Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Hozzáértők segítsetek! Gyengének érzem az atómat, eszi az olajat. Megnőtt a fogyasztása. Ez nem egyik pillanatról a másikra. De az olajfogyasztás már elviselhetetlenül nagy: a max-tól a min-ig kb. 1500-2000 km alatt. (ez kb. 1 liter, ugye?)

A motor vezérlés része tavaly ilyenkor lett felújítva (20ezer km azóta) és a szerelőm szerint akkor már csak a gyűrűk lehetnek a hibásak. De egy évvel ezelőtt azért nem nyúlt azokhoz, mert szerinte jó állapotban voltak.

Egy olyan szakira lenne szükségem aki a motor szétszedése nélkül különféle "okos" eszközökkel be tudják lőni a hibát.

Nemrég említettetek veszteségmérést, stb.

Ilyesmire vagy ehhez hasonlókra lenne szükségem

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzáértők segítsetek! Gyengének érzem az atómat, eszi az olajat. Megnőtt a fogyasztása. Ez nem egyik pillanatról a másikra. De az olajfogyasztás már elviselhetetlenül nagy: a max-tól a min-ig kb. 1500-2000 km alatt. (ez kb. 1 liter, ugye?)

Nem ijesztgetni akarlak, de nekem pont akkor volt ilyenem, mikor dugattyútörésem volt. Tünetek hasonlóak, baromi mértékben megnövekedett olajfogyi ( 1L/1000km, előtte 1L/10000km! ), gyenge teljesítmény. Kolléga elvitte veszteségmérésre, és az egyik hengernél, ahol törve volt a dugattyú ( csak a dugattyú, a gyűrű nem ), valami 70%-os végnyomás-veszteséget mérték...

Mondjuk azért le a kalappal az autó előtt, így is ment még :D Sajnos nem volt pénzem rendesen megcsináltatni :D <_< :huh:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nekem a C14NZ-s F Astrám vacakol már hónapok óta. Pontosabban már csinálta ezt kb egy évvel ezelőtt is csak aztán, mintha elvágták volna, megszűnt a probléma.(lehet hogy olyan valami ami a melegedéssel, a kinti meleggel összefügg???) Mint ez kiderült csak ideiglenesen. Szóval, az a gond hogy a legváratlanabb helyzetekben (sárga lámpa nélkül) lefullad. Újrainditásnál pedig hol pöcre indul a motor hol pedig hosszú, többszöri inditózás (10-15perc) vagy várakozás után csak. Újrainditáskor hol simán megy hol pedig nagyon magas fordulaton majd néhány másodperc múlva beáll az alapjárat, de többször előfordult már hogy úgy indult mintha összekeveredne a gyújtás vagy mintha elő- vagy épp utángyújtása lenne. Olyankor ledöglesztem-ha magától nem fullad le, mert az is megtörténik-és újrainditom..na, akkor helyre szokott állni a "rend". Voltam vele műszeres vizsgálaton(2xOpel szerviz+ 1x maszek) de mind azt mondta hogy ha náluk, akkor nem produkálja a hibát akkor sajnos nem tudnak vele mit kezdeni, nem tudják mi okozza. Keresgélés során találtam egy Corsa-s forumot hasonló témában, de ott nem derült ki végülis hogy mi okozza. Alapjárati motrot is kivettem-hátha az rosszalkodik-megpucoltam, mi mást tudtam volna vele csinálni, de a jelenség nem szűnt meg.

Segitsetek! Légyszives! Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem a C14NZ-s F Astrám vacakol már hónapok óta. Pontosabban már csinálta ezt kb egy évvel ezelőtt is csak aztán, mintha elvágták volna, megszűnt a probléma.(lehet hogy olyan valami ami a melegedéssel, a kinti meleggel összefügg???) Mint ez kiderült csak ideiglenesen. Szóval, az a gond hogy a legváratlanabb helyzetekben (sárga lámpa nélkül) lefullad. Újrainditásnál pedig hol pöcre indul a motor hol pedig hosszú, többszöri inditózás (10-15perc) vagy várakozás után csak. Újrainditáskor hol simán megy hol pedig nagyon magas fordulaton majd néhány másodperc múlva beáll az alapjárat, de többször előfordult már hogy úgy indult mintha összekeveredne a gyújtás vagy mintha elő- vagy épp utángyújtása lenne. Olyankor ledöglesztem-ha magától nem fullad le, mert az is megtörténik-és újrainditom..na, akkor helyre szokott állni a "rend". Voltam vele műszeres vizsgálaton(2xOpel szerviz+ 1x maszek) de mind azt mondta hogy ha náluk, akkor nem produkálja a hibát akkor sajnos nem tudnak vele mit kezdeni, nem tudják mi okozza. Keresgélés során találtam egy Corsa-s forumot hasonló témában, de ott nem derült ki végülis hogy mi okozza. Alapjárati motrot is kivettem-hátha az rosszalkodik-megpucoltam, mi mást tudtam volna vele csinálni, de a jelenség nem szűnt meg.

Segitsetek! Légyszives! Köszi!

Üdv a fedélzeten!

Talán a legegyszerűbb az elektromos csatlakozókkal kezdeni, az összeset meg kell nézni, és WD40-nel befújni. Leginkább az elosztó mellet, alatt található a gyanús. Ezután jöhetnek a vákumcsövek, előfordul, hogy a csatlakozásnál ereszt, vagy egyszerűen kireped az évek során.

Az én tudományom csak eddig terjed, majd jönnek a tudorok és mondanak még okosakat.

U.i. Sose add fel csüggedésed. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv a fedélzeten!

Talán a legegyszerűbb az elektromos csatlakozókkal kezdeni, az összeset meg kell nézni, és WD40-nel befújni. Leginkább az elosztó mellet, alatt található a gyanús. Ezután jöhetnek a vákumcsövek, előfordul, hogy a csatlakozásnál ereszt, vagy egyszerűen kireped az évek során.

Az én tudományom csak eddig terjed, majd jönnek a tudorok és mondanak még okosakat.

U.i. Sose add fel csüggedésed. :lol:

..a csatlakozókat megcincáltam-eddig terjedt ezek ellenőrzése-de semmi eredménye illetve hatása nem jelentkezett, a motor nem fuldokolt tőle. Szerintem nem ilyen terű a probléma.. hacsak nem valami eldugott helyen valami kábel vagy kontakt hiba... Ja, a vákumcsövek esélyesek, elég elöregedettnek tűnnek, lecserél(tet)em a biztonság kedvéért.

Mellesleg elgondolkoztató hogy erre a szervizekben nem is gyanakodtak, hm-hm :lol:

Link to comment
Megosztás:

..a csatlakozókat megcincáltam-eddig terjedt ezek ellenőrzése-de semmi eredménye illetve hatása nem jelentkezett, a motor nem fuldokolt tőle. Szerintem nem ilyen terű a probléma.. hacsak nem valami eldugott helyen valami kábel vagy kontakt hiba... Ja, a vákumcsövek esélyesek, elég elöregedettnek tűnnek, lecserél(tet)em a biztonság kedvéért.

A megcincálás nem orvosolja az esetleges oxidációból eredő kontakthibát. Húzd szét a csatikat, ellenőrizd a szinét ( ha zöldes színü akköz utt lehet a gubanc), és fújd be,

Ezzel a módszerrel már néhány autótulajdonosnak rengeteg pénzt megspóroltunk a szomszédommal. :lol: Nyugodtan ellenőrizd le, veszteni nem fogsz vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Áfonya cartárs írta, csatik ellenőrzése, vmint ha már kiszedted az alapjáratit, akkor a folytószelep házat is megtakaríthattad volna. :lol:

Ez utóbbihoz kis képes segítség. :D

Igenis! Értettem! :lol:

Meg is történt még akkor amikor az alapjáratit tisztitottam-csak elfelejtettem megemliteni-annyi különbséggel hogy én nem szereltem annyira szét mint az a képeken látható és az alapj.motor melletti kütyüthöz nem nyúltam(nem mertem, nem tudom mi az). Leszedtem a felső részt meg 1-2 csövecskét és befújtam valami tisztitó spray-el (autósboltban adták, javasolták, de valami karburátortisztitó vagy mi a szösz) a pillangószelepnél(nyitva is) meg ahova "betaláltam" vele a járatokba is. Utána nehezen indult majd szarul is ment mindaddig amig gondolom ki nem égett belőle az a petróleumos valami.

Közben a kontaktokat átnéztem, nem zöldek, de azért kaptak némi WD40-et. Amit furcsának találtam, mert azt sem tudom hogy az valójában mi is lehet, az az hogy van egy érzékelő vagy jeladó a 4. henger beömlőjénél, amit most kivettem és szintén megtisztogattam ha már egyszer "ott vagyok", és folyott egy kis viz a helyéről. Talán ott kell majd légteleniteni is? De mit keres az injektor és a henger közt ahol a benzin/levegő keverék helye lenne? ..nem értek ám a kocsikhoz.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igenis! Értettem! :lol:

Meg is történt még akkor amikor az alapjáratit tisztitottam-csak elfelejtettem megemliteni-annyi különbséggel hogy én nem szereltem annyira szét mint az a képeken látható és az alapj.motor melletti kütyüthöz nem nyúltam(nem mertem, nem tudom mi az). Leszedtem a felső részt meg 1-2 csövecskét és befújtam valami tisztitó spray-el (autósboltban adták, javasolták, de valami karburátortisztitó vagy mi a szösz) a pillangószelepnél(nyitva is) meg ahova "betaláltam" vele a járatokba is. Utána nehezen indult majd szarul is ment mindaddig amig gondolom ki nem égett belőle az a petróleumos valami.

Közben a kontaktokat átnéztem, nem zöldek, de azért kaptak némi WD40-et. Amit furcsának találtam, mert azt sem tudom hogy az valójában mi is lehet, az az hogy van egy érzékelő vagy jeladó a 4. henger beömlőjénél, amit most kivettem és szintén megtisztogattam ha már egyszer "ott vagyok", és folyott egy kis viz a helyéről. Talán ott kell majd légteleniteni is? De mit keres az injektor és a henger közt ahol a benzin/levegő keverék helye lenne? ..nem értek ám a kocsikhoz.. :lol:

Azok a vákuum csatlakozók (MAP szenzorhoz pl)

Az az első henger, az pedig a műszerfal hőmérő jeladója.

Azzal lehet légteleníteni a hűtőrendszert.

A folyadék pedig azért volt ott, mert a szívócsonk bele van kötve a hűtőkörbe, hogy a beáramló keveréket előmelegítse.

Link to comment
Megosztás:

...Közben a kontaktokat átnéztem, nem zöldek, de azért kaptak némi WD40-et...

Még azt a csatit nézd meg, ami a gyújtáselosztó mögött van egy fémlemezen rögzítve, mindegyik oldalról egy vastagabb és egy vékonyabb vezeték megy bele. Nekem annak a kontakthibája okozott ilyesmit, aztán egy drasztikus megoldással levágtam a csatit és összeforrasztottam a vezetékeket (egyébként ezen a csatin keresztül kap áramot a motorvezérlő és az injektor). Próbáld meg, hogy alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod ezt a csatit, ill. a gyújtáselosztó alján levőt, ha változik a járása, vagy lefullad, akkor ez a gond. Egyébként a kevésbé látványos és nehezen felderíthető dolgok közül még a gyújtásmodul tud hasonlót okozni, ami a gyújtótrafó alatt van rögzítve, fekete műanyag "kocka", egy csati megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a kevésbé látványos és nehezen felderíthető dolgok közül még a gyújtásmodul tud hasonlót okozni, ami a gyújtótrafó alatt van rögzítve, fekete műanyag "kocka", egy csati megy rá.

A hétvégén lementem kb.100km-t gond nélkül(igy szokott ez lenni) majd ma 1km-en belül 3x is lefulladt. Először félreálltam majd egyből rástartoltam, pöcre indult, normálisan járt a motor. Másodikra-mindjárt az előzőkben leirtak után 100-200 méteren belül-lendületből, 3-asból vissza 2-es, kis gurulás után elkapta. Újabb 100 méter után lefulladt újra és a rástartolás után jött az össze-vissza gyújtás, mintha összekeveredne vagy visszafelé gyújtana és, igy nem is megy, csak néhány másodperces kitartó startolás során, mintha rendeződne a gyújtássorrend, újra simán ment. "Sebaj", hazaértem(kb.15km) újabb tünetektől mentesen. Azonnal fogtam a WD40-et és megkerestem a gyújtásmodult majd befújtam a csatlakozót amely nekem egyébként tisztának tűnt...nade!!! felette,ezek szerint a gyújtótrafón, is van egy kétkábeles, hosszúkás, négyszögletes csatlakozó amelyben viszont kissé mintha korrodáltak(sötétebb barna, enyhén helyenként zöldes) lettek volna a kontaktok, az is kapott WD40-et. Ámde, ami számomra érdekesebb volt az az hogy kipróbáltam hogy hogyan megy eme csatlakoztató kihúzása esetén...azt tapasztaltam hogy nem jelez a motorelektronika a műszerfalon(a sárga lámpa) és ugyanúgy "startol" mint azt a harmadik esetben tette vagyis mintha összekeveredne a gyújtássorrend. Persze itt nem hajtattam sokáig, 1-2másodpercet csak, és nem is indult a moci...nem is indult volna el, feltételezem, de mindenképp gyanússá vált a dolog hogy a trafóval lehet a gond..Lehet? Vagy esetleg pusztán a szennyeződött kontaktok is okozhatták a lefulladást? Valami jó tanács? Esetleg az ilyenekben jártas autóvillamossághoz értő (szak)emberkét tudnátok ajánlani Komárom vonzáskörzetében?

Link to comment
Megosztás:

Azonnal fogtam a WD40-et és megkerestem a gyújtásmodult majd befújtam a csatlakozót amely nekem egyébként tisztának tűnt...nade!!! felette,ezek szerint a gyújtótrafón, is van egy kétkábeles, hosszúkás, négyszögletes csatlakozó amelyben viszont kissé mintha korrodáltak(sötétebb barna, enyhén helyenként zöldes) lettek volna a kontaktok, az is kapott WD40-et. Ámde, ami számomra érdekesebb volt az az hogy kipróbáltam hogy hogyan megy eme csatlakoztató kihúzása esetén...azt tapasztaltam hogy nem jelez a motorelektronika a műszerfalon(a sárga lámpa) és ugyanúgy "startol" mint azt a harmadik esetben tette vagyis mintha összekeveredne a gyújtássorrend. Persze itt nem hajtattam sokáig, 1-2másodpercet csak, és nem is indult a moci...nem is indult volna el, feltételezem, de mindenképp gyanússá vált a dolog hogy a trafóval lehet a gond..Lehet? Vagy esetleg pusztán a szennyeződött kontaktok is okozhatták a lefulladást? Valami jó tanács? Esetleg az ilyenekben jártas autóvillamossághoz értő (szak)emberkét tudnátok ajánlani Komárom vonzáskörzetében?

De megtisztítottad? Jó lett?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.