 cm

Ez lehet a toronycspágy szilenttől? A bal első és a hátsók között 4 cm !!! de a két első között is 2 cm !!! különbség van.

Módosítva : piratson
Link to comment
Megosztás:

Most centiztem le a kerékív felső szélének talajtól mérhető távolságát:

Bal első: 62 cm

Jobb első: 64 cm

Bal hátsó: 66 cm

Jobb hátsó: 66 cm

Ez lehet a toronycspágy szilenttől? A bal első és a hátsók között 4 cm !!! de a két első között is 2 cm !!! különbség van.

Nekem elől 64cm hátul 63,5cm. Bal oldalon mértem!

185/65R15-ös gumival. És nincs az autóban senki és semmi.

Ebből az látszik, hogy neked inkább följebb van hátul. Elől pedig elsősorban a rugó és a torony csapágy/szilent/rögzítés határozza meg a magasságot.... Elől valószínűleg akkor nincs baj.

Hátul nem tudom miért van fentebb. Azt sem tudom, hogy az enyém jó-e. Eddig annak gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elől 64cm hátul 63,5cm. Bal oldalon mértem!

185/65R15-ös gumival. És nincs az autóban senki és semmi.

Ebből az látszik, hogy neked inkább följebb van hátul. Elől pedig elsősorban a rugó és a torony csapágy/szilent/rögzítés határozza meg a magasságot.... Elől valószínűleg akkor nincs baj.

Hátul nem tudom miért van fentebb. Azt sem tudom, hogy az enyém jó-e. Eddig annak gondoltam.

Kösz a mérést! Ahogy most írtad,Igazad lehet a toronycsapággyal és szilenttel, mert kormányzáskor is hallható egy nyekergő hang előről. Azt hiszem csereérett lett :shame: .

Link to comment
Megosztás:

Persze jó volna tudni a hibakódot is. Segít megtalálni a hiba okát és sokat elárul a szerelő szakmai felkészültségéről/hozzáállásáról.

ezért írtam a légtömegmérőt ,mert lambda hibára szinte midig lambdát cserélnek és közben meg a légtömegmérő a sz@r :)
Link to comment
Megosztás:

Csak annyit mondott hogy Lambdaszonda, és hogy amikor bemelegszik a motor, nem ad jelet, vagy valami ilyesmit mondott.

A légtömegmérő cserés, vagy javítható/kiiktatható valahogy?

a légtömegmérő az cserés ... nem javítható

de közel sem biztos hogy az a baj :)

gépen élőadatokat nézve sok minden kiderülne

Link to comment
Megosztás:

valamelyik csatalakozási pont kontakt hibás

mi lett piszkálva/bontva/mozgatva/kiszedve ?

Hát ami azt illeti nagy takarítás volt a kocsiban, minden belső küszöb + a váltót és a kéziféket körülölelő műanyagot leszedtem + be kellett húznom egy új RCA kábelt a mélynyomóhoz,

egyébhez nem nyúltam.

Link to comment
Megosztás:

Hát ami azt illeti nagy takarítás volt a kocsiban, minden belső küszöb + a váltót és a kéziféket körülölelő műanyagot leszedtem + be kellett húznom egy új RCA kábelt a mélynyomóhoz,

egyébhez nem nyúltam.

aha..

én valamelyik ülés alatti csatira gondolnák ...

oldal légzsák van?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.