Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

23 minutes ago, C5oNtkov4c5 írta:

url]Sziasztok Urak!

Egy kis segítség kellene, olvastam a GYIK-ot zotya975-nek az írását és tökre megörültem , hogy na végre tökéletesen belövöm a váltómat, minden okés is volt , ahogy leírta, egy dolog nem stimmel nekem nincsen 5-ös lyuk a váltókarnál nem tudom összehozni (rögzíteni). Csak egy nyíl van a műanyagon lefele meg két gumipöcök oldalt kint..... Most akkor ezt hogyan kell??? PLS HELP! :D

 

12366587_1001212246607218_707812077_n_ww

Szerintem az a kulisszaháznál van. Mármint a furat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, C5oNtkov4c5 írta:

url]Sziasztok Urak!

Egy kis segítség kellene, olvastam a GYIK-ot zotya975-nek az írását és tökre megörültem , hogy na végre tökéletesen belövöm a váltómat, minden okés is volt , ahogy leírta, egy dolog nem stimmel nekem nincsen 5-ös lyuk a váltókarnál nem tudom összehozni (rögzíteni). Csak egy nyíl van a műanyagon lefele meg két gumipöcök oldalt kint..... Most akkor ezt hogyan kell??? PLS HELP! :D

 

 

Akkor vagy egy segítőnek kell odahúzni koppra az ütközőhöz 1-2 közé félúton ( a rükikarikát nem kell felhúzni) a váltókart, vagy például gumipókkal odahúzatod , hogy ne mozduljon el amig a beállítást végzed. Van hogy nincs lyuk, a váltónál is van olyan hogy nem egy lyuk van gumidugóval hanem egy rugós stift amit be kell nyomni amikor a megfelelő pozícióban van a rudazat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, C5oNtkov4c5 írta:

url]Sziasztok Urak!

Egy kis segítség kellene, olvastam a GYIK-ot zotya975-nek az írását és tökre megörültem , hogy na végre tökéletesen belövöm a váltómat, minden okés is volt , ahogy leírta, egy dolog nem stimmel nekem nincsen 5-ös lyuk a váltókarnál nem tudom összehozni (rögzíteni). Csak egy nyíl van a műanyagon lefele meg két gumipöcök oldalt kint..... Most akkor ezt hogyan kell??? PLS HELP! :D

 

 

Először is rögzítsd a váltóház tetején a rudazatot egy 5-ös fúrószárral, aztán lazítsd meg a bilincset a tűzfalnál, majd szólj valakinek, hogy a váltókart tolja teljesen balra úgy, hogy a pirossal begrétázott nyíl pontosan a zölddel karikázott böcökre mutasson. Én segítő hiányában gumipókkal szoktam az ajtóhoz húzatni a váltókart. Utána meg anyázok, hogy miért nem nyílik a balelső ajtó :D Végül húzd meg a tűzfalnál lévő bilincset. Izomból megtépheted, mert finommenetű csavar van benne. Ha van menetrögzítőd, tegyél rá.

valto_www.kepfeltoltes.hu_.png

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, wizzards írta:

Sziasztok! 

Ismét lenne egy kis technikai problémám. X16XEL  astrámon hol van alapjárat, hol nincs. Leáll az autó ha benyomom a kuplungot. Alapjárari motor kb 4 hónapja cseréltem! Van valakinek ötlete? 

Előre is köszi a segítséget.

Menet közben vagy álló autónál is? Hibalámpa nem világít?

Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, Bundee írta:

Először is rögzítsd a váltóház tetején a rudazatot egy 5-ös fúrószárral, aztán lazítsd meg a bilincset a tűzfalnál, majd szólj valakinek, hogy a váltókart tolja teljesen balra úgy, hogy a pirossal begrétázott nyíl pontosan a zölddel karikázott böcökre mutasson. Én segítő hiányában gumipókkal szoktam az ajtóhoz húzatni a váltókart. Utána meg anyázok, hogy miért nem nyílik a balelső ajtó :D Végül húzd meg a tűzfalnál lévő bilincset. Izomból megtépheted, mert finommenetű csavar van benne. Ha van menetrögzítőd, tegyél rá.

valto_www.kepfeltoltes.hu_.png
 

Nagyon szépen köszönöm a segítséget.

Egy dolgot nem értek csak amit írtál : "Először is rögzítsd a váltóház tetején a rudazatot egy 5-ös fúrószárral" Ezt a kulisszánál kell vagy hol? Egy képed esetleg nincs? :) Mert a zotyás leírásban ez n em volt.... :O

Link to comment
Megosztás:

8 minutes ago, C5oNtkov4c5 írta:

Nagyon szépen köszönöm a segítséget.

Egy dolgot nem értek csak amit írtál : "Először is rögzítsd a váltóház tetején a rudazatot egy 5-ös fúrószárral" Ezt a kulisszánál kell vagy hol? Egy képed esetleg nincs? :) Mert a zotyás leírásban ez n em volt.... :O

Elméletileg ott kell lenni a leírásban ennek a képnek a linkjének:

2064350-20151212-TEEy4Z.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, wizzards írta:

Menet közben! Gurulok mondjuk a lámpához és üresbe rakom nem tartja az alapjáratot hanem leáll. Csak úgy indul újra ha gázd adok! 

Km-óra spirál volt cserélve már? Mert nekem is ugyanez volt, most cseréltem 3 hete spirált új gyárira(!) >>> [GM 12 68 33590510870  GR.9.761 - 8800 Ft volt] azóta nincs probléma az alapjárattal. Mondjuk nekem nem mindig állt le, csak néha. Tehát nekem is azt írták itt a srácok, hogy szakadt/rossz Km-óra spirál miatt útjeladó hiba.

Talán ez a megoldás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 minutes ago, wizzards írta:

Sajnos nem dob ki hibakódot! Én egr vagy alapjárati motor elkoszolódásra gondolok! Ma cseréltem ki az üzemanyagszűrőt de nem javult

Hát Egr-t és alapjárati mocit takaríthatsz az sosem árt, a vákumcsöveket nézd át a motortérben nincs-e valamelyik lecsúszva vagy kirepedve.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 minutes ago, Cosso írta:

Km-óra spirál volt cserélve már? Mert nekem is ugyanez volt, most cseréltem 3 hete spirált új gyárira(!) >>> [GM 12 68 33590510870  GR.9.761 - 8800 Ft volt] azóta nincs probléma az alapjárattal. Mondjuk nekem nem mindig állt le, csak néha. Tehát nekem is azt írták itt a srácok, hogy szakadt/rossz Km-óra spirál miatt útjeladó hiba.

Talán ez a megoldás.

Jó pár éve lett cserélve mert elszakadt! De nem gyári lett belerakva!

Link to comment
Megosztás:

45 minutes ago, wizzards írta:

Jó pár éve lett cserélve mert elszakadt! De nem gyári lett belerakva!

Lehet ez (is?) a probléma. Legalábbis én nem zárnám ki. Sokan mondják -valószínűleg igaz is- hogy egyik utángyártott Km-óra spirál sem jó, csak a gyári!

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Cosso írta:

Lehet ez (is?) a probléma. Legalábbis én nem zárnám ki. Sokan mondják -valószínűleg igaz is- hogy egyik utángyártott Km-óra spirál sem jó, csak a gyári!

Nem jó, mert ugrál meg kattog, de ettől az útjeladót még tudja rendesen működtetni. Ennek viszont van saját hibakódja, és ellenőrizni lehet a középkijelző két gombjának lenyomásával.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, zotya975 írta:

Elméletileg ott kell lenni a leírásban ennek a képnek a linkjének:

2064350-20151212-TEEy4Z.jpg

Köszi szépen! Próbálkozok vele! :D

De ezt utolsó lépésnek írtad..... Akkor legelső lépés, hogy oda berakom az 5 ös fúrószárat ???? És csak utána lazítom bilincset? Nem a bilincset kell elsőnek lazítani és addig mozgatni még az 5-ös fúrószár oda be nem megy?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, C5oNtkov4c5 írta:

Köszi szépen! Próbálkozok vele! :D

De ezt utolsó lépésnek írtad..... Akkor legelső lépés, hogy oda berakom az 5 ös fúrószárat ???? És csak utána lazítom bilincset? Nem a bilincset kell elsőnek lazítani és addig mozgatni még az 5-ös fúrószár oda be nem megy?

Előtte is kilazíthatod, nincs jelentősége. Illetve csak annyi, hogyha rögzítve van a rudazat akkor nem szambázik ki a kulcs alól a bilincs. Arra figyelj hogy a fúrószár nem egyből fogja rögzíteni a rudazatot, mozgatni kell, és amikor beljebb ugrik, akkor lesz pozícionálva. Meg a műanyag gyöszt ne veszítsd el ami takarja a furatot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, zotya975 írta:

Nem jó, mert ugrál meg kattog, de ettől az útjeladót még tudja rendesen működtetni. Ennek viszont van saját hibakódja, és ellenőrizni lehet a középkijelző két gombjának lenyomásával.

Az lehet hogy az alacsony olajszint miatt nincs alapjárat?

Link to comment
Megosztás:

50 minutes ago, wizzards írta:

Az lehet hogy az alacsony olajszint miatt nincs alapjárat?

Nem valószinű, semmi köze hozzá. Általában alapjárati motor, Map szenzor, vákumcső repedések-szakadások-lecsúszások okozzák az alacsony alapjáratot. Menet közben az útjeladó hibája, a sebességmérő spirál szakadása is,( az útjeladó az óraegységben van és a sebességmérő spirál működteti)  de álló helyzetben ez nem. Vagy például szétesett a sárvédő alatt az aktívszén tartály és szénpor került a vákumcsövekbe. A tűzfalra van felcsiptetve egy ufó alakú szelep, 3 cső megy rá, meg kell nézni ezek tiszták, átjárhatók-e. Vagy valahol fals levegőt szív a motor, injektorház alatti tömítés, hengerfej-szívócsonk tömítés pölö.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :)
A következő hibajenségről kérném a véleményeteket.
Adott egy F Astra.. '94-es 1.4 hengerenkénti befecskendezős. Az autó nemrég el kezdett rángatni, erőlködni.. lett cserélve mapszenzor.. pár napig jó volt viszont a probléma újra jelentkezett .. most hideg motornál jól üzemel de mihelyst eléri az üzemi hőmérsékletet kigyullad a check lámpa és  alacsony fordulaton..kis és közepes gáznál rángat, durrog (mint egy versenyautó) erőtlen egyáltalán nem megy... pl piros lámpától szépen normál tempóban el sem lehet indulni vele csak rángat és durrog viszont padlógázon semmi baj nincsen... illetve ha erőszakosan oda van neki lépve akkor szépen megy.. nem erőlködik nem rángat.. szerelőktől kaptam olyan variációt hogy a katalizátort ki kellene iktatni a rendszerből a 21 éve alatt katalizátorhoz nem volt nyúlva s eltömődhetett ?! már csak hátráltatja a motort s nem teszi a dolgát,,, reális probléma forrás lehet a katalizátor? Ti mire tippeltek mi lehet a probléma?
Előre is nagyon szépen köszönöm.
Opci.

Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, Bundee írta:

Előtte is kilazíthatod, nincs jelentősége. Illetve csak annyi, hogyha rögzítve van a rudazat akkor nem szambázik ki a kulcs alól a bilincs. Arra figyelj hogy a fúrószár nem egyből fogja rögzíteni a rudazatot, mozgatni kell, és amikor beljebb ugrik, akkor lesz pozícionálva. Meg a műanyag gyöszt ne veszítsd el ami takarja a furatot.

Rendben! Köszönöm! Ma próbálkozok vele! :D

Link to comment
Megosztás:

20 hours ago, wookie írta:

Az ilyen "szerelőktől" inkább menekülj. Könyörgöm, ha egyszer az a szerencsétlen autó, már dob hibalámpát, akkor miért nem evidens, hogy azzal a rohadt hibakód kiolvasással kellene kezdeni?

Megtörtént a mai nap a hibakód kivillogtatása 34 -es kódot kaptam azaz "AGR szelep – feszültség túl magas" Hol találom benne az AGR szelepet? ( C14SE ) Akárhogyan bujkálok a motortérben nem lelem...

Link to comment
Megosztás:

33 minutes ago, Opci írta:

Megtörtént a mai nap a hibakód kivillogtatása 34 -es kódot kaptam azaz "AGR szelep – feszültség túl magas" Hol találom benne az AGR szelepet? ( C14SE ) Akárhogyan bujkálok a motortérben nem lelem...

Szerintem ez még mindíg a Map szenzor ( főleg mert ha jól tudom neked nincs Agr szeleped):

34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor

Low voltag

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.