Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sajnos a gáz-üzemagyag-elosztóval van a bibi, ami nem olcsó, még bontottan is 30e körül mozog.

Elosztó alatt mit értesz pontosan? A gázinjektorokat? Mert bár nem lehetetlen, hogy meghibásodnak, de inkább jellemző az LPG rendszereknél, hogy nincsenek tisztességesen beállítva, és ha eddig a határon volt, hogy a benzines ECU még épp hajlandó volt annyit korrigálni, viszont most valami miatt átbillent a határon (mert pl. berakodott a szűrő vagy a reduktor), akkor már hibát jelez. Ez is olyan, hogy nem kell ész nélkül cserélni valamit, lehet, hogy csak be kellene állítani rendesen. Vagy csak ki kellene cserélni a szűrőket, kipucolni, esetleg felújítani a reduktort. Mikor voltak ezek utoljára elvégezve?

Módosítva : potyo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lassan 10 éve olvasgatom az Opel fórumokat, lévén a G-m előtt egy C Omegám volt.

Nem igazán szóltam hozzá semmihez, mivel itt "csak" tanulni lehet.

Már a "hajón" is nagyon sok mindent megcsináltam, az itteni instrukciók alapján, de a G-n aztán végképp a fórumbeli "guruk" hozzászólása segített, hogy el ne adjam ;)

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én vasam 3200 km-es korában LPG-s lett és onnantól, egészen addig, amíg 1,5 éves korában, 32e-rel meg nem vettem (már ha annyi volt benne valójában), szépen ketyegett az automata gáz-benzin váltás...eddig.

A fórum elején elég sokat lehetett olvasni a 0300-as hibakódról, amit elég könnyen ki lehet olvasni, kicsi utánaolvasás után, értelmezni is lehet, de a hibát megtalálni...

Gyűjtő hibakódról van szó, de ezt itt bizonyosan sokan nagyon jól tudják.

Na de ez vegyes üzemeltetésű autónál, még kacifántosabb.

Amikor először előjött, akkor a (nem gázos) szerelők azonnal kicserélték az összes gyertyát, ok.

A hiba nem szűnt meg, így rábeszéltek a trafósor cserére...olcsóért vettem utángyártottat, mert nem volt éppen rá több, de az eredeti Bosch is bent figyel a csomagtartóban :D

Nagy nehezen észrevettem, hogy a rángatás, illetve a check-lámpa villogás akkor jön csak elő, ha gáz-üzemben van az autó, ergo semmi köze nincs a benzines körhöz.

3 napig és 400 km-ig használtam a kocsit benzinnel és semmi hiba.

Nem tudom, hogy a mai benzinárak mellett, ki használ benzines autót, de mivel nagyon sok G-t látok az utakon sárga, töltő-matricával, gondoltam megosztom a tapasztalatot.

Sajnos a gáz-üzemagyag-elosztóval van a bibi, ami nem olcsó, még bontottan is 30e körül mozog.

Maradok hűséges G használó, tisztelettel.

ui.: uhuhu-t vissza a fórumba :D

Az LPG-s topicba írhattad volna. ;)

Ez a hibának két oka lehet: vagy valamelyik injektorod nem jó vagy pedig nem jól van beállítva, azaz kevés LPG-t kap. Én a 2-al próbálkoznék, vidd el, s állíttasd be...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szervusztok srácok!

Megvan még ám Kisasszony, csak nemigen volt semmi említeni valóm. Most egy kérdésem lenne: a hátsó ajtó teleszkópját tartó pöcök hogyan van a karosszériához rögzítve? Ugyanis kilazult. Le kell fejtenem a C-oszlop burkolatát, hogy meghúzhassam? Sötétben tévelygek.

---

Amúgy Kisasszony kiváló hangulatban van, immár 34500km futással, ami azért a nyolc éves korhoz nem olyan sok... Már hat éve van nálam, nagyon hűségesnek bizonyult.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok srácok!

Megvan még ám Kisasszony, csak nemigen volt semmi említeni valóm. Most egy kérdésem lenne: a hátsó ajtó teleszkópját tartó pöcök hogyan van a karosszériához rögzítve? Ugyanis kilazult. Le kell fejtenem a C-oszlop burkolatát, hogy meghúzhassam? Sötétben tévelygek.

---

Amúgy Kisasszony kiváló hangulatban van, immár 34500km futással, ami azért a nyolc éves korhoz nem olyan sok... Már hat éve van nálam, nagyon hűségesnek bizonyult.

Nem kell lefejteni semmit. Villáskulcs, dugókulcs és meghúzod mint egy csavart.

Link to comment
Megosztás:

---

Amúgy Kisasszony kiváló hangulatban van, immár 34500km futással, ami azért a nyolc éves korhoz nem olyan sok... Már hat éve van nálam, nagyon hűségesnek bizonyult.

Hát nem nagyon használod. ;)

Az enyim 6 éves múlott nem régen, s elkerülte a 120e km-t is jócskán.

Link to comment
Megosztás:

Az LPG-s topicba írhattad volna. ;)

Ez a hibának két oka lehet: vagy valamelyik injektorod nem jó vagy pedig nem jól van beállítva, azaz kevés LPG-t kap. Én a 2-al próbálkoznék, vidd el, s állíttasd be...

Hello,

Nagyon örülök, hogy Te is válaszoltál, rég' nem láttam, hogy írtál :)

Ami miatt ide írtam a bejegyzésem, az inkább a fantasztikus 0300-as kód volt.

Ma voltam "gázosnál" és megállapítást nyert, hogy az egyes injektor gyengélkedik, de annyira régi típusú (2006), hogy egyben van mind a 4 és együtt is kell cserélni :(

Állítási lehetőséget mutatott az ember, de hogy ott semmi sem változott, amikor a százalékokat dobálta rá, a különböző befecskendezési időkhöz, az tuti.

Így jártam...

Módosítva : gywer76
Link to comment
Megosztás:

Egyikkel sem lesz gond, mindegyik régóta jelen van az alkatrészpiacon, keresik ezen gyártók termékeit, ez nagyjából válasz a "milyenség"-re. Azonban én inkább a Meyle mellett tenném le a voksom....

Értem köszönöm.

nem reg volt téma az üzemanyag. Én ma csak 3 litert tankoltam az OMVnel észrevehetően szebb a motor járása, pedig sima 95 nem premium.

Link to comment
Megosztás:

Értem köszönöm.

nem reg volt téma az üzemanyag. Én ma csak 3 litert tankoltam az OMVnel észrevehetően szebb a motor járása, pedig sima 95 nem premium.

3 litert? Ha a tankba csak 10 liter volt és összekeveredett a beletankolt 3 literrel és ennek ellenére egyből hallod, hogy sokkal szebb a motor járása akkor azonnal felterjesztem Viktornak, hogy az összes többi kutat azonnal zárja be!! :)

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Nagyon örülök, hogy Te is válaszoltál, rég' nem láttam, hogy írtál :)

Ami miatt ide írtam a bejegyzésem, az inkább a fantasztikus 0300-as kód volt.

Ma voltam "gázosnál" és megállapítást nyert, hogy az egyes injektor gyengélkedik, de annyira régi típusú (2006), hogy egyben van mind a 4 és együtt is kell cserélni :(

Állítási lehetőséget mutatott az ember, de hogy ott semmi sem változott, amikor a százalékokat dobálta rá, a különböző befecskendezési időkhöz, az tuti.

Így jártam...

Azokat is lehet javítani valahogyan, ex munkatársamnak Skodájában is az van gyárilag. Neki már töbször javították, mert az a 4 az 1-ben problémás. Mondta ha megint problémája lesz kicseréli az összeset...

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick:

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick:

No hát ezen nagyot derültem, köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick:

Valami vacak valahol rezeg, és a műanyaggal összeér? Nekem az LPG tartály mellett a kerékkulcs rezgett valamelyik nap, azt is tapogattam egy ideig, mire rájöttem. Mindig ruhába csavarva tartom a kulcsot (egyszerű csőkulcs+rúd, mert a rendes kerékkulcs eltört), de múltkor ismerőssel szereltünk, ő meg csak úgy betette, és most kezdett el kopogni. Én is nyomkodtam egy darabig mindent összevissza, hogy mikor változik a hang, merre lehet a forrás...

Link to comment
Megosztás:

3 litert? Ha a tankba csak 10 liter volt és összekeveredett a beletankolt 3 literrel és ennek ellenére egyből hallod, hogy sokkal szebb a motor járása akkor azonnal felterjesztem Viktornak, hogy az összes többi kutat azonnal zárja be!! :)

Hehe. Csak hogy nem volt a tankban 10 liter :) 10 literrel még városban egy hétig eljárok, kint körül 150km-t :)

A 3 liter meg sacc volt 1500ért tankoltam épp annyi volt nálam, de már világított a szegénység jelző :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Meghúztam, jó lett, újabb probléma merült fel. Valami hang jön hátulról, olyan, mintha egy műanyag vödörben egy Kinder-tojásos Hupikék törpike vackolódnak az autó mozgásának hatására. Egészen kis mozgásra is hallatszik, viszont ha én kívülről megráncigálom az autót, nem bírom felfedezni. Mi a fene lehet ez??? Azt hittem a légrugó kalimpál, de már meghúztam. Meg fogok hülyülni. :sick:

No hát ezen nagyot derültem, köszi :D

Rájuk kell küldeni Hókuszpókot,aztán mindjárt elmenekülnek az autóból. :) :)

Bocsánat! Nem hagyhattam ki. :) :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005-ös 1,4 twinport G caravan-nál mitől van az, hogy alapjáraton járatva,

néha meg-meg mozdul az autó alattam? Nem előre, vagy hátra, hanem olyan, mintha valaki oldalról picit meglökné.

A fordulatszám ilyenkor nem esik le, tehát nem a motor felöl jön, a rángás. Hang nem változik.

Mi lehet ez? 92.000km van benne, olajon kívül más még nem lett cserélve benne.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom volt az 1.4 es 98 as g astràmal ,hogy alapjàraton dadogott a motor! Ekkor elmentem és a shel en tankoltam bele 100 as benzint ez utàn a hiba megszünt !! Mikor kifogyott akkor megint ment bele az omv én 95 de akkor ugyan az a hiba jött elő ! Azóta 100 ast tankolok a shel en ! A fogyasztàs is rengeteget javult meg az autó is sokkal jobban megy ! És persze nincs a hiba jelenség ! Ebből lehet valami problémàm hosszutàvon ,hogy ezt tankolom? Agr le van vakolva!! Meg akkoriban voltak minuszok ! Most nemtudom,hogy mi baja van? Érzékeny lehet a szarabb benzinre ha hideg van? Mert 1 éve tavaszal vettem és végig 95 ment bele akkor jó volt!!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Aki már szedte ki a világításkapcsoló egységet, az árulja már el hogy melyik oldalon kell megfeszíteni hogy sérülésmentesen kijöjjön a helyéről?

köszönöm

Nem kell azt feszegetni. A tekerentyű alján van egy kis nyílás. Oda ésszel betolsz el kis csavarhúzót és lehúzod a tekerentyűt. Ezután láthatóvá válik két kis ablakocska oldalt. Itt a füleket kiakasztod és ki tudod húzni az egészet kézzel. Kihúzásnál óvatosan, mert a rögzítő füleknél rugó van. Nekem az egyik megszökött. Így kénytelen voltam egy golyóstoll rugója ott munkára fogni.

Módosítva : Szergely
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom volt az 1.4 es 98 as g astràmal ,hogy alapjàraton dadogott a motor! Ekkor elmentem és a shel en tankoltam bele 100 as benzint ez utàn a hiba megszünt !! Mikor kifogyott akkor megint ment bele az omv én 95 de akkor ugyan az a hiba jött elő ! Azóta 100 ast tankolok a shel en ! A fogyasztàs is rengeteget javult meg az autó is sokkal jobban megy ! És persze nincs a hiba jelenség ! Ebből lehet valami problémàm hosszutàvon ,hogy ezt tankolom? Agr le van vakolva!! Meg akkoriban voltak minuszok ! Most nemtudom,hogy mi baja van? Érzékeny lehet a szarabb benzinre ha hideg van? Mert 1 éve tavaszal vettem és végig 95 ment bele akkor jó volt!!!!

Vidd el fagyizni. Én fele-fele arányba tankolnék. Shelles 95-shell? :D

Link to comment
Megosztás:

Egr szelep lezarva, jelenség megmaradt. Fojtoszelep? Debrecen nem tudtok esetleg Astra G-re szakosodott szerelőt?

@Habsteve: Tipikusan megszorult Egr szelep csinálja azt, amit leírtal. Valószínűleg komolyabb beaztatas, takarítás kellene neki. De "legjobb" lezárni ezt a szelepet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Csak egy gyors kérdés: Terheletlen futóművel vagyis alváznál megemelve, kerekek lógnak a levegőben, a toronyszilentnek fixen kéne tartania a gólyalábat fent? Csak mert nálam kb 4-5 mm kotyogása van... Amikor ráengedem kerékre akkor meg a az az ütközőtányér ami föntről van elválik az alváztól. Gondolom a szilent már kezdi érezni a 10 évet?

Műszakin vajon belekötnek? mert hétfőn viszem. Egyébként minden mást rendben találtam, szilentek mindenhol jók, rugók is, lengéscsillapító is teszi a dolgát. Most már csak egyedül ez a tronyszilent aggaszt. menet közben semmi hangja nincs.

Jaaaaa. Ez a néha ropog, néha nem féltengely csukló nem lehet a torony miatt? Hogy egyszer rosszul áll be a torony és akkor már kattog máskor meg nem?

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

Egr szelep lezarva, jelenség megmaradt. Fojtoszelep? Debrecen nem tudtok esetleg Astra G-re szakosodott szerelőt?

A lezárás előtt tesztelted, hogy tökéletesen működik-e (nyit-zár) a szelep? Mert ha meg-megszorul, hiába van lezárva, belezavarhat a motorvezérlésbe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003 diesel 80le kombim van, picit nehezen indul, indításnál 400-500-nál megáll a fordulatszámmérő, és utána beáll 800 körülre. De sokszor 400-500 fordulat után nem megy 800-re hanem leáll, második indításnál 400-500-után beáll 800-rögtön. Az tuti hogy nem normális. 4-5 sebességnél 1200-1700 fordulat környékén enyhén rángat, nagyon minimálisan érezni de én érzem. Hol tudják megmondani mi a problémám, valami tuti helyet szeretnék, ahol értenek is hozzá. Budapesten lakom.

Köszönöm.

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.