Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Szerintem nem olajozni hanem zsírozni kellene. Olaj nem való ide. Nálam is ezt csinálták egyébként.

Állítólag ki is lehet ütni valami csapot is. Én sosem tettem, és most a pirosnál sem volt rá szükség.

Nekem se nyikorog ;)

Majd megkérdezem a tesómat, hogy mivel kente be az enyémet, mert az enyém is nyikorgot két éve, és azóta nem.

Gyanítom ebből megint műszerfal alá mászás lesz. :D Csak ne lenne olyan szar helyen! Kiküszöböltem a zseblámpás-nyálfolyós szerelést, előkerestem a stekklámpát! Mert ugye ott a pedálok felett, vagy a lámpát fogom és csak nézem, vagy csinálok vmit, de akkor nem látom mit! :P

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült kicserélni a spirált. Az volt a bűnös. Egy picit kattog, de legalább mér az óra, és nem áll le az autó. Remélem a kattogás majd alábbhagy egy picit idővel.

Gondolom utángyárit vettél jó olcsón, ez volt a hiba :lol:

Nem fog megszűnni a kattogás, ellenben lehet hogy kireszeli a spirálhüvelyt az órában, úgyhogy csak ránéznék a helyedben még...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Most hogy végre sikerült gép közelbe kerülni, elmondhatom mit sikerült megvalósítani az általatok ajánlott lehetőségekből. Nos a probléma gyökere az volt hogy egyik pillről a másikra a motor legyengült. Amit többen javasoltatok hogy gyertya csere gyári 2 pólusúra , az megtörtént, eredmény sajnos nem lett. A gyűjtó trafó kimérve azzal sincsen gond. nyomásmérésre elvittem, alapjáraton jó a hengerekben a nyomás. hidegen indítva első1 percben tök jól pörög minden, még elnem kezd melegedni a motor.... ahogy melegszik úgy kezdi elveszíteni az ereét a motor.... Motor szétszedve szívótól a kipuf sorig, tömítések kicserélve.... alapjárati motor kipuceválva, inyektor rész kipuceválva....motor összeépít, be röff minden ok, ember örül..... próbakör csak lájtin, mire visszaértem megint meghalt....ember szomorú és bosszús :) :lol: !!!! Eddig ennyi.... tegnap már megint ment egy inyektor csere után.... aztán megint megmurdált....sanszom szerint vmi érzékelő.... és megfigyeltem a hőmérséklet függvényében lesz egyre vérszegényebb a rendszer.... oda még sajnos nem jutottam hogy a vízhőfok visszajelzőt megnézzem mert már annyira pipa voltam :lol: .......de egyre jobban kezd kiáleződni a jeladókra a hiba lista.... szeretném megkérdezni hogy milyen jeladók jöhetnek még szóba ilyen hiba esetén. Válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Most hogy végre sikerült gép közelbe kerülni, elmondhatom mit sikerült megvalósítani az általatok ajánlott lehetőségekből. Nos a probléma gyökere az volt hogy egyik pillről a másikra a motor legyengült. Amit többen javasoltatok hogy gyertya csere gyári 2 pólusúra , az megtörtént, eredmény sajnos nem lett. A gyűjtó trafó kimérve azzal sincsen gond. nyomásmérésre elvittem, alapjáraton jó a hengerekben a nyomás. hidegen indítva első1 percben tök jól pörög minden, még elnem kezd melegedni a motor.... ahogy melegszik úgy kezdi elveszíteni az ereét a motor.... Motor szétszedve szívótól a kipuf sorig, tömítések kicserélve.... alapjárati motor kipuceválva, inyektor rész kipuceválva....motor összeépít, be röff minden ok, ember örül..... próbakör csak lájtin, mire visszaértem megint meghalt....ember szomorú és bosszús :) :lol: !!!! Eddig ennyi.... tegnap már megint ment egy inyektor csere után.... aztán megint megmurdált....sanszom szerint vmi érzékelő.... és megfigyeltem a hőmérséklet függvényében lesz egyre vérszegényebb a rendszer.... oda még sajnos nem jutottam hogy a vízhőfok visszajelzőt megnézzem mert már annyira pipa voltam :lol: .......de egyre jobban kezd kiáleződni a jeladókra a hiba lista.... szeretném megkérdezni hogy milyen jeladók jöhetnek még szóba ilyen hiba esetén. Válaszokat előre is köszi!

Sztem legvalószínűbb a kétvezetékes hőmérsékletjeladó hibája (bár az inkább hideg motornál szokott jelentkezni), én ezzel kezdtem volna a helyedben. Ezt a generátor mögé benézve találod (legalábbis az 1.4-esen ott van) a motorblokk hátuljába csavarva. Ott benézve feljebb a szívócsonkon van az egyvezetékes is, de az csak a műszernek a jeladója, azzal nem kell foglalkozni. Ha veszel bele másik jeladót, javaslom a gyári eredetit, mert én már szívtam utángyártottal (de legalábbis a QH gyártmányút kerüld), de akár bontóból egy másikat szerzel kölcsönbe egy próbára, és kiderül. Ha elég gyorsan cseréled, csak 1-2dL hűtővíz folyik ki, leengedni nem kell hozzá.

Esetleg lehetne még lambda-szonda is, egy kölcsön példányra (nem utángyártottra!!!) való cserével ezt is ki lehet szűrni.

Link to comment
Megosztás:

Sztem legvalószínűbb a kétvezetékes hőmérsékletjeladó hibája (bár az inkább hideg motornál szokott jelentkezni), én ezzel kezdtem volna a helyedben. Ezt a generátor mögé benézve találod (legalábbis az 1.4-esen ott van) a motorblokk hátuljába csavarva. Ott benézve feljebb a szívócsonkon van az egyvezetékes is, de az csak a műszernek a jeladója, azzal nem kell foglalkozni. Ha veszel bele másik jeladót, javaslom a gyári eredetit, mert én már szívtam utángyártottal (de legalábbis a QH gyártmányút kerüld), de akár bontóból egy másikat szerzel kölcsönbe egy próbára, és kiderül. Ha elég gyorsan cseréled, csak 1-2dL hűtővíz folyik ki, leengedni nem kell hozzá.

Esetleg lehetne még lambda-szonda is, egy kölcsön példányra (nem utángyártottra!!!) való cserével ezt is ki lehet szűrni.

Ok köszönöm a hasznos infót hogy mit lehet és abból is hogy mit kerüljek. Köszi további szép napot

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült kicserélni a spirált. Az volt a bűnös. Egy picit kattog, de legalább mér az óra, és nem áll le az autó. Remélem a kattogás majd alábbhagy egy picit idővel.

Velem a héten ugyanez történt meg, ma megyek megvenni a gyárit, mert az utángyártott fabatkát sem ér, idegesítően hangos.

Link to comment
Megosztás:

Velem a héten ugyanez történt meg, ma megyek megvenni a gyárit, mert az utángyártott fabatkát sem ér, idegesítően hangos.

mackosajtnak volt erről a gyári-utángyártott dolgokról egy nagy mondása ( bár elmondása szerint ő is hallotta ):

"Nem mindenki olyan gazdag, hogy mindenből a legolcsóbbat vegye meg" :lol: nekem ez nagyon bejött :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ide kellen írni a kisebb problémákat... Ne nyissunk ezer topickot.

Sziasztok! Megpróbálkozom ezzel a fórummal, hátha van valakinek tapasztalata, ötlete a hibával kapcsolatba. Van egy 6 éves 1.6-os GL Astrám. Nyár óta hosszabb úton (városban sosem) egyszer csak elkezd rángatni a motor, aztán szépen leáll. Ilyenkor kb. 10 percig pihentetem, és azután indulok el. Van úgy, hogy párszor még megáll a kocsi, de olyan is előfordult, hogy tünetmentesen lehetett vele közlekedni. A szervíz nem tud segíteni, gőzük nincs, mi lehet a hiba oka. A computer hibaüzenetet nem raktároz, szóval tanácstalan vagyok.

Egy ismerősöm javaslatára a testkábeleket már megcsiszoltattam, volt, amit ki is cseréltettem. Gyertyák is újak.

Ha valakinek van ötlete, szívesen várom.

Remélem, ez az üzenete eljut valakihez, még nincs benne gyakorlatom, hogy működnek itt a dolgok. Azért ha valaki olvassa, legalább jelezzen. :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megpróbálkozom ezzel a fórummal, hátha van valakinek tapasztalata, ötlete a hibával kapcsolatba. Van egy 6 éves 1.6-os GL Astrám. Nyár óta hosszabb úton (városban sosem) egyszer csak elkezd rángatni a motor, aztán szépen leáll. Ilyenkor kb. 10 percig pihentetem, és azután indulok el. Van úgy, hogy párszor még megáll a kocsi, de olyan is előfordult, hogy tünetmentesen lehetett vele közlekedni. A szervíz nem tud segíteni, gőzük nincs, mi lehet a hiba oka. A computer hibaüzenetet nem raktároz, szóval tanácstalan vagyok.

Egy ismerősöm javaslatára a testkábeleket már megcsiszoltattam, volt, amit ki is cseréltettem. Gyertyák is újak.

Ha valakinek van ötlete, szívesen várom.

Remélem, ez az üzenete eljut valakihez, még nincs benne gyakorlatom, hogy működnek itt a dolgok. Azért ha valaki olvassa, legalább jelezzen. :-)

AGR szelep lesz az... fennakad, és ezért fullad le a motor, mert sok kipuff gáz megy vissza.

Két megoldás van:

- Lezárni egy sima lemezzel a szelepet a talpán (ez megoldja a lefulladós-rángatós problémát, de hibajelzést adhat néha utána a comp)

- Kicserélni a szelepet újra(drága).

Tisztítás csak ideiglenesen oldja meg, nem érdemes vele sokat molyolni.

Link to comment
Megosztás:

mackosajtnak volt erről a gyári-utángyártott dolgokról egy nagy mondása ( bár elmondása szerint ő is hallotta ):

"Nem mindenki olyan gazdag, hogy mindenből a legolcsóbbat vegye meg" :lol: nekem ez nagyon bejött :)

Ezt szerintem tőlem hallotta én pedíg Gregtől aki jelenleg Angol honban él. :lol:

Pontossan így szól:

Nem vagyok annyira gazdag,hogy mindenből a legolcsóbbat vegyem. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megpróbálkozom ezzel a fórummal, hátha van valakinek tapasztalata, ötlete a hibával kapcsolatba. Van egy 6 éves 1.6-os GL Astrám. Nyár óta hosszabb úton (városban sosem) egyszer csak elkezd rángatni a motor, aztán szépen leáll. Ilyenkor kb. 10 percig pihentetem, és azután indulok el. Van úgy, hogy párszor még megáll a kocsi, de olyan is előfordult, hogy tünetmentesen lehetett vele közlekedni. A szervíz nem tud segíteni, gőzük nincs, mi lehet a hiba oka. A computer hibaüzenetet nem raktároz, szóval tanácstalan vagyok.

Egy ismerősöm javaslatára a testkábeleket már megcsiszoltattam, volt, amit ki is cseréltettem. Gyertyák is újak.

Ha valakinek van ötlete, szívesen várom.

Remélem, ez az üzenete eljut valakihez, még nincs benne gyakorlatom, hogy működnek itt a dolgok. Azért ha valaki olvassa, legalább jelezzen. :-)

..érdekesek ezek a szervizek...hogy-hogy ők nem tudják azt amit itt többen is?! :) ...persze nem magamra gondoltam.. :lol:

Viszont annyit azért hozzáfűznék hogy nekem is állandóan lefulladt majd több száz kilométeren keresztül tünetmentes volt és nekem sem tudtak még csak tippet sem mondani a szervizek, pontosabban mindenhol másra tippeltek. Bár az enyém teljesen más motorral van, de nálam-legalábbis egyenlőre úgy tűnik-a gyújtásmodul cseréje oldotta meg a gondot. De még egyszer hangsúlyozom, más a motor és ez csak egy tapasztalat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

AGR szelep lesz az... fennakad, és ezért fullad le a motor, mert sok kipuff gáz megy vissza.

Két megoldás van:

- Lezárni egy sima lemezzel a szelepet a talpán (ez megoldja a lefulladós-rángatós problémát, de hibajelzést adhat néha utána a comp)

- Kicserélni a szelepet újra(drága).

Tisztítás csak ideiglenesen oldja meg, nem érdemes vele sokat molyolni.

Csak mint hozzá nem értő, kiváncsiskodó kérdezem: Ha lezárásnál ad hibajelet akkor hiba esetén miért nem ad? Azt irja az Istennő hogy nincs hibajelzése(legalábbis én úgy értelmeztem)

Link to comment
Megosztás:

AGR szelep lesz az... fennakad, és ezért fullad le a motor, mert sok kipuff gáz megy vissza.

Két megoldás van:

- Lezárni egy sima lemezzel a szelepet a talpán (ez megoldja a lefulladós-rángatós problémát, de hibajelzést adhat néha utána a comp)

- Kicserélni a szelepet újra(drága).

Tisztítás csak ideiglenesen oldja meg, nem érdemes vele sokat molyolni.

Köszönöm a tippet. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy az AGR szelepet tavaly nyáron cserélték ki, akkor folyamatosan világított a motor jele a műszerfalon. Ettől függetlenül is lehet ez az oka?

A lefulladást (én inkább leállásnak nevezném) úgy kell érteni, hogy pl. megyek az autópályán, semmi baja. Aztán egyszer csak rángat párat, majd kigyullad az összes létező jel, és leáll a motor. Autópályán ez elég veszélyes, de valahogy annyi lendület mindig van benne, hogy lecsorgok a leállósávba. A pihentetés után, amikor elindítom, már semmi sem világít, így a computer sem tárol hibaüzenetet. És még valami. Normál úton (persze ezt is csak több száz km után) a legjobb helyeken (körforgalom, kereszteződés) produkálja ezeket a tüneteket. Észrevettem, hogy ha a fordulatszámot nem engedem a 10-es alá menni (azért így írom, mert én csak egyszerű felhasználó vagyok :-)), akkor sosem áll le. Tehát pumpálok gőzerővel, mint Tom Cruise az autóversenyzős filmjében, de gondolom, nem ez a 100 %-os megoldás.

Link to comment
Megosztás:

..érdekesek ezek a szervizek...hogy-hogy ők nem tudják azt amit itt többen is?! :) ...persze nem magamra gondoltam.. :lol:

Viszont annyit azért hozzáfűznék hogy nekem is állandóan lefulladt majd több száz kilométeren keresztül tünetmentes volt és nekem sem tudtak még csak tippet sem mondani a szervizek, pontosabban mindenhol másra tippeltek. Bár az enyém teljesen más motorral van, de nálam-legalábbis egyenlőre úgy tűnik-a gyújtásmodul cseréje oldotta meg a gondot. De még egyszer hangsúlyozom, más a motor és ez csak egy tapasztalat. :lol:

Igen, sajnos ez így van. Annyira a computerre hagyatkoznak, hogy félelmetes. Két helyen is voltam, sőt volt szerencsém feliratkozni a Magyar Autóklub Tagok soraiba is, bár mire kijött a megmentő sereg, pöccre indult az autó. Az egyik helyen kitisztították a pillangószelepet, a másikon kicserélték a testkábeleket, valami szoftverfrissítést is elvégeztek, a kocsi mégis a régi. És úgy érzem, hogy 1.6-os motorhoz képest nincs akkora erő sem benne, mint korábban. Máskor úgy kellett visszafognom magam az autópályán, hogy ne menjek 160-170-el, most meg a 130-at is épp hogy eléri.

Link to comment
Megosztás:

Igen, sajnos ez így van. Annyira a computerre hagyatkoznak, hogy félelmetes. Két helyen is voltam, sőt volt szerencsém feliratkozni a Magyar Autóklub Tagok soraiba is, bár mire kijött a megmentő sereg, pöccre indult az autó. Az egyik helyen kitisztították a pillangószelepet, a másikon kicserélték a testkábeleket, valami szoftverfrissítést is elvégeztek, a kocsi mégis a régi. És úgy érzem, hogy 1.6-os motorhoz képest nincs akkora erő sem benne, mint korábban. Máskor úgy kellett visszafognom magam az autópályán, hogy ne menjek 160-170-el, most meg a 130-at is épp hogy eléri.

Le tudnád írni a forgalmiból a motorszám első 6 karakterét?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.