Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha ez megnyugtat, akkor az én hőfokműszerem az elmúlt 10 évben csak a te mutatód alatti jelig megy el. Semmit nem jelent, ha pontos hőfokra vagy kíváncsi.

Ilyen vízhőfok állás mellett is mértünk már a motorban 95 fokos olajat! Egyébként is hülyeség "5 - 10 fokokon" rugózni. Nincs stabil üzem egy autóban.

5-10 fokon???? :-D 1-2 fokon megy a "kinek mikor nyit" téma már napok óta...XD Én hülye meg megelégszem azzal ha van fűtés rendesen meg nem forr a víz...sose gondoltam hogy lassan tizedeket kell számolnom..:-D

Link to comment
Megosztás:

5-10 fokon???? :-D 1-2 fokon megy a "kinek mikor nyit" téma már napok óta...XD Én hülye meg megelégszem azzal ha van fűtés rendesen meg nem forr a víz...sose gondoltam hogy lassan tizedeket kell számolnom..:-D

Én meg amíg látom a termosztát nyitást és beáll a 90-es jel fölé egy picivel, addig nem aggódom. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a motor alacsony fordulaton gázadásra elkezd rángatni megnéztem a vákumcsövet az rendben van lenne valakinek ötlete hogy mi lehet a probléma? Hideg és meleg motornál is ez a jelenség előre is köszönöm. Ez egy 1996 1.7 td caravan Opel motoros. 

Link to comment
Megosztás:

5-10 fokon???? :-D 1-2 fokon megy a "kinek mikor nyit" téma már napok óta...XD Én hülye meg megelégszem azzal ha van fűtés rendesen meg nem forr a víz...sose gondoltam hogy lassan tizedeket kell számolnom..:-D

Szerintem nem 1-2 fokról volt szó hanem arról, hogy nyitás után a kék mezőben kóvályog a mutató...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem 1-2 fokról volt szó hanem arról, hogy nyitás után a kék mezőben kóvályog a mutató...

Hát figyelj ha a fórum életében nem hallottam olvastam még vagy 30X hogy az enyém 92 fokon nyit a másiké meg csak 90-en mi lehet a baj akkor egyszer sem. Talán legutoljára az előző oldalon láttam...:-D

Link to comment
Megosztás:

1.7 tádé:

 12193736_540793399403631_324973173891613

 

Hűtőjét be tudom én tenni különösebb mókolás nélkül az 1.4 se kaszniba, c20ne motorhoz? 

 

Gondolok itt arra, hogy pl vectránál kis/nagyblokk-dízelnél más, alacsonyabb az alsó kereszttartó, ezért kisblokkosba nem megy be a nagy hűtő, meg pl hogy a vízcsőcsonkok kb hogy állnak ezen? Ha jól látom ennél a vékony vízcső átmegy a jobboldalra, ami nekem pl a bal oldalon van. 

Link to comment
Megosztás:

1.7 tádé:

 

 

Hűtőjét be tudom én tenni különösebb mókolás nélkül az 1.4 se kaszniba, c20ne motorhoz? 

 

Gondolok itt arra, hogy pl vectránál kis/nagyblokk-dízelnél más, alacsonyabb az alsó kereszttartó, ezért kisblokkosba nem megy be a nagy hűtő, meg pl hogy a vízcsőcsonkok kb hogy állnak ezen? Ha jól látom ennél a vékony vízcső átmegy a jobboldalra, ami nekem pl a bal oldalon van. 

EPC rajz szerint nem. (igen, két monitoros print screen)

dizel_c14se_huto.png

Link to comment
Megosztás:

Ha ez megnyugtat, akkor az én hőfokműszerem az elmúlt 10 évben csak a te mutatód alatti jelig megy el. Semmit nem jelent, ha pontos hőfokra vagy kíváncsi.

Ilyen vízhőfok állás mellett is mértünk már a motorban 95 fokos olajat! Egyébként is hülyeség "5 - 10 fokokon" rugózni. Nincs stabil üzem egy autóban.

Az enyém is ilyen. A 110-es osztású hőmérő kevesebbet mér gyárilag a valósnál, de ez gyárilag ilyen is volt. A fiatalabb évjáratoknál a 100-as osztásjelű műszer pontosabb. Engem egyáltalán nem zavar, már megszoktam. Felesleges ezen napokat vitatkozni és a pontos hőfokokon lovagolni. A lényeg szerintem, hogy mindenki a saját autóján tapasztalatból tudja meg hol szokott állni a mutató normális esetben és tudja hol nyit a termosztát és a legfontosabb milyen mutatóállásnál kell bekapcsolnia a hűtőventillátornak! Ha ez a megszokottól eltér akkor nagy eséllyel valami hibára lehet következtetni és be kell avatkozni. Ennyire egyszerű, de fontos, hogy mindenki a saját műszerén tapasztalja ki ezeket a hőmérsékleteket mert az eltérések miatt nincs értelme másnak az autójával hasonlítgatni mert az félrevezető lehet. Ahogy korábban már nagyon jól megfogalmazta valaki, ezek tájékoztató műszerek nem precíziós műszerek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az értelemszerű. Hülye opel, ahány hűtő, annyi féle venti. Abból meg volt pár fajta, :D

 

Amúgy a tetszik az új köszi gomb? 

Nekem nem tetszik. Ezzel nekem az a bajom, hogy a két szónak az én értelmezésemben teljesen eltérő egymástól független jelentéstartalma van és nem kéne összekeverni, egybemosni a kettőt. Ha már fejlesztünk akkor miért nincs két gomb külön-külön? Annak talán látnám értelmét.

Link to comment
Megosztás:

Az értelemszerű. Hülye opel, ahány hűtő, annyi féle venti. Abból meg volt pár fajta, :D

 

Amúgy a tetszik az új köszi gomb? 

Csak 3 fajta van. :D Vagy négy. Van az a kicsi nyomi venti, ami az 1.4-eseken van, aztán van a nagy, klímás, meg van egy köztes állapot. Ja meg a dízelnek a kétsebességes nagy venti. Rajzokon is négy félét látok.

Amúgy szerintem is berakható a hűtő, csak a csövezés lehet kicsit más. Az biztos, hogy az alsó bakokba mindegyik hűtő jó és rögzíteni is lehet őket. A csövezés meg remélhetőleg jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ne idegeljetek már...nekem is meghalt a ventim nyáron. Csapágyas lett, szétszedni nem tudtam. Kitrappoltam a MÉH telepre, aztán egy rom Kadettből kiszedtem, 1000 pénzért. A három csavar ami a keretre rögzíti passzolt, annyi hogy ez műanyag lapátos. Mikor kell indul, ha a klímát kapcsolom nagyon megy. Bele nem ér sehova. Mi bajom lehet?     

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a motor alacsony fordulaton gázadásra elkezd rángatni megnéztem a vákumcsövet az rendben van lenne valakinek ötlete hogy mi lehet a probléma? Hideg és meleg motornál is ez a jelenség előre is köszönöm. Ez egy 1996 1.7 td caravan Opel motoros. 

A gázolajszűrők rendben vannak, tiszták? Nem levegősödik valahol az üzemanyag rendszer?

Módosítva : KoriKimi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Képzeljétek, hogy megszívattam magam. Vezérműszíj csere után, a burkolat tartó csavarokat nem rögzítővel raktam be, mind kijött, egyik karistolja a főtengelyen a tárcsát másik, sztem bele eset a burkolatba, mert vmi elkezdte enni a szíj külső oldalát....hogy az a k.életbe...

Link to comment
Megosztás:

Ne idegeljetek már...nekem is meghalt a ventim nyáron. Csapágyas lett, szétszedni nem tudtam. Kitrappoltam a MÉH telepre, aztán egy rom Kadettből kiszedtem, 1000 pénzért. A három csavar ami a keretre rögzíti passzolt, annyi hogy ez műanyag lapátos. Mikor kell indul, ha a klímát kapcsolom nagyon megy. Bele nem ér sehova. Mi bajom lehet?     

Semmi, keringjen benne a víz meg pörögjön a venti, ez a lényege a vízhűtésnek.

Képzeljétek, hogy megszívattam magam. Vezérműszíj csere után, a burkolat tartó csavarokat nem rögzítővel raktam be, mind kijött, egyik karistolja a főtengelyen a tárcsát másik, sztem bele eset a burkolatba, mert vmi elkezdte enni a szíj külső oldalát....hogy az a k.életbe...

A szíj külső sima felét szokta enni az olajteknő túl hosszú csavarja, az élét alapból semmi nem darálhatja.

Link to comment
Megosztás:

 A szíj külső sima felét szokta enni az olajteknő túl hosszú csavarja, az élét alapból semmi nem darálhatja.

na hát azt eszi vmi, de nem a a teknő csavar, mert később kezdte el

sajnos már láccik a drót a szíjbol, most lutrizom ki kéne még bírni 2napot (100km-et)

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 04., wookie írta:

Nagy baj nincs ha el is szakad, a tied nem tud összeakadni. Max vigyél tarcsiba egy másik szíjat, akár régit. Csak hogy ne maradj úton. 

Idegesít mint a szar, hogy mi a tököm kezdte ki.(nem beszélve, hogy pár hónapos a szíj). Új szíj van, 7végén akartam cserélni/megnézni, de most szétbasztam a jobb kezem....bakkameg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.