Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem is ez volt, sajna hengerfejgenerál lett a vége. A szelepek megszorultak a kokszosodás miatt, amit semmilyen csodagyógyszer nem javított meg (adalék, tisztítás,felsőkenő stb.), ezért teljesen fel kellett újítani. 100 rugó körüli a móka. Korábban EGR is lett cserélve, de nem az okozta, meg trafósor is, próbaképp. Végig lehet própálgatni mindent, de csak a hengerfej generál használ. A megszorult szelep hengerében gyujtáskimaradást észlel és az ECU ezt a hibakódot dobja ki, ami kicsit félrevezető is lehet, de ha gyertyacsere, trafósor csere nem használ, akkor a fentiek az érvényesek.

Szombaton vettem bele ezt,autópáján hajtottam utána kb 80 kmt 120-as tempóval.azóta megyen rendesen.hidegen is egyenletes a motor hangja.Meddig azt nem tudom.(WYNN'S Üzemanyagrendszer tisztító adalék, benzinmotorokhoz.500ml Az injektorok, szívószelepek, és az EGR szelep nagyon erős tisztításához.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az okulás és közös hahotázás kedvéért egy sztori: Fennakadt indítózárral (kulcs nem fordítható) elvittem a G1.6-ost a legközelebbi márkaszervízbe.

Mondták rengeteg ilyen van, rutinmunka. Kiugrasztani nem tudták (én is 2 órát próbálkoztam) igy hát átfúrták, de kivenni így sem tudták.

Majd mosolyogva tálalták tuti ajánlatukat: sebaj, mert kicseréljük kormányoszlopostól ( új:270 000 vagy bontott 40 000 plusz munkadíj. :omg: :huh:) Jó hogy nem vittek át rögtön a bemutatóterembe és ajánlottak egy tuti jó új Astrát! :sneaky:

Komolyra fordítva: kinek mi jött be a megelőzésre (régebbi autóm is szp-tott már igy). Szárazon kitisztítani, vagy kenni folyamatosan, ha igen mivel. Nem szeretnék még egyszer ilyen közel kerülni az agyvérzéshez, mint mikor indulnék hajnalban világ végére, családdal, időre, és egy kis beszorult baszomszeg miatt megáll az élet. Valamint érdekelne ilyenkor hogyan lehet kivenni a zárbetét maradékát? (2004-es évj)

Link to comment
Megosztás:

Uhh... ez kísértetiesen ismerős probléma, és elég súlyos következményei tudnak lenni (nem Opelnél):

A céges autónál amikor elfagyott ez a cső, annyira megnövekedett a nyomás a karterben, hogy kinyomta a főtengelyszimmeringet, elfolyt az összes olaj, és mivel mindez pályán, 140-es tempónál következett be, így rögtön be is sült a motor. :blush: Így (is) el lehet költeni másfél milliót 5 perc alatt...

Azóta visszahívás volt és már gyárilag az összes ilyen autón fűthető kartergázcső van, ami egyébként is széria lett volna, ha Magyarországra nem a mediterrán országokba szánt kivitelt szállítják...

Nekem szerintem szerencsém volt.... -20 fok, félig nyitott garázs. Óvatosan kezeltem a gázpedált... Aztán 5-600m után hatalmas füstfelhő, meg is állt motorhibával.

Motorházat felnyitva láttam, hogy a légszűrőből folyik az olaj. A gyertyákat kivettük, ott is tiszta olaj volt. Aztán szerencsére szétszedés nélkül sikerült kitakarítani. Utána párszor még volt, hogy hidegen nem indult elsőre, meg kicsit bizonytalankodott.

Rá pár évre meg eltört a vezérműtengelyem az M7-esen :D

Ezelőtt Corsa B-m volt, annak elment a vezérlése :D Elnyomta a szelepeket. Rá pár hónapra, hogy megcsináltattam, kitört egy tenyérnyi darab az olajteknőből. Meg volt repedve és felvágott egy kavicsot belső íven, kanyarban :D (- ezt túlélte)

Bocs, kicsit elkanyarodtam...

Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

Van egy Astra G caravanom, x20dtl. Tegnap németbe jöttem vele és félútán pályáról lefelé visszaraktam 4-be. Utána 3- ba is raktam volna, de a kuplung beesett és nem vett semmit. A pedálnak nincs ellenállása, de az olaj nem ment el. Mi lehet az oka?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az okulás és közös hahotázás kedvéért egy sztori: Fennakadt indítózárral (kulcs nem fordítható) elvittem a G1.6-ost a legközelebbi márkaszervízbe.

Mondták rengeteg ilyen van, rutinmunka. Kiugrasztani nem tudták (én is 2 órát próbálkoztam) igy hát átfúrták, de kivenni így sem tudták.

Majd mosolyogva tálalták tuti ajánlatukat: sebaj, mert kicseréljük kormányoszlopostól ( új:270 000 vagy bontott 40 000 plusz munkadíj. :omg: :huh:) Jó hogy nem vittek át rögtön a bemutatóterembe és ajánlottak egy tuti jó új Astrát! :sneaky:

Komolyra fordítva: kinek mi jött be a megelőzésre (régebbi autóm is szp-tott már igy). Szárazon kitisztítani, vagy kenni folyamatosan, ha igen mivel. Nem szeretnék még egyszer ilyen közel kerülni az agyvérzéshez, mint mikor indulnék hajnalban világ végére, családdal, időre, és egy kis beszorult baszomszeg miatt megáll az élet. Valamint érdekelne ilyenkor hogyan lehet kivenni a zárbetét maradékát? (2004-es évj)

Nálam miután megvettem, csinálta néha, hogy ráindítóztam, és fennakadt a kulcs, hatalmas nagy csörgés-csattogás, amíg vissza nem fordítottam. A szerelő mondta, hogy minimum betétet kellene benne cserélni. Próbaképpen WD40-el befújtam a gyújtáskapcsolót és azóta nincs ilyen gondom, szóval nekem egyelőre sikerült megúsznom bármiféle költség nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Nálam miután megvettem, csinálta néha, hogy ráindítóztam, és fennakadt a kulcs, hatalmas nagy csörgés-csattogás, amíg vissza nem fordítottam. A szerelő mondta, hogy minimum betétet kellene benne cserélni. Próbaképpen WD40-el befújtam a gyújtáskapcsolót és azóta nincs ilyen gondom, szóval nekem egyelőre sikerült megúsznom bármiféle költség nélkül.

A zárprobléma típushiba.

Én is befújom félévente zár ólajzóval, és elmúlik a szorulás.

Link to comment
Megosztás:

A sebessegvaltonal mikor hatramenetbe akarom tenni neha nem megy teljesen elore, aztan vissza uresbe es csak utanna tudom betenni. eleg zavaro ha peldaul forgolodok kis utcakban es feltartom a forgalmat. Lehet ezt valahog olajozni , hogy jobban csusszon?

Szia!

Ha arra gondolsz, hogy nem mindig veszi be rendesen annak nem lehet semmit sem csinálni ez ilyen.

Link to comment
Megosztás:

A sebessegvaltonal mikor hatramenetbe akarom tenni neha nem megy teljesen elore, aztan vissza uresbe es csak utanna tudom betenni. eleg zavaro ha peldaul forgolodok kis utcakban es feltartom a forgalmat. Lehet ezt valahog olajozni , hogy jobban csusszon?

Próbáld ki, hogy először beteszed hármasba, és utána biztosan könnyebben veszi majd a hátramenetet.

Link to comment
Megosztás:

http://bolthely.hu/o...XE_motorkodhoz_

Hali! EGR lefalazás után, hogy ne legyen hibakód!

Vélemény? (állandóra bekötve)

Működik, és természetesen "állandóra" kell kötni.

Bár ez az ár egy kissé nagyon LEHÚZÓS!!!!

Az ár töredékéből megoldható.

De ezt már egy másik topicban kiveséztük:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=622&st=11420

.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !!

Itt van egy link: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Nézzézek meg légyszives mert érdekelne, hogy az mi a fene!

Még egy kérdés! Ha fél évvel ez elött volt cserélve a hidrotőke és újra időszakosan csattog, akkor cseréljem újra vagy hengerfejjel együtt cseréljem? Újra meglett csinálva a tisztítás de ismét nem segített:-(

S.O.S

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő hibára tippelek, legalább is nálam egyszer ez volt.

A leggyakoribb hiba az, amikor a szenzorelem a lerakódott szennyező réteg miatt hibás légtömeg értékeket mér, a beszívott nedves levegőből lecsapódó pára ezen még ront is.

Az érszékelő gyakorlatilag egy fűtőszál, amit az áramló levegő hűt. Ha a fűtőszálat a szennyeződés befedi (mint egy szigetelő anyag) és nem közvetlenül érintkezik vele a levegő, így a visszahűlés is kisebb lesz. Szennyeződött légtömegmérő így hibás értéket közvetít a motorvezérlőnek. Ezért a valós levegőmennyiséghez nem megfelelő mennyiségű tüzelőanyag kerül beporlasztásra. A motor ereje csökken, rángat és a fogyasztásra is rossz hatással lesz.

A motorvezérlő elektronikába meg vannak adva szélső értékek, amin belül kell, hogy legyen a légtömegmérő által közölt adat.

Ha az adatok ezen az értéken kívül esnek, a vezérlőelektronika vészüzem módba helyezi a motort.

Ez esetben nem a légtömegmérőtől érkező adatok alapján számítja ki a beporlasztandó tüzelőanyag mennyiséget.

Ezért is van az, hogy légtömegmérő nélkül is képes járni a motor.

A légtömegmérő érzékelő tisztítását csak alkoholos tisztító spray-vel lehet csinálni, egyébként károsodhat.

A légtömegmérő házba belenyúlni nem ajánlott semmivel, főleg nem az érzékelőkhöz.

Amennyiben légtömegmérő túlzott mértékben szennyeződőt a motorvezérlő hibatárolójában erre utaló hibakód is található.

Ha azonban a hiba csak pillanatnyi ideig áll fenn, hibakódként nincs is letárolva (legalább is nálam ez volt a tünet)

Kipucoltam és jó lett.

Pár napja írtam, hogy megvalósítom a légtömegtisztító projektet. Beszámolnék róla. Beszereztem egy ilyet:

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szerelesi-segedanyagok/-CRC10433

Pár napja az autó olajcsere-szűröcsére kapcsán a szerelőnél járt. Oda adtam neki a sprayt, hogy fújjanak be a légtömegmérőhöz. Elmondása szerint ez is meg történt a légszűrő cserével együtt.

Tény és való, hogy megszűnt a rángatás állandó adott sebességnél (akár 50 km/h, akár 110 km/h-ról is beszélünk). De emellett egy mellékhatás is párosult. Piszok magas lett az alapjárat. 700-800 helyett 1400-1500 a fordulat (hideg és melegen is). Váltáskor nem esik vissza a fordulat 2000 alá egyből. Ha üresbe hagyom akkor is kell 8-10 mp mire visszatér 2000-ről az 1400-as alapjáratra. Szegény gyalogosok minden zebrán azt hiszek türelmetlenségben bőgetem a motort, s közéjük akarok hajtani <_< Ja és a motorfék hatása szinte nulla :icon1:

Hiba kódom csak a megszokott 2-es lambda szonda hiba, nincs új.

A szerelőm szerint ők ha tisztítják akkor féktisztítóval szokták, de ez is ritkán fordul elő. Szerinte majd be fog állni az alapjárat normálisra csak járni kell vele. Elmúlt két nap és 240 km, még nem történt meg.

Esetleg valami ötlet, vélemény? Lehet elindítottam egy domino effektust?

Motorkód: Z14XE, 2000-es évjárat

Link to comment
Megosztás:

twinport állító ;)

Az akkor mi is ? tudom ezt cserélni? milyen cikkszámon keressem?

Még valami a hidrotőke megoldásra keresek megoldást! van ilyen ebben az autóban "nyomásszabályzó szelep" ha van akkor hol? Sokan mondák , hogy oljaba tegyek fékolajat hidrotőke tisztításhoz. Lehetséges ez? z14xep

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nálam miután megvettem, csinálta néha, hogy ráindítóztam, és fennakadt a kulcs, hatalmas nagy csörgés-csattogás, amíg vissza nem fordítottam. A szerelő mondta, hogy minimum betétet kellene benne cserélni. Próbaképpen WD40-el befújtam a gyújtáskapcsolót és azóta nincs ilyen gondom, szóval nekem egyelőre sikerült megúsznom bármiféle költség nélkül.

Arra jó lesz figyelned, mert rámehet az indítómotor (már ha jól értettem az indítózás állásba ragad bent?)

Nekekm azóta saját szerelő megoldotta a kifúrt zárbetét maradvány -kivételt gyilkosan sok munkaórával. Szóval ajánlom mindenkinek, időnként vetesse (vegye) ki a zárbetétet:

tisztítsa ki.A hátsó stiftnek mindenképp jó a zsírzás, hogy a lamellákat kell-e kenni erről megoszlanak a vélemények, ha rendszeresen tisztítod jó ha van kenőanyag, de hosszú idő alatt a keletkező fémreszelékkel olyan lerakódás keletkezik, ami csak rontja a helyzetet.

Ha pedig érzed hogy akad a kulcs rögtön reagálj, vannak szakik akik már elakadozó zárbetétet is újra összecsiszolnak, fölélesztenek.

Ha elakadt a kulcs finom játékkal, oldalrafeszített kulcs ki-be huzogatással, kormány mozgatásával stb próbáld rávenni egy sikeres indításra, és irány a szervíz vagy vedd ki rögtön s javíttatsd vagy cseréld.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a Vectrán akadt el a gyújtáskapcsolóm.Persze vidéken a szőlőbe,mikor szüretelni voltunk.Szóltam egy lakatosnak,ő is egy óráig szenvedett mire elbírta indítani.Kicseréltem a kormányoszlopon a "törős" csavart egy sima csavarra.Mostmár bármikor cserélhető.A csomagtartóban meg ott volt a tartalék kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Két napig nem használtam a sárkányt első reggeli indítás tökéletes semmi zörej! Majd üzem meleg után leállítottam és vártam vele 8-10 percet ekkor már hallható volt a zörej illetve a hidrotőke ha jól gondolom! Fél év után újra:-(

Itt a felvétel!

Véleményeteket előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

X12XE motornál le akarom falazni az AGR szelepet. Ennél a fajtánál a hűtővíz is átmegy rajta ha jól tudom és értelemszerűen azt a részt ahol a víz megy nem szabad lefalazni ugye? illetve kénytelen vagyok a hűtőrendszert leengedni előtte vagy megoldható anélkül is?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Két napig nem használtam a sárkányt első reggeli indítás tökéletes semmi zörej! Majd üzem meleg után leállítottam és vártam vele 8-10 percet ekkor már hallható volt a zörej illetve a hidrotőke ha jól gondolom! Fél év után újra:-(

Itt a felvétel!

Véleményeteket előre is köszi!

Olyan, mintha nem töltenének fel rendesen olajjal a hidrotőkék.

Ha a hidrotőke csere előtt nem lett átmosva a motor, akkor sanszos, hogy részlegesen eldugultak az olaj járatok.

Gyógyír: WYNS hidrotőke tisztító, no meg egy teljes olajcsere.

Szerintem ez lehet a gond.

Link to comment
Megosztás:

Olyan, mintha nem töltenének fel rendesen olajjal a hidrotőkék. Ha a hidrotőke csere előtt nem lett átmosva a motor, akkor sanszos, hogy részlegesen eldugultak az olaj járatok. Gyógyír: WYNS hidrotőke tisztító, no meg egy teljes olajcsere. Szerintem ez lehet a gond.

Sajna nem segített semmi pedig minden olajcsere elött átmosattam!! Mi a fenét csináljak

Link to comment
Megosztás:

Az akkor mi is ? tudom ezt cserélni? milyen cikkszámon keressem?

Még valami a hidrotőke megoldásra keresek megoldást! van ilyen ebben az autóban "nyomásszabályzó szelep" ha van akkor hol?

Köszi!

nyomás szabályzás :

a1_2013_2_15_2vl8jlyclx_tn.jpg

twinport állító szelep:

alkatrész szám :GM 24420570

katalógusszám : 0850437

Link to comment
Megosztás:

Olyan, mintha nem töltenének fel rendesen olajjal a hidrotőkék.

Ha a hidrotőke csere előtt nem lett átmosva a motor, akkor sanszos, hogy részlegesen eldugultak az olaj járatok.

Gyógyír: WYNS hidrotőke tisztító, no meg egy teljes olajcsere.

Szerintem ez lehet a gond.

"Részlegesen eldugultak a járatok" mitől? a régi olajtól?? csak kérdem!

Tisztára diesel hangja van... nem gázolaj van benne?? :D:D

Amúgy valóban olyan olajhiányos hangja van, szint jól áll?

Egy kis segítség --> úgy lestem:

Az olajszint ellenőrzés fontos pontjai:

- vízszintes talaj

- meleg motor

- leállítás után kb 5 perc várakozás, hogy lecsorogjon a hf-ből is

- nívó kihúz, letöröl, visszadug, ismét kihúz és csak ekkor ellenőrzés

- motorhoz való nívó pálca

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.