Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nem zúg az AC--lehet rossz...tekerd ki mind a 4 gyertyát, és önts a hengerekbe egy fecskendővel kevés benzint...gyertya vissza, így elindul egy pillanatra? Az AC-csatijára próbalámpát is tehetsz ha indítózásra kigyullad akkor kap áramot.

Sokkal egyszerűbb és gyorsabb, ha leveszi a gumicsövet a szívósor és a légszűrőház között. Indítózás közben pedig be kell fújni egy kis féktisztítót a levegőszívó nyílásba. (nyilván 2 emberes munka)

Ha így elindul, akkor ac.

Link to comment
Megosztás:

Sokkal egyszerűbb és gyorsabb, ha leveszi a gumicsövet a szívósor és a légszűrőház között. Indítózás közben pedig be kell fújni egy kis féktisztítót a levegőszívó nyílásba. (nyilván 2 emberes munka)

Ha így elindul, akkor ac.

Ez is egy jó módszer...csak nem mindenkinek van otthon féktisztítója, főleg ha most vette a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Sokkal egyszerűbb és gyorsabb, ha leveszi a gumicsövet a szívósor és a légszűrőház között. Indítózás közben pedig be kell fújni egy kis féktisztítót a levegőszívó nyílásba. (nyilván 2 emberes munka)

Ha így elindul, akkor ac.

Nem biztos hogy ez teljesen kizárja azt hogy Csak/vagy az AC a rossz.

Lehet kontakt, vezeték, relé, ecu, nincs benne benya, szűrő, dugulás.....

Link to comment
Megosztás:

Olvass vissza...benzint rakott bele, relét , kábelt megnézte, a pumpa nem zúg.

Akkor meg nem is kell csinálni semmit, hiszen ott a válasz, nem? Leírta a kolega..

Nem zúg az AC akkor ott a bibi.

Az oké hogy vissza kell ellenörizni magunkat hogy tutira az AC e! De ha egyértelműen nem megy az AC akkor, nincs kérdés...vagyis lesz....

Link to comment
Megosztás:

Egyemberes megoldás: indítózik pár másodpercig, meg leveszi mindegyik benzincsövet a szívó oldalon és ha jön belőlük benya, akkor az AC működik.

Azzal kezdi a srác: vettem egy astrát mentem vele 55 kilómétert...tuti tudja melyik az a mindegyik benzincső a szívó oldalon. ;) Ezért írtam hogy tegyen benzint a gyertya helyére mert azokat már kitekerte. Én úgy vagyok vele ha másnak adok tanácsot akkor a másik fejével próbálok gondolkodni. Ami nekünk egyértelmű egy kezdőnek nem biztos. Tipikus hiba a fórumon...sokan elfelejtik hogy mindenki volt kezdő.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a fordítást. :D :D

Helyes a fordítás! :D akikkel beszélet a gondomról biztos tudják miről van szó! avtó elvontatva,fél nap kb szerelő hív jár az autó (boldogság :D ) ete meló után haza vittem ment szépen! lett csrélve rotor,fedél,meg az aksiról ami jön testelő kábál ment is szépen! Másnap reggel be se indult este beindult,másnap megint nem ugyanazt csinálja mint a szerelő elött! Frankó!!!!!! Tip? ismerős azt mondta hogy trafó vagy hall jeladó lesz! Vélemény? leddig ett cserélve: modul,gyújtás kábelek,gyergyák,rotor,fedél!

Link to comment
Megosztás:

üdv. van egy 1.7TD opel motoros F astrám. nem rég vettem és előjött pár hiba. megvétel utáni nap megnéztem a vezérmüszijat és észrevettem hogy kb a FELÉRE van keskenyedve. vettem rá egy új szíjat, mentem kb 600km-t és látszik hogy már 1mm kopott a szíjból, az adagoló le vezeti a szíjat, és az utána lévő vezető görgő pereme darálja a szíjat. valaki járt már így? tudtok valami megoldást? meg egy másik probléma. a turbo nyomás a szívócsonkból belemegy az adagolóba egy vákumdob ba ami több üzemanyagod engedne turbonyomás alatt, de ez a dob nekem nem működik, turbonyomás jön a csövön de a dob nem megy. valakinek van az adagolóról robbantott rajza, vagy csinált már ilyent valaki? előre is köszi. üdv.

Link to comment
Megosztás:

Helyes a fordítás! :D akikkel beszélet a gondomról biztos tudják miről van szó! avtó elvontatva,fél nap kb szerelő hív jár az autó (boldogság :D ) ete meló után haza vittem ment szépen! lett csrélve rotor,fedél,meg az aksiról ami jön testelő kábál ment is szépen! Másnap reggel be se indult este beindult,másnap megint nem ugyanazt csinálja mint a szerelő elött! Frankó!!!!!! Tip? ismerős azt mondta hogy trafó vagy hall jeladó lesz! Vélemény? leddig ett cserélve: modul,gyújtás kábelek,gyergyák,rotor,fedél!

Én még mindig a jeladóra tippelek, mindenki más itt az Ac pumpát mondta. Azért próbálj meg egy használtat kölcsönkérni mielőtt mindent kicserélsz.

Kiváncsi vagyok mi lesz a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Én még mindig a jeladóra tippelek, mindenki más itt az Ac pumpát mondta. Azért próbálj meg egy használtat kölcsönkérni mielőtt mindent kicserélsz.

Kiváncsi vagyok mi lesz a hiba.

ma mérgembe leszedtem a gyújtáselosztot hogy abba milyen csuva volt kis pucolás jeladó megpiszkálása és láss csodát a motor indul mentem is vele egyelöre teszi a dolgát!

Link to comment
Megosztás:

üdv. van egy 1.7TD opel motoros F astrám. nem rég vettem és előjött pár hiba. megvétel utáni nap megnéztem a vezérmüszijat és észrevettem hogy kb a FELÉRE van keskenyedve. vettem rá egy új szíjat, mentem kb 600km-t és látszik hogy már 1mm kopott a szíjból, az adagoló le vezeti a szíjat, és az utána lévő vezető görgő pereme darálja a szíjat. valaki járt már így? tudtok valami megoldást? meg egy másik probléma. a turbo nyomás a szívócsonkból belemegy az adagolóba egy vákumdob ba ami több üzemanyagod engedne turbonyomás alatt, de ez a dob nekem nem működik, turbonyomás jön a csövön de a dob nem megy. valakinek van az adagolóról robbantott rajza, vagy csinált már ilyent valaki? előre is köszi. üdv.

itt van néhány kép:

http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/251241-isuzu-engine-astra-mk3.html

Link to comment
Megosztás:

sikerült a művelet. a dob teljesen tele volt olaj/kox al, az áteresz csavar is elvolt dugulva. eddig alig akarta elérni a 140-145-öt most 165 volt a "vége" de elég sokat utánfutózok és ez a 68LE nem túl meggyőző nem tudtok valami teljesitmény nővelést amit "házilag" el lehet végezni? az sem zavarna ha fél literrel többet fogyasztana. üdv.

Link to comment
Megosztás:

sikerült a művelet. a dob teljesen tele volt olaj/kox al, az áteresz csavar is elvolt dugulva. eddig alig akarta elérni a 140-145-öt most 165 volt a "vége" de elég sokat utánfutózok és ez a 68LE nem túl meggyőző nem tudtok valami teljesitmény nővelést amit "házilag" el lehet végezni? az sem zavarna ha fél literrel többet fogyasztana. üdv.

Persze ha még megvan mind a 68. :icon1:

Ezeket a motorokat nem igazán lehet, és nem is érdemes tuningolni. Esetleg az adagolón adsz még neki egy kis füstöt. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Helló,kezdő vagyok, kérdésem az lenne ,hol megy az ablakmosó vezeték kombi astránál f a hátsó ablakhoz?

Mikor használni akarom nem működik, azt vettem észre, hogy hátul a jobb lökhárítőnál csepeg le a cucc....

Előre is köszi!

A jobb oldali tetőkárpit alatt, és ha felnyitod a csomagtér ajtót, akkor felül a jobb oldali gumiharmonikában megy át a cső a hátsó ajtóba. Ha a gumit lehúzod, megtalálod a csövet és a közelben egy toldót is, ahol bontani lehet, ha az ajtót pl. le kell venni. Ott keresd az ablakmosó folyadékodat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2000-es évjáratú Astra F 1.4 8V (X14NZ) az alany.

Korábban már írtam, hogy rángat, kihagy, stb. Megoldódott, visszaraktam a gyári elosztófedelet és rotort. Onnantól kisimult a motor járása.

Mostanában viszont rendkívül aljas hibát produkál.

A téli időszak beköszöntével gyakran járok gyalog, néhány kilóméterre van a munkahelyem, ahol egyébként is egész nap ülök, így arra gondoltam, hogy nem indítgatom a hidegben. Nekem se árt egy kis mozgás, benzin is megmarad, motor se kopik, hurrá!

Aha, hát ezzel az én Opelom nem ért egyet.

Utolsó leállítás: hétfő reggel.

Következő indítási kísérlet: péntek este.

Nem indul. Amikor elengedem a kulcsot, párat röffen, de édeskevés ahhoz, hogy beinduljon.

Ahány indítózás, annyiszor ugyanaz.

Gyertyák ki, úsznak a benzinben, kivéve az 1-es 2-es hengerét.

Sürített levegővel kifújom őket, visszarakom, és indul az autó.

Másnap reggel indul (szombat). Utána vasárnap, és hétfő reggel ismét indul gond nélkül.

Következő leállás: hétfő reggel. Munkába ismét gyalog megyek a héten, pénteken ismét szeretném használni.

Újból nem indul. (második alkalom)

Procedúra a fentiek szerint, de most elsőre nem segít.

Sokadik kínlódás után indul.

Hétvégi indítások hibamentesek, és elértünk a múlt hét elejéhez. Kedden állítottam le (január 15.)

Ma (január 24.) indítottam volna, de most sem akart menni. Előbbiek elvégzése után indult.

Mostanra elég jól kitapasztaltam, hogy mikor lehet számítani a hibajelenségre, már csak a bűnöst kellene megtalálni.

Még annyit hozzáteszek, hogy ha elindul, rettentő nehezen pörög fel, csak dadog a motor.

Nagyon nehéz menni vele, de pár kilóméter után elhagyja.

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2000-es évjáratú Astra F 1.4 8V (X14NZ) az alany.

Korábban már írtam, hogy rángat, kihagy, stb. Megoldódott, visszaraktam a gyári elosztófedelet és rotort. Onnantól kisimult a motor járása.

Mostanában viszont rendkívül aljas hibát produkál.

A téli időszak beköszöntével gyakran járok gyalog, néhány kilóméterre van a munkahelyem, ahol egyébként is egész nap ülök, így arra gondoltam, hogy nem indítgatom a hidegben. Nekem se árt egy kis mozgás, benzin is megmarad, motor se kopik, hurrá!

Aha, hát ezzel az én Opelom nem ért egyet.

Utolsó leállítás: hétfő reggel.

Következő indítási kísérlet: péntek este.

Nem indul. Amikor elengedem a kulcsot, párat röffen, de édeskevés ahhoz, hogy beinduljon.

Ahány indítózás, annyiszor ugyanaz.

Gyertyák ki, úsznak a benzinben, kivéve az 1-es 2-es hengerét.

Sürített levegővel kifújom őket, visszarakom, és indul az autó.

Másnap reggel indul (szombat). Utána vasárnap, és hétfő reggel ismét indul gond nélkül.

Következő leállás: hétfő reggel. Munkába ismét gyalog megyek a héten, pénteken ismét szeretném használni.

Újból nem indul. (második alkalom)

Procedúra a fentiek szerint, de most elsőre nem segít.

Sokadik kínlódás után indul.

Hétvégi indítások hibamentesek, és elértünk a múlt hét elejéhez. Kedden állítottam le (január 15.)

Ma (január 24.) indítottam volna, de most sem akart menni. Előbbiek elvégzése után indult.

Mostanra elég jól kitapasztaltam, hogy mikor lehet számítani a hibajelenségre, már csak a bűnöst kellene megtalálni.

Még annyit hozzáteszek, hogy ha elindul, rettentő nehezen pörög fel, csak dadog a motor.

Nagyon nehéz menni vele, de pár kilóméter után elhagyja.

Ötlet?

Ott lehet a hiba az 3-4 es hengernél.

Ha be is indul, ezek a hengerek nem működnek egy darabig. Gyújtás hiba.

Próbálj gyertyát cserélni, esetleg gyertya kábelt próbára.

Link to comment
Megosztás:

Ott lehet a hiba az 3-4 es hengernél.

Ha be is indul, ezek a hengerek nem működnek egy darabig. Gyújtás hiba.

Próbálj gyertyát cserélni, esetleg gyertya kábelt próbára.

Nem voltam teljesen pontos:

Ha elindul, szépen megy alapjáraton, bő gázra dadog csak.

Gyertya csere volt, az első és második hiba között, nem hozott változást.

Ezzel egyidőben gyújtókábelek is cserélve lettek, de semmi változás :(

Link to comment
Megosztás:

Nem voltam teljesen pontos:

Ha elindul, szépen megy alapjáraton, bő gázra dadog csak.

Gyertya csere volt, az első és második hiba között, nem hozott változást.

Ezzel egyidőben gyújtókábelek is cserélve lettek, de semmi változás :(

Nekem halódó AC pumpával és eltömődött benzinszűrővel csinálta ezt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem halódó AC pumpával és eltömődött benzinszűrővel csinálta ezt.

A szűrő kb. 2 éves, Mann.

AC szintén, Mapco van benne, benzint kap. A dadogás is gyújtásra utal inkább, amikor halódott a gyári AC, más volt a jelenség.

Azt egyébként szétszedtem, a kommutátor vállasra kopott már, az nem engedte forogni a pumpát.

Akkor vagy indult, vagy nem. Meg egyszerűen leállt a motor menet közben.

Az AC hangja most teljesen egészséges.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.