Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Először is, valószínűleg neked sem a szervomotor romlott el, az hogy folyamatosan megy, már csak egy tünet. Ugyan nem vigasztal ha azt mondom hogy ez majdhogynem típushiba, de mivel már mások is találkoztak vele, így jó hír hogy van rá megoldás. Ezt az oldalt olvasgassad, lentebb találsz rajta két linket a kétféle rendszerű fűtés (Behr vagy Delphi) esetén a probléma megoldásához: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

Ezt különben honnan lehet pl. most nyáron észrevenni (amikor nem párásodnak az üvegek), hogy valami gond van a fűtéssel vagy a belső keringetéssel? Ha bekapcsolom a belső keringetést, akkor miből veszem észre, hogy valóban az megy? Megy, ha az ablakra irányítom, akkor lekapcsol a belső keringetés, ha máshová, akkor vissza. Mondjuk nem nagyon szoktam használni.

Szerk: megrendeltem a légzsákot az eredeti fedéllel, remélem 1-2 héten belül már nálam lesz. Az Opel jelet szabad pillanat ragasztóval ragasztani? Elvileg az is rögzíti úgy, mint a műanyag ráégetett szegecs.

A vízpumpa csonkja sajnos még műanyag, de lehet, hogy csak jövő hónapban tudom kicserélni, remélem addig kibírja.

Ja, és kedden viszem az autót a szakszervizbe a vezérműtengely csavarok ellenőrzésére/meghúzására, nem kell érte fizetni. Bár Opel szervizben történ végig a szervi az előző tulajnál, elképzelhető, hogy megnézték már, de fő a biztonság.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan melyik évjárattól, motortipustól kell ellenőríztetni a vezérműtengely csavarokat?

A belsőlevegő keringtetes hiba úgy jelentkezett nálam, hogy bekapcsolt szellőzésnél pulzalt a befúvott levegő intezitása, majd a kesztyűtartó kivétele után nyilvánvalóvá vált, hogy folyamatosa, de részlegesen nyit és zár a zsalu...

Astra G 1.4 16V, 2001. okt.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan melyik évjárattól, motortipustól kell ellenőríztetni a vezérműtengely csavarokat?

A belsőlevegő keringtetes hiba úgy jelentkezett nálam, hogy bekapcsolt szellőzésnél pulzalt a befúvott levegő intezitása, majd a kesztyűtartó kivétele után nyilvánvalóvá vált, hogy folyamatosa, de részlegesen nyit és zár a zsalu...

Astra G 1.4 16V, 2001. okt.

A vezérműtengelyes történetben csak a Z14XEP motorok egy része érintett, a tied nem ilyen, nyugi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt különben honnan lehet pl. most nyáron észrevenni (amikor nem párásodnak az üvegek), hogy valami gond van a fűtéssel vagy a belső keringetéssel? Ha bekapcsolom a belső keringetést, akkor miből veszem észre, hogy valóban az megy? Megy, ha az ablakra irányítom, akkor lekapcsol a belső keringetés, ha máshová, akkor vissza. Mondjuk nem nagyon szoktam használni.

Folyamatos zizegő, surrogó, kattogó hangot hallasz a kesztyűtartó felől.

Mivel a csappantyú motorjának nincs végállása rendes üzemnél a terelőlap akasztja meg. Ha el van törve nem akad meg semmiben, így folyamatosan jár.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt különben honnan lehet pl. most nyáron észrevenni (amikor nem párásodnak az üvegek), hogy valami gond van a fűtéssel vagy a belső keringetéssel? Ha bekapcsolom a belső keringetést, akkor miből veszem észre, hogy valóban az megy? Megy, ha az ablakra irányítom, akkor lekapcsol a belső keringetés, ha máshová, akkor vissza. Mondjuk nem nagyon szoktam használni.

Ha ráfülelsz kicsit, hallani a motor zúgását miközben átvált. Kétféle hibája szokott lenni, vagy a motor áll meg - ekkor nyilván nem hallasz semmit -, vagy eltöri a zsalut és akkor folyamatosan megy ha rajta a gyújtás, egyfolytában zúg. De ha ezzel nem elégszel meg, és teljesen biztosra akarsz menni, akkor kiveszed a kesztyűtartót, mögötte van a zsalu, és akkor látod a szerkezetet hogy működik. Nekem például egy olyan érdekes hibám volt, hogy működött, csak fordítva. Akkor volt belső állásban mikor kintről kellett volna hozza a levegőt. Ezzel szívtam vagy két évet, nem tudtam mitől párásodik, nem gondoltam a zsalura, mert hallhatóan és érezhetően átváltott a zsalu, csak mint utólag kiderült pont rossz irányba. Ezt egyébként úgy is észrevenni - utólag már ezt is tudom - hogy külső levegő állásban a menetszél is hoz be valamennyi levegőt a befúvókon, főleg ha ablak is nyitva van lehet érezni, belső állásban semmi nem jön rajta keresztül. Még hozzáteszem szélvédő állásban nem működik a belső keringetés, valahova máshova tekerd a levegő választót és úgy próbálgasd.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt különben honnan lehet pl. most nyáron észrevenni (amikor nem párásodnak az üvegek), hogy valami gond van a fűtéssel vagy a belső keringetéssel? Ha bekapcsolom a belső keringetést, akkor miből veszem észre, hogy valóban az megy? Megy, ha az ablakra irányítom, akkor lekapcsol a belső keringetés, ha máshová, akkor vissza. Mondjuk nem nagyon szoktam használni.

Szerk: megrendeltem a légzsákot az eredeti fedéllel, remélem 1-2 héten belül már nálam lesz. Az Opel jelet szabad pillanat ragasztóval ragasztani? Elvileg az is rögzíti úgy, mint a műanyag ráégetett szegecs.

A vízpumpa csonkja sajnos még műanyag, de lehet, hogy csak jövő hónapban tudom kicserélni, remélem addig kibírja.

Ja, és kedden viszem az autót a szakszervizbe a vezérműtengely csavarok ellenőrzésére/meghúzására, nem kell érte fizetni. Bár Opel szervizben történ végig a szervi az előző tulajnál, elképzelhető, hogy megnézték már, de fő a biztonság.

Nekem kopogott a műszerfalam a kesztyűtartó felől, amikor eltört a lapát.Eléggé megijedtem, mert nem tudtam hirtelen hogy mi a baj, és elég hangos volt a kopogás.

Az embléma leszedéséhez így is úgy is le kell szedned a burkolatot a légszákról.Ha már lent van, akkor meg ne ragaszd, hanem próbáld meg normálisan visszatenni.A raganyó nehogy befolyjon a három lukon a légzsákra.

Azt megkérdezhetem, hogy hány éves a kocsid, és mennyi Km van benne?

Link to comment
Megosztás:

Nekem kopogott a műszerfalam a kesztyűtartó felől, amikor eltört a lapát.Eléggé megijedtem, mert nem tudtam hirtelen hogy mi a baj, és elég hangos volt a kopogás.

Az embléma leszedéséhez így is úgy is le kell szedned a burkolatot a légszákról.Ha már lent van, akkor meg ne ragaszd, hanem próbáld meg normálisan visszatenni.A raganyó nehogy befolyjon a három lukon a légzsákra.

Azt megkérdezhetem, hogy hány éves a kocsid, és mennyi Km van benne?

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

A hétvégén cserélem a pollenszűrőt, akkor úgyis kiszedem a kesztyűtartót, egyben megnézem, hogy mi is a pontos állapot. Remélem minden OK.

Van ugyan egy furcsa hang a motortér felől, ami kicsit olyan. mint egy turbina, nem tudom, hogy az honnan jön. Van a motornak egy enyhe kopogó hangja is, de a szerelő ismerősöm és egy valóban megbízható szerviz is azt mondta, hogy ez a motor normális hangja, minden rendben van vele, nincs semmi rendellenes hang. Hétvégén majd készítek egy videót a motorról, hátha hallani rendesen a felvételen és felrakom ide, érdekel, hogy mit mondtok rá.

Az autó 2005-ös és valós 120e km van benne. A bal dudagomb szakadt be, de láthatóan ott tartotta az előző tulaj a kezét, mert a kormány azon része kopottabb csak. Minden más nagyon szépen meg van vigyázva. Megpróbálom majd úgy leszedni az emblémát, hogy vissza tudjam olvasztani. Erre mit ajánlatok, mivel szedjem le és mivel olvasszam vissza? Ha nem sikerül, akkor ragasztom, és vigyázok, hogy ne folyjon a légzsákra, addig nem rakom vissza még meg nem száradt teljesen.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

A hétvégén cserélem a pollenszűrőt, akkor úgyis kiszedem a kesztyűtartót, egyben megnézem, hogy mi is a pontos állapot. Remélem minden OK.

Van ugyan egy furcsa hang a motortér felől, ami kicsit olyan. mint egy turbina, nem tudom, hogy az honnan jön. Van a motornak egy enyhe kopogó hangja is, de a szerelő ismerősöm és egy valóban megbízható szerviz is azt mondta, hogy ez a motor normális hangja, minden rendben van vele, nincs semmi rendellenes hang. Hétvégén majd készítek egy videót a motorról, hátha hallani rendesen a felvételen és felrakom ide, érdekel, hogy mit mondtok rá.

Az autó 2005-ös és valós 120e km van benne. A bal dudagomb szakadt be, de láthatóan ott tartotta az előző tulaj a kezét, mert a kormány azon része kopottabb csak. Minden más nagyon szépen meg van vigyázva. Megpróbálom majd úgy leszedni az emblémát, hogy vissza tudjam olvasztani. Erre mit ajánlatok, mivel szedjem le és mivel olvasszam vissza? Ha nem sikerül, akkor ragasztom, és vigyázok, hogy ne folyjon a légzsákra, addig nem rakom vissza még meg nem száradt teljesen.

Én úgy szedtem le az emblémát, hogy szikével óvatosan az ellapított részt levágtam.Így maradt gyakorlatilag egy rúd, amit az új borítónak a belsején szétlapítottam.Felmelegítettem egy fém rudat, és azt nyomtam rá fogó segítségével óvatosan.

Olyan lett mint az eredeti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A középkonzolon - a fényszórók felkapcsolásakor - nem világítanak a kapcsolók (pl.: klíma). Ez biztosíték lehet (egyáltalán ennek van-e külön biztosítéka?) vagy kiégett belül valami közös izzó?

Csak a fűtés box? Mert akkor az izzó.

Hát konkrétan csak az, nincs is nagyon más rajta :D Az autorádió működik, meg a vészvillogó kapcsolója is világít, valamint az LED-es dátum/idő/hőmérséklet kijelző is megy. De a klímából semmi. Illetve a cigarettagyújtónak is kellene? Mincs valakinek képe, hogy miknek kellene világítania pontosan és hogy?

Link to comment
Megosztás:

Hát konkrétan csak az, nincs is nagyon más rajta :D Az autorádió működik, meg a vészvillogó kapcsolója is világít, valamint az LED-es dátum/idő/hőmérséklet kijelző is megy. De a klímából semmi. Illetve a cigarettagyújtónak is kellene? Mincs valakinek képe, hogy miknek kellene világítania pontosan és hogy?

Akkor lehet mindkettőben az izzó ment el.

Milyen a klimád, behr vagy delphi? Ha behr akkor csak a középső gombot kell kivenni, és ott az izzó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen annak a belsőlevegő keringetésnek van valami értelme?Én még soha az életemben nem tekergettem nyomkodtam egy kocsin se azt.Télen csak szélvédőre állítom,nyáron meg szélvédőre meg lábra.Kb 1 évben 2 szer nyúlok ahhoz a tekerőhöz.A hideggel meleggel szoktam csak variálni.A párát leviszi egyből az üvegekről így is.

Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen annak a belsőlevegő keringetésnek van valami értelme?Én még soha az életemben nem tekergettem nyomkodtam egy kocsin se azt.Télen csak szélvédőre állítom,nyáron meg szélvédőre meg lábra.Kb 1 évben 2 szer nyúlok ahhoz a tekerőhöz.A hideggel meleggel szoktam csak variálni.A párát leviszi egyből az üvegekről így is.

Autózz egy tárgya szállító traktor után 15 percet úgy hogy nem tudod megelőzni, kikerülni, akkor majd megtudod :D

illetve klímánál ha bekapcsolod akkor sokkal előbb és sokkal hidegebbet tudsz csinálni a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

Én szeretem a trágyaszagot:) Nagyon hideget meg nem szeretek csinálni a kocsiban.Annyit nem megyek vele egyhuzamban.Amúgy ha kint 40 fok van csak akkor kapcsolom be.Mire lehülne hazaérek a melóból:)

Akkor nem mentél Bp-en egy BKV busz után, akkor megtudnád, mi csipi a szemedet. :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy esedékes a szekéren egy termosztát csere (1338178 a GM cikkszáma).
A különböző márkáknál eltérő nyitási hőmérséklet (92 vagy 105°C).
Arra lennék kíváncsi, hogy ez lényeges a Z16XEP motornál, vagy különösebben nem számít?
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

A hétvégén cserélem a pollenszűrőt, akkor úgyis kiszedem a kesztyűtartót, egyben megnézem, hogy mi is a pontos állapot. Remélem minden OK.

Szia

Én is sokszor szétszedtem már a belső keringetésért felelős lapát dolgot. megragasztottam a tengelyét de egy idő után eltöri olyan áttétel van a motorban. Végül a következő megoldást találtam rá:

Kiszedtem a műanyag lapot amit mozgat ugye a motor tengelye, 1-es lemezből lett vágva egy olyan méretű, ehhez lett hegesztve egy vas cső, a cső egyik vége négyszögre össze lett kalapálva. a lemezre kétoldalú ragasztóval vékony szivacsot ragasztottam mindkét oldalára.

A motor tengelyére meg csináltam egy kis réz gyűrűből egy perselyt amibe forrasztottam 4db réz 1,5 es kábelt, hogy meg legyen a motor csonkjának az alakja, a fölösleget tűreszelővel kireszeltem majd ehhez a perselyhez forrasztottam egy réz csavart aminek az oldalait négyszögre reszeltem, hogy belemenjen a lapát csonkjába.

Ez nem fog eltörni, nem egy csodaszép de működik, meg egyébként sem látszik :)

Egyébként kérdezted, hogy cserélni szeretnéd a motornál a vízcső csonknál a műanyag csonkot, miért?

Nekem is az van megnéztem.

http://kepfeltoltes.hu/view/130613/IMAGE00123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130613/IMAGE00125_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia

Én is sokszor szétszedtem már a belső keringetésért felelős lapát dolgot. megragasztottam a tengelyét de egy idő után eltöri olyan áttétel van a motorban. Végül a következő megoldást találtam rá:

Kiszedtem a műanyag lapot amit mozgat ugye a motor tengelye, 1-es lemezből lett vágva egy olyan méretű, ehhez lett hegesztve egy vas cső, a cső egyik vége négyszögre össze lett kalapálva. a lemezre kétoldalú ragasztóval vékony szivacsot ragasztottam mindkét oldalára.

A motor tengelyére meg csináltam egy kis réz gyűrűből egy perselyt amibe forrasztottam 4db réz 1,5 es kábelt, hogy meg legyen a motor csonkjának az alakja, a fölösleget tűreszelővel kireszeltem majd ehhez a perselyhez forrasztottam egy réz csavart aminek az oldalait négyszögre reszeltem, hogy belemenjen a lapát csonkjába.

Ez nem fog eltörni, nem egy csodaszép de működik, meg egyébként sem látszik :)

Egyébként kérdezted, hogy cserélni szeretnéd a motornál a vízcső csonknál a műanyag csonkot, miért?

Nekem is az van megnéztem.

http://kepfeltoltes.hu/view/130613/IMAGE00123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130613/IMAGE00125_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az a műanyag csonk könnyen eltörik idővel (elöregszik), és olyan szépen megfőzöd a motort, hogy észre sem veszed....

Link to comment
Megosztás:

Szia

Én is sokszor szétszedtem már a belső keringetésért felelős lapát dolgot. megragasztottam a tengelyét de egy idő után eltöri olyan áttétel van a motorban. Végül a következő megoldást találtam rá:

Kiszedtem a műanyag lapot amit mozgat ugye a motor tengelye, 1-es lemezből lett vágva egy olyan méretű, ehhez lett hegesztve egy vas cső, a cső egyik vége négyszögre össze lett kalapálva. a lemezre kétoldalú ragasztóval vékony szivacsot ragasztottam mindkét oldalára.

A motor tengelyére meg csináltam egy kis réz gyűrűből egy perselyt amibe forrasztottam 4db réz 1,5 es kábelt, hogy meg legyen a motor csonkjának az alakja, a fölösleget tűreszelővel kireszeltem majd ehhez a perselyhez forrasztottam egy réz csavart aminek az oldalait négyszögre reszeltem, hogy belemenjen a lapát csonkjába.

Ez nem fog eltörni, nem egy csodaszép de működik, meg egyébként sem látszik :)

Egyébként kérdezted, hogy cserélni szeretnéd a motornál a vízcső csonknál a műanyag csonkot, miért?

Nekem is az van megnéztem.

http://kepfeltoltes.hu/view/130613/IMAGE00123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130613/IMAGE00125_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi a részletes leírást! Hát, ezt én sajnos nem tudom megcsinálni, nincs hozzá megfelelő szerszámom és kellő szaktudásom sem:( Majd kiokoskodok valamit, ha aktuális lesz...

Emígy a belső keringetést én is évente ha kétszer használom, így gyakorlatilag az nélkül simán megvagyok, csak nem szeretném, hogy leégjen a motor, meg úgy alapból azt szeretem, ha minden rendben van az autóval.

Klímát nagyon ritkán használom, városban pl. csak akkor, ha valóban sokat kell az autóban ülnöm és kiszálláskor egyből klimatizált helyiségbe megyek be. Akár mennyire is kellemetlen a kánikula, rövid úton a klíma oly mértékben veszélyes, hogy amikor csak teheti az ember, kerülni kell. Hosszabb úton persze egész más, akkor nagyon hasznos, de ott is csak ésszel használva, nem szabad, hogy nagy különbség legyen a kinti hőmérséklethez képest. Persze mindenki úgy csinálja, ahogy akarja. Párásodás ellen hasznos nagyon és akkor jól jön a belső keringetés is.

A műanyag csonkot minden Astrás ismerősöm, az itteni hozzászólások és szervizek szerint is minél előbb cserélni kell fémre! Kemény 3e forintba kerül, és ha az megvan, nincs többet aggodalom, hogy a törés megfőzi a motort. Azt többen is mondták, hogy szinte biztos, hogy bele fog törni, amikor leszedem a csövet és megpróbálom kitekerni, így készülni kell rá, hogy nem lesz könnyű kipiszkálni. Én a jövő hónapban cseréltetem, addig remélem nem lesz gond (kopp-kopp)!

Link to comment
Megosztás:

A belső keringetést klímatisztításnál is illik használni, tehát már csak ezért is érdemes rendben tartani (mondom ezt én, akinek szintén nem megy jelenleg a belső keringetés :D).

Más:

Hét elején észleltem, hogy zörög a hátsó kipufogó hővédő lemeze, alá nézve láttam, hogy teljesen leesett a helyéről, csak a kipufogó tartja, minden csavarja lerohadt róla.

Ma elvittem megcsináltatni, de az eredeti csavarok hegesztési pontjai is már teljesen el voltak rohadva, lecsavarva elengedte a hegesztés.

Így most 4 önmetsző csavarral lett felfogatva a gyári csavarhelyek mellett, a csomitartóban meg leflexelték a csavar végét, hogy ne szúrja ki a pótkereket.

Link to comment
Megosztás:

A belső keringetést klímatisztításnál is illik használni, tehát már csak ezért is érdemes rendben tartani (mondom ezt én, akinek szintén nem megy jelenleg a belső keringetés :D).

Más:

Hét elején észleltem, hogy zörög a hátsó kipufogó hővédő lemeze, alá nézve láttam, hogy teljesen leesett a helyéről, csak a kipufogó tartja, minden csavarja lerohadt róla.

Ma elvittem megcsináltatni, de az eredeti csavarok hegesztési pontjai is már teljesen el voltak rohadva, lecsavarva elengedte a hegesztés.

Így most 4 önmetsző csavarral lett felfogatva a gyári csavarhelyek mellett, a csomitartóban meg leflexelték a csavar végét, hogy ne szúrja ki a pótkereket.

Ez nagyon gányolásnak tűnik, kifurkálni a kasztnit, nemáááár.... -_-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Megtudna vki mondani ,hogy az Opelkammal (Astra G X14XE , 2000/6 1.4 16V) milyen software-el tudnek kommunikalni ? :)

Egy ELM-327 (1.4b) bluetooth-os adapterem van. Eleg sok softot probaltam mar de szinte eredmenytelenul.

Korabbi hozzaszolasomban leirtam a problemakat amikkel most kuzdok. (http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&page=1442#entry949787)

A valtozas annyi ,hogy csereltem uzemanyagszurot, utanna kaptam egy hibat

(P0170 Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor)), ami ertheto.

Amikor lehuztam az EGR csatijat akkor : P0405 Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint

Amikor ledugoztam az EGR szelepet, akkor : P0400 Kipufogógáz visszavezetés áramlás

A rangatas ugyan ugy megvolt.

Ezek mind ertheto hibak.

Mostmar (EGR nincs dugozva) hidegen is csinalja es az alapjarat is kezd osszevissza menni, sot kihagynak hengerek es leall a

motor.

Szereztem uj trafosort, es egy masik EGR szelepet.

Trafosor csere nem segitett. EGR-t holnap cserelek.

Szoval szerettem volna ha tudok kommunikalni az ECU-val hatha latszik vmi az erzekelo adatokbol.

(android torque nem tudott kommunikalni, probaltam mas softokat is sikertelenul)

Annyit tudtam csak elerni ,hogy ki tudtam clear-elni a hibak a ScanMaster-ELM_v2.1 progival de csak azert mert

van benne kulon Opel gomb amivel lehet kiolvasni a hibak es torolni de mast nem sajnos.

Ha jol lattam akkor KWP2000-es protokolt hasznal de vmi Opel specifikusat (de jo h egyes cegeknek nem felel meg

az elore definilat szabvany, like Microsoft). Mivel az auto 2001 elotti ezert nem teljesen OBDII kompatibilis ezek szerint,

vagy mar en se tudom mi van ! :(

Ha valakinek van tapasztalata akar a hiba akar a kommunikacio teren , megkoszonnem ha tudna segiteni nekem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.