Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ja, királyul működik, mivel "élő" adatokat ad, tehát amit abban a pillanatban kap az ECU voltban, barbam, mv-ban...... az látod. Ebben a kategóriában esetleg az op-com tud annyit (vagy többet - nem próbáltam).

És hozzáteszem én is úgy vettem, mivel elég sokat is eltudnak kérni egy egyszerű diagnosztikáért.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Levettem a vizpumpát,a lapátok már csak disznek voltak rajta,elforgott a tengelyen. Sebaj, hála a szerelőknek csináltattak velem egy hengerfej felujitást!<_< Mikor kérdeztem tőlük,hogy nem lehet e a vizpumpa miatt,szinte hülyének néztek. Ez van.

Link to comment
Megosztás:

Ebből is látszik,hogy hülyére vesznek sok embert a magyar szerelők.Ez is Magyar mentalitás sajnos.Csak fizess,ő meg mondja hogy lehet ez lehet az,de tulajdonképp azt se tudja hogy mi van az autóval.Pedig lehet csak kicsit gondolkodni kéne.Én a helyedben visszamennék hozzá és mondanám neki,hogy adja vissza az ipart.Persze nem ilyen hangnemben.Sajnállak!

Üdv mindenkinek! Levettem a vizpumpát,a lapátok már csak disznek voltak rajta,elforgott a tengelyen. Sebaj, hála a szerelőknek csináltattak velem egy hengerfej felujitást!<_< Mikor kérdeztem tőlük,hogy nem lehet e a vizpumpa miatt,szinte hülyének néztek. Ez van.
Link to comment
Megosztás:

Ebből is látszik,hogy hülyére vesznek sok embert a magyar szerelők.Ez is Magyar mentalitás sajnos.Csak fizess,ő meg mondja hogy lehet ez lehet az,de tulajdonképp azt se tudja hogy mi van az autóval.Pedig lehet csak kicsit gondolkodni kéne.Én a helyedben visszamennék hozzá és mondanám neki,hogy adja vissza az ipart.Persze nem ilyen hangnemben.Sajnállak!

Pedig kiegyenlítő kupak nélkül a mocit üzemi hőmérsékletre melegítve ez könnyen megállapítható lett volna. <_<

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Levettem a vizpumpát,a lapátok már csak disznek voltak rajta,elforgott a tengelyen. Sebaj, hála a szerelőknek csináltattak velem egy hengerfej felujitást!<_< Mikor kérdeztem tőlük,hogy nem lehet e a vizpumpa miatt,szinte hülyének néztek. Ez van.

ne mán...... Rohadékok...... Sajnálom :)

(:) nem is tudtam h a fórum nem engedi h azt írjam le hogy b.a.s.s.z.u.s :lol: - ebből lett a ne mán :lol:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis gondom akadt a Vectra b-nél (x16xel és 1997-es). Légzsákgonddal küzdök! 2 hibakódot jelzett néhanapján, melyet Opel Scennerrel simán kitöröltem, és egy darabig nem jelent meg újra a kontrollámpa világitása. Az egyik probléma a sofőr felőli (ülés alatti) scart magas ellenállása volt, a másik pedig "ECU internal fault" (belső hiba a számitógépébe). Szóval oda jutottam, hogy ezt a bizonyos második hibát ("ECU internal fault") mostmár nem tudom az autódiagnosztikai rendszeremmel törölni.

Szerintetek mi lehet a gond? Létezhet, hogy meghibásodott az airbag ECU-ja?

Az opel scannerem ezt a hibát jelzi. Mi lehet ez? Valami csatlakozási hiba?

Airbag.jpg

Előre is köszi a segitséget!

Üdv.

a Wikipeda szerint squib= a small electric or pyrotechnic device used to ignite a charge, azaz én úgy gondolom, hogy a légzsák indító pirotechnikai eszközhöz menő kábeled lehet zárlatos, vagy a másik amit a kiolvasás is irt, a vezérlőegység. Érdemes először a zárlatot kizárni.

Link to comment
Megosztás:

Sajna ez tényleg országos probléma! Tisztelet a kevés számú kivételnek. A legtöbb "szerelő" lehúzós kontár. Megfelelő diagnosztikai ismeretek híján csak megtippelni tudják a hiba okát, így a javítás is kétesélyes: vagy eltalálta, vagy nem. Na és nem szólva a kissé nagyképű 5-6000 Ft-os óradíjról, amibe a vakarózás (mi lehet a baj?) is beleszámít.

Szerencsére nem minden szerelő ilyen. Csak a többség. <_<

Link to comment
Megosztás:

Az a baj,hogy az Opel szervízben is 9000ft rezsi órabérben dolgoznak a "hozzáértő" szerelők.Szerintem ez irreálisan sok,főleg hogy kevés hozzáértő szaki van.Kíváncsi lenék egy prémium kategóriás autó szervíz órabérére,de az,hogy annó mikor bementem hibakódot kiolvastatni,és elkértek érte 6000 ft ot,hát az több mint vérlázító szerintem.Mindeggy a tanulópénzt meg kell fizetni.......................

Sajna ez tényleg országos probléma! Tisztelet a kevés számú kivételnek. A legtöbb "szerelő" lehúzós kontár. Megfelelő diagnosztikai ismeretek híján csak megtippelni tudják a hiba okát, így a javítás is kétesélyes: vagy eltalálta, vagy nem. Na és nem szólva a kissé nagyképű 5-6000 Ft-os óradíjról, amibe a vakarózás (mi lehet a baj?) is beleszámít.

Szerencsére nem minden szerelő ilyen. Csak a többség. <_<

Link to comment
Megosztás:

A másik gond, hogy néha indításkor- mindegy, hogy meleg illetve hideg a motor az önindító rövid indítózás után megáll.Ez egyre többször fordul elő mostanában. aksi kb fél éves. újrapróbálom indítani és minden oké kb 10 indításig. utána megint jön egy ilyen önindító stop.

Ötlet?

Az autó Vectra B X16xel 1996

üdv: units

Én is ugyanígy jártam még a régi vectrámmal.A hiba az indítómotorral volt.Szénkefe és kollektorhiba.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Pár hónapja vásároltam egy 2000/4 havi B Vectrát. A műszerfal jobb szélén lévő kijelzőn amelyen a rádio, óra, hőmérséklet található, néhány karakter elkezdett halványodni.

Lehet esetleg ezzel valamit csinálni? Van-e esetleg valami jó kis ötlet a helyreállítására vagy cserélni kell?!

Segítségeteket előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Pár hónapja vásároltam egy 2000/4 havi B Vectrát. A műszerfal jobb szélén lévő kijelzőn amelyen a rádio, óra, hőmérséklet található, néhány karakter elkezdett halványodni.

Lehet esetleg ezzel valamit csinálni? Van-e esetleg valami jó kis ötlet a helyreállítására vagy cserélni kell?!

Segítségeteket előre is köszönöm!!!

Én egyszer szétszedtem, de 3 bazi nagy forrasztás miatt a panelt nem álltam neki kivenni. Amúgy a panelt és a kijelzőt egy szalag köti össze amiben futnak a szálak, szerintem ez elöregszik és az érintkezéseknél oxidálódik, ezért lesznek hiányosak a karakterek. Az új drága a használt lutri. Opel betegség.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Pár hónapja vásároltam egy 2000/4 havi B Vectrát. A műszerfal jobb szélén lévő kijelzőn amelyen a rádio, óra, hőmérséklet található, néhány karakter elkezdett halványodni.

Lehet esetleg ezzel valamit csinálni? Van-e esetleg valami jó kis ötlet a helyreállítására vagy cserélni kell?!

Segítségeteket előre is köszönöm!!!

A szalagkábellel lesz a gond, nekem annyira szar volt, hogy már ki kellett cserélni. A nagy meleg okozza állítólag (elengedi a forrasztás) ami a kocsiban van nyáron, amikor a napon hagyod az autót! Meg lehet javítani, de elég macerás nagyon vékonyan kell forrasztani. Én neki se álltam! modjuk nekem már szinte semmit nem lehetett látni rajta csak egy két pöttyöt! <_<

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Pár hónapja vásároltam egy 2000/4 havi B Vectrát. A műszerfal jobb szélén lévő kijelzőn amelyen a rádio, óra, hőmérséklet található, néhány karakter elkezdett halványodni.

Lehet esetleg ezzel valamit csinálni? Van-e esetleg valami jó kis ötlet a helyreállítására vagy cserélni kell?!

Segítségeteket előre is köszönöm!!!

Az enyém is itt-ott pixelhibás, de ahogy utánanéztem, inkább lesz@rom. Nekem nem gyári rádió van benne, az idő + a dátum eddig se érdekelt. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem forrasztós buli a kijelző, műanyag szalagkábel közeli érintkezőkkel még műszerész sem vállalta el. Gyárilag sem forrasztva van hanem csak a helyére van illesztve, nem könnyű eltalálni, hogy jól illeszkedjen de 1-2 óra gyakorlás után már nő az esély <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megérdeklődni, hogy egy Opel Vectra B (2001) -be milyen sebváltó olajat ajánlatos használni? Csak utánpótoli kellene! Most piros szinü van benne! (full syntetic??)

Még volna egy kérdésem: olajat cseréltettem és a bordon a szervizórát nem sikerült lenullázni, pedig 14800-ir rajta! Ezeken le kell-e (lehet-e?)? Nincs bord computer, egyébb extra megvan!

Üdv Áron

Link to comment
Megosztás:

Bemész egy autósboltba és megmondják,hogy milyen olaj kell bele,de ha egy Opel szervízbe mész,ott is adnak neked és nem is drágán.Az legalább gyári.Én még nem halottam,hogy a computeren valamit nullázni kéne olajcserekor,ez nekem új!

Sziasztok!

Azt szeretném megérdeklődni, hogy egy Opel Vectra B (2001) -be milyen sebváltó olajat ajánlatos használni? Csak utánpótoli kellene! Most piros szinü van benne! (full syntetic??)

Még volna egy kérdésem: olajat cseréltettem és a bordon a szervizórát nem sikerült lenullázni, pedig 14800-ir rajta! Ezeken le kell-e (lehet-e?)? Nincs bord computer, egyébb extra megvan!

Üdv Áron

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Én is csak hallottam az óra lenullázást, azért kell, hogy 15000 km után jelzi a bordon az "autó mellett kulcs" lámpa hogy kell szevizelni! A szerelő probálta de nem reagált! Nem tudom ,még érdeklődök!

Köszi!

További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben nem várnám meg a 15 ezres szervízciklust.Én 10 e km-nél cserélni szoktam.Ne azon a 6000 ft-on múljon már..............

Köszi a választ!

Én is csak hallottam az óra lenullázást, azért kell, hogy 15000 km után jelzi a bordon az "autó mellett kulcs" lámpa hogy kell szevizelni! A szerelő probálta de nem reagált! Nem tudom ,még érdeklődök!

Köszi!

További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.