Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 99-es 2ezres autómata vectránk (X20XEV).Kb 2 hónapja az autó vezérmű tengelyjeladó hibát jelez , ebből kiindulólag a jeladó már 4x volt cserélve de a probléma még mindig ugyanúgy fenn áll. A különbség az volt a jeladók között , hogy az egyikkel hidegen , a másikkal melegen aludt el a jelzés. Amikor a jelzés ég a motor elgyengül és 4500-nál tilt.
Ha valakinek van valami ötlete annak előre is köszönöm a válaszát.

Link to comment
Megosztás:

A táviranyitot tudja valaki, hogyan lehet programozni op-commal?

Nem csinált semmit nekem akarhogy nyomkodtam. A regi távirányíto külön volt, amit vettem az pedig bele van épitve a kulcsba. Lehet nem kompatibilis vele s vezérlő?

Köszi a választokat.

Azt felejtsd is el :) Még azonos kinézetű távirányítók között is van különbség, nem helyettesíthető egyik a másikkal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 99-es 2ezres autómata vectránk (X20XEV).Kb 2 hónapja az autó vezérmű tengelyjeladó hibát jelez , ebből kiindulólag a jeladó már 4x volt cserélve de a probléma még mindig ugyanúgy fenn áll. A különbség az volt a jeladók között , hogy az egyikkel hidegen , a másikkal melegen aludt el a jelzés. Amikor a jelzés ég a motor elgyengül és 4500-nál tilt.

Ha valakinek van valami ötlete annak előre is köszönöm a válaszát.

Szia!

Gyári minőségű jeladó lett belerakva vagy valamilyen utángyártott márka?

Link to comment
Megosztás:

Szét lehet valahogy szedni?

Mert én nem tudtam kiszedni a házából a panelt az elem érintkezök miatt.

Igen, szét lehet szedni. Az elem érintkező lábát kell leforrasztani. A legjobban szívatós pákával lehet leszívatni az olvadt cint. Ja és sokáig nem szabad melegíteni, mert elég a panel. Én is hasonlóképpen raktam rendbe a távirányítóimat. Sikerült szereznem két jó állapotút, amit először megpróbáltam hozzá programozni a kocsimhoz. Nem sikerült. Szétkaptam a két távkapcsolót, és összehasonlítottam a sajátommal. A panel teljesen különbözött. Itt már tudtam, hogy valószínű más típus, így nem lehet hozzá programozni a kocsimhoz.

Aztán észrevettem, hogy a beszerzett távirányítókon sokkal vastagabbak, erősebbek az elem érintkezők, mint a saját távkapcsolómban, aminél folyamatosan érintkezési hibával szívtam. Ezért a feljebb említett módon átszereltem az elem érintkezőket. Azóta van két hibátlanul működő távirányítóm :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A 96-os Vectrám(X20XEV) ma elkezdett puffogó hangot kiadni. A kipufogó alapjáraton lüktetõ hangot ad ki.

A motor nagyon elgyengült. 2000-es fordulatig megy utána már hiába pörgetem max 3000 ig megy de nem húz.

És ami furcsa, hogy néha jó néha nem. Hidegen és melegen is csinálja.

Ez mitõl lehet? Olyan mintha valami dugulás lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A 96-os Vectrám(X20XEV) ma elkezdett puffogó hangot kiadni. A kipufogó alapjáraton lüktetõ hangot ad ki.

A motor nagyon elgyengült. 2000-es fordulatig megy utána már hiába pörgetem max 3000 ig megy de nem húz.

És ami furcsa, hogy néha jó néha nem. Hidegen és melegen is csinálja.

Ez mitõl lehet? Olyan mintha valami dugulás lenne.

Hibakód nincs? Ez így elég tág, lehet gyújtás hiba, is, meg mechanikus hiba is (szelepzárási hiba). Mintkettő okozhatja azt, hogy egyik henger nem dolgozik rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motor specialistát keresek vectra b 2.5 v6-os hoz.

98-as a cucc. Jó rég nálam van de most először vannak hűtővíz túlmelegedési problémáim.

Az alap dolgokon túl vagyok: termosztát csere, hűtő rendszeres tisztántartása ( lamella átmosás ) A hűtő belsejét még nem mostam át.

Ez az utolsó ötletem.

A ventillátorokat leellenőriztem indulnak rendesen.

Úgy ellenőriztem, hogy nem hegrfejes-e hogy hidegen szinültig töltöttem a kiegyenlítő tartály és néztem hogy jönnek-e gázbuborékok a

tartályba.

Az az érdekes hogy 90-100as tempónál semmi. a világvégére is elmenne.

De növekvő terhelésre ( nagy húzós emelkedő, v. nagyobb sebesség) szépen elszáll a hőfok, olyankor fűtés csap kinyit ventillátort csutkára és az szépen lehúzza a hőfokot.

Még egyszer írom az elülső és a belső hűtő ventillátorok is renben mennek. ( mind két venti két fokozatba is megy ) zúg mint egy ......

A műszerfalon és a fedélzeti számítógépen nincs hiba üzenet hiba lámpa.

A vízszint állandó nem kell utána töltögetni.

Valami ötlet valakitől??

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motor specialistát keresek vectra b 2.5 v6-os hoz.

98-as a cucc. Jó rég nálam van de most először vannak hűtővíz túlmelegedési problémáim.

Az alap dolgokon túl vagyok: termosztát csere, hűtő rendszeres tisztántartása ( lamella átmosás ) A hűtő belsejét még nem mostam át.

Ez az utolsó ötletem.

A ventillátorokat leellenőriztem indulnak rendesen.

Úgy ellenőriztem, hogy nem hegrfejes-e hogy hidegen szinültig töltöttem a kiegyenlítő tartály és néztem hogy jönnek-e gázbuborékok a

tartályba.

Az az érdekes hogy 90-100as tempónál semmi. a világvégére is elmenne.

De növekvő terhelésre ( nagy húzós emelkedő, v. nagyobb sebesség) szépen elszáll a hőfok, olyankor fűtés csap kinyit ventillátort csutkára és az szépen lehúzza a hőfokot.

Még egyszer írom az elülső és a belső hűtő ventillátorok is renben mennek. ( mind két venti két fokozatba is megy ) zúg mint egy ......

A műszerfalon és a fedélzeti számítógépen nincs hiba üzenet hiba lámpa.

A vízszint állandó nem kell utána töltögetni.

Valami ötlet valakitől??

Előre is köszi!

Ezek után, amit leírtál, én arra tippelek, hogy szegény keverékkel megy a motor, ezért melegszik túl. Szegény keverékkel a motorban lezajló égés magasabb hőfokon megy végbe, mert a kevesebb elpárolgó benzin kevésbé hűti le.

Egyébként nálam is ugyanez a helyzet (Isuzu diesel), de csak 35-40 fok körüli forróságban. 90-100-al a világ végére is elmenne, amint autópályás tempót megyek, vagy emelkedőn megyek, elkezd iszonyatosan melegedni, és a dolgot a klíma csak fokozza. 120as tempónál a egyik másik hosszabb horvát szerpentin tetejére a pirosban volt a vízhőfok. Az út végére elfogyott 2 liter hűtővíz. Azóta nincs olyan hőség, így semmi gond, a víz nem fogy, és nem is melegszik

Link to comment
Megosztás:

Ezek után, amit leírtál, én arra tippelek, hogy szegény keverékkel megy a motor, ezért melegszik túl. Szegény keverékkel a motorban lezajló égés magasabb hőfokon megy végbe, mert a kevesebb elpárolgó benzin kevésbé hűti le.

Egyébként nálam is ugyanez a helyzet (Isuzu diesel), de csak 35-40 fok körüli forróságban. 90-100-al a világ végére is elmenne, amint autópályás tempót megyek, vagy emelkedőn megyek, elkezd iszonyatosan melegedni, és a dolgot a klíma csak fokozza. 120as tempónál a egyik másik hosszabb horvát szerpentin tetejére a pirosban volt a vízhőfok. Az út végére elfogyott 2 liter hűtővíz. Azóta nincs olyan hőség, így semmi gond, a víz nem fogy, és nem is melegszik

Köszi a választ!

A helyet az az, hogy az asszony jár vele többet mostanában rövid távokat kb 8 km reggel és 8km este.

időnként szoktam a benyóhoz keverni injektor tisztító, szelep tisztító adalékokat, de most már rég nem kapott semmit szegénykém.

az ha teszek javíthat a dolgon?

illetve műszeresen lehet-e állítani a keverék arányon?

Köszi.

Üdv: István.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

A helyet az az, hogy az asszony jár vele többet mostanában rövid távokat kb 8 km reggel és 8km este.

időnként szoktam a benyóhoz keverni injektor tisztító, szelep tisztító adalékokat, de most már rég nem kapott semmit szegénykém.

az ha teszek javíthat a dolgon?

illetve műszeresen lehet-e állítani a keverék arányon?

Köszi.

Üdv: István.

Sajnos erről fogalmam sincs. Tech2-vel mindent lehet állítani. Okozhatja még a lambda szonda, mert az ad jelet a kipuffogógáz összetételéről.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos erről fogalmam sincs. Tech2-vel mindent lehet állítani. Okozhatja még a lambda szonda, mert az ad jelet a kipuffogógáz összetételéről.

AZTAAA!!!!!

Lehet, hogy most "mondtad" meg a tutit.

Egy-két hónapja figyeltem föl valami sziszegő hangra.

Alapjáraton semmi, de gázadásra jön elő és a forulatszám növelésével fokozódik.

Sikerült kifigyelnem alulról, hogy a hátsó kipufogósor ( asszem leömlőnek is nevezik ) mellett kifúj a gáz.

Elég egyértelmű a kifújás mértéke.

És emiatt talán a lambda szonda sem azt érzékeli ami valójában van.

Szerinted??

Link to comment
Megosztás:

AZTAAA!!!!!

Lehet, hogy most "mondtad" meg a tutit.

Egy-két hónapja figyeltem föl valami sziszegő hangra.

Alapjáraton semmi, de gázadásra jön elő és a forulatszám növelésével fokozódik.

Sikerült kifigyelnem alulról, hogy a hátsó kipufogósor ( asszem leömlőnek is nevezik ) mellett kifúj a gáz.

Elég egyértelmű a kifújás mértéke.

És emiatt talán a lambda szonda sem azt érzékeli ami valójában van.

Szerinted??

Fogalmam sincs. De első körben minden olyan rendellenességet érdemes elhárítani a motor körül, ami nem gyári működést okozhat. És ha a hiba még mindig fennáll, akkor kell tovább keresgélni. Egyébként a kipuffogónak az a dolga, hogy elvezesse a forró kipuffogógázt. Nem egésszéges, hogy a motor mellett kifúj az a forró gáz :) Még lehet, hogy ez is okozhat melegedést :) Sokszor olyan apróság okozza a legnagyobb galibát, amit nem is gondolnál :)

Link to comment
Megosztás:

Fogalmam sincs. De első körben minden olyan rendellenességet érdemes elhárítani a motor körül, ami nem gyári működést okozhat. És ha a hiba még mindig fennáll, akkor kell tovább keresgélni. Egyébként a kipuffogónak az a dolga, hogy elvezesse a forró kipuffogógázt. Nem egésszéges, hogy a motor mellett kifúj az a forró gáz :) Még lehet, hogy ez is okozhat melegedést :) Sokszor olyan apróság okozza a legnagyobb galibát, amit nem is gondolnál :)

Köszi!

Elkezdem megszervezni a hiba elhárítást.

Üdv: I.

Link to comment
Megosztás:

2002-es Vectra b Caravan csomagtér ajtó javításhoz kérnék segítséget! Szétszedett hátsó ajtó állapotában kaptam az autót....A zár körbe forog, van két müanyag alkatrészem de sehogy se akar se központival ,se kulccsal müködni!Ha a müanyagot beakasztom hogy kivülről nyomásra nyisson akkor a központi nem zárja le...Valakinek van képe vagy tapasztalata a zárban???Egyáltalán hogyan van a mechanika kitalálva??Vagy zárt állapotban belülről tudok a karral nyitni vagy az elöbb említett módon ( de akkor nincs zárás)..Remélem érthető:))

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Van aki megtudná nekem mondani h-hogyan kell bekapcsolni a tempomatot??? Kuplung és fékkapcsolo stimm,
bowden a hején, kormánykapcsolokis megvannak, fedélzetiis mükszik... A műszeregységbenis bentvan minden égő.....
Hiába nyomok bármit nemmegy... Nemtudom mitkéne kijeleznije ojankor vagy kelle és mekkora sebességtől lehet bekapcsolni
egyáltalán?????
Vagy h tudom kideríteni h egyáltalán mükszikemég???
És egy másik kérdés. A kipörgésgátlónak hogyan kéne helyesen működnije?????
Ha bekapcsolom akkoris elkapar nagyobb gáznál és villog a lámpája a műszeregységen....
Előreis köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.