Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Mar irtam, hogy 0400 hibakodot dobott a gep. az ugye egr. Tegnap volt egy olyan problema, hogy minden sebessegfokozatban 2500 fordulatonrangatott nagyokat az auto. Aztan ujrainditottam es semmi gond nem volt. De ha 3-asba tartottam varosban a 2500 rangatott aprokat. Osszefughet a egr hibajaval? Esetleg ha lefalazom az hasznal? z16 se

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Mar irtam, hogy 0400 hibakodot dobott a gep. az ugye egr. Tegnap volt egy olyan problema, hogy minden sebessegfokozatban 2500 fordulatonrangatott nagyokat az auto. Aztan ujrainditottam es semmi gond nem volt. De ha 3-asba tartottam varosban a 2500 rangatott aprokat. Osszefughet a egr hibajaval? Esetleg ha lefalazom az hasznal? z16 se

Szia!

Igen a rángatás lehet összefüggésben az egr szeleppel. Lefalazni lefalazhatod, de a hibakódod attól még meg fog maradni viszont megszűnik a rángatás.

Link to comment
Megosztás:

Takaritsam ki? Mennyi idoutanjonn vissza a hiba?

Ki is takaríthatod egy darabig megoldja a problémát. A hiba az változó nekem kb 2 évig nem jött elő azóta bármit csinálok vele előjön mindig valakinek nem jön elő változó. A rángatást elmulasztotta a lefalazás. Műszakin is átmegy ha előtte kiütik a hibakódot vagy ha kiveszed az izzót a műszerfalból.

Link to comment
Megosztás:

Helló!Köszönöm a válaszod

Érdekelne a rugó de az merre van Hol található az a bizonyos rugó? Mármint az autón.

Bocs a kései válaszért, szóval az olajnyomás határoló szelep az olajszivattyún van egy nagy csavar mögött, ami alulról könnyen elérhető. Az alábbi képen 5-össel van jelölve:olajk_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Régen jártam erre, mert eddig szinte minden rendben volt a géppel, idáig.

Ma megjártam Komáromot (Pestről), minden ment rendesen, de most leállítás után nem tudom újra elindítani. Indítás után beáll alapjáratra, majd felpörög 1500-ig, utána leáll. Mindez kb 5 mp alatt.

Hibavillogtatás megvolt, semmit nem villog, folyamatosan világít.

Annyi van még vele, hogy tegnap jött ki a szervizből, de ott csak az ABS hiba miatt volt (néha nem működött). Ott kivizsgálták és azt mondták hogy minden rendben.

Valami ötlet? Egy Opel szerviz (Schiller, Fóti út) kb 5 km-re van, oda még elgurulhatok ha a gázpedállal nem engedem lefulladni?

Leírom, mi volt a hiba (állítólag), hátha valaki még belefut.

A motorvezérlő kábelköteg be volt vizesedve és el volt oxidálódva. Állítólag kicserélték. Azóta jó. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nekem is egy 2000évjáratú 1.4 16v -s G astrám van. És a problémám az, hogy hideg időben beinditás után pár perccel 3 henger megy csak és elkezd dadogni. Amikor megállok a lámpánál akkor meg leáll és utána nagyon nehezen indul be. Ha viszont bemelegszik ezek a jelenségek megszünnek. Tud valaki jó tanácsot adni ?

előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Bocs a kései válaszért, szóval az olajnyomás határoló szelep az olajszivattyún van egy nagy csavar mögött, ami alulról könnyen elérhető. Az alábbi képen 5-össel van jelölve:olajk_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Köszi a segítséget!

Milyen módon juthatnék hozzá ehez a rugóhoz? Forintálisan is érdekelne! Esetleg telefonon beszélhetnénk?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nekem is egy 2000évjáratú 1.4 16v -s G astrám van. És a problémám az, hogy hideg időben beinditás után pár perccel 3 henger megy csak és elkezd dadogni. Amikor megállok a lámpánál akkor meg leáll és utána nagyon nehezen indul be. Ha viszont bemelegszik ezek a jelenségek megszünnek. Tud valaki jó tanácsot adni ?

előre is köszi

Ki kellene nyomzni hogy melyik henger az, amelyik nem mindig megy! Aztán ha megvan akkor meg azt hogy miért nem megy! Gyújtásvezeték, gyertya, nem tudom milyen motor van benn (egy Motrokódot írhatnál) ha van bennt akkor elosztófedél, ha hengerenkénti injektoros akkor az egyik injektor(bár ezek nem szoktak meghalni) Az hogy miért állt le az megint más dolog mert ha egy henger nem megy attól még nem feltétlen fog leállni! Az hogy nehezen indult be utána az lehet attól hogy akkor megint csak 3 henger ment! Hogy kizárjunk további lehetőségeket mindn apró jelentéktelennek tűnő hibát meg kell vizsgálni és kizárni! Pl nem tudom mennyi a km benne de szóba jöhet az is hogy hengerfelyes, most nem kell egyböl motorgenerállra gondolni csak ki kell zárni lehetőségeket! Nézd meg az olajbeöntő nyílást hogy nem e habos, ha igen akkor az lehet attól hogy hf es de lehet attól is hogy csak rövidtávon használod! ezért megyünk tovább hogy kizárjuk a hf-et! Nézd meg a Hűtővíz szintet, nem e fogyott, vagy figyeld nem e fogy, ha nem megyünk tovább, nézd meg a Víz csöveket akkor ha meleg a motor (vagyis víz) ha kemények és majd szét akarnak durrani az nem jó. ha nincs ilyen megyünk tovább, a kipufogóból fehér füst jön e? ha nem megyünk továb és ezzel kizártuk a hengerfejet! Ha ez rendben és a gyújtás is akkor megyünk tovább egyenlőre ezeket nézd meg!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget!

Milyen módon juthatnék hozzá ehez a rugóhoz? Forintálisan is érdekelne! Esetleg telefonon beszélhetnénk?

Köszi

Ha küldesz pü-ben egy címet elküldöm neked szívesen. Ha kell, ott megadom a számom is. Én békéscsabai vagyok, tehát nem vagyunk valami közel egymáshoz :icon1: Pénzről inkább ne is beszéljünk - ez csak egy rugó, ami nekem felesleges ráadásul :D

Link to comment
Megosztás:

Astra g kombim van 2,0 DTI 101l 5L volt a fogyasztása :D ,már 10-11L :icon7: 146366km van benne.140-160KM/óra-val megyek vele.

Mitöl lehet ?

Hát ez kicsit sok, nekem 130-160 km/között 8-8,5 liter az 1.4-essel autópályán.

A túlfogyasztás okai: rosszul beállított vezérlés, rosszul beállított porlasztórendszer, rosszul beállított gyújtórendszer, lustán működő vagy nyitva maradt defektes termosztát, eltömődött levegőrendszer, rossz labdaszonda stb.

Végig kell bogarászni mindent. De egy diagnosztika nem jöhet rosszul..........................

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!!!

A beteg egy Astra G z12xe motorral. 2002-es évjárat.

Tartok tőle hogy hengerfejes, az olajsapka alatt krémes, barnás "trutyi" van, a hűtővizem pedig szépen elkezdett fogyni.

Vélemények? Tapasztalatok? Lehetséges hogy megúszom egy hengerfejtömítéssel? :unsure:

A másik probléma, hogy a külső hőmérséklet kijelző 38 celsius fokot mutat (és február van).... az gondolom jeladó csere lesz

Előre is köszönöm a válaszokat! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hát ez kicsit sok, nekem 130-160 km/között 8-8,5 liter az 1.4-essel autópályán. A túlfogyasztás okai: rosszul beállított vezérlés, rosszul beállított porlasztórendszer, rosszul beállított gyújtórendszer, lustán működő vagy nyitva maradt defektes termosztát, eltömődött levegőrendszer, rossz labdaszonda stb. Végig kell bogarászni mindent. De egy diagnosztika nem jöhet rosszul..........................

Nekem még a te fogyasztásodnál is egy hangyányival jobban jön ki az 1.4-es, pedig automata váltós a gépsárkányom. 140-150-es autópálya tempónál 7,3 lityi. Szóval az a 10-11 literes fogyi valaminek az előjele. Nekem városban az automata miatt kajál annyit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!!!

A beteg egy Astra G z12xe motorral. 2002-es évjárat.

Tartok tőle hogy hengerfejes, az olajsapka alatt krémes, barnás "trutyi" van, a hűtővizem pedig szépen elkezdett fogyni.

Vélemények? Tapasztalatok? Lehetséges hogy megúszom egy hengerfejtömítéssel? :unsure:

A másik probléma, hogy a külső hőmérséklet kijelző 38 celsius fokot mutat (és február van).... az gondolom jeladó csere lesz

Előre is köszönöm a válaszokat! :icon1:

Szia!

Az a krémes trutyi attól is kialakulhat, ha sokat csak rövid távokon használod, de ha fogy a víz is valóban utalhat arra, hogy hengerfejes. Valószínűleg megúszod egy hengerfejtömítés cserével.

A hőmérséklet érzékelőnél próbáld meg először a csatlakozóját megtisztítani, hátha csak kontakthibás. Elől a hűtő előtt a lökhárítóra rögzítve találod. Ha nem használ, akkor csere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.