Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Egy motorkód (motorszám első 5-6 karaktere) még sokat segítene, mert azt is csak abból tudni, hogy egyáltalán benzines, vagy dízel, hogy ilyen lámpa a dízelekben nem szokott világítani. A motorféknél felvillanó hibajel, lehet AGR szelep probléma, de azt egyszerűbb, és hatékonyabb lezárni, mint kicserélni. Inkább rá kéne dugni egy diag műszert, vagy kivillogtatni az agyából a pontos hibakódot, mert addig csak tippelgetni lehet. :rolleyes:

Bocsánat azt kihagytam tényleg, 1,4es benzines c14nz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítségeteket szeretném kérni az autómmal kapcsolatban. Típusa F Astra (94es). Ez az első autóm bő fél éve van már meg, és nem "rendeltetés szerűen" használtam mikor autópályára értem vele először, ebből fakadhatott a hiba szerintem.Ahol tudtam padlógázzal mentem végig de nyilván nem kellett volna kihajtani a belét, ezt belátom. Kb 200km-es út volt. Egyszer csak menet közben felvillant ez a hibajelzés : icon5.gif ... Egy idő után eltűnt. Azóta kb 200km-t mentem a kocsival. Azt vettem észre, hogyha motorfék fogja vissza az autót akkor ez a jelzés újra megjelenik, majd kis idő után eltűnik. Picit füstöl is az autó. Egyéb esetben egyébként nem látom a jelzést soha.

Azt szeretném megtudni, hogy kb mi lehet a gond, és nagyságrendileg mennyibe kerülhet a javítás. Minden információt megpróbáltam leírni, remélem tudtok valamit mondani rá!

Előre is köszönöm a fáradozást!

Bár sokat nem tudni az autódról, azért megkockáztatom, hogy benzines. Azt is kiveszem a soraidból, hogy sok tapasztalatod az autóval nincs. Épp ezért így első blikkre javaslom, hogy egy a márkához értő szerelőt keress meg, aki tud hibakódot olvasni a motorvezérlőből.

Egyébként a jelenség alapján nekem lambdaszonda hiba gyanúm van, de ez csak inkább megérzés.

Ha mégis az, akkor ne engedj beszerelni semmiféle utángyártott típust, hanem csak eredeti gyári szondát! Nem olcsó, de nagyon megéri. Az enyém 7 éve 22 ezerbe került.

Most látom, hogy igazam volt, benzines. Ha hibakód olvasásra kerül sor, arra figyelj, hogy a kód az utolsó megjelenéstől számított 10 indítózás után törlődik, tehát mihamarabb ki kell olvasni, vagy előbb újra produkáld a hibát, majd utána rögtön vidd a szerelőhöz!

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Birom, kb végiggondolom h mit írjak le pontosan átgondolom a kérdést és fele infót kihagyom mindig.. :blush:

Na. Megtörtént a hibakód olvasás. Sebesség érzékelő jött ki , hogy azzal van a gond. Nem gondoltam volna hogy ezt is jelezheti, mert ugye tapasztalatlan vagyok (azt hittem ilyen "apróbb" gondokat nem jelez...) Először valóban a sebességmérőm hibásodott meg, nem jelzi most h mennyivel megyek. És utána kezdte el produkálni valóban ezt a jelzést a műszerfalon. Szóval akkor gondolom egy spirál csere és probléma megoldva!

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Írtam ugye h füstöl is egy kicsit.Apám valamennyire ért a kocsikhoz (huszon pár évig hivatásos sofőr volt) és mondtam neki nézzen rá a füstölésre és azt mondta hogy nem vészesen de eszi az olajat a kocsi valószínűleg.

Link to comment
Megosztás:

Birom, kb végiggondolom h mit írjak le pontosan átgondolom a kérdést és fele infót kihagyom mindig.. :blush:

Na. Megtörtént a hibakód olvasás. Sebesség érzékelő jött ki , hogy azzal van a gond. Nem gondoltam volna hogy ezt is jelezheti, mert ugye tapasztalatlan vagyok (azt hittem ilyen "apróbb" gondokat nem jelez...) Először valóban a sebességmérőm hibásodott meg, nem jelzi most h mennyivel megyek. És utána kezdte el produkálni valóban ezt a jelzést a műszerfalon. Szóval akkor gondolom egy spirál csere és probléma megoldva!

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Írtam ugye h füstöl is egy kicsit.Apám valamennyire ért a kocsikhoz (huszon pár évig hivatásos sofőr volt) és mondtam neki nézzen rá a füstölésre és azt mondta hogy nem vészesen de eszi az olajat a kocsi valószínűleg.

Ha nincs km-óra, akkor több minden nincs

:rolleyes: Az ECU a km-óra hátulján lévő jeladóról veszi a sebességjelet. Ha azt nem kapja meg (mert pl. el van szakadva a km-spirál) akkor nem úgy működik ahogy kéne :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Birom, kb végiggondolom h mit írjak le pontosan átgondolom a kérdést és fele infót kihagyom mindig.. :blush:

Na. Megtörtént a hibakód olvasás. Sebesség érzékelő jött ki , hogy azzal van a gond. Nem gondoltam volna hogy ezt is jelezheti, mert ugye tapasztalatlan vagyok (azt hittem ilyen "apróbb" gondokat nem jelez...) Először valóban a sebességmérőm hibásodott meg, nem jelzi most h mennyivel megyek. És utána kezdte el produkálni valóban ezt a jelzést a műszerfalon. Szóval akkor gondolom egy spirál csere és probléma megoldva!

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Írtam ugye h füstöl is egy kicsit.Apám valamennyire ért a kocsikhoz (huszon pár évig hivatásos sofőr volt) és mondtam neki nézzen rá a füstölésre és azt mondta hogy nem vészesen de eszi az olajat a kocsi valószínűleg.

Kilométeróra spirálból lehetőleg gyárit vegyél, mert az utángyártottak gyakran hangosak, kattognak menet közben.

Milyen olaj van benne?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lenne problémám, hátha tudtok valami okosat rá.

Kb. 1 hete észrevettem, hogy 20km után sem mozdul meg a vízhőfok mutatóm, gondoltam hopp, itt az ideje a termosztátcserének,

szombaton neki is álltam, emlékeztem viszont hogy az NZ-s hengerfejemben van egy termosztát, ami még új volt.

Különösebben nem néztem utána hogy jó-e az SE-be, ránézésre jónak tűnt, beraktam, feltöltöttem vízzel, elindítottam, és kb 5 perc után a mutató felment 100°C fölé, majd le üzemi alá, majd megint fölé, ugyhogy leállítottam, kivettem, beraktam egy új FEBI-t, viszont most sem mozdul meg a mutatóm.

Műszerhiba lehet, vagy hőgomba, vagy esetleg valami tökmás?

Amugy C14SE motor.

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lenne problémám, hátha tudtok valami okosat rá.

Kb. 1 hete észrevettem, hogy 20km után sem mozdul meg a vízhőfok mutatóm, gondoltam hopp, itt az ideje a termosztátcserének,

szombaton neki is álltam, emlékeztem viszont hogy az NZ-s hengerfejemben van egy termosztát, ami még új volt.

Különösebben nem néztem utána hogy jó-e az SE-be, ránézésre jónak tűnt, beraktam, feltöltöttem vízzel, elindítottam, és kb 5 perc után a mutató felment 100°C fölé, majd le üzemi alá, majd megint fölé, ugyhogy leállítottam, kivettem, beraktam egy új FEBI-t, viszont most sem mozdul meg a mutatóm.

Műszerhiba lehet, vagy hőgomba, vagy esetleg valami tökmás?

Amugy C14SE motor.

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv.

Nem fordítva raktad be először a termosztátot?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Segítsetek légyszi!

Olyan bajom van hogy az astrában a km óra elég szögletesen közlekedik gyorsulásnál felugrik 30ra utána 50re. Van hogy megállok és ott marad 40-nél, de van úgy hogy 70-nél. Megnéztem a spirált az jó kiszedtem a váltóból a kis fogaskereket szerintem az is jó. Lehet hogy el van a fogaskereke kopva. Kipucoltam a spirált meg a kis fogaskereket. Utána egy 5-6 kmig tökéletesen működött most megint szögletesen közlekedik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek légyszi!

Olyan bajom van hogy az astrában a km óra elég szögletesen közlekedik gyorsulásnál felugrik 30ra utána 50re. Van hogy megállok és ott marad 40-nél, de van úgy hogy 70-nél. Megnéztem a spirált az jó kiszedtem a váltóból a kis fogaskereket szerintem az is jó. Lehet hogy el van a fogaskereke kopva. Kipucoltam a spirált meg a kis fogaskereket. Utána egy 5-6 kmig tökéletesen működött most megint szögletesen közlekedik.

Én inkább a kilóméteróra hibájára tippelnék, de kérj meg valakit, hogy segítsen és menjetek egy kört műszercsoport nélkül, sebességgel arányosan szépen darabosság nélkül kellene forognia a bowdennek, lessétek menet közben. A km mérőt is szét lehet szedni (van a GYIK-ben egy leírás az átállításáról képekkel illusztrálva) hátha találsz benne valami eltörött vagy megszorult alkatrészt. A spirál hibájából nem tud fennakadni az óra megállás után szerintem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek légyszi!

Olyan bajom van hogy az astrában a km óra elég szögletesen közlekedik gyorsulásnál felugrik 30ra utána 50re. Van hogy megállok és ott marad 40-nél, de van úgy hogy 70-nél. Megnéztem a spirált az jó kiszedtem a váltóból a kis fogaskereket szerintem az is jó. Lehet hogy el van a fogaskereke kopva. Kipucoltam a spirált meg a kis fogaskereket. Utána egy 5-6 kmig tökéletesen működött most megint szögletesen közlekedik.

Elég egyértelmű. Akad a mutató. Ki kell szabadítani.

Link to comment
Megosztás:

Én inkább a kilóméteróra hibájára tippelnék, de kérj meg valakit, hogy segítsen és menjetek egy kört műszercsoport nélkül, sebességgel arányosan szépen darabosság nélkül kellene forognia a bowdennek, lessétek menet közben. A km mérőt is szét lehet szedni (van a GYIK-ben egy leírás az átállításáról képekkel illusztrálva) hátha találsz benne valami eltörött vagy megszorult alkatrészt. A spirál hibájából nem tud fennakadni az óra megállás után szerintem!

Köszönöm szépen a segítséget megtaláltam a problémát most úgy néz ki jó lesz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nemrégiben kérdeztelek titeket autóm problémájával kapcsolatban. Kiderült ugye hogy a hibakód alapján a sebesség érzékelővel van valami gond.Azóta volt időm foglalkozni a kocsival. A spirált leellenőriztem és szerintem jó, legalábbis megforgattam és a mutató reagált rá normálisan. Aztán visszatettem a váltóra, műszeregységet meg kiszereltem és néztem hogy menet közben forgatja-e a spirált, viszont nem forgott a spirál egyáltalán.

Keresgéltem neten , és kb arra jutottam hogy a km óra spirál meghajtó fogát kéne kicserélnem , hogy jó legyen!? Vagy mi lehet még a probléma oka? Esetleg ellenőrzésnél van valami amit elronthattam ?

Link to comment
Megosztás:

Elötte müködött?

A sebességjeladó egy csati két vezetékel a KM-óra hátulján , ha nem müködik a mutató .az sem produkál jelet.

A váltóban lévő tengelyt ha kiveszed , összeszerelt bowdenel akkor le tudod tesztelni ,

Az utángyártott bowden ha megkopik , vagy hosszu-rövid , szokás kiszedni a váltófelöli tokbol és 1 ráhúzott gumicsővel betudod állitani a megfelelő poziciót .

A spirálnak illeszkednie kell mindkét végén viszont nem lehet hosszu , mert akkor befeszül,rángatózik a mutató ,hamar szétmegy .

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nemrégiben kérdeztelek titeket autóm problémájával kapcsolatban. Kiderült ugye hogy a hibakód alapján a sebesség érzékelővel van valami gond.Azóta volt időm foglalkozni a kocsival. A spirált leellenőriztem és szerintem jó, legalábbis megforgattam és a mutató reagált rá normálisan. Aztán visszatettem a váltóra, műszeregységet meg kiszereltem és néztem hogy menet közben forgatja-e a spirált, viszont nem forgott a spirál egyáltalán.

Keresgéltem neten , és kb arra jutottam hogy a km óra spirál meghajtó fogát kéne kicserélnem , hogy jó legyen!? Vagy mi lehet még a probléma oka? Esetleg ellenőrzésnél van valami amit elronthattam ?

A spirál ahol csatlakozik a váltóhoz ott találsz egy csavart, 10-es kulcs kell hozzá, csavard ki és akkor ki tudod húzni a meghajtó fogaskereket. Nézegetsd meg, hogy nincs-e eldarálódva. Műanyag, de mivel olajban fürdik szép szabályosnak kell lennie a fogaknak.

Ilyen van benne: http://www.mullerauto.net/372-905-thickbox/opel-astra-f-kilometerspiral-meghajto.jpg

Link to comment
Megosztás:

A spirál ahol csatlakozik a váltóhoz ott találsz egy csavart, 10-es kulcs kell hozzá, csavard ki és akkor ki tudod húzni a meghajtó fogaskereket. Nézegetsd meg, hogy nincs-e eldarálódva. Műanyag, de mivel olajban fürdik szép szabályosnak kell lennie a fogaknak.

Ilyen van benne: http://www.mulleraut...al-meghajto.jpg

Kiszereltem megnéztem, teljesen rendben volt ránézésre. Még kiszerelt állapotában rászereltem a spirált arra az alkatrészre megforgattam a fogakat és jelzett a mutató "sajnos"... Így az az alkatrész is jónak bizonyult valóban. Akkor a váltón belül lehet valami gond kizárásos alapon.. És valahogy azt is sejtem már hogy azzal viszont itthon nem tudok mit kezdeni.. Kíváncsi vagyok mit lehet vele csinálni illetve mennyit kérnek érte..

Link to comment
Megosztás:

Kiszereltem megnéztem, teljesen rendben volt ránézésre. Még kiszerelt állapotában rászereltem a spirált arra az alkatrészre megforgattam a fogakat és jelzett a mutató "sajnos"... Így az az alkatrész is jónak bizonyult valóban. Akkor a váltón belül lehet valami gond kizárásos alapon.. És valahogy azt is sejtem már hogy azzal viszont itthon nem tudok mit kezdeni.. Kíváncsi vagyok mit lehet vele csinálni illetve mennyit kérnek érte..

Nem, nem a váltón belül lesz a baj. Ha az a fogaskerék áttétel jó, ami a spirált hajtja, akkor a műszeregységgel lesz baj. Sajnos nekem is rosszalkodik, mióta darabokra szedtem a műszeregységet a ledezés miatt. Kb 30 kmh-s sebességtől mutat, de úgy, hogy hirtelen felugrik. Azóa spirált is cseréltem, mert a 15 éves gyári elszakadt, de maradt ez a jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem a váltón belül lesz a baj. Ha az a fogaskerék áttétel jó, ami a spirált hajtja, akkor a műszeregységgel lesz baj. Sajnos nekem is rosszalkodik, mióta darabokra szedtem a műszeregységet a ledezés miatt. Kb 30 kmh-s sebességtől mutat, de úgy, hogy hirtelen felugrik. Azóa spirált is cseréltem, mert a 15 éves gyári elszakadt, de maradt ez a jelenség.

Az az alkatrész amit Krajcso is linkelt az jó. (Kipróbáltam másik működöképes darabbal is a rendszert) . Ha azt fogom a kezemben és forgatom, úgy hogy a spirál rávan kötve, a spirál másik vége forog és az óra is jelez normálisan.

Kipróbáltam úgy is hogy a műszeregységet kiszereltem, hogy lássam menet közben szabad szemmel a spirált és nem forgott 1 mm-t sem.

Ebből én azt a következtetést vontam le hogy a spirál jó, a spirált meghajtó műanyag alkatrész is jó, és az óra is jó.. Vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.