Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Digit klíma van az autóban és kiégett a ventilátor sebességét jelző égő. Szét tudom bontani anélkül, hogy az egész műszerfalat szétszedném? Köszi a segítséget!

Helló!

Nekem ugyan manuál a kicsike, de ha jól láttam a képeken nagy különbség nem lehet burkolatban. Küldtem "osztott műszerfalat" és egydarabosat, nekem ilyen van lefotóztam, hol vannak a tartó kapcsok, ha valakinek kell segítség esetleg a leszedéséhez :D (én nagyon megszenvedtem, mire rájöttem). Utána már látható a konzol, amit ügyesen ki kell bűvészkedni és hátul vannak az izzók, ha jól tudom 4 db tokozott.

http://kepfeltoltes.hu/130225/kapcsol_k_osztott_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyrészes:

http://kepfeltoltes.hu/130225/201212254059_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130225/201212254058_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130225/201212254060_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Remélem tudtam segíteni :hiya:

Osztott:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Digit klíma van az autóban és kiégett a ventilátor sebességét jelző égő. Szét tudom bontani anélkül, hogy az egész műszerfalat szétszedném? Köszi a segítséget!

Illetve az Egyéb csevegés topikban ezt még nézd meg

Szerző:

tgabika76 hozzászólás 5683

Ha jól értem ott a digit klímás borítás tartó patentjeit mutatja a kolléga az 2. képen :D , vagy legalábbis azt, hogy hol támadj :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

Illetve az Egyéb csevegés topikban ezt még nézd meg

Szerző:

tgabika76 hozzászólás 5683

Ha jól értem ott a digit klímás borítás tartó patentjeit mutatja a kolléga az 2. képen :D , vagy legalábbis azt, hogy hol támadj :sneaky:

Igen szét tuod. Lepattintod a műanyag borítást, én kivettem a csavart a felső részből (rádió + gombok) benyúltam a digit klíma mögé, 2 kábel megy oda azt lehúztam. Kicsavaroztam a kivettem hátulján ott vannak az izzók. Ha már kiveszed szerintem érdemes mindet LED-re cserélni. Lehet kapni készen bajonettes ledet, azzal nem lesz olyan szép, de forraszthatsz is bele maradnak. Én kicseréltem, szerintem megérte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Digit klíma van az autóban és kiégett a ventilátor sebességét jelző égő. Szét tudom bontani anélkül, hogy az egész műszerfalat szétszedném? Köszi a segítséget!

Én is azt javaslom, hogy cseréld ledre. Ha nincs kedved nagyon bütykölni akkor bajonettes led, de ha van türelmed, meg kedved, akkor jöhet a forrasztás :icon13:. Én megcsináltam már a kapcsolóimat, most fogom a világításkapcsolót ledesíteni :hehe:. Nem nagy költség és igazán szép belső "világítást" lehet összehozni :icon3:

Van sok-sok leírás hozzá, ha érdekel szólj küldök, vagy a kollégák is biztos küldenek :D

Link to comment
Megosztás:

Én is azt javaslom, hogy cseréld ledre. Ha nincs kedved nagyon bütykölni akkor bajonettes led, de ha van türelmed, meg kedved, akkor jöhet a forrasztás :icon13:. Én megcsináltam már a kapcsolóimat, most fogom a világításkapcsolót ledesíteni :hehe:. Nem nagy költség és igazán szép belső "világítást" lehet összehozni :icon3:

Van sok-sok leírás hozzá, ha érdekel szólj küldök, vagy a kollégák is biztos küldenek :D

Gombok, beltér, csomagtér nálam már kész, új ellenállások lettek mérve, mert a korábbi ledesítés alkalmával 12v-ra lettek kalkulálva az ellenállások, most 14,4V-ra, hogy ha jár a kocsi és a generátor, az akkor leadott feszt is bírja hosszútávon. Amire még figyeljen az aki ledesít, hogy az utastérvilágításnál nekem az elhalványító elektronika miatt nem csak egy előtétellenállást kellett bekötni sorban, hanem egyet párhuzamosan is, mert amúgy nem kapcsolt le teljesen a beltérvilágítás. Menet közben és leállítva is halványan még égett...

Következő lépés nekem is a világításkapcsoló ledesítése. Múlt vasárnap megpróbáltam kiszedni, de nem sikerült! Egy hogyant találtam abban annyi van hogy bal oldalán a közepe felé kell benyúlni, majd a kapcsolónál fogva kihúzni. Na most vagy nagyon gyikfing vagyok, vagy be van nekem gyógyulva, d nem sikerült kiszednem. Amit furcsálltam, hogy késsel is alig fértem be a kapcsoló és a műszerfal közé. Mintha be lenne ragasztva nekem :o, vagy csak ennyire passzentos lenne? Csak az alsó felén tudtam teljesen benyúlni... Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Gombok, beltér, csomagtér nálam már kész, új ellenállások lettek mérve, mert a korábbi ledesítés alkalmával 12v-ra lettek kalkulálva az ellenállások, most 14,4V-ra, hogy ha jár a kocsi és a generátor, az akkor leadott feszt is bírja hosszútávon. Amire még figyeljen az aki ledesít, hogy az utastérvilágításnál nekem az elhalványító elektronika miatt nem csak egy előtétellenállást kellett bekötni sorban, hanem egyet párhuzamosan is, mert amúgy nem kapcsolt le teljesen a beltérvilágítás. Menet közben és leállítva is halványan még égett...

Következő lépés nekem is a világításkapcsoló ledesítése. Múlt vasárnap megpróbáltam kiszedni, de nem sikerült! Egy hogyant találtam abban annyi van hogy bal oldalán a közepe felé kell benyúlni, majd a kapcsolónál fogva kihúzni. Na most vagy nagyon gyikfing vagyok, vagy be van nekem gyógyulva, d nem sikerült kiszednem. Amit furcsálltam, hogy késsel is alig fértem be a kapcsoló és a műszerfal közé. Mintha be lenne ragasztva nekem :o, vagy csak ennyire passzentos lenne? Csak az alsó felén tudtam teljesen benyúlni... Ötlet?

Huh az gáz, ha nem jön ki a kicsike, nálam szépen kicsúszik a helyéről minden agresszívabb feszítés nélkül. Ennyire azért nem kellene, hogy passzentos legyen. Esetleg tudsz ötletet adni a gyári belső riasztó kapcsolómra, mert nekem nem akar villogni a piros led. Az eredetit sikerült lesufnituningolni (eltörni nagyon béna módon) róla és azóta az új nem villog. Világítás ok, a piros világít, de a helyén nem villog! Van esetleg kapcsolási rajzod, vagy esetleg meg tudod mondani hol a reléje?

Link to comment
Megosztás:

Ledesíts! :D kb 4000ft-ból ki jön minden.

P1020502_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elmorzsoltam egy könnycseppet :D ! Nagyon tuti lett :icon13: !

Remélem nemsokára én is megmutathatom a kész belsőt :icon6: és tényleg (ha az ember nem nyír ki eszközt :mellow: , nekem eddig a klíma kapcsoló bánta, de nem feltétlen a ledesítés lehetett az oka, ki tudja milyen volt előtte, mert december óta az enyém a vas :D csupán ) piri pénzegységből kijön a szép világítás :D

Én fehérben utazom B)

Link to comment
Megosztás:

Tökéletesen nem látszik a képen, de piros a műszerfal, a mutatók azok fehérek. Legnehezebben a vízhőfokot volt meg csinálni mert ott kis helyen kell piros kék és fehér led. Na azzal játszani kellett. Klímánál is a mínusz jel kék. Egyébként azt mondják, hogy a színes műszerfalak közül a piros zavarja legkevésbé a szemet. 180 fokban szórt nagy fényerejű ledet kell bele venni. Jelenlegi off autómban fehér a műszercsoport piros mutatókkal, amiket led világít meg.Igaz gyári. Nagyon szép az is és nem bántó este sem. Nyugodtan próbáld meg.

Elmorzsoltam egy könnycseppet :D ! Nagyon tuti lett :icon13: !

Remélem nemsokára én is megmutathatom a kész belsőt :icon6: és tényleg (ha az ember nem nyír ki eszközt :mellow: , nekem eddig a klíma kapcsoló bánta, de nem feltétlen a ledesítés lehetett az oka, ki tudja milyen volt előtte, mert december óta az enyém a vas :D csupán ) piri pénzegységből kijön a szép világítás :D

Én fehérben utazom B)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként azt mondják, hogy a színes műszerfalak közül a piros zavarja legkevésbé a szemet.

Ez nem így van, elvileg a nap színhőmérsékletéhez legközelebb eső sárgás/narancssárgás szín a legkevésbé fárasztó hosszú távon, tehát nagyjából éppen olyan, mint a gyári. Csak az meg olyan ronda mintha lépcsőházvilágítás lenne. :D Egyébként egyes gyártók annyira biztosak a dolgukban a sárga/narancs szín szemkímélő hatását tekintve, hogy még a műszerfal fényerejének szabályzóját is "kifelejtik" az autóból (pl. Fiat).

Link to comment
Megosztás:

Bocs a tudatlanságomért de nekem a 96" os b vectrámon is ki lehet villogtatni a hibakódokat? Ha igen akkor valaki írja már meg hogyan. X18 Xe a motorja.

Előre is köszönettel.

A kézifék alatti burkolat alatt van a csatlakozó, az 5-6 érintkezőket kell összezárni egy dróttal, gyújtás és már villog is.

A hibakód lista többek között itt is olvasható magyarul:

http://budavill.hu/p...-magyarul!.html

Link to comment
Megosztás:

Attól, hogy kicserélted még nem fog kialudni a lámpa. Valószínüleg ki kellene törölni a vezérlőből a hibákat és utána jó lenne.

Úgy kezdődött a hiba hogy hidegen nem világított . Ha leállítottam a mocit és melegen újraindítottam akkor pedig igen. Aztán egyszer csak állandóan. Mióta kicseréltem egyszer fordult elő hogy nem jött hibajelzés. Szóval arra gondolok hogy ha jól működne, akkor nem világítana.A fordulatszám mérő nem ugrál, teljesen jól jelez. A kocsi nem durrog ,nem rángat. Talán kicsit többet fogyaszt, néha benzin szaga van a kipuffanónak. Na meg leszabályoz 4500 nél. Ezért akarom kimérni a jeladó vezetékét hogy nincs-e megszakadva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! A minap vettem egy "bontóból" vonószemet, de a menet nem igazán stimmel, ugyanis ez egy Angliából behozott 2000 évjáratú B2 Vectráé volt, mint az utólag a helyszínen kiderült. Létezhet, hogy nem egyezik meg a '96 B1 vectra és a B2 Vectra mente?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! A minap vettem egy "bontóból" vonószemet, de a menet nem igazán stimmel, ugyanis ez egy Angliából behozott 2000 évjáratú B2 Vectráé volt, mint az utólag a helyszínen kiderült. Létezhet, hogy nem egyezik meg a '96 B1 vectra és a B2 Vectra mente?

Nem tudom, de ha érdekel, nekem van eladó házi készítésű B1-hez. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! A minap vettem egy "bontóból" vonószemet, de a menet nem igazán stimmel, ugyanis ez egy Angliából behozott 2000 évjáratú B2 Vectráé volt, mint az utólag a helyszínen kiderült. Létezhet, hogy nem egyezik meg a '96 B1 vectra és a B2 Vectra mente?

Jobb vagy bal menetes ? Azt nézted ? Csak mert az enyémen balmenetes, ráadásul nem mindennap használja az ember és az autóba is el lehet korrodálva a menet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Örömmel fogadnék pár tippet.1.6 16V XEL 98-as. Másfél hete áll a szerelőnél, és fogalma sincs, mi baja. A hiba hidegen fokozottan, és főleg hideg időben jelentkezik.

Alapvetően két hibajelenségről van szó, ami között természetesen lehet összefüggés.

Hiba 1: Rázkodik, remeg belül az egész kaszni, főképp a kormány. Másfél éve nem sikerült rájönni a szerelőnek a hiba okára Álló helyzetben is.Minél hidegebb az idő annál rosszabb. Mintha nem menne az egyik henger. Tényleg nem ment. Gyertyák kicserélve, Hengerek mennek. A remegés kisebb, de megmarad. Ahogy kicsit hidegebb van, ugyanúgy remeg belül az egész. Mintha, dadogna, kihagyna a motor, de miért miért rázza a kormányt és a kasznit?

Hiba 2: Hidegen elindul, majd pár száz méter múlva, ahogy megállok az első lámpánál, leesik a fordulat nullára, és leáll a motor. Ilyenkor alig akar újraindulni. Ha újraindul olyan mintha két henger menne, vagy egy traktorban ülnék. Következő lámpa, megint leáll.

Visszaváltásnál 2,1, a kuplung benyomása után azonnal rá kell lépni a gázra, hogy felpörögjön, mert leáll a motor. Az első 2-3 lámpánál ez sem segít. Padlógáz és leesik a fordulat, leáll. Ha sikerül vele haladni 10 kilométert, és bemelegszik, viszonylag normalizálódik a helyzet, és nem fullad le.

Sajnos így használhatatlan. Gyerekkel a hátsó ülésen, a kereszteződés közepén képes menet közben leállni. Persze a fék és a kormányszervó ilyenkor azonnal elmegy, a többit nem kell mondanom szerintem.

Ott áll a szerelőnél másfél hete, és nincs ötlete. Valakinek esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Örömmel fogadnék pár tippet.1.6 16V XEL 98-as. Másfél hete áll a szerelőnél, és fogalma sincs, mi baja. A hiba hidegen fokozottan, és főleg hideg időben jelentkezik.

Alapvetően két hibajelenségről van szó, ami között természetesen lehet összefüggés.

Hiba 1: Rázkodik, remeg belül az egész kaszni, főképp a kormány. Másfél éve nem sikerült rájönni a szerelőnek a hiba okára Álló helyzetben is.Minél hidegebb az idő annál rosszabb. Mintha nem menne az egyik henger. Tényleg nem ment. Gyertyák kicserélve, Hengerek mennek. A remegés kisebb, de megmarad. Ahogy kicsit hidegebb van, ugyanúgy remeg belül az egész. Mintha, dadogna, kihagyna a motor, de miért miért rázza a kormányt és a kasznit?

Hiba 2: Hidegen elindul, majd pár száz méter múlva, ahogy megállok az első lámpánál, leesik a fordulat nullára, és leáll a motor. Ilyenkor alig akar újraindulni. Ha újraindul olyan mintha két henger menne, vagy egy traktorban ülnék. Következő lámpa, megint leáll.

Visszaváltásnál 2,1, a kuplung benyomása után azonnal rá kell lépni a gázra, hogy felpörögjön, mert leáll a motor. Az első 2-3 lámpánál ez sem segít. Padlógáz és leesik a fordulat, leáll. Ha sikerül vele haladni 10 kilométert, és bemelegszik, viszonylag normalizálódik a helyzet, és nem fullad le.

Sajnos így használhatatlan. Gyerekkel a hátsó ülésen, a kereszteződés közepén képes menet közben leállni. Persze a fék és a kormányszervó ilyenkor azonnal elmegy, a többit nem kell mondanom szerintem.

Ott áll a szerelőnél másfél hete, és nincs ötlete. Valakinek esetleg?

Gondolom a computeres vizsgálat megvolt nem mutatott semmit.

A motor működését erősen befolyásolja főleg hidegen a motor hőmérséklet jeladó (pl.: dúsítás)

Pillangó szelep, alapjárati motor, egr hajlamos az elkoszosodásra.

Ez csak néhány dolog.

Mik azok amiket már ellenőrzött már a szaki?

Röviden ennyi, többiek biztos tudnak még néhány okosságot:)

Ja még valami: pörög 4500 fölött a motor?

Alap biztonsági- vész üzemmód opelnél ha van vmi hiba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.