Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv. Fater F kombijával mentem tegnap és szerencsémre pont levolt halkítva a rádió mert telefonáltam. Normál főúton egy bukkanó után hallottam hogy valami mintha ki-, leesett volna az autóból. Visszamentem megnéztem és egy spirálrugó darabot (egy egész kört valamelyik végéről a rugónak) találtam az úton.

Tudom hogy betegség, hogy elrohad és eltörik a caravánok hátsó rugója, de kérdés ki is tud esni menet közben??

Pont egy autószervíz előtt mentem ahova elég gyakran visznek tréleren roncsokat, először arra gondoltam csak átmentem rajta, megnézni nem tudtam mert nem voltam olyan ruhában fater meg sötétben vitte haza az autót. Azt mondta semmi furcsát nem érzett.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Fater F kombijával mentem tegnap és szerencsémre pont levolt halkítva a rádió mert telefonáltam. Normál főúton egy bukkanó után hallottam hogy valami mintha ki-, leesett volna az autóból. Visszamentem megnéztem és egy spirálrugó darabot (egy egész kört valamelyik végéről a rugónak) találtam az úton.

Tudom hogy betegség, hogy elrohad és eltörik a caravánok hátsó rugója, de kérdés ki is tud esni menet közben??

Pont egy autószervíz előtt mentem ahova elég gyakran visznek tréleren roncsokat, először arra gondoltam csak átmentem rajta, megnézni nem tudtam mert nem voltam olyan ruhában fater meg sötétben vitte haza az autót. Azt mondta semmi furcsát nem érzett.

Láttál már rugót elrohadni? ;) Nah mindegy, szóval igen, rugót el lehet törni, mint minden autóban. Amikor a rugó eltörik akkor azért egy elég szép hangja van, ha nem vettél észre ilyet, akkor az már lehet hogy régebben el volt törve, és most esett ki. Letört rugó darabot, lehet cipelni pár hónapig is, mire kiesik :) nézd meg, hogy valamelyik sárvédőperem nincs -e közelebb a kerékhez (1-2 centiről beszélünk, nem fogod észrevenni ha nem keresed), illetve felemeled, alánézel, és meglátod. Egy kör még lófac, azt simán nem érzed meg, egy gyári hinta futóműnél :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Fater F kombijával mentem tegnap és szerencsémre pont levolt halkítva a rádió mert telefonáltam. Normál főúton egy bukkanó után hallottam hogy valami mintha ki-, leesett volna az autóból. Visszamentem megnéztem és egy spirálrugó darabot (egy egész kört valamelyik végéről a rugónak) találtam az úton.

Tudom hogy betegség, hogy elrohad és eltörik a caravánok hátsó rugója, de kérdés ki is tud esni menet közben??

Pont egy autószervíz előtt mentem ahova elég gyakran visznek tréleren roncsokat, először arra gondoltam csak átmentem rajta, megnézni nem tudtam mert nem voltam olyan ruhában fater meg sötétben vitte haza az autót. Azt mondta semmi furcsát nem érzett.

Nekem tavaly menet közben főúton tört le a bal első rugóból egy fél kör, de akkora hangja volt mint ha kalapáccsal vernéd az alvázat :lol:

Nekem hetekig nem esett ki, hallottam hogy csörög valami, de csak utólag jöttem rá hogy a rugó darabja az.

Érezni viszont nem fogod, hogy jobban pattogna, lejtene a kocsi valamelyik fele..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségre lenne szükségem c16nz és központi befecskendezős egy időegység után felemeli a fordulatszámot indokolatlanul alapjáratról. 3-szor olvastuk ki,és nincs hiba kód.3 alapjáratléptetőmotor volt benne cserélve. A segítségeteket előre is köszönöm!

Folytószelep állás érzékelő (folytószelep potméter)? Ki hogy ismeri. A kábelt le kéne róla húzni, és beindítani, hogy akkor milyen az alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

A tömítetlenséget akarsz gyorsan és hatékonyan keresni, akkor vegyél egy flakon féktisztító spray-t és járó motornál kezd el óvatosan(!) fújkálni a vizsgálandó helyeket. Ahol tömítetlenség van ott a fújás hatására a motor kissé fel fog pörögni, majd vissza alapra. Nem csak csöveket lehet vele vizsgálni, hanem szívósor tömítést, fojtószelepházat, stb.

Nem Gorbi mester ellen szólok, de bármilyen sima spray is megteszi. Pl. olcsó dezodor. Mind1 csak égjen.

Ezért nem kell féktisztítót venni. Én is 200 ft-os illatbombával szoktam az ilyen teszteket végezni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem Gorbi mester ellen szólok, de bármilyen sima spray is megteszi. Pl. olcsó dezodor. Mind1 csak égjen.

Ezért nem kell féktisztítót venni. Én is 200 ft-os illatbombával szoktam az ilyen teszteket végezni. :)

Pont, mint régen az osztálykirándulásokon... ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megint kigyulladt a motorjel és a lufilámpa egyszerre!Ki is villogtattam gyorsan és ezt villogta ki,hogy 0335-ös hibakód!(10-3-3-5)Ezeket villogta!

Mit jelenthet ez a hibakód?Tud esetleg valaki ebben segíteni?

Meghogyha valakinek megvan ez a hibakód lista és el tudná küldeni azt is megköszönném!

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megint kigyulladt a motorjel és a lufilámpa egyszerre!Ki is villogtattam gyorsan és ezt villogta ki,hogy 0335-ös hibakód!(10-3-3-5)Ezeket villogta!

Mit jelenthet ez a hibakód?Tud esetleg valaki ebben segíteni?

Meghogyha valakinek megvan ez a hibakód lista és el tudná küldeni azt is megköszönném!

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Crank sensor error, azaz főtengelyjeladó hiba.

Link to comment
Megosztás:

Nem Gorbi mester ellen szólok, de bármilyen sima spray is megteszi. Pl. olcsó dezodor. Mind1 csak égjen.

Ezért nem kell féktisztítót venni. Én is 200 ft-os illatbombával szoktam az ilyen teszteket végezni. ;)

Koszonom, hogy idejeben szoltal mert meg nem vettem meg a fek-spray-t. Egyebkent logikus is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem Gorbi mester ellen szólok, de bármilyen sima spray is megteszi. Pl. olcsó dezodor. Mind1 csak égjen.

Ezért nem kell féktisztítót venni. Én is 200 ft-os illatbombával szoktam az ilyen teszteket végezni. :)

Szakbarbárok ;) és a citromos illatú féktisztító smafu? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap mentem a verdával és egyszersem gyújtotta ki a motorlámpát!De viszont hallottam egy másik hibát!Féltengelycsukló!Kicsit alátekerve elindulva ilyen fémes csattogó hangot hallok!Szerintem féltengelycsukló lesz!

Cserélt valaki mostanában?Nem tudjátok milyen árban van?Vagy milyet érdemes venni?Nem ABS-es!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 1.4-es astránál a váltón a műanyag gombot/amin a számozás van/ hogyan lehet kicserélni mert elvan törve? kikel pattintani vagy hogyan?

és lelehet cserélni a váltógombot kompletten ha igen hogyan?

A cseréjéhez nem kell semmi más csak egy vagy két jó erős kéz. Féket behúzod, váltót üresbe teszed, jól nekifeküdve izomból elkezded húzni felfelé. Ragasztva van. Egyszer csak elindul. Ha a kerek gombos van akkor az lejön egyben, ha az ovális habszivacsos, akkor annak a fehér betétje lehet h ottmarad a váltókaron. Ezt le kell vágni szikével.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanitt Facelift-Classic-Gastra sztájlos váltókar, jó állapotú gumigyűrűvel, és szép váltógombbal együtt, egyben 3ezerért vihető. (vagy 4-ért lehet kapni teszkós-fémesre festett szépséget, amit az eddig is kopott gyűrűs lötyögős karra lehet rányomkodni... :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Tegnap mentem a verdával és egyszersem gyújtotta ki a motorlámpát!De viszont hallottam egy másik hibát!Féltengelycsukló!Kicsit alátekerve elindulva ilyen fémes csattogó hangot hallok!Szerintem féltengelycsukló lesz!

Cserélt valaki mostanában?Nem tudjátok milyen árban van?Vagy milyet érdemes venni?Nem ABS-es!

Üdv.:zozo

Nekem 2007-ben kellett b.e. féltengelygömbcsuklót cserélni, mert előtte a gumiharang szétszakadt és ezért szétverődött. Nekem ABS-es, és a motorom is azt hiszem nagyobb a tiednél. Helyi szerelőnél anyaggal együtt 17 ezerbe került.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 2007-ben kellett b.e. féltengelygömbcsuklót cserélni, mert előtte a gumiharang szétszakadt és ezért szétverődött. Nekem ABS-es, és a motorom is azt hiszem nagyobb a tiednél. Helyi szerelőnél anyaggal együtt 17 ezerbe került.

Köszi!

Igen a tied nagyobb mert az enyém 1.6 16v!Meg nem ABS-es!Ez gondolom lejön a árból!

De tegnap mentem a verdával és nem hallottam!De azért ma megkérdezem az autósboltba mennyi!Mondjuk nem szeretném kicserélni igy karácsony elött!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég nem jártam erre felétek,de most sajna megint gond van a járgánnyal:

astra 1.6 16V X16XEL 35-ös hibát jelez,ami üresjárati töltésszabályozó-üresjárati fordulatszám szabályozás rossz,illetve nincs

na most akkor mim mehetett tönkre? menet közben üresbe raktam és leállt a motor,de ez csak 1-szer fordult elő.a kontrol lámpa már többször kigyulladt lámpánál várakozva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég nem jártam erre felétek,de most sajna megint gond van a járgánnyal:

astra 1.6 16V X16XEL 35-ös hibát jelez,ami üresjárati töltésszabályozó-üresjárati fordulatszám szabályozás rossz,illetve nincs

na most akkor mim mehetett tönkre? menet közben üresbe raktam és leállt a motor,de ez csak 1-szer fordult elő.a kontrol lámpa már többször kigyulladt lámpánál várakozva.

Alapjárati motor tisztítás.

Link to comment
Megosztás:

A cseréjéhez nem kell semmi más csak egy vagy két jó erős kéz. Féket behúzod, váltót üresbe teszed, jól nekifeküdve izomból elkezded húzni felfelé. Ragasztva van. Egyszer csak elindul. Ha a kerek gombos van akkor az lejön egyben, ha az ovális habszivacsos, akkor annak a fehér betétje lehet h ottmarad a váltókaron. Ezt le kell vágni szikével.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.