Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Szomszéd srác most vett egy 1.6 16v gépet, sajna elszakadt a km-óra spirál....és ki villant a sárga lámpa ami sztem összefüggéseben van a nem működő km-órával... de javítsatok ki ha tévedek!? Kivillogtatni még nem villogtattuk ki a hibakódot.(ugye jol tudom hogy a 16 tűs csatinál az 5-6-ot kell rövidrezárni?)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szomszéd srác most vett egy 1.6 16v gépet, sajna elszakadt a km-óra spirál....és ki villant a sárga lámpa ami sztem összefüggéseben van a nem működő km-órával... de javítsatok ki ha tévedek!? Kivillogtatni még nem villogtattuk ki a hibakódot.(ugye jol tudom hogy a 16 tűs csatinál az 5-6-ot kell rövidrezárni?)

Igen azt. A hibakód meg vszinűleg a seb jeladó hibáját dobja ki. (pl. nincs seb jel)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szomszéd srác most vett egy 1.6 16v gépet, sajna elszakadt a km-óra spirál....és ki villant a sárga lámpa ami sztem összefüggéseben van a nem működő km-órával... de javítsatok ki ha tévedek!? Kivillogtatni még nem villogtattuk ki a hibakódot.(ugye jol tudom hogy a 16 tűs csatinál az 5-6-ot kell rövidrezárni?)

Egyértelműen a spirál adja a hibát.

Próbáld ki a sajátodon, hogy ha letekered a spirált a sebváltódról, hogy mit fog csinálni..... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem kösz. Ezek szerint a gyári csaláshoz nekem még hozzáadódik a téli gumikkal majdnem 4 km/h eltérés. El ne felejtsem nyáron már nem mehetek 60-nal a városban. :lol:

Nincs mit! :blush: Akkor lehet hogy már nem is kapsz büntetést a múltkori sebességtúllépésért!? :)

Link to comment
Megosztás:

Az normális dolog,hogy állóhelyzetben kb. 10 percig járatom a motort és a vízhőfok mutató óra felszalad a 90 és 100 fok között fél úton lévő kis vonalacskáig,aztán elindulok és kb 2km megtétele után leesik majdnem a kék színű tartományba?

Rossz termosztát miatt lehet ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Nincs mit! :blush: Akkor lehet hogy már nem is kapsz büntetést a múltkori sebességtúllépésért!? :)

Á, én akkor már rászámoltam a csalást, az óra szerint 100-105-tel mentem, ami valójában olyan 90 tehát nem 70. :lol:

Rossz termosztát miatt lehet ilyen.

Szerintem meg így pont a jó termosztát működik. Felmegy a vízhőfok induláskor, ha eléri a 92-fokot akkor nyit a termosztát és visszaesik. Ha rossz lenne a termosztát, és nem nyitna ki akkor ugye felforrna a víz, azt biztos észre lehet venni. Ha meg nem zár el, akkor nagyon lassan melegszik, sokat fogyaszt, relatív gyenge a fűtés, és nincs hirtelen hűfok visszaesés.

Link to comment
Megosztás:

Á, én akkor már rászámoltam a csalást, az óra szerint 100-105-tel mentem, ami valójában olyan 90 tehát nem 70. :blush:

Szerintem meg így pont a jó termosztát működik. Felmegy a vízhőfok induláskor, ha eléri a 92-fokot akkor nyit a termosztát és visszaesik. Ha rossz lenne a termosztát, és nem nyitna ki akkor ugye felforrna a víz, azt biztos észre lehet venni. Ha meg nem zár el, akkor nagyon lassan melegszik, sokat fogyaszt, relatív gyenge a fűtés, és nincs hirtelen hűfok visszaesés.

Így igaz ,de pl. nekem nem esik vissza majdnem a kék jelzésig.(akkor ment le menet közben addig,amikor rossz volt)

Arra gondolok,nem írta,hogy hideg motornál álló helyzetben,lehet pl. dugóban állás is,és menet közben visszahűl. :lol:

Az a kérdés,hogy miután visszaesett (menet közben),elindul-e fölfelé,vagy úgymarad.

Link to comment
Megosztás:

Így igaz ,de pl. nekem nem esik vissza majdnem a kék jelzésig.(akkor ment le menet közben addig,amikor rossz volt)

Arra gondolok,nem írta,hogy hideg motornál álló helyzetben,lehet pl. dugóban állás is,és menet közben visszahűl. :lol:

Az a kérdés,hogy miután visszaesett (menet közben),elindul-e fölfelé,vagy úgymarad.

Meg a mutatóra nem is lehet adni, mert nem pontos, de ha már van visszaesés, az jó jel, mert ott nyit a termosztát. Természetesen aztán később megint fel kell neki kúsznia, nekem be szokott állni olyan 92-95 közé. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Az normális dolog,hogy állóhelyzetben kb. 10 percig járatom a motort és a vízhőfok mutató óra felszalad a 90 és 100 fok között fél úton lévő kis vonalacskáig,aztán elindulok és kb 2km megtétele után leesik majdnem a kék színű tartományba?

Termosztát hiba lesz,úgy ment tönkre a termosztátod hogy nyitvamaradt,megnöhet az oljafogyásod,többet fogyaszt az autó,jobban kopik a motor.!!!!!

Nekem állóhelyztebe felmegy 100 ig ott kapcsol a ventilátor az visszahüti kicsit.

Ha elindulok 90 fölött(92-94)fokon áll.

Link to comment
Megosztás:

Termosztát hiba lesz,úgy ment tönkre a termosztátod hogy nyitvamaradt,megnöhet az oljafogyásod,többet fogyaszt az autó,jobban kopik a motor.!!!!!

Ne haragudj, de ez szerintem úgy baromság, ahogy van. Ha nyitva marad a termo, akkor ált a kis kék tartományban van a mutató ( nyitva van -> folyamatosan cirkulál a folyadék -> nem tud felmelegedni ). A jobban kopik a motor, és a megnőhet az olajfogyasztásra akkor én azt írom, hogy ne járjatok az autóval, mert kopik a motor és nő az olajfogyás.

Könyörgöm, a motorkopás a normál üzem velejárója. -30 fokos olajjal, -30 fokos hengerhőmérséklettel valóban nagyságrendekkel jobban kopik a motor, mint normál, üzemi hőfokon, de szerintem nem áll fenn ugyanilyen mértékű különbség 75 és 90 fokos hűtővíz között.

A fogyasztás viszont tényleg nőhet.

Viszont nem kellene így azonnal "ráijeszteni" a kollégára, főleg, hogy előtted már mondták neki, hogy valsz. így jó az a termo, ahogy van. ( Szerintem mondjuk egy kicsit nagyot nyit :lol: Nem kellene ilyen mértékben visszaesnie a hűtőfolyadék hőmérsékletének. Persze csak ha nem csal nagyot az óra :blush: )

Maradtam tisztelettel

Link to comment
Megosztás:

Az autó egész éjszaka állt aztán reggel járattam 10percet akkor kúszott fel 95re és amikor elindultam leesett a kék tartomány fölé közvetlenül.Nem tudtam megnézni hogy kúszik-e feljebb mert haza is értem.De Amúgy 90körül szokott mozogni ha hosszabb időn keresztül megyek vele.Az már feltűnt volna ha kék tartományban autóztam volna huzamosabb ideig.Szerintem akkor nincs baj a termosztáttal ha a 95fok még normális.

Link to comment
Megosztás:

Az autó egész éjszaka állt aztán reggel járattam 10percet akkor kúszott fel 95re és amikor elindultam leesett a kék tartomány fölé közvetlenül.Nem tudtam megnézni hogy kúszik-e feljebb mert haza is értem.De Amúgy 90körül szokott mozogni ha hosszabb időn keresztül megyek vele.Az már feltűnt volna ha kék tartományban autóztam volna huzamosabb ideig.Szerintem akkor nincs baj a termosztáttal ha a 95fok még normális.

Ha lesz időd nyisd fel a motorháztetőt hideg motornál, indítsd el, és tapizd a hűtő felső sarkát, ahol a motortól jövő csőkígyó becsatlakozik. 10-15 perc mulva hirtelen kell forrósodnia a hűtőnek, ekkor nyit a termosztát, és ekkor esik vissza látványosan a mutató. Ha igy van, akkor jó minden. Ha egyből elkezd langyosodni akkor nyitva marad a termosztát mert rossz.

Link to comment
Megosztás:

Délután már érkeznek az alkatrészek és ma megyünk vezérműszíj cserére+olaj+vízpumpa+szűrők.

Megvettem a generátorszíjat is meg a görgőit és 4 új gyertyát azok is cserélve lesznek még a héten remélhetőleg.

Most megyek az olajnyílássapkáért is mert vagy ki van kopva vagy rosszat tekertek rá mert a rátekerés kimerül negyed fordulatban és nem is fogja semmilyen menet,rendesen lötyög a tetején és járó motornál zörög mint egy dízel autó.

Link to comment
Megosztás:

Az autó egész éjszaka állt aztán reggel járattam 10percet akkor kúszott fel 95re és amikor elindultam leesett a kék tartomány fölé közvetlenül.Nem tudtam megnézni hogy kúszik-e feljebb mert haza is értem.De Amúgy 90körül szokott mozogni ha hosszabb időn keresztül megyek vele.Az már feltűnt volna ha kék tartományban autóztam volna huzamosabb ideig.Szerintem akkor nincs baj a termosztáttal ha a 95fok még normális.

Akkor nincs vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Ha lesz időd nyisd fel a motorháztetőt hideg motornál, indítsd el, és tapizd a hűtő felső sarkát, ahol a motortól jövő csőkígyó becsatlakozik. 10-15 perc mulva hirtelen kell forrósodnia a hűtőnek, ekkor nyit a termosztát, és ekkor esik vissza látványosan a mutató. Ha igy van, akkor jó minden. Ha egyből elkezd langyosodni akkor nyitva marad a termosztát mert rossz.

Okés ezt a vizsgálatot megcsinálom.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én is így gondolom,nekem a 95fok tűnt extrémnek azt hittem,hogy forrni fog a víz ha tovább járatom álló helyzetben,megijedtem és hazáig meg sem álltam! :lol:

De ahogy olvasom még 95fölé is kúszik a vízhőfok és az sem extrém.

ahogy nekem ezt anno magyarázták az hogy a mutató 95 körül van az nem azt jelenti hogy annyi. Ahogy nekem mondták: Ha kékben van hideg, ha pirosban akkor szar van. A kettő között meg az van hogy ott van a mutató ahol van. dugóban most a "meleg" napokban simán elment 95 körül fölé is, de amúgy a komplett hűtő cumóm új. Nálam a dugó azt jelenti hogy állás-állás-szidás-állás-padló mert lett egy kis esély haladni, és akkor hajtás. Utána ez előről. Nekem amúgy is olyan hangja van mint egy dízelnek, pedig nem lötyög az olajsapi :blush: :)

Link to comment
Megosztás:

Meg a mutatóra nem is lehet adni, mert nem pontos, de ha már van visszaesés, az jó jel, mert ott nyit a termosztát. Természetesen aztán később megint fel kell neki kúsznia, nekem be szokott állni olyan 92-95 közé. :lol:

Nekem meg először fellendul 94-95-ig, aztán beáll a 90-es jelzéshez, mintha odaszögelték volna. :blush: :)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én is így gondolom,nekem a 95fok tűnt extrémnek azt hittem,hogy forrni fog a víz ha tovább járatom álló helyzetben,megijedtem és hazáig meg sem álltam! :blush:

De ahogy olvasom még 95fölé is kúszik a vízhőfok és az sem extrém.

Akkor láttad volna az enyémet amikor forítva raktam be a termosztátot és 110-foknál nyitott. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.