Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Leslie!

Igen, rövidebbek a fokozatok. A 6. fokozat kb. olyan áttételű, mint a hosszabb verziójú ötösök 5. fokozata.

Akkor sokat nem nyernék vele, arra gondoltam, h milyen frankó lenne 140 körül egy 6. fokozat, h ne pörögjön annyit szegény moci. Kevesebbet enne... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor sokat nem nyernék vele, arra gondoltam, h milyen frankó lenne 140 körül egy 6. fokozat, h ne pörögjön annyit szegény moci. Kevesebbet enne... :lol:

Már eleve árban annyi a különbség, amit csak sok-sok 1000 ótópályás km alatt hozna be. Esetleg egy egyenes fogazású 6. hozná meg kivánt eredményt, ha van hely a váltóban, de az meg hangos és ugyan csak nem olcsó. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, de egy plusz hatodik fokozatban az sem dolgozna optimális fordulaton a terhelés függvényében, és az sem fogyasztana jobban, mint ötödikben. Gondold el, 160 körül már olyan légellenállást kell leküzdenie az autónak, mint amikor 50-el valami nagyobb dombot mászol vele...

Link to comment
Megosztás:

Tsz!

Ennyire unatkozol? :lol:

Ja, rájöttem hogy 2 órát pluszban bent kell maradnom hogy 7-re érjek oda. :?

De hogy ne legyek off annyira.

Ez a váltós dolog engem is zavar kicsit. Konkrétabban, hogy 100 körül már alulról súrolja a 3000-et 5-ben. Pontosan nem tudom mert mindig megnézem aztán mindig elfelejtem.

Azt tudom hogy a végáttétel cseréje megoldható, de a többi 4 fokozattal nincs sok bajom. Csak az 5-diket kicserélni lehetetlen, vagy nagyon nehéz, vagy nagyon drága?

Link to comment
Megosztás:

Az 5. fokozat cseréjéhez cserélni kell az egész belét a váltónak,

ugyanis a csoporttengely teljesen egyben van. De lehet hogy nem

is létezik gyárilag olyan váltó, amiből hosszabbat lehet bele átrakni.

A kihajtás áttételét lehet viszont cserélni, de csak ha nem a hosszú

verzió van benne, amit ahhoz a váltóhoz kitaláltak (F15-nél gyárilag

létezik 3.55, 3.74 és 4.18, asszem F13-nál 3.55 kivételével ugyanezek).

De akkor a többi fokozat is hosszabbodik.

Link to comment
Megosztás:

Az 5. fokozat cseréjéhez cserélni kell az egész belét a váltónak,

ugyanis a csoporttengely teljesen egyben van. De lehet hogy nem

is létezik gyárilag olyan váltó, amiből hosszabbat lehet bele átrakni.

A kihajtás áttételét lehet viszont cserélni, de csak ha nem a hosszú

verzió van benne, amit ahhoz a váltóhoz kitaláltak (F15-nél gyárilag

létezik 3.55, 3.74 és 4.18, asszem F13-nál 3.55 kivételével ugyanezek).

De akkor a többi fokozat is hosszabbodik.

Patyi szerint F15 van benne. Hogy lehetne kideríteni milyen az áttétel? És kb. mennyiből lehetne megcsinálni egy cserés műveletet?

Link to comment
Megosztás:

Biztos benne, vagy csak említette? :lol: Mert gyárilag a tiedben inkább F13-ra szavaznék. Bár eléggé ugyanaz a két váltó... :lol:

Árakban ő tud valamit is mondani, hiszen ő csinálja. ;)

Az áttétel típusa jelölve van így: F15C3.55 a váltó oldalán, a kerék felé,

alul. Elég nehéz megtalálni, mert csak bele van ütve, először nem is

látszik. Tisztogatni kell, brigéciolt neki! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Biztos benne, vagy csak említette? :lol: Mert gyárilag a tiedben inkább F13-ra szavaznék. Bár eléggé ugyanaz a két váltó... :lol:

Árakban ő tud valamit is mondani, hiszen ő csinálja. :D

Az áttétel típusa jelölve van így: F15C3.55 a váltó oldalán, a kerék felé,

alul. Elég nehéz megtalálni, mert csak bele van ütve, először nem is

látszik. Tisztogatni kell, brigéciolt neki! :lol:

Nem kérdeztem vissza hogy biztos-e benne. ;) Addig én is azt hittem hogy 13. Ha keréklevétel nélkül is látszik, akkor a hétvégén aláfekszem, és kiderítem biztosra.

Link to comment
Megosztás:

Igen, de egy plusz hatodik fokozatban az sem dolgozna optimális fordulaton a terhelés függvényében, és az sem fogyasztana jobban, mint ötödikben. Gondold el, 160 körül már olyan légellenállást kell leküzdenie az autónak, mint amikor 50-el valami nagyobb dombot mászol vele...

Simán arra gondoltam, h lazán megy 140-et a gép, csak pörög nagyon. Ha kraftosabb lenne a moci, és egy hosszabb áttételt kapna, akkor ugyanekkora sebességen nyilván kevesebbet enne. Nekem nem kell a 160, elég kevesebb is, de ne 4000-4500-as fordulaton, mert zabál, mint disznó. :lol:

Egy 150 pacis GSi úgy megy 200-at, h üveghang? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Leslie!

Nem lenne kevesebb a fogyasztásod, ugyanis az említett sebességen már akkora terhelés alatt van a motor, hogy ez az optimális fordulatszám, ahol a megfelelő nyomatékot megfelelő fogyasztás mellett lehet leadni. Egy magasabb fokozat esetén kevesebbet pörögne ugyan a motor, de nem lenne optimális az a fordulat a terhelés függvényében, lehet hogy töbebt is fogyasztana. Ugyanaz az eset, mint amikor felfelé mész a dombon... akinek van gyári BC, az láthatja a fogyasztáson, hogy visszakapcsolva az erőlködősebb alsó fordulatról a magasabb fordulatot biztosító előző fokozatba, kevesebbet eszik a gép. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.