Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Jól hangzik, de honnan szerezzek ilyet? A boltból elhajtanak... CSAK tárcsa nincs.

szíjból tegyél szélesebbet :D nekem is csúszott állandóan. Vettem egy mérettel széleseb qh szíjat 400 forintért (mivel drága volt, meg minőség xD vettem 3-at, mondván, majd biztos hamarabb megeszi, mert a főtengely tárcsájába nem ül bele annyira, de nem fogyott el) egy évig jártam vele így, és jó volt.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.4 benzines Astra F 8 szelepes, 82 lovas C14SE motorral a következő a bajom. Felújíttattam a generátort, mert csapágyas lett, szörnyű hangja volt. Kicserélték a csapágyat a tűgörgővel és szénkefével együtt. Kb. 2 hétig csend volt, most újra zajos, vékony sivító hangja van. Megmutattam ahol felújították, és azt mondták, hogy valószínűleg a generátor ékszíjtárcsa, amiben az éjszíj fut túlságosab be van kopva, túl mélyre csúszik benne, ezért adja ezt a hangot. Ha nyomom a gázt még hangosabb és élesebb.

Honnan tudnék ilyen tárcsát szerezni? Vagy vennem kell egy komplett új generátort? Azt nem szeretném, mert a "gyomra" már új...

Mennyibe fájt a felújítás?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.4 benzines Astra F 8 szelepes, 82 lovas C14SE motorral a következő a bajom. Felújíttattam a generátort, mert csapágyas lett, szörnyű hangja volt. Kicserélték a csapágyat a tűgörgővel és szénkefével együtt. Kb. 2 hétig csend volt, most újra zajos, vékony sivító hangja van. Megmutattam ahol felújították, és azt mondták, hogy valószínűleg a generátor ékszíjtárcsa, amiben az éjszíj fut túlságosab be van kopva, túl mélyre csúszik benne, ezért adja ezt a hangot. Ha nyomom a gázt még hangosabb és élesebb.

Honnan tudnék ilyen tárcsát szerezni? Vagy vennem kell egy komplett új generátort? Azt nem szeretném, mert a "gyomra" már új...

Szilikon spray az ékszíj belső felületére, alapjáraton. ;) (nem fog csúszni, csak ésszel kell és nem az egész flakont) :icon1:

Már legutóbb is akartam kérdezni, hogy milyen generátor van rajta. ill, hol van benne tűgörgő? :icon9:

Link to comment
Megosztás:

Szilikon spray az ékszíj belső felületére, alapjáraton. ;) (nem fog csúszni, csak ésszel kell és nem az egész flakont) :icon1:

Már legutóbb is akartam kérdezni, hogy milyen generátor van rajta. ill, hol van benne tűgörgő? :icon9:

Szilikonnan csak ideig-óráig jó. Egyébként ez a gyári generátora az autónak, még nem a hosszbordás szíjjal, csak egy kis vékonyka ékszíj hajtja. Szerelő elmondása szerint azt is cserélték, de passz, hogy hol lehet benne.

Link to comment
Megosztás:

Van direkt ékszíj csúszásgátló spray is,de csak kicsit vegyék mert a nagy egy kamionra két évig elég!

Nekem nem csúszik a szíj, azzal nincs gond. Csak állítólag a szíjtárcsa kopása miatt sívító hangja van, mintha valami turbós autót hajtanék, de ez cseppet sem tetszik.

Link to comment
Megosztás:

Szilikonnan csak ideig-óráig jó. Egyébként ez a gyári generátora az autónak, még nem a hosszbordás szíjjal, csak egy kis vékonyka ékszíj hajtja. Szerelő elmondása szerint azt is cserélték, de passz, hogy hol lehet benne.

Tiunak jogos a kérdése, mert nincsen tűgörgő a generátorban. Mezei nagyfordulatra tervezett csapágyak vannak benne. :)

Link to comment
Megosztás:

Szilikon spray az ékszíj belső felületére, alapjáraton. ;) (nem fog csúszni, csak ésszel kell és nem az egész flakont) :icon1:

Már legutóbb is akartam kérdezni, hogy milyen generátor van rajta. ill, hol van benne tűgörgő? :icon9:

Nekem nem csúszik a szíj, azzal nincs gond. Csak állítólag a szíjtárcsa kopása miatt sívító hangja van, mintha valami turbós autót hajtanék, de ez cseppet sem tetszik.

A különböző fújkálások erre nem érnek semmit. Nem a szíj tapadási képességeivel van gond, hanem azzal, hogy nem az "ÉK" része, tehát nem a két oldala fogja a tárcsán a szíjat, hanem annyira ki van kopva a tárcsa, hogy a szíj, beül középre, és a két oldala, aminek tapadnia kéne, gyakorlatilag hozzá sem ér rendesen a tárcsához, mert a fogas rész eltartja tőle.

(igen, én is látom, hogy péjnttel csináltam, de most "érCSedmegmitakarok" van, nem szakrajz óra :D )

528477-20120418-qhA3bT.jpg

Első kép, szíj két oldala, felfekszik, ott tapad a tárcsához : öröm, bódottág, csönd van

Második kép, tárcsa (vagy szíj, vagy mind a kettő, tökmindegy) kopott, így nem fekszik fel a szíj két oldala a tárcsára, a közepén felütközik, és csúszik folyamatosan: itt folyamatos visítás van. Ezt fújhatod akármivel, visszanőni egyik sem fog...

Harmadik kép, veszel az BárdiLángUnixHomasitaTeszkótökmindegyben egy szíjat, ami szélesebb mint az eredeti. Akkorát úgysem kapsz, hogy pont annyival legyen nagyobb, mint amennyivel kopottabb a tárcsád, de mivel itt is felfekszik szépen az oldala, és a közepe nem emeli el a helyéről, így itt is csönd van, meg múkodés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy multok beállítottam a fényszórómat és csak föl le tudtam tekergetni!És a fényszóró tetején volt egy csillagcsavar azt is tekergettem de nem csinált semmit!Gondolom azzal lehetne oldalirányba állítani nem?De én nem tudtam hiába tekertem!Mi lehet vele baj?Szétugrott?Meg lehet azt valahogy itthon csinálni?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy multok beállítottam a fényszórómat és csak föl le tudtam tekergetni!És a fényszóró tetején volt egy csillagcsavar azt is tekergettem de nem csinált semmit!Gondolom azzal lehetne oldalirányba állítani nem?De én nem tudtam hiába tekertem!Mi lehet vele baj?Szétugrott?Meg lehet azt valahogy itthon csinálni?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv.:zozo

Szét is ugorhatott a mechanika, de azt azért tudnod kell, hogy azt a csavart sokszor körbe kell tekerni, mire észreveszed hogy mozdul valamit a tükör! Pár fordulatot az enyémen még nem is lehet észlelni. (Facelift előtti, Valeo, motoros)

Sajnos csak úgy tudsz jól hozzáférni az állító mechanikához, ha leveszed a búrát (ami ragasztott), esetleg az izzó felőli végén kellene belenézni, akár telefont beletolni és befotózni, a gumi dugót ha kiveszed már egész jól belátni.

Link to comment
Megosztás:

Szét is ugorhatott a mechanika, de azt azért tudnod kell, hogy azt a csavart sokszor körbe kell tekerni, mire észreveszed hogy mozdul valamit a tükör! Pár fordulatot az enyémen még nem is lehet észlelni. (Facelift előtti, Valeo, motoros)

Sajnos csak úgy tudsz jól hozzáférni az állító mechanikához, ha leveszed a búrát (ami ragasztott), esetleg az izzó felőli végén kellene belenézni, akár telefont beletolni és befotózni, a gumi dugót ha kiveszed már egész jól belátni.

Én tekergettem mindkét irányba jó sokat de nem csinált semmit!Na de majd hétvégén megnézem hátha látok valamit rajta!

Köszi a segítséget!De lehet,hogy az enyémen is sokat kell tekerni és akkor lesz jó!Mert nagyon befele világítanak a lámpák!

Az enyém is 97-es facelift utáni!

Link to comment
Megosztás:

Én tekergettem mindkét irányba jó sokat de nem csinált semmit!Na de majd hétvégén megnézem hátha látok valamit rajta!

Köszi a segítséget!De lehet,hogy az enyémen is sokat kell tekerni és akkor lesz jó!Mert nagyon befele világítanak a lámpák!

Az enyém is 97-es facelift utáni!

Az enyém előtti, de ez igazából most mindegy is, a bele még ugyanolyan is lehet akár :)

Ha nagyon nem akar odébb tekeredni, akkor még meg lehet próbálni fizikailag odébb mozgatni a lámpátl. Az összes csavarhely oválisra van kiképezve, lehet bőven játszadozni vele. Van egy rossz lámpám itthon, lemegyek megnézem szét tudom-e szedni, ha sikerül lefotózom neked, mi van benne!

Link to comment
Megosztás:

Az enyém előtti, de ez igazából most mindegy is, a bele még ugyanolyan is lehet akár :)

Ha nagyon nem akar odébb tekeredni, akkor még meg lehet próbálni fizikailag odébb mozgatni a lámpátl. Az összes csavarhely oválisra van kiképezve, lehet bőven játszadozni vele. Van egy rossz lámpám itthon, lemegyek megnézem szét tudom-e szedni, ha sikerül lefotózom neked, mi van benne!

Ha sikerül akkor azt megköszönném!Hétvégén megnézem azért én is,hogy mit tudok vele kezdeni!Igen azt én is láttam,hogy lehet ugy állitgatni a lámpát!

Link to comment
Megosztás:

Tiunak jogos a kérdése, mert nincsen tűgörgő a generátorban. Mezei nagyfordulatra tervezett csapágyak vannak benne. :)

Biztos Delco Remy generátora van neki, mint nekem is. És annak csak az első csapágya mezei, a hátsó csapágya bezony hengergörgős(tűgörgős). Élmény beszerezni ha magad akarod cserélni :D
Link to comment
Megosztás:

Biztos Delco Remy generátora van neki, mint nekem is. És annak csak az első csapágya mezei, a hátsó csapágya bezony hengergörgős(tűgörgős). Élmény beszerezni ha magad akarod cserélni :D

Anno 100A-es Delco Remy-ben cseréltem csapágyakat. Mindkettő mezei volt. Úgyhogy nem tudom már. :D Enyém is mezei csapágyas.

Link to comment
Megosztás:

Biztos Delco Remy generátora van neki, mint nekem is. És annak csak az első csapágya mezei, a hátsó csapágya bezony hengergörgős(tűgörgős). Élmény beszerezni ha magad akarod cserélni :D

magad cserélted? mennyibe fájt? és naon macerás, kell vmi speciális cucc hozza? mondjuk csapágy lehúzó vagy ilyesmi?

Anno 100A-es Delco Remy-ben cseréltem csapágyakat. Mindkettő mezei volt. Úgyhogy nem tudom már. :D Enyém is mezei csapágyas.

magad cserélted? mennyibe fájt? és naon macerás, kell vmi speciális cucc hozza? mondjuk csapágy lehúzó vagy ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

A különböző fújkálások erre nem érnek semmit. Nem a szíj tapadási képességeivel van gond, hanem azzal, hogy nem az "ÉK" része, tehát nem a két oldala fogja a tárcsán a szíjat, hanem annyira ki van kopva a tárcsa, hogy a szíj, beül középre, és a két oldala, aminek tapadnia kéne, gyakorlatilag hozzá sem ér rendesen a tárcsához, mert a fogas rész eltartja tőle.

(igen, én is látom, hogy péjnttel csináltam, de most "érCSedmegmitakarok" van, nem szakrajz óra :D )

Első kép, szíj528477-20120418-qhA3bT.jpg két oldala, felfekszik, ott tapad a tárcsához : öröm, bódottág, csönd van

Második kép, tárcsa (vagy szíj, vagy mind a kettő, tökmindegy) kopott, így nem fekszik fel a szíj két oldala a tárcsára, a közepén felütközik, és csúszik folyamatosan: itt folyamatos visítás van. Ezt fújhatod akármivel, visszanőni egyik sem fog...

Harmadik kép, veszel az BárdiLángUnixHomasitaTeszkótökmindegyben egy szíjat, ami szélesebb mint az eredeti. Akkorát úgysem kapsz, hogy pont annyival legyen nagyobb, mint amennyivel kopottabb a tárcsád, de mivel itt is felfekszik szépen az oldala, és a közepe nem emeli el a helyéről, így itt is csönd van, meg múkodés.

Köszi! Tökéletes magyarázat! Kipróbálom ezt a megoldást, mindenképpen költséghatékonyabbnak tűnik, mert egy új tárcsát 10E-ért akarnak adni. Márcsak az a kérdésem, hogy szerinted mekkora szíjat vegyek, mennyivel legyen szélesebb az eredetinél? Mert most 10 mm széles van benne.

Link to comment
Megosztás:

magad cserélted? mennyibe fájt? és naon macerás, kell vmi speciális cucc hozza? mondjuk csapágy lehúzó vagy ilyesmi?

magad cserélted? mennyibe fájt? és naon macerás, kell vmi speciális cucc hozza? mondjuk csapágy lehúzó vagy ilyesmi?

Igen, csapágylehúzó. Az elülső csapágy az kijön az elejével együtt amit csak simán ki kell ütni a helyéről, csak a hátsóhoz kell csapágylehúzó. Legalábbis nálam így történt.

Link to comment
Megosztás:

katalizátor el lenne dugulva?

inkább kiég ha már nagyon akkor összetörik/esik a kerémia és a darabok már okozhatnak dugulást, de azt nagyon észrevennéd mert rendesen le tudja fojtani a motort.

Nekem pl már nem dolgozik mert rosszak a co értékek pedig egyben van. Most még úgy ahogy áttuszkoltuk műszakin és ezért dilemmázom is. Elvileg jó lenne ha csak 2 év mulva a következő műszaki miatt kellene azt a sok pénzt kiadni egy újra, de azt sem akarom, hogy idő előtt összeessen és esetleg kárt tegyen a szine új középső és hátsó dobokban.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Tökéletes magyarázat! Kipróbálom ezt a megoldást, mindenképpen költséghatékonyabbnak tűnik, mert egy új tárcsát 10E-ért akarnak adni. Márcsak az a kérdésem, hogy szerinted mekkora szíjat vegyek, mennyivel legyen szélesebb az eredetinél? Mert most 10 mm széles van benne.

A következő méretnek jónak kell lennie úgy emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

inkább kiég ha már nagyon akkor összetörik/esik a kerémia és a darabok már okozhatnak dugulást, de azt nagyon észrevennéd mert rendesen le tudja fojtani a motort.

Nekem pl már nem dolgozik mert rosszak a co értékek pedig egyben van. Most még úgy ahogy áttuszkoltuk műszakin és ezért dilemmázom is. Elvileg jó lenne ha csak 2 év mulva a következő műszaki miatt kellene azt a sok pénzt kiadni egy újra, de azt sem akarom, hogy idő előtt összeessen és esetleg kárt tegyen a szine új középső és hátsó dobokban.

A régit ne dobd el, mert ha megvan az egész betét, akár 10.000-et is adnak érte felvásárlók, nemesfém van benne :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.