Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen módon lehet kiszedni roncsolás mentesen a gyújtáskapcsoló zárbetétjét, pontosabban a kormányzár nyelvéhez nem férek hozzá ehhez mit kell le illetve kiszerelni!? (a jármű 1,7 DTS 96'-os Astra immóval és légzsákkal)

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen módon lehet kiszedni roncsolás mentesen a gyújtáskapcsoló zárbetétjét, pontosabban a kormányzár nyelvéhez nem férek hozzá ehhez mit kell le illetve kiszerelni!? (a jármű 1,7 DTS 96'-os Astra immóval és légzsákkal)

Előre is köszönöm!

Van egy lyuk a zárszerkezet alján oda kell bebökni egy megfelelő szerszámmal, bicikliküllő, csavarhúzó, stb. és egy bizonyos pozícióban kihúzható a zárbetét a kulcsal együtt. A kormányzár nyelvhez emlékeim szerint csak a szerkezet lefúrása (letörő fejű csavarral van felfogatva) lehet hozzáférni. Meg így is logikus, ha egyszer kormányzár, akkor nem lehet kivenni roncsolás nélkül. Ott a lyuk ahova bebökve kivehető a zárbetét, bár nekem nem sikerült:

346900.jpg

Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni, hogy pontossan mi füstölt. :devlish:

hat annak volt igaza aki arra tippelt hogy elfüstölt az önindítóm. kaptam egy bontottat. a következő kérdésem lenne. Most pöccre megy a gép. A leírt probléma a klímával (miszerint alapjáraton a klíma bekapcsolása után elkezdett remegeni a kocsi majd lefulladt) megszűnt, viszont a klíma eléggé hangos lett, bugószerű hang (mondjuk szinte tavaly ota nem hasznaltam). Ez adhat pánikra okot vagy nem ? köszi

Link to comment
Megosztás:

hat annak volt igaza aki arra tippelt hogy elfüstölt az önindítóm. kaptam egy bontottat. a következő kérdésem lenne. Most pöccre megy a gép. A leírt probléma a klímával (miszerint alapjáraton a klíma bekapcsolása után elkezdett remegeni a kocsi majd lefulladt) megszűnt, viszont a klíma eléggé hangos lett, bugószerű hang (mondjuk szinte tavaly ota nem hasznaltam). Ez adhat pánikra okot vagy nem ? köszi

Lehet hogy valami a gázzal van nem? Meg kéne méretni a nyomást és feltöltetni. Lehet hogy elszökött belőle. Azért illene télen is egyszer kétszer beröffenteni, mert különben tavasszal meg nagy meglepetés fog érni.

Link to comment
Megosztás:

Van egy lyuk a zárszerkezet alján oda kell bebökni egy megfelelő szerszámmal, bicikliküllő, csavarhúzó, stb. és egy bizonyos pozícióban kihúzható a zárbetét a kulcsal együtt. A kormányzár nyelvhez emlékeim szerint csak a szerkezet lefúrása (letörő fejű csavarral van felfogatva) lehet hozzáférni. Meg így is logikus, ha egyszer kormányzár, akkor nem lehet kivenni roncsolás nélkül. Ott a lyuk ahova bebökve kivehető a zárbetét, bár nekem nem sikerült:

http://kep.psharing.com/346900.jpg

Köszönöm!

Este megtaláltam a nyílást, jól el volt rejtve és egy erősebb gémkapocs segített.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma munkába jövet a generátorom hangot adott létezésének..... fémes, nyüszítő hangot :devlish:

Úgyhogy égszíjat gyorsan le is kaptam, és úgy jöttem be a munkahelyre, töltés nélkül (világítás, rádió stb kikapcsolva, minimalizálva az elektromos fogyasztást). Menet közben nem ég semmi kontroll égő, viszont ha leállítom a kocsit, az akku visszajelző világít. Pedig a kulcs sincs benne, ajtó zárva, rádió kikapcsolva... minden lezárva, mégis ég.

Kicsit értetlenül állok előtte, hogy miért is ég, ha nincs gyujtás alatt. Ki lehet valahogyan gyorsan iktatni, hogy ne szívja le estig az akksit, vagy ne foglalkozzam vele, mert annyit úgysem eszik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma munkába jövet a generátorom hangot adott létezésének..... fémes, nyüszítő hangot :devlish:

Úgyhogy égszíjat gyorsan le is kaptam, és úgy jöttem be a munkahelyre, töltés nélkül (világítás, rádió stb kikapcsolva, minimalizálva az elektromos fogyasztást). Menet közben nem ég semmi kontroll égő, viszont ha leállítom a kocsit, az akku visszajelző világít. Pedig a kulcs sincs benne, ajtó zárva, rádió kikapcsolva... minden lezárva, mégis ég.

Kicsit értetlenül állok előtte, hogy miért is ég, ha nincs gyujtás alatt. Ki lehet valahogyan gyorsan iktatni, hogy ne szívja le estig az akksit, vagy ne foglalkozzam vele, mert annyit úgysem eszik?

Szia

Sarut lehúzod az akkuról, az a biztos, mert ennyi erővel akkor az órának a kis kijelzője is megy. Amikor nekem nem volt töltés nyáron és nem tudtuk hétvége miatt vinni csináltatni a generátort le volt húzva a saru végig. Az óra se fogyasztja. Igaz kis mennyiség de akkoris :lol:

Vagy ha kinyitod az ajtót egyből villan a világítás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma munkába jövet a generátorom hangot adott létezésének..... fémes, nyüszítő hangot :lol:

Úgyhogy égszíjat gyorsan le is kaptam, és úgy jöttem be a munkahelyre, töltés nélkül (világítás, rádió stb kikapcsolva, minimalizálva az elektromos fogyasztást). Menet közben nem ég semmi kontroll égő, viszont ha leállítom a kocsit, az akku visszajelző világít. Pedig a kulcs sincs benne, ajtó zárva, rádió kikapcsolva... minden lezárva, mégis ég.

Kicsit értetlenül állok előtte, hogy miért is ég, ha nincs gyujtás alatt. Ki lehet valahogyan gyorsan iktatni, hogy ne szívja le estig az akksit, vagy ne foglalkozzam vele, mert annyit úgysem eszik?

Nekünk is volt ilyen a Wartburgnál! minden leállítva, kulcs kivéve, és égett a töltéslámpa. :devlish: (Diódacsere oldotta meg a problémát! :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Amúgy már régebben kérdezni akartam ...hogy a műszerfalon nekem egy körbe és zárójelbe tett ! jel miért világít? Régen úgy emléxek hogy ez a kézifék jele volt..Viszont van nekem ugyanilyen jelzésben egy P betű is, és ha behúzom a kézit az villan fel nem a ! jel. a ! jel csak akkor van ha a gyújtást adom rá.

Szóval..Nem nagyon értem a dolgot

Link to comment
Megosztás:

Amúgy már régebben kérdezni akartam ...hogy a műszerfalon nekem egy körbe és zárójelbe tett ! jel miért világít? Régen úgy emléxek hogy ez a kézifék jele volt..Viszont van nekem ugyanilyen jelzésben egy P betű is, és ha behúzom a kézit az villan fel nem a ! jel. a ! jel csak akkor van ha a gyújtást adom rá.

Szóval..Nem nagyon értem a dolgot

Lesd meg a fékfolyadék szintjét, vszinüleg azzal lesz a gond.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet. Le is mentem a kocsihoz, lekötni az akksit... megnéztem a generátort .... sajnos elég meleg volt, miközben a blokk már teljesen kihűlt. Szóval áramot vesz fel szerencsétlen, nem is kicsit. Még jó, hogy van akksitöltő itt a cégnél... :lol:

Öröm lesz így hazamenni. Ja persze benzines a drága :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet. Le is mentem a kocsihoz, lekötni az akksit... megnéztem a generátort .... sajnos elég meleg volt, miközben a blokk már teljesen kihűlt. Szóval áramot vesz fel szerencsétlen, nem is kicsit. Még jó, hogy van akksitöltő itt a cégnél... :lol:

Öröm lesz így hazamenni. Ja persze benzines a drága :devlish:

Tölts rá az akksira ha benzines a kocsi. Melegszik...? hmmm.... Esetleg valami rövidzár? Akkor szoktak az ilyen elektromos dolgok melegedni. Nekem 1 éve nyáron menetközbe az irányjelző bajuszkapcsolójánál forrósodott fel és mire észrevettem már füstölt.. Ott volt fater is, gyorsan szétkaptuk az út mellett leszedtük a kapcsolót (nem füstölt tovább, utánna sűrűn fogtuk meg,nem meleg-e. a kormány mögötti burkolat is le volt szedve)..aztán mentünk a balatonra rá kb 4-5 nappal, Pest után valamennyivel az M7esen jött rá a hülyeség bevillogott a töltésjelző a velenceitótól pedig folyamatosan világított máriafürdőig. Szénkefe, és diódahíd csere volt.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy már régebben kérdezni akartam ...hogy a műszerfalon nekem egy körbe és zárójelbe tett ! jel miért világít? Régen úgy emléxek hogy ez a kézifék jele volt..Viszont van nekem ugyanilyen jelzésben egy P betű is, és ha behúzom a kézit az villan fel nem a ! jel. a ! jel csak akkor van ha a gyújtást adom rá.

Szóval..Nem nagyon értem a dolgot

Hivatalosan : Fékkör kiesés visszajelző. (lecsökkent a szint, lehet a kopott fékbetétek miatt is...)

Link to comment
Megosztás:

A betét most lett cserélve valahogy Január környékén szóval az nem valószínű.

Akkor simán tölts utánna, ha kell. :lol:

(nekem volt olyan a vivarónál, hogy koptak a fékbetétek, és így csökkent a szint is, mivel kiljebb mentek a fékpofák. annál ezt jelezte. :devlish: Utánnaöntöttem, úgy elmúlt a jelenség, de pár ezer km után megint ugyanaz volt, ment fékbetétcserére, azóta jó :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Akkor simán tölts utánna, ha kell. :lol:

(nekem volt olyan a vivarónál, hogy koptak a fékbetétek, és így csökkent a szint is, mivel kiljebb mentek a fékpofák. annál ezt jelezte. :devlish: Utánnaöntöttem, úgy elmúlt a jelenség, de pár ezer km után megint ugyanaz volt, ment fékbetétcserére, azóta jó :lol: )

Lehet ez a fékfolyadék lesz a gond. :lol: Multkor mentem Vivaroval...azaz autó nagyon megy. Kisbusz változat..de tiszta luxus..hangszórók az ülések felett meg 1 csomó extra. Nekem bejött. És kegyetlenül húz is az az autó. Ha kisbuszt szeretnék venni 1000% hogy Vivarot vennék.

Link to comment
Megosztás:

Lehet ez a fékfolyadék lesz a gond. :devlish: Multkor mentem Vivaroval...azaz autó nagyon megy. Kisbusz változat..de tiszta luxus..hangszórók az ülések felett meg 1 csomó extra. Nekem bejött. És kegyetlenül húz is az az autó. Ha kisbuszt szeretnék venni 1000% hogy Vivarot vennék.

Off: Van annál jobb is, de azt ide nem írom be :lol: On

Link to comment
Megosztás:

Na tegnap du. meg lett hegesztve az üléstartó- meg is lett erősítve, biztos ami biztos. :lol: Addig is egy fix sín lett berakva, de annál meg épphogy elérte asszony a pedálokat :devlish: . Kicsit paráztam, nehogy nagyon megégesse a CO a tartóvasat, de semmi gond nem lett. Egyenlőre úgy néz ki, nem kell venni másik sínt... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülyeséget kérdezek... Nemsokára cserélni fogom a vezérműszíjat (Gates), vettem hozzá feszítőgörgőt is. A kocsiban 71 ezer van, a termosztátot is cserélni kell?

Ha a vezérlés alatt van akkor érdemes. És persze vízpumpát sem árt.

Érdemes kicserélni minden olyan alkatrészt, melynek esetleges későbbi cseréjéhez újra meg kell bontani a vezérlést. Tehát vez.szíj, feszítő, vízpumpa, termosztát. Én feltétlenül javasolni szoktam ilyenkor a hűtőfolyadék cseréjét is! + Ha teljesen biztos vagy a futott km-ben akkor nem, de ha bizonytalan vagy, hogy a 71ekm az tényleg annyi-e, akkor érdemes a főtengelyszimeringet is kicserélni, ha már lent van a szíj (de ez annyira nem lényeg).

Természetesen csak minőségi alkatrészeket érdemes beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes kicserélni minden olyan alkatrészt, melynek esetleges későbbi cseréjéhez újra meg kell bontani a vezérlést. Tehát vez.szíj, feszítő, vízpumpa, termosztát. Én feltétlenül javasolni szoktam ilyenkor a hűtőfolyadék cseréjét is! + Ha teljesen biztos vagy a futott km-ben akkor nem, de ha bizonytalan vagy, hogy a 71ekm az tényleg annyi-e, akkor érdemes a főtengelyszimeringet is kicserélni, ha már lent van a szíj (de ez annyira nem lényeg).

Természetesen csak minőségi alkatrészeket érdemes beépíteni.

De mivel most sem tudtuk meg milyen motorral állunk szemben, nem is tudjuk, hogy a termosztát a vezérlés alatt van-e. :devlish: Ki kellene egészíteni, a : Bármilyen kérdés előtt olvasd el a GYÍK-et azzal, és ha mégis kérdezel írd le a motokódod. :lol: Pontosabban tedd bele az aláírásodba mert nem tudjuk 101 emberke paramétereit fejben tartani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.