Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Bár nem mai a sztori,de úgy gondoltam mindenképp megosztom veletek,hátha valaki meg tud spórolni rajta időt,fáradtságot és esetleg/nem mellesleg pénzt/ is!Az is lehet,hogy csak az én tudatlanságom ez és az is elképzelhető,hogy egy nálam rutinosabb szerelgető az első körben kiszúrja és kizárja ezt a hibát,mint lehetőséget....Hogy miről is van szó:Hideg,illetve meleg indításkor problémamentes,nem produkál semmit az autó még hajtás közben sem,ha finoman gyorsítasz észre sem veszed.Ha sietős a dolgod,jobban terheled a motort,előzöl BERÁNGAT a masina!!Nagyon zavart a jelenség,keresni kezdtem az okát.Nem akartam nagyon beletúrni mindjárt az elején de szó-szó,az injektorra gyanakodtam...Használtam injektor tisztítót,hátul benzinszűrőt cseréltem,GYERTYÁKAT CSERÉLTEM!!!-semmi javulás.Szoci-autós múltu lényemnek furcsa,hogy olyan dolgot is cserélni kell 2-3 évente a mai autókon ami a régieken örök életü volt!Hangsúlyozom még egyszer,lehet hogy ez csak nekem furcsaság!A gyújtókábel az amire gondolok....2-3 év alatt a szilikon kábelek átégnek és a nagyfeszültségü szikra átvitel többé nem lesz tökéletes!Egy barátom azt javasolta,hogy amikor gyertyát cserélek,cseréljem a kábeleket is,akkor nem érhet meglepetés...Hát ez így egy kicsit sokkkkkba kerül,nem?Bár lehet benn valami amit mond,ugyanis ritkán tudom úgy levenni a gyertyapipát a gyertyáról,hogy ne szakadjon ki a pipa belsejéből a gyertyára csatlakozó érintkező!

Link to comment
Megosztás:

neked valószínű valami gagyi utángyártott cucc van/volt benne.

a gyári beru kábelek 10-15 évig is jól bírják általában :) bár az áruk is megvan... :)

A mostani garnitúra egy siemens,ezt 6 ezerért kaptam meg,amit ezelőtt cseréltem nem tudom milyen gyártmány volt de az árára jól emléxem:11 darab ezres volt..

Link to comment
Megosztás:

A mostani garnitúra egy siemens,ezt 6 ezerért kaptam meg,amit ezelőtt cseréltem nem tudom milyen gyártmány volt de az árára jól emléxem:11 darab ezres volt..

teljesen mindegy, hogy milyen, még az egyébként ebben jó márkának számító champion is elvérzik hamar.

az a fő, hogy ezek az "univerzális" utángyártott cuccok nem bírják a nagyobb szikrafeszültséget, ami általában

az opel DIS gyújtásoknál jellemző (de sokszor a rotorosnál is), így hamar át fog ütni a szikra a szigetelésen.

megoldás a gyári kábel (beru), ami viszont 20-60e ft készletben típustól függően.

Link to comment
Megosztás:

teljesen mindegy, hogy milyen, még az egyébként ebben jó márkának számító champion is elvérzik hamar.

az a fő, hogy ezek az "univerzális" utángyártott cuccok nem bírják a nagyobb szikrafeszültséget, ami általában

az opel DIS gyújtásoknál jellemző (de sokszor a rotorosnál is), így hamar át fog ütni a szikra a szigetelésen.

megoldás a gyári kábel (beru), ami viszont 20-60e ft készletben típustól függően.

Én bontott gyárit vettem. Ki lett mérve multiméterrel, szerintem többre menetem vele, mint egy 5ezres gagyitronnal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene.Remélem valaki tud ötletet adni.

A járgányom kilométerórájáról volna szó. A probléma vele,hogy sokat csal!!

Lemértük gps-sel és az eltérés kereken 10km/h. ( 90-es sebességnél 100-at mutat.)Ennek okára szeretnék rájönni.

Előfordulhat hogy maga a műszer a hibás?Vagy esetleg más felé kell a hibát keresni?

Az autó 94-es astra,isuzu td. Az órája W1102(ha ez való bele).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene.Remélem valaki tud ötletet adni.

A járgányom kilométerórájáról volna szó. A probléma vele,hogy sokat csal!!

Lemértük gps-sel és az eltérés kereken 10km/h. ( 90-es sebességnél 100-at mutat.)Ennek okára szeretnék rájönni.

Előfordulhat hogy maga a műszer a hibás?Vagy esetleg más felé kell a hibát keresni?

Az autó 94-es astra,isuzu td. Az órája W1102(ha ez való bele).

6-8 körül szokott lenni a normális. Ez ilyen. Lehet tuningolgatni, mutatót levenni, és odébb visszarakni stb. de jó sosem lesz, mert akkor másik tartományban fog többet csalni. Meg lehet (kell) szokni :) :)

Link to comment
Megosztás:

teljesen mindegy, hogy milyen, még az egyébként ebben jó márkának számító champion is elvérzik hamar.

az a fő, hogy ezek az "univerzális" utángyártott cuccok nem bírják a nagyobb szikrafeszültséget, ami általában

az opel DIS gyújtásoknál jellemző (de sokszor a rotorosnál is), így hamar át fog ütni a szikra a szigetelésen.

megoldás a gyári kábel (beru), ami viszont 20-60e ft készletben típustól függően.

64E a gyári a morzsába,inkább veszek 10 u.gy. készletet. :)

Link to comment
Megosztás:

6-8 körül szokott lenni a normális. Ez ilyen. Lehet tuningolgatni, mutatót levenni, és odébb visszarakni stb. de jó sosem lesz, mert akkor másik tartományban fog többet csalni. Meg lehet (kell) szokni :) :)

Ez normális??A benzinesemben nem volt ekkora eltérés.Ezért is gondoltam,hogy esetleg elromolhatott valami.

Ha kicserélem, előfordulhat hogy a másikkal is ilyen lesz?

Link to comment
Megosztás:

Ez normális??A benzinesemben nem volt ekkora eltérés.Ezért is gondoltam,hogy esetleg elromolhatott valami.

Ha kicserélem, előfordulhat hogy a másikkal is ilyen lesz?

Valszeg igen :) Nekem átlag 6-7 körül csal, de pl.: 50 alatt inkább csak 5-t 100 körül meg már 8-at. Nem egy atomóra :) ha nagyon zavar akkor a mutatón tudsz állítani, de akkor más tartományban fog csalni. :D

Link to comment
Megosztás:

Valszeg igen :) Nekem átlag 6-7 körül csal, de pl.: 50 alatt inkább csak 5-t 100 körül meg már 8-at. Nem egy atomóra :) ha nagyon zavar akkor a mutatón tudsz állítani, de akkor más tartományban fog csalni. :D

Igazából engem nem is zavarna annyira.Csak a csajom nem érti,hogy is mutathat mást mint valójában.Ennek eredmény lett,egy30ropis csekk. :lol: Ezt akarom inkább elkerülni.

Lehet,hogy a mutatót megpiszkálom ha nincs rá jobb megoldás.Bonyolult művelet?

Ha másik tartományba fog csalni az nem is annyira baj.Feltéve ha ezt mind a magasabb értékekre lesz igaz!

Link to comment
Megosztás:

Igazából engem nem is zavarna annyira.Csak a csajom nem érti,hogy is mutathat mást mint valójában.Ennek eredmény lett,egy30ropis csekk. :D Ezt akarom inkább elkerülni.

Lehet,hogy a mutatót megpiszkálom ha nincs rá jobb megoldás.Bonyolult művelet?

Ha másik tartományba fog csalni az nem is annyira baj.Feltéve ha ezt mind a magasabb értékekre lesz igaz!

Nah de ácsi. fölfelé csal nem? tehát többet mutat, mint amennyit mész. Akkor lassan-hajtásért büntettek? :)

A műszeregység kivétele után leveszed a plexit, kihúzod a tartópöckötés hagyod hogy a rugó, leejtse annyira amennyire tudja és megjegyzed ezt az "alaphelyzetet". Akkor a mutató tövénél alányúlsz és (erősen, mert kúposan rá van gyógyítva a tengelyre) lehúzod a mutatót. Onnantúl kezdve úgy dugod rá ahogy szeretnéd, többet-kevesebbet mutasson. Be tudod saccolni hogy mennyivel mutat többet, akkor az alaphelyzethez képest annyival lejjeb kell feltenni. Utána összerakod, és annyi. :)

Link to comment
Megosztás:

Nah de ácsi. fölfelé csal nem? tehát többet mutat, mint amennyit mész.

DE IGEN! Addig rendben is van,hogy mi értjük a dolgot.De egy nőnek magyarázd már el,ha műszaki analfabéta!!

Akkor lassan-hajtásért büntettek?

Inkább jobb lett volna,talán meg is dicsérik!

Megpróbálom szétberhelni.

A tartópöckön azt a kis izét érted, ami a mutatót megtartja 0-nál?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1,6 os 16v 1997 es Vectra.

Elektromos tükröket tettem bele. De egyenlőre csak dísznek jók, mivel nem megy a vezérlése.

Gyárilag a vezetékelés benne volt.

Kipótoltam a hiányzó dolgokat (relé a fűtésének, 10 amperes bizti a tükör motorokhoz és persze a vezérlő kapcsoló)

A szitu az hogy a biztosítéknál (41es számú) jelen van a 12 volt.

A kapcsolóba ez már nem mondható el.

Kérdés:

- Lehet hogy nincs csatlakoztatva valami és azért nincs feszültség a tükör működtetéséhez?

- LED-es kapcsolóm van a vezérléshez. Lehet ez is baj?

- Megnéztem a feszt és nincs 12 volt a vezérléshez és még a tükörfütés sem kap 12voltot.

Valaki tudna nekem valami leirást segitséget adni arról hogy ezt hogy is kellene bekébelezni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1,6 os 16v 1997 es Vectra.

Elektromos tükröket tettem bele. De egyenlőre csak dísznek jók, mivel nem megy a vezérlése.

Gyárilag a vezetékelés benne volt.

Kipótoltam a hiányzó dolgokat (relé a fűtésének, 10 amperes bizti a tükör motorokhoz és persze a vezérlő kapcsoló)

A szitu az hogy a biztosítéknál (41es számú) jelen van a 12 volt.

A kapcsolóba ez már nem mondható el.

Kérdés:

- Lehet hogy nincs csatlakoztatva valami és azért nincs feszültség a tükör működtetéséhez?

- LED-es kapcsolóm van a vezérléshez. Lehet ez is baj?

- Megnéztem a feszt és nincs 12 volt a vezérléshez és még a tükörfütés sem kap 12voltot.

Valaki tudna nekem valami leirást segitséget adni arról hogy ezt hogy is kellene bekébelezni?

Van egy testelés is a kábelezésben egy barna kábel, nézd meg, van-e rögzítve velehol a kasztnira.

Link to comment
Megosztás:

Nah de ácsi. fölfelé csal nem? tehát többet mutat, mint amennyit mész.

DE IGEN! Addig rendben is van,hogy mi értjük a dolgot.De egy nőnek magyarázd már el,ha műszaki analfabéta!!

Akkor lassan-hajtásért büntettek?

Inkább jobb lett volna,talán meg is dicsérik!

Megpróbálom szétberhelni.

A tartópöckön azt a kis izét érted, ami a mutatót megtartja 0-nál?

Igen. Ha simán meghúzod magad felé, akkor kijön a számlapból. Fontos hogy hagyd a mutatót teljesen "leforogni" alaphelyzetbe. (elvileg a "km/h" felirat "h"-jának a jobb alsó sarkánál áll meg, de ez nem biztos, csak nekem oda állt be) Ha lehet akkor próbáld meg vízszintesen tartani, így a gravitáció nem fogja továbbhúzni a mutatót mint amennyire a rugó tolná.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elektromos tükröket tettem bele. De egyenlőre csak dísznek jók, mivel nem megy a vezérlése.

Gyárilag a vezetékelés benne volt.

Kipótoltam a hiányzó dolgokat (relé a fűtésének, 10 amperes bizti a tükör motorokhoz és persze a vezérlő kapcsoló)

..........

Benne volt a komplett kábelezés? Nekem nem volt benne, utólagosan lett bekábelezve az ajtóig és voltak bajok mert el lettek szúrva a vezetékek, ergo nem találkoztak az ajtóátvezetőcsatiban és volt/van sérült kontakt is ami megint csak bosszúságot okozott már. Ha az A oszlopban lévő felében benne van a 12V akkor meg kell nézni, hogy nincs-e becsúszva a kontak és azért nem érintkezik az ajtóéval, illetve hogy az ajtóban lévővel szemben van-e a megfelelő vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Ha simán meghúzod magad felé, akkor kijön a számlapból. Fontos hogy hagyd a mutatót teljesen "leforogni" alaphelyzetbe. (elvileg a "km/h" felirat "h"-jának a jobb alsó sarkánál áll meg, de ez nem biztos, csak nekem oda állt be) Ha lehet akkor próbáld meg vízszintesen tartani, így a gravitáció nem fogja továbbhúzni a mutatót mint amennyire a rugó tolná.

Köszönöm.Akkor megpróbálkozom vele.Csak segít valamelyest a helyzeten.

Link to comment
Megosztás:

Igazából engem nem is zavarna annyira.Csak a csajom nem érti,hogy is mutathat mást mint valójában.Ennek eredmény lett,egy30ropis csekk. :) Ezt akarom inkább elkerülni.

Lehet,hogy a mutatót megpiszkálom ha nincs rá jobb megoldás.Bonyolult művelet?

Ha másik tartományba fog csalni az nem is annyira baj.Feltéve ha ezt mind a magasabb értékekre lesz igaz!

Ezt most én sem értem. Ha többet mutat az óra mint amivel mész akkor hogyan büntették meg? Ha óra szerint jól ment akkor bőven sebességhatár alatt kellett lennie. Amugy nálam is csal kb 8%-10%-ot azaz amikor 60-at mutat akkor megyek valósan kb 52-55-el. Ez pont, hogy jó mert így ha óra szeint és a sebhatárokat betartva mész akkor bőven alatta vagy a büntető határnak.

Ha 30ropira büntatték akkor 50helyett legalább 65-el kellett mennie amikor is az óra kb 70-et mutatott. Szóval ha ez így van akkor nem az órával hanem a csajoddal volt a gond hogy jobban taposta :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt most én sem értem. Ha többet mutat az óra mint amivel mész akkor hogyan büntették meg? Ha óra szerint jól ment akkor bőven sebességhatár alatt kellett lennie. Amugy nálam is csal kb 8%-10%-ot azaz amikor 60-at mutat akkor megyek valósan kb 52-55-el. Ez pont, hogy jó mert így ha óra szeint és a sebhatárokat betartva mész akkor bőven alatta vagy a büntető határnak.

Ha 30ropira büntatték akkor 50helyett legalább 65-el kellett mennie amikor is az óra kb 70-et mutatott. Szóval ha ez így van akkor nem az órával hanem a csajoddal volt a gond hogy jobban taposta :)

így van, kevesebbet mutató órával én eddig még nem találkoztam (astránál) :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.