Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Olyan témáról írok, ami sokakat érinthet.

A kocsimban bowdenes váltó van, melynek a váltókar kosara kikopott. Ennél fogva sebességbe rakva is úgy lötyög, mintha üresben lenne.

Magát a problémát az okozza, hogy a váltokar-golyó a kosárban fel-alá mozog, így az 1-2 sebességfokozatok kapcsolásakor felemelkedik, s ezzel nehézzé vagy akár lehetetlenné téve a sebességváltást. Öreg "szakik" erre azt mondják, hogy férfiasan le kell nyomni a váltókart -mintha zsigulis hátramenetet kapcsolnánk - és úgy kell az 1-2 fokozatot kapcsolni.

Egy darabig így is csináltam, de egy idő után tele lett vele a hócipőm. Futottam jópár kört, miként tudnám a váltókar műanyag fészkét kicserélni, de mindenhol azt a választ kaptam, azt sehogy, szerezzek egy egész váltókulisszát. Ja... ez olyan, hogy leszakad kabátgomb, de ne egy újat varrjak fel rá, hanem vegyem meg az egész kabátot.

No ez jól felbosszantott, így elkezdtem utána járni a dolognak. Nos

megcsináltam, és tényleg működik.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tud valaki arról infót mondani hogy hány év a g astra átrosdásodási garancia, 2003-as astráról van szó.A másik kérdésem az lenne hogy az 1.2 motórhoz hány amperes aksi való?

Asszem 12 év de csak vezetett szervizkönyvvel és számlákkal tudod érvényesíteni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan témáról írok, ami sokakat érinthet.

A kocsimban bowdenes váltó van, melynek a váltókar kosara kikopott. Ennél fogva sebességbe rakva is úgy lötyög, mintha üresben lenne.

Magát a problémát az okozza, hogy a váltokar-golyó a kosárban fel-alá mozog, így az 1-2 sebességfokozatok kapcsolásakor felemelkedik, s ezzel nehézzé vagy akár lehetetlenné téve a sebességváltást. Öreg "szakik" erre azt mondják, hogy férfiasan le kell nyomni a váltókart -mintha zsigulis hátramenetet kapcsolnánk - és úgy kell az 1-2 fokozatot kapcsolni.

Egy darabig így is csináltam, de egy idő után tele lett vele a hócipőm. Futottam jópár kört, miként tudnám a váltókar műanyag fészkét kicserélni, de mindenhol azt a választ kaptam, azt sehogy, szerezzek egy egész váltókulisszát. Ja... ez olyan, hogy leszakad kabátgomb, de ne egy újat varrjak fel rá, hanem vegyem meg az egész kabátot.

No ez jól felbosszantott, így elkezdtem utána járni a dolognak. Nos

megcsináltam, és tényleg működik.

Ez akadozó váltóra is jó lehet? Mi az egy drót darab, amit beletett?

Egyébként nem semmi a srác kocsija! :)

Link to comment
Megosztás:

mi a kérdés??? nem látok :D 55 az jó neked vagy 60

Igen az amper erőségre voltam kiváncsi mert 5-éve van nálam az autó és még nem csréltem benne aksit, ja és 72 amperes van benne de hogy miért azt nem tudom.De idáig nem volt probléma vele csak a télen egy kicsit nyüglődött már, le fogom cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Ez akadozó váltóra is jó lehet? Mi az egy drót darab, amit beletett?

Egyébként nem semmi a srác kocsija! :)

Én egy 4 mm vastag festett (sima felületű) acél huzalból hajlítottam a karikát, ami kb 38-40 mm átmérőjű. Ez pont arra jó, hogy a kosár tetejét rászorítsa a golyóra, amit így lenyomva tart.

Korábban erőlködve lehetett az 1-2 sebességet kapcsolni, most majdnem úgy, ahogyan a filmben,szinte "egyujjal".

Ha a váltó akadozását arra érted, hogy nem sikerül mindig az 1-2 sebességfokozatot kapcsolni, és a persely van kikopva akkor ez az apró drót darab ezen is segít.

Csak halkan jegyzem meg, egy használt, így lehet, hogy ugyan ilyen sz@r állapotú kulissza 15-20 ezer, egy vadi új 120.000-től indul. Ez a drót kb. 15 Ft, és ha csak 1-2-3 év múlva kell cserélnem a kulisszát, akkor is nyertem vele.

Link to comment
Megosztás:

Igen az amper erőségre voltam kiváncsi mert 5-éve van nálam az autó és még nem csréltem benne aksit, ja és 72 amperes van benne de hogy miért azt nem tudom.De idáig nem volt probléma vele csak a télen egy kicsit nyüglődött már, le fogom cserélni.

Az 55 vagy 72 az konkrétan kapacitás, és AmperÓRÁban mérik. Van ott egy másik adat, ami az indítóáramerősség, azt mérik Amperben, de az ilyen 500-as nagyságrendű érték. Na neked az 1.2-es motorhoz nem kell valami nagy indítóáramerősség, 200A bőven elég volt még az idei télen is, úgyhogy kb. bármilyen akku megfelel ebből a szempontból (nem, az nem probléma, hogy az akku 500A-t tud). Kapacitás terén meg 45Ah-nál többet én feleslegesnek tartok. Gyári is szerintem ekkora lehet, vagy esetleg 55Ah. Attól nagyobbat teljesen felesleges venni bele. 72Ah az a dízelekhez való, ott is inkább csak a kétlitereshez. Valaki nagyon okos akart lenni és azért tette bele a 72Ah-t, de felesleges pénzkidobás. Ha most jól indít, akkor én megvárnám a cserével a telet, fél évet nyernél vele.
Link to comment
Megosztás:

Ez akadozó váltóra is jó lehet? Mi az egy drót darab, amit beletett?

Egyébként nem semmi a srác kocsija! :)

Hát ja!

Lábtér ki van világítva. Ez nagyon fontos.

Világításkapcsoló állítja le a motort és nem a gyújtáskapcsoló. Ez is rendkívül fontos.

A műszerfalon üvölt az ABS kontroll, tehát hibás. Ki nem sz@rja le. :omg:

Minden másra ott a ... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az 55 vagy 72 az konkrétan kapacitás, és AmperÓRában mérik. Van ott egy másik adat, ami az indítÓáramerősség, azt mérik Amperben, de az ilyen 500-as nagyságrendű érték. Na neked az 1.2-es motorhoz nem kell valami nagy indítÓáramerősség, 200A bőven elég volt még az idei télen is, úgyhogy kb. bármilyen akku megfelel ebből a szempontbÓl (nem, az nem probléma, hogy az akku 500A-t tud). Kapacitás terén meg 45Ah-nál többet én feleslegesnek tartok. Gyári is szerintem ekkora lehet, vagy esetleg 55Ah. AttÓl nagyobbat teljesen felesleges venni bele. 72Ah az a dízelekhez valÓ, ott is inkább csak a kétlitereshez. Valaki nagyon okos akart lenni és azért tette bele a 72Ah-t, de felesleges pénzkidobás. Ha most jÓl indít, akkor én megvárnám a cserével a telet, fél évet nyernél vele.

Köszönöm a választ valószinüleg a nyár végén fogom lecserélni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ valószinüleg a nyár végén fogom lecserélni.

Egy töltőfeszültség mérést azért nem árt megejtened. Nem valószínű, hogy azzal legyen a probléma, tekintve, hogy az akku már legalább öt éves, de azért nem árt kizárni a lehetőséget (nekem van akkum, ami idén hét éves, és még nem mutatja csereérettség jeleit). Járó motornál tompított+távolsági be, hátsóablakfűtés be, és ekkor ha 13,7V felett marad a feszültség az akkun mérve, akkor jó a töltés.

Link to comment
Megosztás:

Én egy 4 mm vastag festett (sima felületű) acÉl huzalból hajlítottam a karikát, ami kb 38-40 mm átmÉrőjű. Ez pont arra jó, hogy a kosár tetejÉt rászorítsa a golyóra, amit így lenyomva tart. Korábban erőlködve lehetett az 1-2 sebessÉget kapcsolni, most majdnem úgy, ahogyan a filmben,szinte "egyujjal". Ha a váltó akadozását arra Érted, hogy nem sikerül mindig az 1-2 sebessÉgfokozatot kapcsolni, És a persely van kikopva akkor ez az apró drót darab ezen is segít. Csak halkan jegyzem meg, egy használt, így lehet, hogy ugyan ilyen sz@r állapotú kulissza 15-20 ezer, egy vadi új 120.000-től indul. Ez a drót kb. 15 Ft, És ha csak 1-2-3 Év múlva kell cserÉlnem a kulisszát, akkor is nyertem vele.

1-es, 2-es néha nehezen megy be, igen. Nem tudom emiatt-e, de meg fogom nézni. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Asszem 12 év de csak vezetett szervizkönyvvel és számlákkal tudod érvényesíteni...

Így van. Meg kell legyenek a "rozsdaátvizsgálási" pecsétek.

Amikor nekem volt ilyen gondom, korrektül állt hozzá a GM. A javítás után a 12. évig tovább él a garanciám.

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondjon már egy normális szerelőt aki nem csak találgatja hogy mi a baja, hanem szinte már ránézésre is megmondja! (kis túlzással) Astra G ---Z14XEP--- >F48< 2005 06 22 gurult le a szalagról! opel szalonok nem érdekelnek mert ott csupa "hozzáértő dolgozik",saját tapasztalatból mondom,nem fejteném ki!!! Ajka és környékén! max 70km körzet! Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondjon már egy normális szerelőt aki nem csak találgatja hogy mi a baja, hanem szinte már ránézésre is megmondja! (kis túlzással) Astra G ---Z14XEP--- >F48< 2005 06 22 gurult le a szalagról! opel szalonok nem érdekelnek mert ott csupa "hozzáértő dolgozik",saját tapasztalatból mondom,nem fejteném ki!!! Ajka és környékén! max 70km körzet! Előre is köszönöm!

A futómű problémádra?

Ha jól emlékszem a hátsó futómű nem állítható. Gyanítom nem csak a futómű hajolt el. 2-3 cm az nem semmi!

Az "Így csináld ..." is így tudja.

Módosítva : Zachi
Link to comment
Megosztás:

A futómű problémádra?

Ha jól emlékszem a hátsó futómű nem állítható. Gyanítom nem csak a futómű hajolt el. 2-3 cm az nem semmi!

Az "Így csináld ..." is így tudja.

Konkrétan nem csak arra! melegen dieseles hangja van,balos nyújtott kanyarnál 70km/h felett morgás nem kicsit! De állítólag a sok okoskodó aki csak alá feküdt, és nem felemelte,szilent csuszott el meg a tartó! Érdekes módon azóta de utoljára, kétszer is volt a márka szervízben,(de szerintem ez csak a megszólítása) és ellenőrizték a futóművet stb,ja meg a műszaki is ott történt! de az autó tökéletes! (szerintük) pedig ha ezt egy félszemű is látja hogy @ra nem jó!
Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nem csak arra! melegen dieseles hangja van,balos nyújtott kanyarnál 70km/h felett morgás nem kicsit! De állítólag a sok okoskodó aki csak alá feküdt, és nem felemelte,szilent csuszott el meg a tartó! Érdekes módon azóta de utoljára, kétszer is volt a márka szervízben,(de szerintem ez csak a megszólítása) és ellenőrizték a futóművet stb,ja meg a műszaki is ott történt! de az autó tökéletes! (szerintük) pedig ha ezt egy félszemű is látja hogy @ra nem jó!

Nem csapágyas az a bal hátsó kerék? Volt egy Fiat Ritmo-m valamikor régen és annak volt ilyen jelensége, hogy kanyarban búgott mint állat. Mert kanyarban a belső kerekekről lekerült a terhelés és morgott.

Link to comment
Megosztás:

Nem csapágyas az a bal hátsó kerék? Volt egy Fiat Ritmo-m valamikor régen és annak volt ilyen jelensége, hogy kanyarban búgott mint állat. Mert kanyarban a belső kerekekről lekerült a terhelés és morgott.

szerintem a jobb oldali leszz mert azt csaptam a patkának!
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.