Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ennyi :)

nekem annyi minden félbe van hagyva... :)

kesztyű tartó hűtés is félbe van :)

eccer :)

Na ezzel én is így vagyok, illetve azzal a különbséggel, hogy elkezdve sincs nagyon semmi :D

Pedig terv az van ezer, egyelőre én még nem küzdök azzal a problémával, hogy nincs mit szerelni :) Nem vetem én el a zárható kesztyűtartó ötletét sem, csak az egyelőre nagggyon hátul van a fontossági sorrendben :)

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy legyen mit szerelni??? :o Atyaúristen! Egy éve beszart a hátsóablakspriccolóm, de még nem vitt rá a lélek, hogy szétszedjem. Csak akkor bosszankodok, amikor kellene.

Ezek nem olyan szerelnivalók hogy valami elromlott az autón és azt kell megjavítani, az engem is bosszantana. De ha éppen nem kell semmit megjavítani, akkor is találok tennivalót, pl. nekem mániám hogy megpróbálok utólag beszerelni olyan extrákat az autóba, amik gyárilag rendelhetőek voltak, de az enyémből hiányoznak, viszont aránylag kis költségből megoldhatóak. Esetenként még akkor is ha részben vagy teljesen szükségtelen extráról van szó. Így kötöttem be magamnak a tempomatot, és így csináltam hűthető kesztyűtartót is (bár ilyen G Astránál sosem volt, csak az utód H-nál), és pont ezért gondolkodom most az ülésfűtésen illetve a kikapcsolható kipörgésgátlón is. De én még kicsiben játszom, személyesen ismerek olyat aki maga szerelte be az autójába a gyári klímát, riasztót és a két első légzsákot is (nem G Astráról van szó), meg még ezer apróságot.

Vannak ilyen bogaras emberek akiknek az ilyesmi örömet okoz... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ezek nem olyan szerelnivalók hogy valami elromlott az autón és azt kell megjavítani, az engem is bosszantana. De ha éppen nem kell semmit megjavítani, akkor is találok tennivalót, pl. nekem mániám hogy megpróbálok utólag beszerelni olyan extrákat az autóba, amik gyárilag rendelhetőek voltak, de az enyémből hiányoznak, viszont aránylag kis költségből megoldhatóak. Esetenként még akkor is ha részben vagy teljesen szükségtelen extráról van szó. Így kötöttem be magamnak a tempomatot, és így csináltam hűthető kesztyűtartót is (bár ilyen G Astránál sosem volt, csak az utód H-nál), és pont ezért gondolkodom most az ülésfűtésen illetve a kikapcsolható kipörgésgátlón is. De én még kicsiben játszom, személyesen ismerek olyat aki maga szerelte be az autójába a gyári klímát, riasztót és a két első légzsákot is (nem G Astráról van szó), meg még ezer apróságot.

Vannak ilyen bogaras emberek akiknek az ilyesmi örömet okoz... :icon1:

Akkor kérdeznék!

Neked be volt vezetékelve a tempomat kar 4 szál vezetéke? Ha nem akkor hol és hogyan húztad be?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Megint döglődik a gép. :(

Reggel indítás után olyan 10 mp-el elkezd rángatni, mintha csak 2-3 henger menne. De úgy, hogy rendesen taposni kell neki, hogy le ne álljon. Pár perc múlva meg már megy rendesen..

Nekem alapból két fokozatban veszi vissza a dúsítást.Indítás után 1250-en pörög, aztán kis idő múlva visszaveszi 1000-re, majd újabb kis idő múlva 750-re. Noh miután visszamegy 1000-re, onnantól már nem rángat.

Gondolom, meg kéne hajtani autópályán, de a mostani benzinárak és matrica ár mellett nem akarok, csak úgy üresjáratban furikázni. A május 1-i négynapos ünnepben úgyis megyek Balatonmáriára, noh akkor majd meghajtom. Csak addig kéne kihúzni valahogy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem indul az Astra ügyben segítségre lenne szükségem :confused: . Adott egy 2003-as Astra G kombi, motorjele Z12XE. Tegnap reggel hidegen szépen beindult, mentünk vele 3-4 kilométert. 5 perc állás után simán beindult, pár kilométer normál működés után (semmi durrogás vagy rángatás) megálltunk vásárolni 2 percre, és azóta nem indul :huh: .

Az önindító forgatja rendesen, még az olajnyomás lámpa is elalszik közben. Hibaüzenetet kivillogtattam, de semmi, csak folyamatos, azonos ütemű pislogás. Próbáltam levenni az akkumlátor sarut 5 percre, hátha összeakadt a lelkében valami, de semmit nem segítettem vele.

Pillanatnyilag itt tartok, ha van valami hasznos tanács szívesen venném... Jelenleg a munkahelyem parkolójában áll, ott kicsit korlátozottak a lehetőségek javításra.

Köszönet, ha valami ötlet van.

Üdv!

Megoldódott a problémám :icon1: .

Ha valaki más is így járna... az üzemanyagpumpa összekötő csövénél kellett keresni a hibát. A hátsó ülés alatti fedél mögött. Azt mondta a szerelő, hogy a G Astránál ez gyakran előfordul, elperforálódik a cső, és ez miatt nincs meg a benzinnyomás. Ezt gyorsan ki lehet zárni, (wessz tanácsa alapján :icon13: , köszönet érte) "féktisztitóval be lehet röffenteni légszürönél".

Köszönet a segítségért uhuhu -nak és _Robi_ -nak is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Olyan problémám merült fel, hogy elkezdett ugrálni az ablaktörlő karja. Erre kivettem a biztosíték táblából a relét, mert gondoltam hogy annak van vmi baja. Megpucoltam az érintkezőjét visszatettem és így jó is.

Viszont azóta a műszerfal visszajelző ledjei nem működnek, sőt a fordulatszámmérő sem. Mi lehet a baja?

Kiszedtem a biztosítékokat is megnézni és épp mindegyik.

Ha vki tud kérem segítsen, mert elég rossz így, azt se látom milyen sebességgel megyek :D

Előre is köszönöm a segítséget! :D

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

1.4 16v. Motor kattogó hangot ad. Több független megfigyelő egyöntetűen hidrotőke kopást diagnosztizált. "Ki kéne cserélni mindet!" = drágadolog. (Hidrotőkeadalékot már próbáltam, de nem segített...)

Kérdés: Nem tudtok véletlenül olyan szakembert, aki el tudná dönteni, hogy melyik hidrotőke rendetlenkedik, vagy legalább azt, hogy sad.png melyik henger... (4 hidrotőkényit még beruháznék).

Köszi.

Tom

nem értek nagyon hozzá de ha láncos akkor az adja a hangot,állítólag..és lehet benne igazság! autó szerelőtől autószerelőig jártam és mind azt mondta amit neked! ám itt az opel forumon :D HÁLA a sok jó forumozónak (IMY) kiderült hogy nem olyan nagy a baj:)
most nézem ez 2004 es hozzászólás
Link to comment
Megosztás:

engem az bosszant, hogy hiába működik, lehetetlen beállítani rendesen sad.png

nekem egyszer sikerült..de aztán mikor használtam rá jöttem hogy még sem jó :omg: utána próbálgattam de fél óra után feladtam! most úgy van beállítva hogy a folyadék úgy is lefelé folyik :D
Link to comment
Megosztás:

Akkor kérdeznék!

Neked be volt vezetékelve a tempomat kar 4 szál vezetéke? Ha nem akkor hol és hogyan húztad be?

Köszi!

Nekem szerencsém volt, minden be volt vezetékelve. Csak a kormánykapcsolót meg a kuplungkapcsolót kellett megvennem, és 20perc alatt be is szereltem a tempomatot. :blush:

Link to comment
Megosztás:

nem értek nagyon hozzá de ha láncos akkor az adja a hangot,állítólag..és lehet benne igazság! autó szerelőtől autószerelőig jártam és mind azt mondta amit neked! ám itt az opel forumon :D HáLA a sok jó forumozónak (IMY) kiderült hogy nem olyan nagy a baj:)
most nézem ez 2004 es hozzászólás

Tipikus opel hang láncos, szerintem ne is foglalkoz vele az enyém is ilyen,ha majd csörög a lánc akkor kell vele foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

Tipikus opel hang láncos, szerintem ne is foglalkoz vele az enyém is ilyen,ha majd csörög a lánc akkor kell vele foglalkozni.

Meg amúgy is ha 50e-ként leveszed a szelepfedelet, ha nyúlott érzed... A vezérműtengelyeket sem árt megnézni néha...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szeretném a segítségetek kérni! Asta G kocsim van és az a gond, hogy 130-140 km/h között felvillan a motorvisszajelző lámpa. Nem álltam meg azonnal de a gázt visszavettem. 110-120 km/h-nál elaludt. Felgyorsítottam megint és ugyanabban a tartományban ismét felvillant. Hazamentem vele és megnéztem amit tudtam magamtól hirtelen. Víz van benne, olaj van benne EGR szelepet kitakarítottam gyertyák még jók de azokat is megsuvickoltam meg hézagot állítottam.

Valaki tud segíteni??

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Olyan problémám merült fel, hogy elkezdett ugrálni az ablaktörlő karja. Erre kivettem a biztosíték táblából a relét, mert gondoltam hogy annak van vmi baja. Megpucoltam az érintkezőjét visszatettem és így jó is.

Viszont azóta a műszerfal visszajelző ledjei nem működnek, sőt a fordulatszámmérő sem. Mi lehet a baja?

Kiszedtem a biztosítékokat is megnézni és épp mindegyik.

Ha vki tud kérem segítsen, mert elég rossz így, azt se látom milyen sebességgel megyek :D

Előre is köszönöm a segítséget! :D

Hello!

Nekem is az volt a gondom egyszer. Mármint, hogy nem mértek az órák. Egyik nap mentem vele jó volt utána meg nyesta. Elvittem elektroműszerészhez, megnézte kb 3 órán keresztül szarakodott vele majd széttárt karokkal közölte, hogy nem tud segíteni de 5000 pezetát azért tegyek már le neki a polcra. Bontóba mentem ezek után és egy használt komplett egységet vettem 8000-ért. Remélem megoldódik a gondod, de műszerészhez ne vidd hacsak nincs valami ilyen haverod mert szépen legombolnak.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlöm az opeles kollegákat!

Én is segitséget kérnék.Van egy 2002-es z18xe G astrám109000km-el..A januári éves szerviz után 2 km megtételét követően menet közben leállt a motor./2006-óta van nálam az autó,eddig ilyet sosem produkált/.Semmilyen hibajelzés nem előzte meg a leállást ,nem ugrált a fordulatszám.Egy finom rángatást lehetett érezni és már ki is gyulladt a müszerfalon minden lámpa.Ujrainditás nem segitett,kb 2 perc várakozás után mintha mi sem történt volna beindult, mentem tovább.1 hónapig tökéletesen müködött minden mig újra elő nem jött ugyanez a jelenség.Majd a mai napon kétszer egymás után.Eddig nem jártam utánna a dolognak mert olyan ritkán jelentkezett de ez a mai két eset beparáztatott.A januári szerviznél a gyertyákat cserélték.Nem tudom ennek lehet-e köze a dologhoz.Ha valalkinek van ötlete kérem ossza meg.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem is az volt a gondom egyszer. Mármint, hogy nem mértek az órák. Egyik nap mentem vele jó volt utána meg nyesta. Elvittem elektroműszerészhez, megnézte kb 3 órán keresztül szarakodott vele majd széttárt karokkal közölte, hogy nem tud segíteni de 5000 pezetát azért tegyek már le neki a polcra. Bontóba mentem ezek után és egy használt komplett egységet vettem 8000-ért. Remélem megoldódik a gondod, de műszerészhez ne vidd hacsak nincs valami ilyen haverod mert szépen legombolnak.

Hagytad volna neki ott. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szeretném a segítségetek kérni! Asta G kocsim van és az a gond, hogy 130-140 km/h között felvillan a motorvisszajelző lámpa. Nem álltam meg azonnal de a gázt visszavettem. 110-120 km/h-nál elaludt. Felgyorsítottam megint és ugyanabban a tartományban ismét felvillant. Hazamentem vele és megnéztem amit tudtam magamtól hirtelen. Víz van benne, olaj van benne EGR szelepet kitakarítottam gyertyák még jók de azokat is megsuvickoltam meg hézagot állítottam.

Valaki tud segíteni??

Köszi

Villogtasd ki a hibakódot!

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&view=findpost&p=660113

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlöm az opeles kollegákat!

Én is segitséget kérnék.Van egy 2002-es z18xe G astrám109000km-el..A januári éves szerviz után 2 km megtételét követően menet közben leállt a motor./2006-óta van nálam az autó,eddig ilyet sosem produkált/.Semmilyen hibajelzés nem előzte meg a leállást ,nem ugrált a fordulatszám.Egy finom rángatást lehetett érezni és már ki is gyulladt a müszerfalon minden lámpa.Ujrainditás nem segitett,kb 2 perc várakozás után mintha mi sem történt volna beindult, mentem tovább.1 hónapig tökéletesen müködött minden mig újra elő nem jött ugyanez a jelenség.Majd a mai napon kétszer egymás után.Eddig nem jártam utánna a dolognak mert olyan ritkán jelentkezett de ez a mai két eset beparáztatott.A januári szerviznél a gyertyákat cserélték.Nem tudom ennek lehet-e köze a dologhoz.Ha valalkinek van ötlete kérem ossza meg.

Köszi

Nálad is meg kellene nézni, hogy nincs-e eltárolt hiba. Ha szerencséd van, és többre megyünk vele...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Segítségeteket szeretném kérni a következő problémámhoz. Első jelenség kb 1 hete, sebességből kivéve fordulatszám leesik kb 500-ra meleg motornál, 1-szer le is fulladt, majd lassan visszaáll ez többször is előfordúlt. Ma menet közben lassításkor hangrendszer elnémúl /fejegység megy hang nincs erősitőn keresztűl/, 1 perc múlva ABS kigyullad, műszerfal kijelző halványodik majd elalszik, szervókormány megszűnik, alapjárat kb 1000 meleg motornál. Motor még megy hazaérek. Akkun mérve szegény még él de alig 12.00V. Gyújtáson és motorindításnál sem megy feljebb gondoltam nincs töltés az akku hajt mindent. Ha kb 3000 fordulatra felpörgetem elkezd dolgozni a generátor de csak 13.8V és ingadozik. Generátor ki feszszabályzó csere de semmi változás. Most itt tartok, holnap komplett másik generátorral próbálom. Villamosságis telefonban generátor forgórészre gyanakszik. Akku csere is megvolt próbaképp, nem az a gond. Kérnék pár tanácsot ha esetleg mésem a generátor akkor mire lehet még gondolni. Gyújtásnál nem ég a kontrolllámpa /akku formájú/ de hibakód nincs.

Előre is köszi a tanácsokat.

pruto

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Segítségeteket szeretném kérni a következő problémámhoz. Első jelenség kb 1 hete, sebességből kivéve fordulatszám leesik kb 500-ra meleg motornál, 1-szer le is fulladt, majd lassan visszaáll ez többször is előfordúlt. Ma menet közben lassításkor hangrendszer elnémúl /fejegység megy hang nincs erősitőn keresztűl/, 1 perc múlva ABS kigyullad, műszerfal kijelző halványodik majd elalszik, szervókormány megszűnik, alapjárat kb 1000 meleg motornál. Motor még megy hazaérek. Akkun mérve szegény még él de alig 12.00V. Gyújtáson és motorindításnál sem megy feljebb gondoltam nincs töltés az akku hajt mindent. Ha kb 3000 fordulatra felpörgetem elkezd dolgozni a generátor de csak 13.8V és ingadozik. Generátor ki feszszabályzó csere de semmi változás. Most itt tartok, holnap komplett másik generátorral próbálom. Villamosságis telefonban generátor forgórészre gyanakszik. Akku csere is megvolt próbaképp, nem az a gond. Kérnék pár tanácsot ha esetleg mésem a generátor akkor mire lehet még gondolni. Gyújtásnál nem ég a kontrolllámpa /akku formájú/ de hibakód nincs.

Előre is köszi a tanácsokat.

pruto

Ez 99%, hogy generátor, más nem nagyon lehet, esetleg a testkábeleket, akksikábeleket, csatlakozásokat biztos ami biztos megnézheted, hogy rendben vannak-e. Amúgy ha nem fesszabályzó, akkor lehet még diódahíd, esetleg tekercs szakadás, zárlat, még esetlegesebben szénkefe. Én így a távolból ennyit tudok találgatni.

Link to comment
Megosztás:

Kösz szépen az információt gonye05. Én is úgy vagyok vele, hogy csak a legvégső esetben fordulok autóvillamosságihoz :D

Kedves Evil!

Ha esetleg műszeregységet szeretnél cserélni nekem pont van egy elfekvőben. Nekem 1.2 literes astram

van, ahhoz vettem, de végül nem került beépítésre.Ha gondolod megbeszélhetjük az árat, mert nekem csak a port fogja.

A km óra 210ig mér a fordulatszám mérő 7000ig 500as osztással.

Link to comment
Megosztás:

Ez 99%, hogy generátor, más nem nagyon lehet, esetleg a testkábeleket, akksikábeleket, csatlakozásokat biztos ami biztos megnézheted, hogy rendben vannak-e. Amúgy ha nem fesszabályzó, akkor lehet még diódahíd, esetleg tekercs szakadás, zárlat, még esetlegesebben szénkefe. Én így a távolból ennyit tudok találgatni.

Köszi, szénkefe a feszszabályzóval egy egységet képez az jó, fő kábeleket természetesen átnéztem így elsőre jók.Diódasor mérőműszerrel megmérve fesz nélkül, szakadás nincs. A motor amúgy Z16XE , generátor BOSCH márkájú.Mégegyszer kösz, majd holnap még jelentkezem.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, szénkefe a feszszabályzóval egy egységet képez az jó, fő kábeleket természetesen átnéztem így elsőre jók.Diódasor mérőműszerrel megmérve fesz nélkül, szakadás nincs. A motor amúgy Z16XE , generátor BOSCH márkájú.Mégegyszer kösz, majd holnap még jelentkezem.

Nem cseréltél mostanában fejegységet? Csak mert ha a sebességfüggő hangerőszabályzás szál rossz helyre van kötve az is tud fura dolgokat művelni. Tapasztalatból mondom... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.