Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Szóval erre a hidrotőke-csattogós, olajhiba-jelzős dologra nincs ötlet?! Mondjuk 1000 km múlva olajcsere lesz időszerű, majd meglátom mi jön ki a gépből. De más ! :

1., Olajcserénél a leeresztőcsavar alátétjét kell cserélni minden alkalommal ?

2., Hengerfejtömítés megint ereszti az olajat, sima parafás lett rátéve. Néztem ki Elringet, meddig fog kitartani ? Mert ha az is fél évet tud, akkor nem veszem meg a drágábbat.

3., Hengerfejtömítés cseréjénél a hengerfejcsavarokat is kell cserélni, vagy azokat gond nélkül visszarakhatom ?

Lehet már elöbb esedékes lett volna az olajcsere.. vagy amit írtál hogy dugulásgyanús!

Amikor cseréled az olajat nézzél már rá a leeresztőcsavarra nem e fém reszelékes vagy valami...(elvileg mégneses és ha van akkor ott kell lennie)

1 Nem feltétlen ha úgy látod hogy már nagyon ellapult, eltorzúlt akkor ja, de nem egy nagy összeg, az a réz alátét már nem oszt nem szoroz a végösszegen!

2 A Szelepfedél tömítés az egy ilyen bicikli, sajna max fél évnél nem bír többet (ha olyan)

Nekem fémből van nem műanyagból a fedél (eredetileg műanyag volt de meguntam hogy félévente csere) és a benne lévő utángyártott gumi tömítés már 3 éve szolgál könnyezés nélkül!! Szerintem érdemes lecserélni fémre... "szem.tap."

3 Nem kell, nincsenek azok olyan nagy igénybevételnek kitéve, ha úgy látod a hat lap fej lassan kör lesz akkor nem árt...(de mitől lenne az??)

Link to comment
Megosztás:

Lehet már elöbb esedékes lett volna az olajcsere.. vagy amit írtál hogy dugulásgyanús!

Amikor cseréled az olajat nézzél már rá a leeresztőcsavarra nem e fém reszelékes vagy valami...(elvileg mégneses és ha van akkor ott kell lennie)

1 Nem feltétlen ha úgy látod hogy már nagyon ellapult, eltorzúlt akkor ja, de nem egy nagy összeg, az a réz alátét már nem oszt nem szoroz a végösszegen!

2 A Szelepfedél tömítés az egy ilyen bicikli, sajna max fél évnél nem bír többet (ha olyan)

Nekem fémből van nem műanyagból a fedél (eredetileg műanyag volt de meguntam hogy félévente csere) és a benne lévő utángyártott gumi tömítés már 3 éve szolgál könnyezés nélkül!! Szerintem érdemes lecserélni fémre... "szem.tap."

3 Nem kell, nincsenek azok olyan nagy igénybevételnek kitéve, ha úgy látod a hat lap fej lassan kör lesz akkor nem árt...(de mitől lenne az??)

csavarral együtt 500Ft körül vettem....

Link to comment
Megosztás:

Lehet már elöbb esedékes lett volna az olajcsere.. vagy amit írtál hogy dugulásgyanús!

Amikor cseréled az olajat nézzél már rá a leeresztőcsavarra nem e fém reszelékes vagy valami...(elvileg mégneses és ha van akkor ott kell lennie)

1 Nem feltétlen ha úgy látod hogy már nagyon ellapult, eltorzúlt akkor ja, de nem egy nagy összeg, az a réz alátét már nem oszt nem szoroz a végösszegen!

2 A Szelepfedél tömítés az egy ilyen bicikli, sajna max fél évnél nem bír többet (ha olyan)

Nekem fémből van nem műanyagból a fedél (eredetileg műanyag volt de meguntam hogy félévente csere) és a benne lévő utángyártott gumi tömítés már 3 éve szolgál könnyezés nélkül!! Szerintem érdemes lecserélni fémre... "szem.tap."

3 Nem kell, nincsenek azok olyan nagy igénybevételnek kitéve, ha úgy látod a hat lap fej lassan kör lesz akkor nem árt...(de mitől lenne az??)

Nem is azért kérdeztem az alátétet, mert hogy egy nagy összeg, csak hogy kell-e cserélni, de akkor azt is megejtem mindenképpen. A szelepfedelem pedig fém, parafás tömítés lett alá, de eddig bírta csak, sebaj ,cserelem azt is. Az olajcserét meg ennél előrébb nem szeretném hozni, mire odaérek hogy cseréljem akkor lesz benne tizenezer párszáz km.

más : hidrotőke csere mekkora munka ? Megint azt csinálta hogy elkezdett kattogni-csattogni, majd olajnyomáshiba és együtt eltűnt mindkét jelenség. A lámpa is kialudt és a kattogás is megszűnt. :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Lehet már elöbb esedékes lett volna az olajcsere.. vagy amit írtál hogy dugulásgyanús!

Amikor cseréled az olajat nézzél már rá a leeresztőcsavarra nem e fém reszelékes vagy valami...(elvileg mégneses és ha van akkor ott kell lennie)

1 Nem feltétlen ha úgy látod hogy már nagyon ellapult, eltorzúlt akkor ja, de nem egy nagy összeg, az a réz alátét már nem oszt nem szoroz a végösszegen!

2 A Szelepfedél tömítés az egy ilyen bicikli, sajna max fél évnél nem bír többet (ha olyan)

Nekem fémből van nem műanyagból a fedél (eredetileg műanyag volt de meguntam hogy félévente csere) és a benne lévő utángyártott gumi tömítés már 3 éve szolgál könnyezés nélkül!! Szerintem érdemes lecserélni fémre... "szem.tap."

3 Nem kell, nincsenek azok olyan nagy igénybevételnek kitéve, ha úgy látod a hat lap fej lassan kör lesz akkor nem árt...(de mitől lenne az??)

Hát igénybevétele az pont van,nem véletlen van akkora szakítószilárdsága amekkora,mert különben megnyúlik

Ennek cseréjéről megoszlanak a vélemények,de jobb helyeken szokták

Link to comment
Megosztás:

Nem is azért kérdeztem az alátétet, mert hogy egy nagy összeg, csak hogy kell-e cserélni, de akkor azt is megejtem mindenképpen. A szelepfedelem pedig fém, parafás tömítés lett alá, de eddig bírta csak, sebaj ,cserelem azt is. Az olajcserét meg ennél előrébb nem szeretném hozni, mire odaérek hogy cseréljem akkor lesz benne tizenezer párszáz km.

más : hidrotőke csere mekkora munka ? Megint azt csinálta hogy elkezdett kattogni-csattogni, majd olajnyomáshiba és együtt eltűnt mindkét jelenség. A lámpa is kialudt és a kattogás is megszűnt. :icon11:

Ha nem nagy összeg szerinted se akkor miért kérdés?

HA fém a sz.fedeled miért teszel alá parafát? Neked nics benne az aljában egy henger alakú gumi nak való nút? ha van minek a parafa..?

Azért kérdem mert a parafa az egy ratyi..

Hidrótőke..passz még nem cseréltem..

Link to comment
Megosztás:

Hát igénybevétele az pont van,nem véletlen van akkora szakítószilárdsága amekkora,mert különben megnyúlik

Ennek cseréjéről megoszlanak a vélemények,de jobb helyeken szokták

Te most a Hengerfej csavarokról beszélsz vagy a szelepfedél rövid kicsi 6-os kb 1-1.5 cm hosszúakról?? Nem mindegy...

Link to comment
Megosztás:

Ha nem nagy összeg szerinted se akkor miért kérdés?

HA fém a sz.fedeled miért teszel alá parafát? Neked nics benne az aljában egy henger alakú gumi nak való nút? ha van minek a parafa..?

Azért kérdem mert a parafa az egy ratyi..

Hidrótőke..passz még nem cseréltem..

Mert lövésem nincs hogy kell-e cserélni az alátétet vagy sem. Ha nem kell akkor mi a bánatnak vegyek meg foglalkozzak vele ? Azt hogy van-e nút vagy nincs, azt nem tudom. Bementem a boltba és ilyet adtak. Legközelebb figyelmesebb leszek ezzel a dologgal.

hidrotőkéről még várom az infókat!

Link to comment
Megosztás:

Hidrotőke csere megy hf. levétele nélkül is, de nem szeretik úgy csinálni, macerás (viszont költségkímélő). Volt itt már leírás, milyen szerszám kell hozzá.

Szerintem Nálad nem az lesz a gond, mert amikor csattog, akkor elmegy az olajnyomás is (lámpa azért világít). Inkább meg kellene találni, mitől megy el a nyomás, amíg nagyobb baj nem lesz. ;) Van benne egy túlnyomás szabályzó, lehet az rosszalkodik, Zotya majd tesz fel képet, ha van neki róla. :icon1:

Az alátét pedig egy réz gyűrű, ami felkeményedik amikor meghúzzák, másodszorra ötödszörre már nem mindig jó, ezért érdemes cserélni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hidrotőke csere megy hf. levétele nélkül is, de nem szeretik úgy csinálni, macerás (viszont költségkímélő). Volt itt már leírás, milyen szerszám kell hozzá.

Szerintem Nálad nem az lesz a gond, mert amikor csattog, akkor elmegy az olajnyomás is (lámpa azért világít). Inkább meg kellene találni, mitől megy el a nyomás, amíg nagyobb baj nem lesz. ;) Van benne egy túlnyomás szabályzó, lehet az rosszalkodik, Zotya majd tesz fel képet, ha van neki róla. :icon1:

Az alátét pedig egy réz gyűrű, ami felkeményedik amikor meghúzzák, másodszorra ötödszörre már nem mindig jó, ezért érdemes cserélni. ;)

Hidrotőket lehet cserélni otthon az udvarban is összetákolt szerszámokkal, de nem fél órás művelet.

Az első képen meg az olajnyomás szabályzó szelep.

903134-20130212-bQNswY.jpg

903133-20130212-ygw7Yf.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hoppá, nem lehet hogy Maxyy nak ez lenne a megoldási kulcsa??

Közben megoldódott a gondom...... hát jól pofára estem na, maradjunk ennyiben.

Ma voltam szerelőnél, volt olaj, szűrő, olajteknő-tömítés, szelepfedél-tömítés csere és az olaj leengedésekor csak lestünk hogy mi a bánat van. Kicsivel több mint 1,5 liter olaj jött ki az autóból+ ami a szűrőben maradt . :icon11:

Hiába volt a rendszeres nívózás, mégsem derült ki belőle, hogy fogy az olaj. Persze új olajat ahogy felvette az autó egyből elhallgatott minden, szépen csendesen jár. :blush:

Amúgy a szelepfedéltömítéshez annyit, hogy az enyémbe nem jó a nútba ülő gumis verzió, hiába állította itt valaki.

Link to comment
Megosztás:

Közben megoldódott a gondom...... hát jól pofára estem na, maradjunk ennyiben.

Ma voltam szerelőnél, volt olaj, szűrő, olajteknő-tömítés, szelepfedél-tömítés csere és az olaj leengedésekor csak lestünk hogy mi a bánat van. Kicsivel több mint 1,5 liter olaj jött ki az autóból+ ami a szűrőben maradt . :icon11:

Hiába volt a rendszeres nívózás, mégsem derült ki belőle, hogy fogy az olaj. Persze új olajat ahogy felvette az autó egyből elhallgatott minden, szépen csendesen jár. :blush:

Amúgy a szelepfedéltömítéshez annyit, hogy az enyémbe nem jó a nútba ülő gumis verzió, hiába állította itt valaki.

Hát akkor az olajszint ellenőrzés fontos pontjai:

- vízszintes talaj

- meleg motor

- leállítás után kb 5 perc várakozás, hogy lecsorogjon a hf-ből is

- nívó kihúz, letöröl, visszadug, ismét kihúz és csak ekkor ellenőrzés

- motorhoz való nívó pálca

Mi nem volt meg ezek közül???

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni egy '97-es 1.4 16V X14XE ügyében.

A probléma: az autó nem indul. Indítózásnál nem "kapja el". Hidegindító spray-vel elindult egy röpke másodpercre, de aztán persze leállt.

Végigjártam már az egész autót, de a probléma okát még nem sikerült feltárnom.

Eddig megnéztem a biztosítékokat, az AC pumpát, annak a reléjét, a benzinszűrőt (az injektor hídig eljut a benzin), próbalámpáztam a befecskendező szelepek csatlakozóit (hengerenkénti befecskendezéses a motor), az izzó fel-felvillant. A gyújtáskábelek is jók, a trafó és a gyertyák is (bár azok kellően kormosak, de szárazak), az AGR szelep nem ragad be (azért kitisztítottam). Beszereztem egy új akkumulátort is. Benzin is van az autóban.

Van az autóhoz egy plusz kulcs ami nincs kódolva. Amikor azt bedugtam, villogott a motorellenőrző lámpa, kódolt kulcsokkal nem. Azt viszont nem tudom, hogy ez teljesen kizárja-e azt, hogy az immobiliser akadályozza az indítást. A riasztó érdekes, mert pittyegnie kéne ki- és beriasztásnál is. Régen néha csinálta, néha nem, aztán egy jó ideje végleg abbahagyta és akkor se szól ha bekapcsolt állapotban kinyitom az ajtót.

Várom az ötleteket!

Köszönöm! K

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni egy '97-es 1.4 16V X14XE ügyében.

A probléma: az autó nem indul. Indítózásnál nem "kapja el". Hidegindító spray-vel elindult egy röpke másodpercre, de aztán persze leállt.

Végigjártam már az egész autót, de a probléma okát még nem sikerült feltárnom.

Eddig megnéztem a biztosítékokat, az AC pumpát, annak a reléjét, a benzinszűrőt (az injektor hídig eljut a benzin), próbalámpáztam a befecskendező szelepek csatlakozóit (hengerenkénti befecskendezéses a motor), az izzó fel-felvillant. A gyújtáskábelek is jók, a trafó és a gyertyák is (bár azok kellően kormosak, de szárazak), az AGR szelep nem ragad be (azért kitisztítottam). Beszereztem egy új akkumulátort is. Benzin is van az autóban.

Van az autóhoz egy plusz kulcs ami nincs kódolva. Amikor azt bedugtam, villogott a motorellenőrző lámpa, kódolt kulcsokkal nem. Azt viszont nem tudom, hogy ez teljesen kizárja-e azt, hogy az immobiliser akadályozza az indítást. A riasztó érdekes, mert pittyegnie kéne ki- és beriasztásnál is. Régen néha csinálta, néha nem, aztán egy jó ideje végleg abbahagyta és akkor se szól ha bekapcsolt állapotban kinyitom az ajtót.

Várom az ötleteket!

Köszönöm! K

Ezt hogy érted hogy villogott? nem világított folyamatosan??

Gyári a z Immo?

valamelyiknél ha leveszed saruról, és visszateszed, úgy tudom tanítani kell azt hogy mikor mit csináljon, (pl adjon hangot vagy ne, villogjon az ndex vagy ne, riszatáskor hang vagy ne villog vagy ne. stb stb..

(bár az enyiménél ezeket a riasztóházban kicsi mikrokapcsolókkal tudtam variálni )

Azért se adhat hangot mert pl kinyiffant a hangszórója....(vizet kapott kontakt, stb)

Az hogy nem indul lehetne vádolni az immót, de mivel írtad hogy hidegindíttóval beröffent, akkor azt se lett volna szabad neki!

Lehet érdemes lenne lefuttatni egy tesztet hogy nem e tárol hibát az ECU hátha ő neki van baja valamivel... (magyarul, kivillogtatni a hibát, ha van)

Aztán ha nincs lehet még jeladó is talán... de vannak nálam tapasztaltabbak..

Link to comment
Megosztás:

Ezt hogy érted hogy villogott? nem világított folyamatosan??

Gyári a z Immo?

valamelyiknél ha leveszed saruról, és visszateszed, úgy tudom tanítani kell azt hogy mikor mit csináljon, (pl adjon hangot vagy ne, villogjon az ndex vagy ne, riszatáskor hang vagy ne villog vagy ne. stb stb..

(bár az enyiménél ezeket a riasztóházban kicsi mikrokapcsolókkal tudtam variálni )

Azért se adhat hangot mert pl kinyiffant a hangszórója....(vizet kapott kontakt, stb)

Az hogy nem indul lehetne vádolni az immót, de mivel írtad hogy hidegindíttóval beröffent, akkor azt se lett volna szabad neki!

Lehet érdemes lenne lefuttatni egy tesztet hogy nem e tárol hibát az ECU hátha ő neki van baja valamivel... (magyarul, kivillogtatni a hibát, ha van)

Aztán ha nincs lehet még jeladó is talán... de vannak nálam tapasztaltabbak..

Az immo így jelzi, hogy nem jó a transzponder vagy nincs és nem fogja engedni indítani a kocsit. Ebben nincs semmi érdekes, olyan természetes dolog, minthogy ha éhes vagy, eszel.

Link to comment
Megosztás:

Az immo így jelzi, hogy nem jó a transzponder vagy nincs és nem fogja engedni indítani a kocsit. Ebben nincs semmi érdekes, olyan természetes dolog, minthogy ha éhes vagy, eszel.

Kinek is???

Akkor szerinted az immó miatt nem indul?? ha igen, miért röffent párat a hidegindítóra?? --> kóboráram a gyujtásban?? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor az olajszint ellenőrzés fontos pontjai:

- vízszintes talaj

- meleg motor

- leállítás után kb 5 perc várakozás, hogy lecsorogjon a hf-ből is

- nívó kihúz, letöröl, visszadug, ismét kihúz és csak ekkor ellenőrzés

- motorhoz való nívó pálca

Mi nem volt meg ezek közül???

Minden megvolt... csak negyed órát szoktam várni, nem 5 percet :blink: És egymás után mindig 3x nívózok, nem csak egyszer.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy: Alapjáraton néha (kb. 15-20 mp-ként) "buffan" 1et a motor...

Kicseréltem már a gyertyákat, levegőszűrőt, lambda szondát, üzemanyag szivattyút

(mielött valaki belekötne hogy miért cseréltem alkatrészeket találomra, azért mert ezeket amúgy is ki kellett volna cserélnem, mert vagy tönkrement, vagy már annyira sz*r állapotban volt hogy kénytelen voltam kicserélni)

Ma letakarítottam a pillangó szelepet, meg ki is fújattam az injektort, hátha valami dugulás van esetleg, de ez sem oldotta meg a problémát. :confused:

Ha esetleg valaki tud valami megoldást, vagy ötletet, hogy mi okozza a jelenséget, azt szívesen elfogadom :icon6:

ja és még valami, nem tudom hogy ez is hozzá tartozik-e, de 4.ben nehezen bírja el az 50et, ha kb 47 alá esik a sebesség, akkor már iszonyatos módon kezd el rángatni. Meg alacsonyabb fordulaton rángat mindegyik sebesség fokozatban...

Előre is köszönöm a válaszokat :)

Üdv: Jimmy

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy: Alapjáraton néha (kb. 15-20 mp-ként) "buffan" 1et a motor...

Kicseréltem már a gyertyákat, levegőszűrőt, lambda szondát, üzemanyag szivattyút

(mielött valaki belekötne hogy miért cseréltem alkatrészeket találomra, azért mert ezeket amúgy is ki kellett volna cserélnem, mert vagy tönkrement, vagy már annyira sz*r állapotban volt hogy kénytelen voltam kicserélni)

Ma letakarítottam a pillangó szelepet, meg ki is fújattam az injektort, hátha valami dugulás van esetleg, de ez sem oldotta meg a problémát. :confused:

Ha esetleg valaki tud valami megoldást, vagy ötletet, hogy mi okozza a jelenséget, azt szívesen elfogadom :icon6:

ja és még valami, nem tudom hogy ez is hozzá tartozik-e, de 4.ben nehezen bírja el az 50et, ha kb 47 alá esik a sebesség, akkor már iszonyatos módon kezd el rángatni. Meg alacsonyabb fordulaton rángat mindegyik sebesség fokozatban...

Előre is köszönöm a válaszokat :)

Üdv: Jimmy

A buffanással én nem törődnék. Volt 1,4-esem 9 évig, csinálta, de ment mint a mérgezett egér. Igaz sosem használtam alacsony fordulaton. Nem tudni milyen motorod van -tedd be az aláírásodba- de gyanítom, hogy c14nz, és akkor ne erőltesd alacsony fordulaton! Amikor 47km/ó sebességet mutat az óra, az esetek 99%-ában a tényleges sebesség csak 37. 37-el menni negyedikben motorgyilkosság!

Link to comment
Megosztás:

A buffanással én nem törődnék. Volt 1,4-esem 9 évig, csinálta, de ment mint a mérgezett egér. Igaz sosem használtam alacsony fordulaton. Nem tudni milyen motorod van -tedd be az aláírásodba- de gyanítom, hogy c14nz, és akkor ne erőltesd alacsony fordulaton! Amikor 47km/ó sebességet mutat az óra, az esetek 99%-ában a tényleges sebesség csak 37. 37-el menni negyedikben motorgyilkosság!

Nekem is buffog....együtt élhető hibának minősítettem mint ahogy az alapjárati ingadozást is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.