Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszi a válaszokat!

Szerintem ez nem járható út, mert a régi nem fordulatszámmérős, ezért ott külön van az üzemanyag visszajelző, itt meg egybe. Javítsatok ki, ha tévedek!

Ráadásul más márka is, bár ez lehet, hogy nem számít.

Talált! Nem is gondoltam, hogy ezt is figyelni kéne. Így is nehéz volt W-számban stimmelőt találni. Van valami ésszerű megoldás?

Jeladó csere, műszercsere, számlapcsere, szokáscsere <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Szerintem ez nem járható út, mert a régi nem fordulatszámmérős, ezért ott külön van az üzemanyag visszajelző, itt meg egybe. Javítsatok ki, ha tévedek!

Ráadásul más márka is, bár ez lehet, hogy nem számít.

Talált! Nem is gondoltam, hogy ezt is figyelni kéne. Így is nehéz volt W-számban stimmelőt találni. Van valami ésszerű megoldás?

Egy kis designjavítás keretében új számlapok <_<

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg ugyanott van, mint minden más Opel benzines motoron. A főtengely szíjtárcsánál a tűzfal fele. Nekem pl kb 30 fokos dőlésszöggel van felfele.

Ezt a képet találtam róla EPC-ben:

http://komike.coldline.hu/images/x20xev_ftngly_jld.jpg

Kösz a képet. Úgy tűnik azóta megtalálta a haver. Kis szigetelés hiba volt a kábelen és csak lógott és lehet letestelt. Most beigazította a helyére és már megszűnt a hibalámpa. Még leszigeteli azt jó lesz.

Ám városban tötyörgésnél mindig felkúszik a hőmérséklet, ami természetes.100 fokig engedi a melegedést legalábbis visszajelezni 100-at jelez. mondom faxa, kapcsol a venti. kb megy 10 másodpercig.

de ekkor már forr a víz. nálam ez azt jelenti h.

Kiegyenlítőnél csurig a víz a tartályba, túlfolyónál jön kifele, sapkánál is engedi ki, és bugyog a csövekbe mindenhol.

Egyáltalán miért forr fel 100foknál? feltéve nem csal a mutató

95 vagy 96 fokos a hőgomba miért olyan későn kapcsol mégis a venti?

Szerintem is minden jól működik csak a sapka nem zár jól így nem tud kialakulni a nyomás ami meggátolná, hogy már 100 fokon forrjon. Ha sapka csere után is forr akkor lehet tovább keresni.

Link to comment
Megosztás:

Na ma járattam de csak picit és tapogattam a csöveket mindenhol meleg.

Rájöttem aztán h nem e az a baj, h sima csapvízzel van felöntve a rendszer :S

Az elméletileg lehet h hamarabb forr fel nem?

Na mind1 vettem 2 liter hűtőfolyadékot, lecserélem a vizet, kicsit átcsapatom, mert elég "dudvás" sztem. Ha újra csinálja akkor sapka vétel van is itt helybe, ugyanolyan, minden szempontból.

Ha az sem nyer...akkor majd meglátom....

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám (C16SE). Kicseréltem a műszeregységet fordulatszámmérősre. A régi Delco volt, az új VDO, ez nem tudom mennyire számít. W szám stimmel, de ez itt most nem számít. A probléma az, hogy a vízhőfok mutató nem mászik feljebb a 90 és a kék közti vonalnál. A régi órával teljesen jót mutatott, szóval nem hiszem hogy a termosztát lenne rossz. Ha jól sejtem az új órának más a vízhőfok skálázása. Szerintetek ezt tudom valahogy orvosolni? Vagy szokjam meg, hogy máshol van a mutató, mert a termosztát úgyis teszi a dolgát?

Wolfy

Üdv. Ha nagyon kedved van szétszeded az órát kiveszed a műszert és hátul lehet kalibrálni és akkor ott áll ahol te szeretnéd majd estére mutatok képet

Link to comment
Megosztás:

Na ma járattam de csak picit és tapogattam a csöveket mindenhol meleg.

Rájöttem aztán h nem e az a baj, h sima csapvízzel van felöntve a rendszer :S

Az elméletileg lehet h hamarabb forr fel nem?

Na mind1 vettem 2 liter hűtőfolyadékot, lecserélem a vizet, kicsit átcsapatom, mert elég "dudvás" sztem. Ha újra csinálja akkor sapka vétel van is itt helybe, ugyanolyan, minden szempontból.

Ha az sem nyer...akkor majd meglátom....

Köszönöm a válaszokat.

Nem forr a csapvíz hamarabb mint a hűtőfolyadék, ha csak sima desztilláltvízre gondolsz. Annyi a különbség, hogy a desztvízben már nincsenek olyan oldott sók/ásványianyagok amik okozhatnak vízkövet, és hasonló kicsapódásokat. <_<

Link to comment
Megosztás:

Na ma járattam de csak picit és tapogattam a csöveket mindenhol meleg.

Rájöttem aztán h nem e az a baj, h sima csapvízzel van felöntve a rendszer :S

Az elméletileg lehet h hamarabb forr fel nem?

Na mind1 vettem 2 liter hűtőfolyadékot, lecserélem a vizet, kicsit átcsapatom, mert elég "dudvás" sztem. Ha újra csinálja akkor sapka vétel van is itt helybe, ugyanolyan, minden szempontból.

Ha az sem nyer...akkor majd meglátom....

Köszönöm a válaszokat.

A csapvíz nem a hűtőrendszerbe való. <_< :wacko:

Algás lesz a hengerfej. :( ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Na ma járattam de csak picit és tapogattam a csöveket mindenhol meleg.

Rájöttem aztán h nem e az a baj, h sima csapvízzel van felöntve a rendszer :S

Az elméletileg lehet h hamarabb forr fel nem?

Na mind1 vettem 2 liter hűtőfolyadékot, lecserélem a vizet, kicsit átcsapatom, mert elég "dudvás" sztem. Ha újra csinálja akkor sapka vétel van is itt helybe, ugyanolyan, minden szempontból.

Ha az sem nyer...akkor majd meglátom....

Köszönöm a válaszokat.

Aztán boríthatod utána a Calgont meg a WD40-et a kiegyenlítő tartályba...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő...ha jól emlékszem, ha lehúzom járó motornál az alapjárati csatiját, akkor fel kéne pörögnie ugye?

Mert én lehúztam, de nem pörgött fel, azaz nem állt vissza alapállásba, kivettem...és tényleg kint maradt ahogy összehasonlítottam a régivel.

Ja erre azért volt szükség, mert szerintem nem szabályoz rendesen, azaz nem nyit rendesen és igy nem kap elég levegőt ... azaz fulladt...és nehézkesen indult el, de az a fura h csak fél melegen melegen, reggel hidegen simán szépen ment.

Át raktam a régit (nem tudom anno ez mér volt cserés) ami alapállásig bevolt húzódva ráindítottam és szépen indult és járt... csak nehogy ez meg hidegen ne müködjön <_<

Valaki C14NZ-s nézze meg nekem azt hogy a map szenzor csöve és az a cső ami a szelepfedélről megy a folytószelep mögé azok közül melyik megy alulra és felülre egymáshoz képest... mert szeretnék megbizonyosodni hogy a tegnapi csere jó csere volt-e...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő...ha jól emlékszem, ha lehúzom járó motornál az alapjárati csatiját, akkor fel kéne pörögnie ugye?

Mert én lehúztam, de nem pörgött fel, azaz nem állt vissza alapállásba, kivettem...és tényleg kint maradt ahogy összehasonlítottam a régivel.

Ja erre azért volt szükség, mert szerintem nem szabályoz rendesen, azaz nem nyit rendesen és igy nem kap elég levegőt ... azaz fulladt...és nehézkesen indult el, de az a fura h csak fél melegen melegen, reggel hidegen simán szépen ment.

Át raktam a régit (nem tudom anno ez mér volt cserés) ami alapállásig bevolt húzódva ráindítottam és szépen indult és járt... csak nehogy ez meg hidegen ne müködjön <_<

Valaki C14NZ-s nézze meg nekem azt hogy a map szenzor csöve és az a cső ami a szelepfedélről megy a folytószelep mögé azok közül melyik megy alulra és felülre egymáshoz képest... mert szeretnék megbizonyosodni hogy a tegnapi csere jó csere volt-e...

Szia!

Az alsó a kartergázcső, a felső a MAP csöve.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az alsó a kartergázcső, a felső a MAP csöve.

Köszi szépen <_< Akkor ez jó :wacko: Még annyit, hogy a kartergázos cső neked egy csőből van? Mert ugye a szelepfedélen vastagabb a kivezetés...és nekem most 2 csőből van megoldva...egymásba jól beleszorultak, de lehet így a keresztmetszet nem megfelelő...

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen <_< Akkor ez jó :wacko: Még annyit, hogy a kartergázos cső neked egy csőből van? Mert ugye a szelepfedélen vastagabb a kivezetés...és nekem most 2 csőből van megoldva...egymásba jól beleszorultak, de lehet így a keresztmetszet nem megfelelő...

Szívesen.

A vékony kartergázcső végig egyforma. Legalább is az enyémen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.