Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

14 minutes ago, aholy írta:

Abból is savállót érdemes, a sima acél ugyan úgy összerohad... Még ha venni is kell a csavarokat, az az 5darab ami össze vissza kell, az nem tétel.

Ebben van valami,viszont én csak sima 8.8 as acélcsavarokat tettem bele,ha össze is rohad 2 kulcs segítségével szét lehet tépni és már lenn is van.

Az is eredmény,hogy nem kell furkálni.

Mindenesetre a saválló csavar jó ötlet,beszerzek párat a legközelebbi alkalomra.(Remélem nem mostanában kerül rá sor! )

Link to comment
Megosztás:

36 minutes ago, aholy írta:

Abból is savállót érdemes, a sima acél ugyan úgy összerohad... Még ha venni is kell a csavarokat, az az 5darab ami össze vissza kell, az nem tétel.

Mostanában olyan gyakran szedtem szét hogy nem volt ideje összerohadni.:-) Majd ha meg tudom csinálni normálisan akkor lesz értelme rozsdamentes csavarral összerakni.

Link to comment
Megosztás:

22 minutes ago, wookie írta:

Nekem sima acél csavarok vannak, faggyúzva (bár azt kenek mindenhová) és réz anyákkal. 

Rézpasztát szoktam használni, utána meg lefújom cink-sprével, ha pár évente meg van mozgatva azért nem rohad annyira össze mint mondjuk 5-10 év alatt . Pár évente meg mindíg van valami munka  a kocsi alján.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Bocsánat, ha rossz helyen írok, de hátha tud valaki segíteni.

K.b 2-3 hónapja rosszalkodik az F ASTRÁM, 93-as benzines 1.4-es szépségem.

Nem akar indulni, aztán egyszer csak indul, több napig semmi gond, aztán megint.....

Az ac pumpára gyanakszom, de adja a morgó hangot gyujtás ráadás után....

de a furcsa amit most észrevettem, hogy indítózás közben szürcsögő hangok jönnek a tankból...

Az ac a hibás, én arra gyanakszom...

Nincs valakinek egy használt, működő ac pumpája az autómhoz????

Megvenném.

Előre is köszönöm a válaszotok.

 

 

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, porkmisztrec1 írta:

Sziasztok

Bocsánat, ha rossz helyen írok, de hátha tud valaki segíteni.

K.b 2-3 hónapja rosszalkodik az F ASTRÁM, 93-as benzines 1.4-es szépségem.

Nem akar indulni, aztán egyszer csak indul, több napig semmi gond, aztán megint.....

Az ac pumpára gyanakszom, de adja a morgó hangot gyujtás ráadás után....

de a furcsa amit most észrevettem, hogy indítózás közben szürcsögő hangok jönnek a tankból...

Az ac a hibás, én arra gyanakszom...

Nincs valakinek egy használt, működő ac pumpája az autómhoz????

Megvenném.

Előre is köszönöm a válaszotok.

 

 

Üdv a pumpát kiszűrheted úgy hogy amikor éppen nem indul, leveszed az injektorról a fedelet ( nagy fekete műanyag kupak két csavarral) és öntesz a pillangószelepre egy kevéske benzint. Ha ekkor elindul, akkor ugye benzin hiánya van. leveheted indítózáskor a tanksapkát, mert ha a tankszellőztetés rossz a pumpa vákumot csinál a tankba, extrém esetben lefullad vagy el sem indul, bár ez nem jellemző sikertelen indításkor, de a szörcsögésről eszembe jutott. Ha tényleg a pumpa rossz bontóban tudsz venni 10 ezer körül használt gyárit, új után gyárit meg 10-20 körül neten pölö. De amig nem tudod biztosan hogy az a hibás nem érdemes venni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van a szélvédőm. Rajta egy (két) kőfelverődés. Fél borsónyi plusz a repedések körbe. Egyszer befoltoztattam (parkolóban) de aztán kiesett belőle az anyag. Most mintha kicsit hosszabbak lennének a repedései, másfél-másfél centisek csak, de kisebb volt amikor a kocsit vettem. Elmentem egy szélvédőshöz, Pilkington, Pesten. pilkingtonagr.hu. Azt mondja nem szívesen csinálná meg, ha már volt csináltatva, mert akkor az ő cucca nem fog belefolyni a repedésekbe (pedig garanciát kéne vállalnia rá). VISZONT rak nekem bele egy új utángyári szélvédőt munkadíjjal együtt 12.800-ért. Vagy gyárit valami 21 ezerért ha jól emlékszem. Plusz a gumikeret ha elszakad, akkor az 5300 pénz. Az se tántorította el, amikor meséltem neki a kötény alatti 30 deka szilóról... :-)

Az utángyárin elgondolkodtam, lehet hogy kéne bele egy szélvédő annyiért. (Csupa karc is már a szélvédő, pedig vigyázok rá. Van még egy kisebb pörsenés is rajta, de az nincs a látómezőmben.) A vezetőoldali alsó sarokban meg ki van fehéredve az üveg, arra meg azt mondja rohad alatta és nyomja az üveget, még egy ok, hogy kicseréltessem, ő meg csere közben ott "lekezeli".

Mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

Pilikngton, Sicursiv, Guardian, mind volt gyári beszállító. De vannak olcsóbb márkák is. Nekem van itthon gyári szélvédőm is, meg utángyártott. Az utángyártott fele olyan nehéz, kevesebb benne az anyag. Ebből kiindulva merem feltételezni, hogy a gyártási minősége is gyengébb, illetve a vékonyabb üveg kevésbé állja a kavicsokat is. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, wookie írta:

Pilikngton, Sicursiv, Guardian, mind volt gyári beszállító. De vannak olcsóbb márkák is. Nekem van itthon gyári szélvédőm is, meg utángyártott. Az utángyártott fele olyan nehéz, kevesebb benne az anyag. Ebből kiindulva merem feltételezni, hogy a gyártási minősége is gyengébb, illetve a vékonyabb üveg kevésbé állja a kavicsokat is. 

Én meg beszereléssel együtt 12 papírért vettem utángyári kínait. Jólesz amíg jólesz, de nem karcos/pöttyös és hővédős.

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, Bundee írta:

Én meg beszereléssel együtt 12 papírért vettem utángyári kínait. Jólesz amíg jólesz, de nem karcos/pöttyös és hővédős.

Autóüveget forgalmazó-cserélő cégek oldalán olvasni hogy leszólják a kínait, nyilván nem dícsérgetik azt amit nálunk nem lehet venni. Észrevettél valami különbséget, nagyobb szélzaj pölö?

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, zotya975 írta:

Autóüveget forgalmazó-cserélő cégek oldalán olvasni hogy leszólják a kínait, nyilván nem dícsérgetik azt amit nálunk nem lehet venni. Észrevettél valami különbséget, nagyobb szélzaj pölö?

Szélzajt nem vettem észre hogy változott volna, a gyári kerettel sikerült visszatenni szépen helyre ment. 

Itt-ott látni foltot, illetve az utasoldalon egy pici hullám van benne, de sokkal kevésbé zavaró mint a karcos gyári volt. Ennyi pénzért meg nemlehet egy szavam se. Ja és ebbe szürke árnyékoló csík van felül.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha már szélvédő, én ma sikeresen elrepesztettem az enyémet kiszedéskor. A jobb alsó sarokban duplavastag ragasztás volt, és nem bírtam átvágni. Aztán tevés-vevés közben sikerült elrepeszteni. Mondjuk amúgy is cseréltem volna, de tartaléknak jó lett volna, főleg hogy ez volt az egyetlen fehér üvegem. 

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, lucabrazi írta:

Üdv!

Olyan gondom volna, hogy reggelente nem indul a vas.

Hegyen lakom és lejtőbe 2.-ba simán indul, utána is pöcc.

Viszont ha pihen egy estét akkor reggel vagy nem, vagy min 10 szer kell indítózni.

Valaki találkozott már ilyennel?

Aksit megmérettem az ok.

Köszi

 

Hát először deritsd ki azt hogy benzin vagy szikra hiánya van-e? ha van üzemanyag de nem ég el akkor a kipufogó erősen benzinszagú, szikrát meg ugye egy gyertya kiszedésével, majd visszadugva a pipára a végét letestelve lehet ellenőrizni. ( már ha vannak gyertyakábelek külön)

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, lucabrazi írta:

Üdv!

Olyan gondom volna, hogy reggelente nem indul a vas.

Hegyen lakom és lejtőbe 2.-ba simán indul, utána is pöcc.

Viszont ha pihen egy estét akkor reggel vagy nem, vagy min 10 szer kell indítózni.

Valaki találkozott már ilyennel?

Aksit megmérettem az ok.

Köszi

 

Üdv!

Az indítózás és a begurítás között csak annyi különbség van,hogy az önindító nem terheli le a rendszert.

Bár írtad,hogy méretted az akksit én mégis ezzel hoznám összefüggésbe a dolgot,lehet,hogy indítózáskor 2-3 voltot is esik a feszkó,ezért nem tud felépülni az üza. nyomás.

Ez a 2-3 volt esés önmagában még nem kéne,hogy nemindulást okozzon,de ha ehhez hozzájön egy rossz kontaktus a benzinpumpánál ,esetleg a benzinpumpa reléjénél,esetleg egy szutykos üza. szűrő,vagy egy végstádiumban agonizáló benzinpumpa,akkor már lehet ilyen jelenség.

Természetesen először azt kell tenni ,amit zotya975 írt,mert így egyből kb.lefeleződik a hibalehetőségek sora.

Link to comment
Megosztás:

20 hours ago, Bundee írta:

Szélzajt nem vettem észre hogy változott volna, a gyári kerettel sikerült visszatenni szépen helyre ment. 

Itt-ott látni foltot, illetve az utasoldalon egy pici hullám van benne, de sokkal kevésbé zavaró mint a karcos gyári volt. Ennyi pénzért meg nemlehet egy szavam se. Ja és ebbe szürke árnyékoló csík van felül.

Köszi a válaszokat szélvédő témában! Azóta olyat is hallottam, hogy tapasztalat alapján az olcsóbb szélvédő nemcsak vékonyabb, de könnyebben is karcolódik. Hát, biztos. Az akciós utángyári a Pilkington honlapján "nem Pilkington!" gyártmányú üveg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tulajdonképpen nem válasz, hanem kérdést szeretnék írni.

Hétvégi autópályázás közben jött a Check Engine, + azóta minden közlekedés alkalmával. Ma délután voltam autószerelőnél, akinek a számítógépe szerint P0325 és P1602 (vagy 1605?) erre már nem emlékszem pontosan. Kiütötte a hibakódot, de miután hazaindultam, az első sarok után kb 400 m, megint jött a Check Engine. :(

Tehát azt szeretném kérdezni, ilyen hibakódok esetén (a kopogás érzékelő az biztos) mi a teendő, kell-e új alkatrész, ha igen konkrétan mi, milyen márka stb. A számítógép vizsgálata szerint a motor üzem közbeni értékei jók!

A másik probléma meg valami indításgátlós, azzal mi a teendő? Itt találtam http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html hogy  B1602 PATS received invlaid format of key-code from ignition key transponder , vagy  B1605 Anti-theft indicator lamp circuit short to battery

Mondjuk erre a számítógépe azt írta, hogy ismeretlen hibakód. Köszönöm. Hello

Link to comment
Megosztás:

On 2015. december 6. 23:06:03, wookie írta:

Ha már szélvédő, én ma sikeresen elrepesztettem az enyémet kiszedéskor. A jobb alsó sarokban duplavastag ragasztás volt, és nem bírtam átvágni. Aztán tevés-vevés közben sikerült elrepeszteni. Mondjuk amúgy is cseréltem volna, de tartaléknak jó lett volna, főleg hogy ez volt az egyetlen fehér üvegem. 

Legalább zöld lesz az is ;) Mi a Saabbal szenvedtünk sokat, abból sem tudtuk egybe kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 08., Cosso írta:

Sziasztok. Tulajdonképpen nem válasz, hanem kérdést szeretnék írni.

Hétvégi autópályázás közben jött a Check Engine, + azóta minden közlekedés alkalmával. Ma délután voltam autószerelőnél, akinek a számítógépe szerint P0325 és P1602 (vagy 1605?) erre már nem emlékszem pontosan. Kiütötte a hibakódot, de miután hazaindultam, az első sarok után kb 400 m, megint jött a Check Engine. :(

Tehát azt szeretném kérdezni, ilyen hibakódok esetén (a kopogás érzékelő az biztos) mi a teendő, kell-e új alkatrész, ha igen konkrétan mi, milyen márka stb. A számítógép vizsgálata szerint a motor üzem közbeni értékei jók!

A másik probléma meg valami indításgátlós, azzal mi a teendő? Itt találtam http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html hogy  B1602 PATS received invlaid format of key-code from ignition key transponder , vagy  B1605 Anti-theft indicator lamp circuit short to battery

Mondjuk erre a számítógépe azt írta, hogy ismeretlen hibakód. Köszönöm. Hello

 

10 hours ago, reddish írta:

Maga a kopogásérzékelő ritkán szokott meghibásodni. Inkább vezeték vagy a kopogásérzékelőre menő csatlakozó adja meg előbb magát. Érdemes azokkal kezdeni a hibakeresést. Ha valami szakadás van, azt is kopogásérzékelő hibakódnak dobja.

Egyszer valakinek olyanja volt hogy lelazult a kopogásérzékelő, így nem hallotta rendesen a motort.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, zotya975 írta:

 

Egyszer valakinek olyanja volt hogy lelazult a kopogásérzékelő, így nem hallotta rendesen a motort.

Meg az is előfordulhat, hogy valami belezavar a működésébe, ami kopogó hangot ad a motorban, pl. hidrotőke, halódó csapágyak.

 

Link to comment
Megosztás:

url]Sziasztok Urak!

Egy kis segítség kellene, olvastam a GYIK-ot zotya975-nek az írását és tökre megörültem , hogy na végre tökéletesen belövöm a váltómat, minden okés is volt , ahogy leírta, egy dolog nem stimmel nekem nincsen 5-ös lyuk a váltókarnál nem tudom összehozni (rögzíteni). Csak egy nyíl van a műanyagon lefele meg két gumipöcök oldalt kint..... Most akkor ezt hogyan kell??? PLS HELP! :D

 

12366587_1001212246607218_707812077_n_ww

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.