Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello

A szivargyujtó izzóját hogy kell kicserélni?

Ki kell venni a váltó-kézifék műanyag burkolatának csavarjait - hátsó ülések előtt 2, első ülések előtt 2+2, kézifék alatt 1 csavar - majd hátrébb húzni az egész műanyagot 1-2 centit. A szivargyújtó - hamutartót szintén 2 csavar fogja, a pohártartókkal együtt van. A fűtésszabályzó alatt van egy 3 mm körüli huzal, az fel kell emelni, ezután az egész egység kijön a helyéről, csatikat lehúzni.

Link to comment
Megosztás:

Ide is beirom mert az elektromosban nem válaszol senki:

Sziasztok. Tápkábel behúzási helye érdekelne B vectra-n. Azt olvastam, hogy a devander és a fékpedál környékén van 1 gumi átvezető. Ha ott van, akkor meg hogyan férek hozzá belülről? Kicsit szükös ott a hely. Köszi.

Helló!

Én tegnap húztam be az enyémbe.A gumi átvezető felejtős.Nekem riasztó végett vki előttem fúrt 1 lyukat a bal első sárvédő és a pollenszűrőt takaró műanyag között a motortérbe.Ha kiveszed a biztosítéktáblát pont felette lesz a lyuk.Kiszilózod és megis van oldva a problémád.Onnantól gyerekjáték hátra vinni a küszöb alatt.A jelkábelek meg középen vannak hátravíve.Ahoz kikell szedni az egész középső részt.De az se vészes.Szeremcsémre nekem csak tápkábelt kellett hátravinni.:)Test-et meg én a bal hátsó lámpánál található 6-os csavarról vettem amire gyárilag is 1 vastag barna vezeték m1.Közelebb nem találtam.Bal hátsó oldalsó kárpitot levettem.Nekem kombim van,ott a roló műanyag sinjét kellett leszerelni(3 csavar,torx),meg az ülés ahová beakad,annak a tartóját kellett leszedni(Kárpit alatt van 1 csavar,a kárpiton gyárilag van kivágás,azt kell felhajtani és alatta van.Meg még a 2 csavart tekertem ki ami alá a kárpit bevolt dugva az autó végénél.Ha gondolod esetleg csinálok képeket róla.

Link to comment
Megosztás:

Ki kell venni a váltó-kézifék műanyag burkolatának csavarjait - hátsó ülések előtt 2, első ülések előtt 2+2, kézifék alatt 1 csavar - majd hátrébb húzni az egész műanyagot 1-2 centit. A szivargyújtó - hamutartót szintén 2 csavar fogja, a pohártartókkal együtt van. A fűtésszabályzó alatt van egy 3 mm körüli huzal, az fel kell emelni, ezután az egész egység kijön a helyéről, csatikat lehúzni.

Ennyire azért nemkell szétszedni,ha jól emlékszem.Csak kikell pattintani a szivargyújtó részt.Először énis szétszedtem az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Ennyire azért nemkell szétszedni,ha jól emlékszem.Csak kikell pattintani a szivargyújtó részt.Először énis szétszedtem az egészet.

Mikor először szétszedtem én is azt hittem, hogy csak kipattintom és kész, de alul van két pöcök - faberakásos - ami nem engedett, még az egész váltó-kézifék burkolatot hátrébb nem húztam.

Link to comment
Megosztás:

Én kettőt is vettem az utóbbi hetekben, egyet megtartottam ;)

- A 2 literes erősebb de az 1.8-as olcsóbb erre gondolj.

- futómű elöl/hátul kényes

- klíma

- nagy computerest vegyél szerintem ne a kicsit

- x18xe, x18xe1, z18xe ... ahogy utána jártam az első generáció még nem a legjobb a többi inkább.

lesznek Vectra betegségei: nyekergő műszerfal, morcosan indul egyesből( berezeg ), elektromos lámpa állítás elhal(t),

totalcar - népítéletet olvass előtte :lol:

Üdv mindenkinek!

Szereték venni egy opel vectra B-t 1.8-as benzines!

Mire kell figyelnem ? mi a gyenge pontja ?

Link to comment
Megosztás:

Még jó hogy a motort nem kell kiszedni ;) Próbáltam kipattintani elölről de nem igazán sikerült én meg nem nagyon akarok most nekiállni a fél kocsit ígyhát így marad......

Ki kell venni a váltó-kézifék műanyag burkolatának csavarjait - hátsó ülések előtt 2, első ülések előtt 2+2, kézifék alatt 1 csavar - majd hátrébb húzni az egész műanyagot 1-2 centit. A szivargyújtó - hamutartót szintén 2 csavar fogja, a pohártartókkal együtt van. A fűtésszabályzó alatt van egy 3 mm körüli huzal, az fel kell emelni, ezután az egész egység kijön a helyéről, csatikat lehúzni.
Link to comment
Megosztás:

Nekem x18xe van és az égadta egy semmi baja nincsen pedig már beleraktam több mint 100e km-t.Motorikusan hibátlan.Bár a nyekergő pattogó műszerfal az igaz,főleg ha a szélvédőre fújatom a klímát.Szerintem sokkal nagyobb tipus betegsége az alapjárati motor,meg a futómű az igen,tényleg kényes.

Én kettőt is vettem az utóbbi hetekben, egyet megtartottam ;)

- A 2 literes erősebb de az 1.8-as olcsóbb erre gondolj.

- futómű elöl/hátul kényes

- klíma

- nagy computerest vegyél szerintem ne a kicsit

- x18xe, x18xe1, z18xe ... ahogy utána jártam az első generáció még nem a legjobb a többi inkább.

lesznek Vectra betegségei: nyekergő műszerfal, morcosan indul egyesből( berezeg ), elektromos lámpa állítás elhal(t),

totalcar - népítéletet olvass előtte :lol:

Link to comment
Megosztás:

a nyekergő pattogó műszerfal az igaz,főleg ha a szélvédőre fújatom a klímát

Korábban beszéltünk itt róla, hogy a műszerfal tetején lévő csavarokat először ki, majd be kell tekerni, és jelentős mértékben csökkeni fog az a fránya patogósdi.... ;)

A futómű tényleg kényes.Főleg ha hozzá kell nyúlni a jó eséllyel még gyári szilentezéshez.Mert jellemzően csak megveszik ezeket az autókat a bevarrt zsebű tulajaik, de költeni, neadj Isten megszerelni már egyik sem akarja.Aztán használja (lehasználja), és mikor a szétesés határára kerül, kitakarítva, viszapörgetett órával bekerül egy autóker.be.Na és itt jövünk mi, átlaguserek a képbe, akik úgymond bele nyúlunk a dolgokba......

Egy isminek a B Omi Caravanja alá éppen 150e.ft-ért vettem futóműalkatrészt zömében előre, és ezek messze nem gyári cuccok voltak, de nem is gagyik.A gyári 14 éves talpasok most ugrottak ki az Omi alól......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Segitség kellene

Vectra B-m van és szeretnék behúzni az ajtóba a hangszórónak kábelt ( a gyári nem jó mert az csengődrót ) az a gond hogy cordial koax és legalább 7mm az átmérője. Hol fúrjam meg az ajtóátvezetőt hogy ne sértsek meg áramköröket? ( csak el ablak és kp zár van az ajtóban, el tükör, ajtóvilágitás nincs. Ha valaki csinált már ilyet, akkor okositson már ki. Ha van kép róla még jobb. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Vki tudja,hogy kell kivillogtatni a hibakódokat?!Mert ami itt le van írva vhogy nem működik nálam!Meg az én házam fekete,bár ugyan az az elosztása,szóval nem értem!Meg U alaku dróttal zárom rövidre igaz?!Esetleg lenne vki a közelben aki megnézné,v kivillogtatná?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Vki tudja,hogy kell kivillogtatni a hibakódokat?!Mert ami itt le van írva vhogy nem működik nálam!Meg az én házam fekete,bár ugyan az az elosztása,szóval nem értem!Meg U alaku dróttal zárom rövidre igaz?!Esetleg lenne vki a közelben aki megnézné,v kivillogtatná?

Mikori a vas? Mert tudtommal a frissebbekben már nem műkszik a villogtatás

Link to comment
Megosztás:

abban pedig tudtommal kéne, mert az enyém 97-es volt, és ment benne.

Biztos jól csináltad?

Sztem jól,ahogy levan írva!Levettem a csatirol a kupakot,bal felső peremtől az 5-6 lyukba dugtam rézdrótot ami U alaku ugye,aztán gyújtást adok,meg riasztós is gombot megnyomom ugy van rajta gyújtás,és nézem a műszerfalat azt semmi!Csatiban az összes lyukat végig próbáltam szinte...De nem villog semmi ne mán..Két lámpa ég akksi meg talán olaj,azt ennyi ;)

Link to comment
Megosztás:

Várjál, egyébként, amikor rendesen indítasz és nem hibakódot próbálsz kiolvasni, akkor gyújtás ráadása után ki szokott gyulladni a motorkontroll lámpád pár másodpercre? (indításkor el kell aludnia) Mert ha nem, akkor lehet hogy kiégett benne az izzó, úgy meg persze hogy nem fogod látni hogy villog...

Link to comment
Megosztás:

Várjál, egyébként, amikor rendesen indítasz és nem hibakódot próbálsz kiolvasni, akkor gyújtás ráadása után ki szokott gyulladni a motorkontroll lámpád pár másodpercre? (indításkor el kell aludnia) Mert ha nem, akkor lehet hogy kiégett benne az izzó, úgy meg persze hogy nem fogod látni hogy villog...

elvileg kigyullad,mert jól tudom 4-5 lámpa villan ki indításkor!De milyen ábra van a motorkontrollon amugy?Megnézem biztosra...

Link to comment
Megosztás:

Milyen hangszórókat akarsz betenni? ;)

U-dimension element comp 6 kompo kiemelőkereten, majd tolok képet, 1 harman-kardon erőlködő cordial kábelekkel, rca=furutech végek cordial kábellel ezüst forrasztással, a tápok connection audison. Minden kábel bandázsolva. + még a mélynyomó és az erősítője hátul. ( hangminőségi rendszer készül ) Ha valakit érdekel, majd tolok képeket a beépítésről.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én tegnap húztam be az enyémbe.A gumi átvezető felejtős.Nekem riasztó végett vki előttem fúrt 1 lyukat a bal első sárvédő és a pollenszűrőt takaró műanyag között a motortérbe.Ha kiveszed a biztosítéktáblát pont felette lesz a lyuk.Kiszilózod és megis van oldva a problémád.Onnantól gyerekjáték hátra vinni a küszöb alatt.A jelkábelek meg középen vannak hátravíve.Ahoz kikell szedni az egész középső részt.De az se vészes.Szeremcsémre nekem csak tápkábelt kellett hátravinni.:)Test-et meg én a bal hátsó lámpánál található 6-os csavarról vettem amire gyárilag is 1 vastag barna vezeték m1.Közelebb nem találtam.Bal hátsó oldalsó kárpitot levettem.Nekem kombim van,ott a roló műanyag sinjét kellett leszerelni(3 csavar,torx),meg az ülés ahová beakad,annak a tartóját kellett leszedni(Kárpit alatt van 1 csavar,a kárpiton gyárilag van kivágás,azt kell felhajtani és alatta van.Meg még a 2 csavart tekertem ki ami alá a kárpit bevolt dugva az autó végénél.Ha gondolod esetleg csinálok képeket róla.

Helll!

A tápkábel behúzás ( köszi a segítséget ) megoldódott. A végén a gumi átvezetőn keresztül jöttem be. Most 1 kicsit más a gondom. Mivel a beépített rendszer hangminőségre van kihegyezve, és így válogattuk össze a komponenseket Bakai Gabival (ex Tuning magazin ), felmerült 1 olyan probléma, hogy kikapcsoláskor és számváltáskor 1 kattanást lehet hallani! Ezt az erősítő negatívja és a fej negatívja közti potenciálkülömbség okozza. Röviden: kénytelen voltam elvágni a fej negatív kábelét, és azt az erősítő testpontjára kötni. Mondjuk még mindíg hallom a kattanást, ezért az egész fejegységház le lesz földelve! Csak azért írtam le, ha valaki hasonló problémába futna bele.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak. Vectra B-be keresek MID kijelzőt. Csak tökéletes állapotú érdekel. Ez a gyári számú érdekelne:

GM 90 464 728

Siemens 5WK7 466

Vagy esetleg ha valaki bele tud buherálni másikat, nekem úgy is jó, csak működjön rendesen.

Ha van valakinek felesleges reális áron, az kérem írjon. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.