Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha elvágod, és leszigeteled a rádiótól a kijelzőig futó piros/szürke vezetéket (a rádió csatijában össze van kötve a fekete/fehér vezetékkel) akkor többet nem fog eleludni a dátum kijelzése, és valószinűleg a hibakódot sem fogja kidobni.

Csak a 2 gombra dobja ki úgy értem, a dátumot meg nem szoktam nézegetni de köszi a tippet :) Nem tod mi a 95-ös kód?

Link to comment
Megosztás:

Az biztos olyan fapados hogy ihaj. :)

Tény, hogy a Classicokból sok (bosszantó) apróságot kispóroltak (pl. műszerfal megvilágítás, zárható és lámpával ellátott kesztyűtartó), de az alapfelszereltségük összemérhető a facelift előtti időszak autóival, és ebben az összehasonlításban semmiképpen sem maradnak alul (különös tekintettel a szervokormányra, fejpárnákra, színezett üvegekre, harmadik féklámpára és a légzsákra). Ezen kívül kiemelendő a javított korrózióvédelem és néhány gyermekbetegség hiánya.

Link to comment
Megosztás:

Te félreértetted a dolgot, ugyanis a kijelző csak a saját hibakódjait tudja megmutatni.

Az ECU hibakódokat ki kell villogtatni a műszerfalon :D

No szép napot mindenkinek!

Végre meg van a hibakód :)

1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a

és

0400 Exhaust gas circulation valve n/a

érdekes

az agr az le van falazva, annak a jelzése a már üzemmeleg mocinál hosszas motorféknél jön elő = 1405

de a 0400-as hiba is arra mutat?

Link to comment
Megosztás:

Igen, előjöhetnek ezek a hibakódok lezárt állapotban is. Viszont annyi előnye van a lezárásnak,

hogy ilyenkor nem áll le az autó, meg nem rángat :)

Viszont azt lehet ellenőrizném a helyedben, hogy jól vissza lett-e dugva a csatija, meg megfújkodnám

kontaktsprével, mert lehet hogy az egyik hibakód elektromos hibára utal (a jobbik eset, ha megszorulásra).

Link to comment
Megosztás:

Igen, előjöhetnek ezek a hibakódok lezárt állapotban is. Viszont annyi előnye van a lezárásnak,

hogy ilyenkor nem áll le az autó, meg nem rángat :D

Viszont azt lehet ellenőrizném a helyedben, hogy jól vissza lett-e dugva a csatija, meg megfújkodnám

kontaktsprével, mert lehet hogy az egyik hibakód elektromos hibára utal (a jobbik eset, ha megszorulásra).

Okcs!

Akkor szerinted sem kell lambda szondát cserélnem ?

Én már nagyon arra tippeltem, bár tegnap kicsit +járattam a mocit, tudom, hogy milyen jelenség, mikor a lambda hibája miatt az ECU visszaáll "vészprogramra" elég konzervatívan viselkedik gázadásra, szóval ilyen nem volt, odaléptem, ment a kis dráága :)

Érdekes, hogy novemberben lett lefalazva és eddig ilyen hibárt nem jelzett. Gondolom oxidálnak a csatik a hidegben a lecsapódó pára miatt jobban előjön.

A WD40 jó kontakt tisztításra is?

Link to comment
Megosztás:

Okcs!

Akkor szerinted sem kell lambda szondát cserélnem ?

Én már nagyon arra tippeltem, bár tegnap kicsit +járattam a mocit, tudom, hogy milyen jelenség, mikor a lambda hibája miatt az ECU visszaáll "vészprogramra" elég konzervatívan viselkedik gázadásra, szóval ilyen nem volt, odaléptem, ment a kis dráága :)

Érdekes, hogy novemberben lett lefalazva és eddig ilyen hibárt nem jelzett. Gondolom oxidálnak a csatik a hidegben a lecsapódó pára miatt jobban előjön.

A WD40 jó kontakt tisztításra is?

tökéletes....

WD40 FOREVER... :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor szerinted sem kell lambda szondát cserélnem ?

Ezt nem tudom megmondani, meg kéne méretni (szkópos mérés, jelmeredekségre).

Ettől még lehet ennek is hibája, ugyanis ezt nem minden esetben tárolja az ECU.

Ha részterhelés utáni gyorsításkor jön a sárga lámpa, akkor nagyobb valószínűséggel

lambda hiba, ha részterhelés közben vagy hosszú motorféknél jön, akkor inkább AGR.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem tudom megmondani, meg kéne méretni (szkópos mérés, jelmeredekségre).

Ettől még lehet ennek is hibája, ugyanis ezt nem minden esetben tárolja az ECU.

Ha részterhelés utáni gyorsításkor jön a sárga lámpa, akkor nagyobb valószínűséggel

lambda hiba, ha részterhelés közben vagy hosszú motorféknél jön, akkor inkább AGR.

:)

Beindítom és 4-5 másodperc múlva már ott figyel ;) Xál gyorsítás még fasorban sincs :D

aztán hajtom a vasat, gondol egyet elalszik vagy el sem alszik :D

No de majd estéére majd jól +szpréézem :D és utána majd okosabb leszek :D :P

Link to comment
Megosztás:

Akkor az nem lambda hiba. Szerintem teljesen meg van szorulva az AGR szeleped...

:) :D :D

le van falazva ! :D

Csak szedjem szét és próbáljam meg wd40-be fürdetni hagy tudjon kicsit mozogni? Azt már beszéltük, hogy az nem jó +oldás, hogy ha az elektromos csatit leszedi az ember, mert azzal csak több hibát hoz ki a computer.

Link to comment
Megosztás:

:) :D :D

le van falazva ! :D

Csak szedjem szét és próbáljam meg wd40-be fürdetni hagy tudjon kicsit mozogni? Azt már beszéltük, hogy az nem jó +oldás, hogy ha az elektromos csatit leszedi az ember, mert azzal csak több hibát hoz ki a computer.

Attól még meg lehet szorulva. És mivel pozícióérzékelős, ezt az ECU is rögtön látja.

Ha nagyon rossz állapotban van, akkor azzal már nem nagyon tudsz mit kezdeni.

De próbáld meg első körben WD40-el befújni, és úgy visszarakni lefalazva.

Link to comment
Megosztás:

Érdeklödni szeretnék afelől,hogy 2 napja volt hengerfej tömités és olajteknő tömités cserélve de az olajbentönél még mindig észlelhető az a sárga habszerüség. A szerelő azt mondta hogy a páralecsapodás miatt. Igaz ez?????????

A másik kérdésem az lenne hogy opel szervizben azt mondták hogy az első féktárcsáim már méreten aluliak egy másik szerelő azt mondta hogy még jó. Megtudná valaki mondani hogy mennyi az uj tárcsa szélessége és mikor kell kicserélni (hány mm -nél). Nem léghütéses! x14nz 1.4 97 -es évjárat (februári)

A stab. rud okozhat olyan hibát hogy erősebb fékezéskor rázza a kormányt?????????

Teljes vezérmü csere is volt azóta halkan lehet hallani hogy mintha csordogálna a viz. Lehetséges hogy az uj vizszivattyu jobban forgatja a vizet és ezért hallatszik????????

A generátort szijat és tárcsát gyárilag védi valamilyen burkolat?????

:) :D

Link to comment
Megosztás:

Érdeklödni szeretnék afelől,hogy 2 napja volt hengerfej tömités és olajteknő tömités cserélve de az olajbentönél még mindig észlelhető az a sárga habszerüség. A szerelő azt mondta hogy a páralecsapodás miatt. Igaz ez?????????

A másik kérdésem az lenne hogy opel szervizben azt mondták hogy az első féktárcsáim már méreten aluliak egy másik szerelő azt mondta hogy még jó. Megtudná valaki mondani hogy mennyi az uj tárcsa szélessége és mikor kell kicserélni (hány mm -nél). Nem léghütéses! x14nz 1.4 97 -es évjárat (februári)

A stab. rud okozhat olyan hibát hogy erősebb fékezéskor rázza a kormányt?????????

Teljes vezérmü csere is volt azóta halkan lehet hallani hogy mintha csordogálna a viz. Lehetséges hogy az uj vizszivattyu jobban forgatja a vizet és ezért hallatszik????????

A generátort szijat és tárcsát gyárilag védi valamilyen burkolat?????

:) :D

Akkor szép sorban:

Igen, hosszú távot kell menni aránylag nagyobb fordulattal, attól kipárolog belőle.

A 236x12.7mm-es tárcsa alsó határa 9.7mm.

Szerintem nem okoz a stabrúd ilyet, a fétárcsa hullámosodása inkább.

Valszeg csak levegő van a rendszerben, azért hallod a csobogást. Nekem is csinálja indítás után pár mp-ig.

Sajna nem védi semmi a generátort, ezért pl. esőben nekem nagyon ronda hangja szokott lenni. Az alsó szíjtárcsát a kerékjáratnál elvileg védi valami kis burkolat, de még nem sok autón láttam olyat.

Link to comment
Megosztás:

Lenne mégegy problémám :)

Mikor már meleg a motor és a városban lámpáknál sokszor kell lassitani megálni vagy csak araszolgatni a viz hőfok elkezd felfelé menni 90-100 fok közé nyáron akkor álandóan főzni fogja a vizet?????????? :D

Nem, olyankor be fog indulni a ventillátor, és visszahűti, már persze ha jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.