Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Egy vezérlés cseréhez a következők kellenek:

-1 db szíj

-2 db vezetőgörgő

-1 db feszítőgörgő

-1 db főtengely szíjhajtó fogaskerék (mert mindig elnyalja és ráadásul a 16 szelepes motoré más fogprofilú mint a többi)

-1 db vízpumpa

Ez nem kis pénz...

Aztán jönnek mondjuk a fékek... ugye hűtött tárcsa, ami drágább.

Motor olajból sem jó a GM 10W40, mert beleég. Ha GM akkor 5W40 szintetikus, ami jó drága. Bár én ELF 10W40-et használok, ez bírja, de másfélszer többe kerül mint a GM 10W40. (Ezek személyes tapasztalatok)

Ez most csak így hirtelen jutott eszembe.

Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, pszilaj írta:

Egy vezérlés cseréhez a következők kellenek:

-1 db szíj

-2 db vezetőgörgő

-1 db feszítőgörgő

-1 db főtengely szíjhajtó fogaskerék (mert mindig elnyalja és ráadásul a 16 szelepes motoré más fogprofilú mint a többi)

-1 db vízpumpa

Ez nem kis pénz...

Aztán jönnek mondjuk a fékek... ugye hűtött tárcsa, ami drágább.

Motor olajból sem jó a GM 10W40, mert beleég. Ha GM akkor 5W40 szintetikus, ami jó drága. Bár én ELF 10W40-et használok, ez bírja, de másfélszer többe kerül mint a GM 10W40. (Ezek személyes tapasztalatok)

Ez most csak így hirtelen jutott eszembe.

Értem...hát eddíg SE akartam 16 szelepes motort, és most már biztos vagyok benne, hogy nem lesz.:goofy:

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, szilvand írta:

Eso utan egy-ket napog szivarog a viz valahol.... a pollenszuro kornyeket nem regen tisztitottam ki, az sem segitett a problan.

A szélvédő és a levélrács között, ha nem tökéletes a zárás akkor ott is be szokott jutni, át a pollenszűrőn, aztán a légelosztó dobozból valahol kijön.

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, pszilaj írta:

Egy vezérlés cseréhez a következők kellenek:

-1 db szíj

-2 db vezetőgörgő

-1 db feszítőgörgő

-1 db főtengely szíjhajtó fogaskerék (mert mindig elnyalja és ráadásul a 16 szelepes motoré más fogprofilú mint a többi)

-1 db vízpumpa

Ez nem kis pénz...

Aztán jönnek mondjuk a fékek... ugye hűtött tárcsa, ami drágább.

Motor olajból sem jó a GM 10W40, mert beleég. Ha GM akkor 5W40 szintetikus, ami jó drága. Bár én ELF 10W40-et használok, ez bírja, de másfélszer többe kerül mint a GM 10W40. (Ezek személyes tapasztalatok)

Ez most csak így hirtelen jutott eszembe.

De ha jól tudom itt már a csereintervallumok is hosszabbak. Egy mai autó fenntartásához képest még ez nem is nagy pénz.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 13., kacs írta:

Sziasztok!

 

Korábban írtam az ABS gyűrű hibájáról. Ma sikerült a szerelőnek megoldani a problémát! Volt egy kopott féltengely csuklója, rajta hibátlan gyűrűvel. Melegítéssel és nem kevés kocogtatással sikerült leszednie a gyűrűt. Aztán a kerékagy felől megbontotta a csuklót és az ismételten felmelegített gyűrűt szépen ráillesztette a helyére. Már kihűlt állapotban is stabilan állt a helyén, de még némi fémragsztóval is rásegített, hogy biztos a helyén maradjon. Próbakör és tökéletesen működik ismét az ABS. Megúsztam a koplett csúkló cserét, ezzel némi pénz is maradt a zsebemben. 7.000 Ft-ból megúsztam :-)

Szóval javítható ez a fajta hiba.

 

Ez jó hír. Csak az a kérdés, hogy elvállalja e ezt minden szerviz. Nagyjából ismerem a hozzáállást, a többség ennyiért nem fog vele bajlódni szerintem azért rizikó is van benne ha garanciát kell rá vállalni, inkább komplett cserét javasol ami ennek az összegnek a többszöröse. Kíváncsi leszek, hogy hosszú távon is jó lesz e mert akkor érdemes vele foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Astra F Caravan írta:

Ilyet ne mondj. Ma már sajnos nem gyártanak 8 szelepes motorokat. Egyszerű és tartós konstrukció de elöbb utóbb ezek is kikopnak. Reméljük, hogy inkább utóbb.

Nem baj ha nem gyártanak, jó nekem a 94-ben gyártott 8 szelepes is.:goofy: Vannak 30-40-50 éves autók is, szóval van még pár jó évem. Még csak alig léptük át a 300ezret.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Astra F Caravan írta:

Ez jó hír. Csak az a kérdés, hogy elvállalja e ezt minden szerviz. Nagyjából ismerem a hozzáállást, a többség ennyiért nem fog vele bajlódni szerintem azért rizikó is van benne ha garanciát kell rá vállalni, inkább komplett cserét javasol ami ennek az összegnek a többszöröse. Kíváncsi leszek, hogy hosszú távon is jó lesz e mert akkor érdemes vele foglalkozni.

Szia!

 

Ezt nem szervíz csinálta, hanem a szerelőm, akihez sok éve hordom az autóimat :-) Szervíz nyilván nem vacakolna ezzel a megoldással!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Kérdéssel fordulnék Hozzátok! 

Van egy 1.6 16V Astrám X16XEL 

Olyan problémám lenne vele hogy meleg motornál, gázadásra kihagy 1 henger és rángat az autó! Hideg motornál tökéletesen működik. 

Normál tempóban is megy, de amint adok egy kis gáz mondjuk előzésnél rángat. Gyújtótrafó új benne (kb 1 hetes) , gyertyák 1 naposak! 

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma? 

Előre is köszönöm a segítséget! 

Link to comment
Megosztás:

58 minutes ago, wizzards írta:

Sziasztok! 

Kérdéssel fordulnék Hozzátok! 

Van egy 1.6 16V Astrám X16XEL 

Olyan problémám lenne vele hogy meleg motornál, gázadásra kihagy 1 henger és rángat az autó! Hideg motornál tökéletesen működik. 

Normál tempóban is megy, de amint adok egy kis gáz mondjuk előzésnél rángat. Gyújtótrafó új benne (kb 1 hetes) , gyertyák 1 naposak! 

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma? 

Előre is köszönöm a segítséget! 

Szia,

gyertyakábel pipás része nem húz át a hengerfej furatában?

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 15., KoriKimi írta:

Egyszerűen meg tudod nézni, hogy jó-e az adott izzítógyertya. Ha néhány másodperc alatt sárgára felhevül a vége, akkor jó és kész. Ha nem izzik fel akkor szakadt, kuka. Egyébként jónak tűnik az 1,2 Ohm-os érték, az a 12 V-os akksiról 10 A-t vesz fel.

Hm...köszi! Igen, tudom, az lenne a biztos, ha kivenném őket, és úgy megnézném, de arra még nem vállalkoztam :D

De ha szakadt lenne, akkor nem is tudnék ellenállást mérni nem? 

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, kacs írta:

Szia!

 

Ezt nem szervíz csinálta, hanem a szerelőm, akihez sok éve hordom az autóimat :-) Szervíz nyilván nem vacakolna ezzel a megoldással!

Gondoltam. Én is ritkán járok szervizbe de nálam az a baj, hogy én mindig máshova viszem ha én magam nem tudom megcsinálni. És ez tipikusan olyan művelet lenne. Így nekem sajnos nincs állandó szerelőm. Eddig még egyikkel se voltam maradéktalanul elégedett. Nem elég alaposak, nem szólnak ha valami hibát észlelnek, harapófogóval kell kihúzni sok esetben hogy mondjanak már valamit, eddig minden olyan hibát én vettem észre az autómon amit nekik is látni kellett volna, hanyagok, nem foglalkoznak semmivel, egyes helyeken még bunkók is. Elég negatív a tapasztalatom sajnos és aztán sírnak, hogy kevés a munka. Ilyen hozzáállással nem is lesz. Na mindegy, remélem nem lesz gondom az abs-szel és egyszer csak találok normális szerelőt.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűen kihúzod és szemrevételezéssel. Egyik ismerősnél is ez volt, a pipa szilikonos része kőkeményre sült és mint a ropit úgy lehetett morzsolni. Az áthúzásnál általában enyhe szürkés lerakodást lehet találni.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Astra F Caravan írta:

Gondoltam. Én is ritkán járok szervizbe de nálam az a baj, hogy én mindig máshova viszem ha én magam nem tudom megcsinálni. És ez tipikusan olyan művelet lenne. Így nekem sajnos nincs állandó szerelőm. Eddig még egyikkel se voltam maradéktalanul elégedett. Nem elég alaposak, nem szólnak ha valami hibát észlelnek, harapófogóval kell kihúzni sok esetben hogy mondjanak már valamit, eddig minden olyan hibát én vettem észre az autómon amit nekik is látni kellett volna, hanyagok, nem foglalkoznak semmivel, egyes helyeken még bunkók is. Elég negatív a tapasztalatom sajnos és aztán sírnak, hogy kevés a munka. Ilyen hozzáállással nem is lesz. Na mindegy, remélem nem lesz gondom az abs-szel és egyszer csak találok normális szerelőt.

Hát nekem szerencsém volt! Lassan 20 éve járok ugyan ahhoz a szerelőhöz. Megbízható, alapos és még azt is hagyja, hogy szerelés közben körülötte lábatlankodjak és felcsipegessek némi tapasztalatot. :-) Az általa talált hibákra vagy kezdeményekre is felhívja a figyelmem és az alkatrészeket is úgy szerzi be, hogy jó minőségű legyen, és költségkímélő. Szóval én nagyon elégedett vagyok a mesterrel :-) 

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, hagymalovag írta:

Hm...köszi! Igen, tudom, az lenne a biztos, ha kivenném őket, és úgy megnézném, de arra még nem vállalkoztam :D

De ha szakadt lenne, akkor nem is tudnék ellenállást mérni nem? 

Így van ahogy mondod. Vagy nem tudnál mérni rajta ellenállást, tehát teljesen szakadt állapotban van, vagy több Mohm-nyit mérnél, de akkor sem izzik fel. Kíváncsiságból lemértem a merciből kivett jó bosch izzítógyertyát, annak az ellenállása 0,7-0,8 Ohm, úgyhogy biztosan jó érték nálad az az 1,2 Ohm.

Link to comment
Megosztás:

Van egy gondom a belső világítással. Ha megyek a kocsival, akkor véletlenszerűen felkapcsolódik és úgy marad valameddig, 2-3 mp-ig vagy sokkal tovább is. Kontakt hibára gyanakszom. Azt szeretném megtudni, hogy a világítás kapcsolóra közvetlenül van-e kötve az izzó, és ott van a kontakt hiba, vagy esetleg van neki külön reléje is és ott van a hiba?

Link to comment
Megosztás:

32 minutes ago, KoriKimi írta:

Van egy gondom a belső világítással. Ha megyek a kocsival, akkor véletlenszerűen felkapcsolódik és úgy marad valameddig, 2-3 mp-ig vagy sokkal tovább is. Kontakt hibára gyanakszom. Azt szeretném megtudni, hogy a világítás kapcsolóra közvetlenül van-e kötve az izzó, és ott van a kontakt hiba, vagy esetleg van neki külön reléje is és ott van a hiba?

Szia!

Én úgy tudom, hogy a belső világításnak az izzója fix áramot kap és a testet szakítják meg az ajtókapcsolók. Nincs sem reléje, sem külön kapcsolója, csak egy biztosítékja.

Szerintem valahol testet kap. Én elsőnek kiszedném az ajtó oszlopaiban lévő kapcsolókat, hátha ott a bibi.

Link to comment
Megosztás:

22 hours ago, HaPetya írta:

Egyszerűen kihúzod és szemrevételezéssel. Egyik ismerősnél is ez volt, a pipa szilikonos része kőkeményre sült és mint a ropit úgy lehetett morzsolni. Az áthúzásnál általában enyhe szürkés lerakodást lehet találni.

Köszönöm szépen a hasznos tanácsot! Gyújtáskábel készlet cserével megoldótott a probléma! 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.