Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ismét hozzátok fordulok, a múltkori problémám odáig fajult hogy rettenet lassan teker az önindító, mintha nem lenne kraft, sőt már el sem indul (úgy toltak be a közeli zöldséges előtt), a visszajelző lámpák el-el alszanak, halványodnak. Akkut nemsokára megnézzük szakival. DE én nagyon a generátorra gyanakszom. Hogy valamiért nem tölti az aksit, ékszíj nem visít, korábban meg meg csúszott, de most nem hallani. És a fordulatszám-mérőn sem nagyon látni a korábban már általam felvázolt mutatványt.
X17DTL egyébként a kódja.

Köszönöm a válaszokat és megerősítést ha esetleg jóra gondoltam :P 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy kérdéssel és kéréssel fordulok hozzátok,van egy f astra kombim 1.8 16 v c18xel motor kóddal .Ki kellet cserélnem az alapjárati szelepet annyi a problémám,hogy hidegen nem akarja megtartani az alapjáratot de ha bemelegszik akkor szépen jár mi lehet a probléma? Egr szelep nincs benne gyárilag le van vakolva

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, exitl0l írta:

Ismét hozzátok fordulok, a múltkori problémám odáig fajult hogy rettenet lassan teker az önindító, mintha nem lenne kraft, sőt már el sem indul (úgy toltak be a közeli zöldséges előtt), a visszajelző lámpák el-el alszanak, halványodnak. Akkut nemsokára megnézzük szakival. DE én nagyon a generátorra gyanakszom. Hogy valamiért nem tölti az aksit, ékszíj nem visít, korábban meg meg csúszott, de most nem hallani. És a fordulatszám-mérőn sem nagyon látni a korábban már általam felvázolt mutatványt.
X17DTL egyébként a kódja.

Köszönöm a válaszokat és megerősítést ha esetleg jóra gondoltam :P 

Rá kell mérni járó motornál mennyi a töltés.

53 minutes ago, Mata Zsolt írta:

Sziasztok egy kérdéssel és kéréssel fordulok hozzátok,van egy f astra kombim 1.8 16 v c18xel motor kóddal .Ki kellet cserélnem az alapjárati szelepet annyi a problémám,hogy hidegen nem akarja megtartani az alapjáratot de ha bemelegszik akkor szépen jár mi lehet a probléma? Egr szelep nincs benne gyárilag le van vakolva

Nézd meg, hátha átégett a lemez amivel lavakoltad az EGR-szelepet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

HELP!!!!


esetleg tud valaki valami tanácsot adni.....
93-as f astrám van c14nz, és már vagy 2-3 hónapja csinálja pár naponként, hogy vagy nem is akar beindulni, vagy rángat, durrog, püffög.....  majd mintha mi sem történt volna, megint csodálatosan megy valameddig-
ac pumpát már cseréltem,  alapjárati motort is, rotort is, elosztófedelet, gyujtáskábelt, trafót, alatta gyujtás modult is....  és szarakszik.... most megyek a bontóban még koplett gyujtás elosztót veszek, mert a hall jeladót mondják még, hogy lehet tőle....
ja, és hibakód nincs.
??????????????????????????
előre is köszi!!!!!

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, porkmisztrec1 írta:

Sziasztok

HELP!!!!


esetleg tud valaki valami tanácsot adni.....
93-as f astrám van c14nz, és már vagy 2-3 hónapja csinálja pár naponként, hogy vagy nem is akar beindulni, vagy rángat, durrog, püffög.....  majd mintha mi sem történt volna, megint csodálatosan megy valameddig-
ac pumpát már cseréltem,  alapjárati motort is, rotort is, elosztófedelet, gyujtáskábelt, trafót, alatta gyujtás modult is....  és szarakszik.... most megyek a bontóban még koplett gyujtás elosztót veszek, mert a hall jeladót mondják még, hogy lehet tőle....
ja, és hibakód nincs.
??????????????????????????
előre is köszi!!!!!

 

1 hour ago, wookie írta:

Ac relé? 

Hát alapból ki kéne deríteni hogy ha nem indul benzin vagy gyujtás gondja van-e, amikor nem indul öntesz egy kevéske benzint a pillangószelepre, ha elkapja benzin hiánya van, de ha ránézel látnod kéne amikor porlaszt a torokba. ....a Hall jeladó ha kuka akkor nincs forgásjel, tehát se benzin-se szikra. Vagy akár leszakadt és elforduló katalizátor betét..

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, zotya975 írta:

Rá kell mérni járó motornál mennyi a töltés.

Nézd meg, hátha átégett a lemez amivel lavakoltad az EGR-szelepet.

Köszönöm válaszodat zsotya975 de mint írtam nem én vakoltam le hanem a helye sincs meg gyárilag,nekem is furcsa volt. Többen is nézték nem hittek a szemüknek,hogy tényleg nincs meg a helyesem.

Azért kérdeztem mert hátha valakinek volt már ilyen problémája én arra gyanakszom,hogy a folytószelep érzékelő rosszúl működik vagy valahol farslevegőtszív

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Mata Zsolt írta:

Köszönöm válaszodat zsotya975 de mint írtam nem én vakoltam le hanem a helye sincs meg gyárilag,nekem is furcsa volt. Többen is nézték nem hittek a szemüknek,hogy tényleg nincs meg a helyesem.

Azért kérdeztem mert hátha valakinek volt már ilyen problémája én arra gyanakszom,hogy a folytószelep érzékelő rosszúl működik vagy valahol farslevegőtszív

Fals levegőt ki tudod szűrni ha féktisztítót fújkálsz járó motornál a gyanús részekhez ha van rés, beszivja a motor és felpörög.

Link to comment
Megosztás:

Pont egy évvel ezelőtt kapott új kuplungbowdent az akkor 23 éves autóm. Addig az eredeti volt benne.

Mostanra totálkáros lett a "KIVÁLÓ MINŐSÉGŰ" Cofle gyártmányú olasz bowdenem (3700 Ft)

Azt írja "az újság", hogy:

Leírás: Az olaszországi vállalat már közel 40 éve vezető szerepet tölt be a bowdengyártás területén. Kínálatában több mint 5000 személy, teher és haszonjárművekben használatos fék-, kuplung-, gázbowden, kilóméter-óra spirál és egyéb bowden szerepel.

A havonta gyártott 400.000 különböző bowden a kereskedelmi piac mellett az autógyártókat is ellátja.

Beszállítója többek közt a Porsche, Ferrari és Maserati gyáraknak. Az európai autótípusok mellett, az amerikai és japán modellekhez is széles kínálattal rendelkezik.

A Cofle cég rendelkezik ISO 9000 tanúsítvánnyal.

Márka név: COFLE
Származás: Italy
Minőség: Gyári minőség
Garancia: Egy év garancia

No, ez az egy év pont most telt le!

Két hete dolgom volt a főfaluban, és már éreztem, hogy gáz van, mert a kuplungom nagyon bekeményedett és recsegett amikor benyomtam.

Kénytelen voltam megállni a József körúton és lehívni az egyik barátomat egy kis CRC - WD40 kombóval. Fújtam én mindenhova ahová csak beláttam.

Kb 1 órára segített is valamit, de aztán ugyanaz...

Olyan érzés, hogy a kuplungolásnál szinte elszakad a bowden!  (OLCSÓ HÚSNAK HÍG A LEVE!)

Hétfőn megyek, veszek eredeti gyárit 4-szer drágábban.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék:

Van egy 85.000 km-es Opel Astra F (X14NZ) kocsim. 14 éves a gyári akkumulátor két hete mentem vele utoljára akkor már nehezebben indult, ma reggel pedig indítottam volna, hogy elmenjek akkumulátort venni, de nem indult viszont a világítás működött. Beraktam az új akkumulátort viszont ezzel ugyan az a helyzet, pedig a boltban kimérték rendben volt. A műszerfal és a világítás működik, elfordítom a kulcsot és semmi. Indítómotor nem indul, semmi hangot nem hallok.

Az akkumulátor kivételekor a gyújtótekercsbe menő kábeletekhez értem hozzá csak, hogy az aksi beférjen. 

Nem tudjuk hogyan induljunk neki, hol keressük a hibát. (szervizbe csak akkor viszem ha nem találjuk a hibát)

 

Link to comment
Megosztás:

7 minutes ago, AdamX14NZ írta:

Sziasztok!

Segítséget kérnék:

Van egy 85.000 km-es Opel Astra F (X14NZ) kocsim. 14 éves a gyári akkumulátor két hete mentem vele utoljára akkor már nehezebben indult, ma reggel pedig indítottam volna, hogy elmenjek akkumulátort venni, de nem indult viszont a világítás működött. Beraktam az új akkumulátort viszont ezzel ugyan az a helyzet, pedig a boltban kimérték rendben volt. A műszerfal és a világítás működik, elfordítom a kulcsot és semmi. Indítómotor nem indul, semmi hangot nem hallok.

Az akkumulátor kivételekor a gyújtótekercsbe menő kábeletekhez értem hozzá csak, hogy az aksi beférjen. 

Nem tudjuk hogyan induljunk neki, hol keressük a hibát. (szervizbe csak akkor viszem ha nem találjuk a hibát)

 

Véleményem szerint valami kontakt probléma lehet. Esetleg az akksi sarukat kéne kicsit megnézni vagy  a testkábelt. Nekem testkábel probléma (félig leégett...hogy miért azt inkább hagyjuk :-) ) miatt VADIÚJ akksival éppen csak betekerte a motort...aztán később már nem is indult. Illetve volt még ilyen hogy nem indult be de az akksi rendbe volt, akkor a gyújtáskapcsoló adta meg magát, meg egyszer az indítómotorról csúszott le egy kábel...Azóta azt a motort is lecseréltem, mert valami kókányolt sz.r volt.

Link to comment
Megosztás:

32 minutes ago, OpelesLaci írta:

Véleményem szerint valami kontakt probléma lehet. Esetleg az akksi sarukat kéne kicsit megnézni vagy  a testkábelt. Nekem testkábel probléma (félig leégett...hogy miért azt inkább hagyjuk :-) ) miatt VADIÚJ akksival éppen csak betekerte a motort...aztán később már nem is indult. Illetve volt még ilyen hogy nem indult be de az akksi rendbe volt, akkor a gyújtáskapcsoló adta meg magát, meg egyszer az indítómotorról csúszott le egy kábel...Azóta azt a motort is lecseréltem, mert valami kókányolt sz.r volt.

Naaa, hadd halljuk! Mit zártatok rövidre? :D

Link to comment
Megosztás:

10 minutes ago, wookie írta:

Naaa, hadd halljuk! Mit zártatok rövidre? :D

A kilóméteróra mögött ugyebár van a töltésjelző izzó. Ami hol égett hol nem...Egy áthidalással (régi zsigulivezeték :D ) átvittem az áramot egy másik izzóhoz. Asszem a check enginebe...(dieselbe ugyebár ez nem él) ergó ha belecsavarsz 1 izzót és odavezeted egy kábelen a másik piktogrammtól a jelet akkor ki kell villannia. Na kiváncsi voltam hogy szálszakadás van a töltésjelzőnél vagy mi a fene. Szóval áthidaltam....Gyújtás rá...Indít kb 4et tekert első rendes második gyengusz harmadik vérszegény 4...már csak mozdította a motort de pont belőtte...És ekkor kezdett el égni a kábel. A GSi kopoltyún jött a fehér füst. Azonnal leállít...Minden visszaköt a helyére...Beindult. Füst nincs tekerni teker. Megúszás. Aztán a kilóméteróra hátulján levő fólia volt sérülve ezért hol világított a töltésjelző hol nem. Azt megcsinálta unokatesóm és azóta rendben van.

Ja és természetesen a f0ssá égett kábelt lecseréltem.

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, AdamX14NZ írta:

Köszönöm szépen!

Végignézem sorban, vezetékekre gyanakodom, hogy megmozgattam őket és feltétezem már el vannak oxidálódva.

Vagy csak az önindító döglődik már. Pár éve nekem is olyan volt az indítás, mintha az akkumulátor nem tudná azt, ami rá van írva. Frissen feltöltve is nyöszörögve indított (indítás közben annyira leesett a feszültség, hogy még a saját bendixe is elengedett, volt recsegés, ropogás). Aztán kiderült, hogy az önindító bronzkeféi már a második kopásjelzőnél voltak (rugók). Lehet még a bendix is bajos, mivel ugye az kapcsolja a nagy áramú áramkört az indítómotorhoz, egyenesen az akksitól. Van eyg vékony vezeték az önindítón, azt kéne megnézni, hogy arra érkezik-e feszültség, mikor önindításra fordítja valaki a gyújtáskapcsolót. Ha igen, akkor esélyes az önindító döglődése. Tanácsolom, hogy ekkor ha nem tudod lekötni az indítómotorról ezt a vezetéket, akkor legyen üresben a verda és kézifék tetőkárpitig felhúzva. Biztos, ami tuti. Meg ugye, amikor az önindítónál matatsz, akksi pozitív saru leköt szigorúan.

Esetlegesen kalapáccsal megütögetve lehet helyreáll, de ha kiderül, az önindító bajos, akkor jobb ha kiveszed és elviszed felújíttatni vagy veszel bontottat, a mostanit meg felújíttatod.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, daykiller írta:

Vagy csak az önindító döglődik már. Pár éve nekem is olyan volt az indítás, mintha az akkumulátor nem tudná azt, ami rá van írva. Frissen feltöltve is nyöszörögve indított (indítás közben annyira leesett a feszültség, hogy még a saját bendixe is elengedett, volt recsegés, ropogás). Aztán kiderült, hogy az önindító bronzkeféi már a második kopásjelzőnél voltak (rugók). Lehet még a bendix is bajos, mivel ugye az kapcsolja a nagy áramú áramkört az indítómotorhoz, egyenesen az akksitól. Van eyg vékony vezeték az önindítón, azt kéne megnézni, hogy arra érkezik-e feszültség, mikor önindításra fordítja valaki a gyújtáskapcsolót. Ha igen, akkor esélyes az önindító döglődése. Tanácsolom, hogy ekkor ha nem tudod lekötni az indítómotorról ezt a vezetéket, akkor legyen üresben a verda és kézifék tetőkárpitig felhúzva. Biztos, ami tuti. Meg ugye, amikor az önindítónál matatsz, akksi pozitív saru leköt szigorúan.

Esetlegesen kalapáccsal megütögetve lehet helyreáll, de ha kiderül, az önindító bajos, akkor jobb ha kiveszed és elviszed felújíttatni vagy veszel bontottat, a mostanit meg felújíttatod.

Igen mintha egy indítómotorom nekem is így purcant volna ki hogy rohadt nagy áramot vett fel ès teljesen a merülő akksi tüneteit mutatta. ( kb 3. Önindítóm. A gyári felújított meg tartalékba van)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kimértük az indító motorra menő vezetékeket rendben voltak. Az indító motort kiszereltük, először nem működött (direktben sem működött), majd szétszedtük, megmozgattuk a bendixet, behúzó tekercs pöckét ezt követően rákötve egy aksira működött az indítómotor. Beszereltük és semmi. Direktbe összekötöttük az aksi pozitív + indító motor pozitív sarka és semmi. 

Amit megfigyeltem, hogy ha ráadom a gyújtást akkor jobb oldalt az A oszlopnál hallok egy kattanást (feltételezem relé)

Ha melegebb lesz az idő kiszedem mégegyszer, valami ötletetek?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

17 minutes ago, AdamX14NZ írta:

Sziasztok,

Kimértük az indító motorra menő vezetékeket rendben voltak. Az indító motort kiszereltük, először nem működött (direktben sem működött), majd szétszedtük, megmozgattuk a bendixet, behúzó tekercs pöckét ezt követően rákötve egy aksira működött az indítómotor. Beszereltük és semmi. Direktbe összekötöttük az aksi pozitív + indító motor pozitív sarka és semmi. 

Amit megfigyeltem, hogy ha ráadom a gyújtást akkor jobb oldalt az A oszlopnál hallok egy kattanást (feltételezem relé)

Ha melegebb lesz az idő kiszedem mégegyszer, valami ötletetek?

Előre is köszönöm!

Az az AC-pumpa relé gyujtásra elindul a pumpa pár másodpercre. Vissza lett kötve a test is a felső rögzítő csavar alá? Ha csak néha működik és látszólag semmi hibája akkor a behúzótekercs mögött a kontakt is lehet rossz azt viszont csak roncsolásos bontással lehet elérni. A képen az 5-ös. A gyujtáskapcsoló hibát ki lehet zárni , ha a 4-es és a mellette lévő másik lábat összekötöd ( ami átmegy a motorhoz) egy villáskulcsal-csavarhúzóval, a drót kevés ide. Persze a szárszám ne testeljen le.

2100834-20160117-9OxI5j.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igen visszakötöttük a vezetéket. A lakásban minden működött, gondoltuk berakjuk és indít.... - lehet, hogy az utolsó volt neki, beindult mert megmozgattuk és valójában a behúzótekercs rossz.

Ha rövidre zárom a 4.(+) tápot az alatta lévő érintkezővel akkor az indítómotornak forognia kellene, mert direktbe van kötve azaz nem szükséges az indítókulcs elfordítása. A gyújtáskapcsolót ezzel miért zárom ki? Ezt nem látom át most.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 16. at 5:11, marton.csaba2 írta:

T epk947!

"... kuplungbowden ..."

ATE:
-24.3728-0722.2
Vázszám-tól T2500001
923 mm,
-24.3728-0711.2
Vázszám-ig S8999999
815 mm.

Sachs:
-3074 003 352
944 mm,
-3074 003 312
815 mm.

TRW:
-GCC1817
925 mm,
-GCC1379
815 mm.

 

   

Köszi, de nem.

ATE 18.364 Ft ami esetleg bejönne, de inkább az eredeti  gyári 12.000-ért!

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, AdamX14NZ írta:

Igen visszakötöttük a vezetéket. A lakásban minden működött, gondoltuk berakjuk és indít.... - lehet, hogy az utolsó volt neki, beindult mert megmozgattuk és valójában a behúzótekercs rossz.

Ha rövidre zárom a 4.(+) tápot az alatta lévő érintkezővel akkor az indítómotornak forognia kellene, mert direktbe van kötve azaz nem szükséges az indítókulcs elfordítása. A gyújtáskapcsolót ezzel miért zárom ki? Ezt nem látom át most.

Mert a gyújtáskapcsoló adja a kis vezetékre a feszültséget, amitől behúz a bendix és összezárja a villanyt a motorhoz. Gyakorlatilag azt csinálja, mint te a lakásban, mikor összezárod a felsőt az alsóval.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.