Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Az alapján, amit korábban írtál, én az AC-körben keresném a hibát. Egy tipp: köss be egy kapcsolót az AC-relével párhuzamosan, így ha megint előjön a hiba, és a kapcsolót átbillentve simán indul az autó, egyértelmű lenne, hogy a relé a hibás.

Ma újabb "mutatvánnyal" lepett meg a gép; a változatosság kedvéért ma nem lefulladt, hanem indulni nem akart. Elmentem este az egyik plazaba, ami kb. 2 km-re van. Simán indult a motor , az alapjárat, a motorhang tökéletes mint mindig. Megérkeztem, lementem a mélygarázsba és leparkoltam. Kb. 2 óra múlva amikor indulni akartam akkor jött a meglepetés. Az indítómotor forog, de a motor nem robban be. Próbáltam "szimatolni" (már amennyire egy mélygarázsban lehet ;)) hogy van e benzin szag, de az autóm körül nem nagyon éreztem. Megmozgattam a motortérben a korábban javasolt csatlakozókat is, de azután sem volt változás. Aztán 4-5 indítási kísérlet után úgy indult, mintha mi sem történt volna. Alapjárat ismét rendben, motorhang tökéletes egészen hazáig.

Sajnos amit javasoltatok (a kapcsoló az AC relénél) nem volt még időm foglalkozni vele, ezért kipróbálni sem tudtam, de egyre inkább bebizonyosodni látszik, hogy az AC kör nem tökéletes. A leírtak alapján szerintetek inkább a relé, vagy a pumpa a hibás (én a pumpára gyanakodok)?

Holnap reggel hívom is a szerelőmet és remélem pontot tehetek az ügy végére...

Link to comment
Megosztás:

Ma újabb "mutatvánnyal" lepett meg a gép; a változatosság kedvéért ma nem lefulladt, hanem indulni nem akart. Elmentem este az egyik plazaba, ami kb. 2 km-re van. Simán indult a motor , az alapjárat, a motorhang tökéletes mint mindig. Megérkeztem, lementem a mélygarázsba és leparkoltam. Kb. 2 óra múlva amikor indulni akartam akkor jött a meglepetés. Az indítómotor forog, de a motor nem robban be. Próbáltam "szimatolni" (már amennyire egy mélygarázsban lehet ;) ) hogy van e benzin szag, de az autóm körül nem nagyon éreztem. Megmozgattam a motortérben a korábban javasolt csatlakozókat is, de azután sem volt változás. Aztán 4-5 indítási kísérlet után úgy indult, mintha mi sem történt volna. Alapjárat ismét rendben, motorhang tökéletes egészen hazáig.

Sajnos amit javasoltatok (a kapcsoló az AC relénél) nem volt még időm foglalkozni vele, ezért kipróbálni sem tudtam, de egyre inkább bebizonyosodni látszik, hogy az AC kör nem tökéletes. A leírtak alapján szerintetek inkább a relé, vagy a pumpa a hibás (én a pumpára gyanakodok)?

Holnap reggel hívom is a szerelőmet és remélem pontot tehetek az ügy végére...

Távol álljon tőlem hogy kétségbe vonjam a hozzáértők véleményét/tanácsát vagy hogy rábeszéljelek egy akár feleslegesnek is bizonyulható több tizezres inveszticióra, de kisértetiesen az én esetem (igaz, nekem reagált a csati határozott mozgatására - nem finomkodva mozgattam) vagyis továbbra is a gyújtásmodulra szavazok. Egyébként az AC relét pár száz forintért meg lehet venni. Persze az nem a gyári lila GM, de ez lényegtelen, szerintem. Kiváncsian várom hogy végül mi fog kiderülni, mi okozza ezt neked!? ;)

Link to comment
Megosztás:

Távol álljon tőlem hogy kétségbe vonjam a hozzáértők véleményét/tanácsát vagy hogy rábeszéljelek egy akár feleslegesnek is bizonyulható több tizezres inveszticióra, de kisértetiesen az én esetem (igaz, nekem reagált a csati határozott mozgatására - nem finomkodva mozgattam) vagyis továbbra is a gyújtásmodulra szavazok. Egyébként az AC relét pár száz forintért meg lehet venni. Persze az nem a gyári lila GM, de ez lényegtelen, szerintem. Kiváncsian várom hogy végül mi fog kiderülni, mi okozza ezt neked!? ;)

Hülye kérdés tudom, de va egy pár dolog, amit nem tudom, hogy merre lehet, ezért megkérdem, hogy

Az AC relét az autó melyik szegletében keressem?

Nem lehet, hogy indtáskor azért rosszalkodik, illetve nem búg fel a szivattyú, mert ez haldoklik?

Link to comment
Megosztás:

Hülye kérdés tudom, de va egy pár dolog, amit nem tudom, hogy merre lehet, ezért megkérdem, hogy

Az AC relét az autó melyik szegletében keressem?

Nem lehet, hogy indtáskor azért rosszalkodik, illetve nem búg fel a szivattyú, mert ez haldoklik?

De lehet. És az anyós oldalon van az A oszlop tövében. A műanyag küszöbburkolatot kell leszedni, hogy hozzáférj.

Link to comment
Megosztás:

Ma újabb "mutatvánnyal" lepett meg a gép; a változatosság kedvéért ma nem lefulladt, hanem indulni nem akart. Elmentem este az egyik plazaba, ami kb. 2 km-re van. Simán indult a motor , az alapjárat, a motorhang tökéletes mint mindig. Megérkeztem, lementem a mélygarázsba és leparkoltam. Kb. 2 óra múlva amikor indulni akartam akkor jött a meglepetés. Az indítómotor forog, de a motor nem robban be. Próbáltam "szimatolni" (már amennyire egy mélygarázsban lehet ;)) hogy van e benzin szag, de az autóm körül nem nagyon éreztem. Megmozgattam a motortérben a korábban javasolt csatlakozókat is, de azután sem volt változás. Aztán 4-5 indítási kísérlet után úgy indult, mintha mi sem történt volna. Alapjárat ismét rendben, motorhang tökéletes egészen hazáig.

Sajnos amit javasoltatok (a kapcsoló az AC relénél) nem volt még időm foglalkozni vele, ezért kipróbálni sem tudtam, de egyre inkább bebizonyosodni látszik, hogy az AC kör nem tökéletes. A leírtak alapján szerintetek inkább a relé, vagy a pumpa a hibás (én a pumpára gyanakodok)?

Holnap reggel hívom is a szerelőmet és remélem pontot tehetek az ügy végére...

Sztem egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az a relé szivat Téged, cseréld ki minél előbb, nem nagy dolog, és kiderül ;)

Link to comment
Megosztás:

Sztem egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az a relé szivat Téged, cseréld ki minél előbb, nem nagy dolog, és kiderül ;)

Ki kell venni a relét, össze kell kötni a 30-87-es lábakat egy darab dróttal, ha ekkor elnindul a szivattyú akkor az jó, marad még a vezeték szakadás-kontakthiba, vagy maga a relé.

Link to comment
Megosztás:

De lehet. És az anyós oldalon van az A oszlop tövében. A műanyag küszöbburkolatot kell leszedni, hogy hozzáférj.

Halihó!

ha a relé akkor kattan, amikor az indítómotor már forog akkor ugye a késésben van a benzin, és lehet várni jó sokáig.

És akkor egyértelmű a hiba forrása.

Leírná valaki a pontos, részletes indítási folyamatot injektoros motorok esetében?

Mikor célszerű benzinszűrőt cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

ha a relé akkor kattan, amikor az indítómotor már forog akkor ugye a késésben van a benzin, és lehet várni jó sokáig.

És akkor egyértelmű a hiba forrása.

Leírná valaki a pontos, részletes indítási folyamatot injektoros motorok esetében?

Mikor célszerű benzinszűrőt cserélni?

Az én motoromnál nincs először kattanás...ugyanis a hengerenkénti befecskendezésnél van egy visszacsapó szelep a szivattyúnál, ami valamennyire megakadályozza a nyomás esést és a benzin vizzafolyást...

A központisoknál viszont újra termeli a nyomást a szivattyú ezért van az h indítózás előtt várni kell egy keveset.

Persze ha jól tudom... ;)

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

ha a relé akkor kattan, amikor az indítómotor már forog akkor ugye a késésben van a benzin, és lehet várni jó sokáig.

És akkor egyértelmű a hiba forrása.

Leírná valaki a pontos, részletes indítási folyamatot injektoros motorok esetében?

Mikor célszerű benzinszűrőt cserélni?

Beül, kulcs berak, elfordít, gyújtás ráad, kattanás, enyhe zúgás hátulról, műszeregységben lámpa kialszik, vele együtt még egy kattanás az anyós lábtértől és már nyomás alatt is van a rendszer és indítható. Ami nekem kialszik lámpa, az a légzsákteszt, azt szoktam figyelni, kialszik és már indíthatok nyugodtan. ;) Ha azonnal indítok rá, tehát kulcs berak és már tekerem is indításba, akkor kicsivel nehezebben indul el - többet pörög.

Link to comment
Megosztás:

De lehet. És az anyós oldalon van az A oszlop tövében. A műanyag küszöbburkolatot kell leszedni, hogy hozzáférj.

Ma kicseréltem az AC relét.

Semmi sem változott.

Tehát, ha valakinek kell egy gyári, akkor szóljon.

Indításkor továbbra is csak a 2.-3.próbálkozásra robban be, az indítómotor azonnali forgátása ellenére.

Cseréltem benzinszűrőt is.

pszilaj írta, hogy nála nincs kattanás a motorok stimmelnek X14XE.

A visszacsapó szelepről elképzelhető, hogy elereszti a nyomást?

ha igen

Hol van az? A szivattyúval egybeépített panelen, vagy azon kívül?hogy néz ki?

Lehet javítani?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem az AC relét.

Semmi sem változott.

Tehát, ha valakinek kell egy gyári, akkor szóljon.

Indításkor továbbra is csak a 2.-3.próbálkozásra robban be, az indítómotor azonnali forgátása ellenére.

Cseréltem benzinszűrőt is.

pszilaj írta, hogy nála nincs kattanás a motorok stimmelnek X14XE.

A visszacsapó szelepről elképzelhető, hogy elereszti a nyomást?

ha igen

Hol van az? A szivattyúval egybeépített panelen, vagy azon kívül?hogy néz ki?

Lehet javítani?

Üdv!

Úgy tudom lehet tenni utólagosan is az injektor/injektorsor elé a benzincsőbe megfelelő átmérőjü hidraulikához használatos visszacsapó szelepet. Azt nem tudom a benzint bírja-e de valaki szerelt már be ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Azért gond, mert neked másképp működik. Az XE-n nem kapcsol a relé gyújtás ráadáskor, csak indítózáskor. Gyanítom, hogy a tiedben nincs is nyomástartó szelep az AC-ban. Nekem viszont van, de szar. Azért kellene megtartsa a nyomást, mert csak indítózáskor indul újra az AC, és ha akkor nincs rögtön nyomás, akkor levegős benyát kap gyenge nyomással, és addig nem indul. Nem csak kellemetlen hosszan indítózni, de nem is egészséges. Ráadásul amíg nem indul be, de van üzemanyag, csak nem elég, addig azt szépen megissza a katalizátor. A visszacsapó szelep meg azért merült fel, mert az ac kompakt egység, nem lehet szétszedni, és kicserélni, viszont egy ilyen szelep pár ezer ft, egy új Bosch ac meg 36 ezer. Sajnos számít... ;)

Ezt találtam, jól emlékeztem már volt ez téma.

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem az AC relét.

Semmi sem változott.

Tehát, ha valakinek kell egy gyári, akkor szóljon.

Indításkor továbbra is csak a 2.-3.próbálkozásra robban be, az indítómotor azonnali forgátása ellenére.

Cseréltem benzinszűrőt is.

pszilaj írta, hogy nála nincs kattanás a motorok stimmelnek X14XE.

A visszacsapó szelepről elképzelhető, hogy elereszti a nyomást?

ha igen

Hol van az? A szivattyúval egybeépített panelen, vagy azon kívül?hogy néz ki?

Lehet javítani?

Üdv!

Szerintem első körben nézd meg, hogy marad-e nyomás az üzemanyag rendszerben.

Az injektorok tetején van az elosztócső,keresztben a motortérben, a szívósor és a szelepdekli között. Ha szemben állsz a kocsival akkor ennek a csőnek a bal oldalán van egy műanyag sapka. Ha lecsavarod, akkor alatta van egy olyan mint a kereken a szelep. Ha benyomod a közepét és spriccel a benzin akkor van nyomás.

Ha itt több óra állás után is spriccel a benzin, akkor a visszacsapó szeleppel nincs gond.

Ennyit tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nna, cartársak, rendbetéve a vas ;)

Most néztem rá 2008. áprilisától a kocsim anyagi vonzataira. Közel fél milla kötelező bizt., súlyadó és benzin nélkül. Benne van a hengerfejt. csere, egy garn. új téli Hankook, hátsó lengéscsillapító, összes féktárcsa és betét, hátsó fékmunkahengerek, ablaktörlő, hátsó lámpák (örök hála Laci4-nek a GSi-s találatért), vezérműszíj görgővel és vízpumpával, 2 olaj és szűrők csere, vizsga, zöldkártya, jobb hátsó sárvédő elem csere és fényezés. Mindezekből a hátsó lámpákat és az ablaktörlőlapátokat cseréltem sk., a többi megfizetett munka volt ;)

Jah, lakatosék nem akartak javítóívet használni tanksapkához - elemcsere volt, ráadásul a belső lemezzel együtt. Cép lett, ez tény, a metálos szín is jól el van találva, fényezéssel együtt 100 eFt lett.

Jelentem jó érzés, hogy rendben a kocsi ;)

Hasonló jókat!

Cső

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nna, cartársak, rendbetéve a vas ;)

Most néztem rá 2008. áprilisától a kocsim anyagi vonzataira. Közel fél milla kötelező bizt., súlyadó és benzin nélkül. Benne van a hengerfejt. csere, egy garn. új téli Hankook, hátsó lengéscsillapító, összes féktárcsa és betét, hátsó fékmunkahengerek, ablaktörlő, hátsó lámpák (örök hála Laci4-nek a GSi-s találatért), vezérműszíj görgővel és vízpumpával, 2 olaj és szűrők csere, vizsga, zöldkártya, jobb hátsó sárvédő elem csere és fényezés. Mindezekből a hátsó lámpákat és az ablaktörlőlapátokat cseréltem sk., a többi megfizetett munka volt ;)

Jah, lakatosék nem akartak javítóívet használni tanksapkához - elemcsere volt, ráadásul a belső lemezzel együtt. Cép lett, ez tény, a metálos szín is jól el van találva, fényezéssel együtt 100 eFt lett.

Jelentem jó érzés, hogy rendben a kocsi :P

Hasonló jókat!

Cső

Bazz 100ropi a javítása cakom-pakk a tankbeömlőnek? ;) pedig nekem is kéne. Ebből mennyi volt a fényezés?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nna, cartársak, rendbetéve a vas ;)

Most néztem rá 2008. áprilisától a kocsim anyagi vonzataira. Közel fél milla kötelező bizt., súlyadó és benzin nélkül. Benne van a hengerfejt. csere, egy garn. új téli Hankook, hátsó lengéscsillapító, összes féktárcsa és betét, hátsó fékmunkahengerek, ablaktörlő, hátsó lámpák (örök hála Laci4-nek a GSi-s találatért), vezérműszíj görgővel és vízpumpával, 2 olaj és szűrők csere, vizsga, zöldkártya, jobb hátsó sárvédő elem csere és fényezés. Mindezekből a hátsó lámpákat és az ablaktörlőlapátokat cseréltem sk., a többi megfizetett munka volt ;)

Jah, lakatosék nem akartak javítóívet használni tanksapkához - elemcsere volt, ráadásul a belső lemezzel együtt. Cép lett, ez tény, a metálos szín is jól el van találva, fényezéssel együtt 100 eFt lett.

Jelentem jó érzés, hogy rendben a kocsi ;)

Hasonló jókat!

Cső

Nézegettem a hátsó sárvédőket a kombihoz és elképedve láttam az árakat. Fényezés nélkül egy motorháztető 20 000 Ft egy első sárvédő kb 7 000 Ft és egy hátsó sárvédő 27 000 Ft!!! Azthittem rosszul látok. Mi kerül ilyen sokba rajta? Nincs benne annyi vas mint egy géptetőben.

Más, tud valaki olyan alkatrészest ahol lehet kapni kombi csomagtartóajtót mert elkezdett szétrohadni és a pirosból rózsaszín lett.

Link to comment
Megosztás:

Bontóba nézted már?

Bár az ilyen idős kocsiknál előfordul a korrodálás...

De ha szerencséd van akkor kifogsz egy előltörött fiatalabbat... ;)

Még nem néztem de megteszem. Egyébként az alján rohad ahol a külső és belső lemez találkozik. A külső rá van hajtva a belsőre. Meg ferde is az egész (el van csavarodva.)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 96-os, magyarországi, gyári fénnyel mindenhol, és egy tűhegynyi rozsdapötty sincs sehol. 187 ezer km. óra szerint. Tehát legalább egy százassal több, szerintem. És motorikusan sincs semmi baja, még megbontva nem volt a motor egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Bazz 100ropi a javítása cakom-pakk a tankbeömlőnek? ;) pedig nekem is kéne. Ebből mennyi volt a fényezés?

Megvan a munkalap:

jh külső sárvédő 29.500, jh belső sárvédő 27.500, lakatolás 15.750, fényezés anyaggal 27.000 (+ áfákat megúsztam).

Evvan. Gyűjts, me állítólag nix olcsóbb lemez.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 96-os, magyarországi, gyári fénnyel mindenhol, és egy tűhegynyi rozsdapötty sincs sehol. 187 ezer km. óra szerint. Tehát legalább egy százassal több, szerintem. És motorikusan sincs semmi baja, még megbontva nem volt a motor egyáltalán.

Mák. Az enyém mindig garázsban tartott autó volt és mégis javításra szorult - bár szerintem köszönhetem Tóthék (Opel Tóth Bp.) barkácsmunkájának a tanksapka ccentrálzár miatt. Más részein rozsdamentes.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a munkalap:

jh külső sárvédő 29.500, jh belső sárvédő 27.500, lakatolás 15.750, fényezés anyaggal 27.000 (+ áfákat megúsztam).

Evvan. Gyűjts, me állítólag nix olcsóbb lemez.

Azon gondolkodtam, hogy vagy veszek egy negyed kasznit, vagy csak javítóívet, meg a likat a belső sárvédőn lemezzel befoltoztatom. Multkor láttam valahol direkt kocsifoltozásra lemezt.

Link to comment
Megosztás:

Azon gondolkodtam, hogy vagy veszek egy negyed kasznit, vagy csak javítóívet, meg a likat a belső sárvédőn lemezzel befoltoztatom. Multkor láttam valahol direkt kocsifoltozásra lemezt.

Döntsd el, meddig akarod megtartani a kocsit. Szvsz. eladásra csináltasd javítgatással, ha megtartod, akkor inkább gyűjts komplett elemre.

Hogy mi éri meg, azt hagyjuk ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.