Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én sima kétkaros csapágylehúzoval szedtem le az ablaktörlő karokat mikor az Insignia spricniket raktam be.

Az eddig leírtakhoz képest kontár módszernek tűnik, de én meg a biztosító anya lehajtása után egy 17-es villáskulcsot tettem a kar alá a tengelyre és azzal feszítettem óvatosan, de a villáskulcs meg szélvédő közé egy szivacsdarabot tettem biztonság kedvéért. Működött, és a szélvédőm is köszöni szépen, egyben van azóta is. Ja, WD-40-es áztatás nem árt neki. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki Budapesten megbízható és olcsó klímatisztító műhelyt/személyt, aki ért hozzá?

Konkrétan a probléma, az hogy bekapcsolt klíma után nem csöpög egy csepp kondenzvíz se.

És kikapcsolás után büdösödik is.

Házilagos praktika esetleg? :)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki Budapesten megbízható és olcsó klímatisztító műhelyt/személyt, aki ért hozzá?

Konkrétan a probléma, az hogy bekapcsolt klíma után nem csöpög egy csepp kondenzvíz se.

És kikapcsolás után büdösödik is.

Házilagos praktika esetleg? :)

Köszi

lehetséges eldugult a vízlevezető cső ami a kocsi első tengely közepén van ,tűz fal alatt.A büdösödést úgy lehet elkerülni,hogy meg állás előtt 2-3km klíma ki kapcsol és csak 2-3-son szellőztetés (pollenszűrő csere lehet hogy már :icon1: penészes)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

lehetséges eldugult a vízlevezető cső ami a kocsi első tengely közepén van ,tűz fal alatt.A büdösödést úgy lehet elkerülni,hogy meg állás előtt 2-3km klíma ki kapcsol és csak 2-3-son szellőztetés (pollenszűrő csere lehet hogy már :icon1: penészes)

Pollenszűrő cserélve van minden évben, és 10 perccel legalább megállás előtt ki szoktam fújatni, de akkor történik az ominózus eset, hogy elég szagos.

Köszi a térképet a csőről, már meg akartam keresni, csak nem voltam benne biztos hogy meg is találom.

Tehát a tűzfal környékén igaz? Egyébként nem az első klímás Astránk, de az összes ezt csinálta. Talán egyszer volt hogy csöpögött a víz belőle, de még talán az elején.

Link to comment
Megosztás:

Én sehogy nem bírtam leszedni az ablaktörlő kart.Letekertem félig az anyát ütöttem alukalapáccsal.Kihajtottam a kart aztán vissza.Feszegettem jobbra balra,még alá is feszítettem villáskulccsal.Azután találtam ki a csapágylehúzót,de mikor leugrott a helyéről akkor pattant egy jó nagyot,már azt hittem valaki ráhegesztette:)Én nem tudom az Insignián hogy nyomja a vizet,de nekem szétteríti rendesen mindenhova akár gyengébb a szivattyú akár nem.Jobb mint az a 4 kis vízsugár.

Link to comment
Megosztás:

Én sehogy nem bírtam leszedni az ablaktörlő kart.Letekertem félig az anyát ütöttem alukalapáccsal.Kihajtottam a kart aztán vissza.Feszegettem jobbra balra,még alá is feszítettem villáskulccsal.Azután találtam ki a csapágylehúzót,de mikor leugrott a helyéről akkor pattant egy jó nagyot,már azt hittem valaki ráhegesztette:)Én nem tudom az Insignián hogy nyomja a vizet,de nekem szétteríti rendesen mindenhova akár gyengébb a szivattyú akár nem.Jobb mint az a 4 kis vízsugár.

Nekem lejött, igaz én 3-4 éves korában szedtem le. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elemeznétek nekem ezt a hangot? Ez így okés?Vagy megint lánc? vagy hidrotőke?

Ezt csak hidegen produkálja!

Köszi!

Szia! Ha megnyugtat, az enyémbe 37000km van, és ugyan ilyen a hangja. Az az egyenetlenség ott a közepefelé is megvan, de az mintha a kuplung kinyomásakor megszűnne ha jólemlékszem.

Szerintem egészséges mindene :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötletre lenne szükségem. Van egy X16XEL motoros 1.6-os 16 szelepes Astrám. Korábban (4-5 hónap) elkezdte azt csinálni hogy hideg indításnál nem megy az egyik henger. Sajnos muszáj volt így tovább használtam egy jó darabig. Ennek a következménye az lett hogy már melegen gyujtás kimaradás is volt, gazadásnál rángatott stb.. trafósor és gyertyacsere után tökéletesen ment. Most kb. 1 hete megint elkezdte azt játszani hogy hidegindításnál nem megy az egyik henger. Mondtak nekem olyat hogy talán szelep gond mert annak is hasonló a tünete/hanga mint a három hengerezésnek, akár koksz akár elhasználódás miatt... próbáljam meg azt hogy városban max 3-asban megyek. Kipróbáltam és egycsapásra szépen indult hidegen pár napig. Most ismét azt csinálja hogy hidegen nincs 1 henger... Gondoltam arra hogy első körben elvinném egy kompresszió mérésre hogy megtudjam rendben van-e, és utána lehet tovább tapogatni, vagy esetleg valaki találkozott már ezzel a hibával valamikor? Holnap csinálok róla videót, hátha csak én hallom bele abba a hangba a 3 hengerezést. köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Az enyémbe 168000 de már lánc és hidrotőke csere is volt.

Még egy kérdés A tv-be láttam egy riportot és ott a gm- bácsi azt nyilatkozta, hogy ezek kb: 200000 km-t futnak és generál! Vajon ez igaz lehet? Mert akkor tényleg elkeseredtem.

Lánc az ok, de hidrótöke is, azért az nem jó. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ötletre lenne szükségem. Van egy X16XEL motoros 1.6-os 16 szelepes Astrám. Korábban (4-5 hónap) elkezdte azt csinálni hogy hideg indításnál nem megy az egyik henger. Sajnos muszáj volt így tovább használtam egy jó darabig. Ennek a következménye az lett hogy már melegen gyujtás kimaradás is volt, gazadásnál rángatott stb.. trafósor és gyertyacsere után tökéletesen ment. Most kb. 1 hete megint elkezdte azt játszani hogy hidegindításnál nem megy az egyik henger. Mondtak nekem olyat hogy talán szelep gond mert annak is hasonló a tünete/hanga mint a három hengerezésnek, akár koksz akár elhasználódás miatt... próbáljam meg azt hogy városban max 3-asban megyek. Kipróbáltam és egycsapásra szépen indult hidegen pár napig. Most ismét azt csinálja hogy hidegen nincs 1 henger... Gondoltam arra hogy első körben elvinném egy kompresszió mérésre hogy megtudjam rendben van-e, és utána lehet tovább tapogatni, vagy esetleg valaki találkozott már ezzel a hibával valamikor? Holnap csinálok róla videót, hátha csak én hallom bele abba a hangba a 3 hengerezést. köszönöm a segítséget!

EGR szelep?????

Link to comment
Megosztás:

nem találtam futóműves topikot ezért ide írnék ha nem baj:

el van törve mindkét hátsó spirál rugóm, milyet érdemes olcsón venni?

a cromaxnál van cseh gyártmányu 4000/db https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210083-hatso-rugo/290268-hatso-rugo-opel-astra-g

miben lehet jobb egy gyári rugó aminek darbja 30000 Ft?

vagy van még ez a street star rugó elvileg német és 2 év gart mernek rá válalni: http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-80/A-kosar-tartalmanak-megtekintese.html

köszi

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Az enyémbe 168000 de már lánc és hidrotőke csere is volt.

Még egy kérdés A tv-be láttam egy riportot és ott a gm- bácsi azt nyilatkozta, hogy ezek kb: 200000 km-t futnak és generál! Vajon ez igaz lehet? Mert akkor tényleg elkeseredtem.

Ebben a témakörben annyit tudok mondani, hogy a munkahelyemen van illetve volt egy 270000km-t futott ugyanez a motoros kombi, üzletkötői autó volt, nem volt vele az alap dolgokon kívül semmi gond.

Jelenleg is van egy H kombi ezzel a motorral, és 160000nél tart, annak szintén nincs baja.

Apám egy H kombival taxizik, 170000km-van benne, neki az a motor a vízpumpát eszi, a 3.nál jár a cserével, és annak már tényleg alakul a fura hangja. Valószínűleg meg van már nyúlva a lánc egy kicsit. Plusz olyan mintha a kuplung tárcsa nem oldana, mert akárhogyis van, állóhelyzetbe, vagy leforgatva 3.ba a váltót, nem lehet rendesen recsegés nélkül betenni hátramenetbe.

És már az egyest is nehezen veszi.

De még mindig megy, csak 8 litert eszik :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Az enyémbe 168000 de már lánc és hidrotőke csere is volt.

Még egy kérdés A tv-be láttam egy riportot és ott a gm- bácsi azt nyilatkozta, hogy ezek kb: 200000 km-t futnak és generál! Vajon ez igaz lehet? Mert akkor tényleg elkeseredtem.

Az én Astrám 2003-as és van benne 293 ezer km.... motor még nem volt megbontva.... EGR szelep, trafósor, gyertya gondok már voltak,de más még nem!

Kopp...Kopp :)

Link to comment
Megosztás:

Nem értem, ez olyan nagy szó? Tudom, hogy szélsőségesen is lehet barmolni egy autót, de ehhez képest ez szóra sem érdemes:

Vagy ebben mi a trükk, ha van? Röpködnek itt a milliós km-ek a youtube-on, mi meg itt örülünk 300e-nek?

Hibalámpa van ám :) (kipuff gáz visszavezetés, és légzsák)

Link to comment
Megosztás:

Egyszer egy hosszabb motorfékes lejtmenet után dobott egy P1405-ös hibakódot.
P1405 Exhaust Gas Pecirculation valve pos. - érz hibás működés
vagy
P1405 DPFE érzékelő Upstream Hose Off or Plugged
Ezután szétszedtem az EGR-t, szinte patyolat tiszta, szépen mozog benne a kis pöcök, azért amennyire tudtam
kitakarítgattam és visszatettem. Az egr szétszedés előtt is produkálta már ezt a kocsi, meg ez után is. Érdemes lenne megpróbálni levenni de nem lekötni az egr-t, és egy lemezzel befedni? Feltettem egy videót arról hogy milyen
hangja van, 32mp-től hallható hogy ezt még hogyan cifrázza... csak hidegen csinálja, melegen soha. Ha hagyom
így járni akkor kb. 3-4 perc múlva beáll normál fordulatszámra és a rendes hangja is visszatér.


EGR szelep?????

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.