Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Akkor mégis mi a baj? Gyenge a motor? Mikor beletöltöttem, sokáig jó volt és most is jól dolgozik, halom a hangján. Vagy csak szar a lötty?

Vedd ki tedd bele vízbe és próbáld meg, hogy szív-e, ha úgy sem megy akkor halott, vagy lehet, hogy eltömődött a szűrő a végén.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Vedd ki tedd bele vízbe és próbáld meg, hogy szív-e, ha úgy sem megy akkor halott, vagy lehet, hogy eltömődött a szűrő a végén.

Elméletileg az nem buggyan meg vagy ha igen max büdös lesz de szerintem nem sűrüsödik.

Kiürítettem a rendszert, letakarítottam a szűrőt is, amin egy fehéres békanyálszerű takony volt, nem értem honnan, hiszen friss volt a cucc, kitakarítottam anno az egészet, mielőtt beleöntöttem volna. Mindegy, üres és (ismét) tiszta a rendszer, kapja a téli szélvédőmosót.

Link to comment
Megosztás:

Kiürítettem a rendszert, letakarítottam a szűrőt is, amin egy fehéres békanyálszerű takony volt, nem értem honnan, hiszen friss volt a cucc, kitakarítottam anno az egészet, mielőtt beleöntöttem volna. Mindegy, üres és (ismét) tiszta a rendszer, kapja a téli szélvédőmosót.

lehet hogy össze öntöttél 2 löttyöt és összevesztek, azért trutyisodott be

ja nem olvastam végig, akkor passz

Módosítva : stirlitz
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Feladtam, teljes mootorfelújitást végigcsináltuk ,és még mindig folyik, ömlik az olaj.

Végre nem mindenhol, hanem csak az olajpumpánál.

Rá akarnak beszélni, hogy ne csak a tömitést, hanem komplett olajpumpát cseréljünk.....

Mert nem lehet tudni hogy túl nagy a nyomás és azért dolgozza ki vagy csak a tömités szar(dehát azt is újra cseréltük motorfelújitásnál)

A szerelő azt mondja hogy túl nagy munka csak a tömitést próbaképp kicseréli mertha mégsem jó szehetjük szét újra az egészet....

ugye bölcső le, olajdekli le,és csak aztán férünk az olajpumpához.

30 e ft az olajpumpa+tömités+olajdekni tömités+szerelő munkadij kb 50 e huf

Az olaj anyira folyik hogy nem tudom leszarni és igy járni vele, mert rengeteg elfolyik.

Hallgasak a szerelőre cseréljük komplett olajpumpát tömitéssel, vagy legyek laikus, és csak a tömitést.

Belehet mérni az olajpumpát valahogy, hogy jó vagy rosz, vagy milyen jele van annak hogy rossz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Feladtam, teljes mootorfelújitást végigcsináltuk ,és még mindig folyik, ömlik az olaj.

Végre nem mindenhol, hanem csak az olajpumpánál.

Rá akarnak beszélni, hogy ne csak a tömitést, hanem komplett olajpumpát cseréljünk.....

Mert nem lehet tudni hogy túl nagy a nyomás és azért dolgozza ki vagy csak a tömités szar(dehát azt is újra cseréltük motorfelújitásnál)

A szerelő azt mondja hogy túl nagy munka csak a tömitést próbaképp kicseréli mertha mégsem jó szehetjük szét újra az egészet....

ugye bölcső le, olajdekli le,és csak aztán férünk az olajpumpához.

30 e ft az olajpumpa+tömités+olajdekni tömités+szerelő munkadij kb 50 e huf

Az olaj anyira folyik hogy nem tudom leszarni és igy járni vele, mert rengeteg elfolyik.

Hallgasak a szerelőre cseréljük komplett olajpumpát tömitéssel, vagy legyek laikus, és csak a tömitést.

Belehet mérni az olajpumpát valahogy, hogy jó vagy rosz, vagy milyen jele van annak hogy rossz?

Van egy nyomásszabályzó szelep ami ha jól tudom kinyit ha túl nagy az olajnyomás, ha nincs ugye akkor világít a visszajelző és nyomást szerintem lehet mérni a gomba helyére betekert műszerrel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy F-s 1,4es 44 kW, 60 LE 170.000km futott ,98as astrám, a következő probléma az utóbbi egy hétben jelentkezett, először városi vezetés során találkoztam a problémával, pörccre indul stb. a váltó kicsit kopott(1-2be kicsit combosabban kell beraknom), de ezeken kívül minden rendben volt, szval visszatérva a problémámra, elindulok 1es minden ok, dobom másodikba, és a motor nem pörög, nem akar húzni, csak búg viszont teljesítményt nem produkál, kb 200-300m után megelégeltem a dolgot, visszaraktam egysebe és prögettem a motort, majd egy gyors váltással fel 2. ezután a probléma megszűnt.(kisebb rántást észleltem)
Eljött a vasárnap, szokásos 150km-es utam, ismét előjött a probléma, de most ötödik fokozatban csinálta, aggódom picit, első autóm, kb 2 hónapja vásároltam, olajcsere, vezérműszíj stb.
Amit elfelejtettem megemlíteni, csak indítás után csinálja a dolgot, nem nagyon vártam, hogy a motor melegedjen, szval. lehet én hibáztam, és adnom kellene neki pár percet, ezért is fordultam hozzátok, hátha tudtok segíteni, és megelőzni egy nagyobb bajt.
Válaszokat, és tanácsokat előre is köszönöm! üdv Laci!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy F-s 1,4es 44 kW, 60 LE 170.000km futott ,98as astrám, a következő probléma az utóbbi egy hétben jelentkezett, először városi vezetés során találkoztam a problémával, pörccre indul stb. a váltó kicsit kopott(1-2be kicsit combosabban kell beraknom), de ezeken kívül minden rendben volt, szval visszatérva a problémámra, elindulok 1es minden ok, dobom másodikba, és a motor nem pörög, nem akar húzni, csak búg viszont teljesítményt nem produkál, kb 200-300m után megelégeltem a dolgot, visszaraktam egysebe és prögettem a motort, majd egy gyors váltással fel 2. ezután a probléma megszűnt.(kisebb rántást észleltem)

Eljött a vasárnap, szokásos 150km-es utam, ismét előjött a probléma, de most ötödik fokozatban csinálta, aggódom picit, első autóm, kb 2 hónapja vásároltam, olajcsere, vezérműszíj stb.

Amit elfelejtettem megemlíteni, csak indítás után csinálja a dolgot, nem nagyon vártam, hogy a motor melegedjen, szval. lehet én hibáztam, és adnom kellene neki pár percet, ezért is fordultam hozzátok, hátha tudtok segíteni, és megelőzni egy nagyobb bajt.

Válaszokat, és tanácsokat előre is köszönöm! üdv Laci!

Szia!

Nem lehet, hogy csúszik az a kuplung? Illetve valami egyéb baja lesz, és ha leugrasz róla, akkor fog, ha finoman váltasz, akkor megcsúszik...

Ez csak tipp így első blikkre, hálisten nekem ilyesmi gondom eddig még nem volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hi, igen csúszik picit, remélem nem lesz óriási probléma / költség belőle :(

Cseréltessem ki mielőtt nagyobb gond lesz?

Így látatlanba nem lehet sokat mondani, pláne biztosra. De ha csúszik én lehet kicseréltetném... Vagy legalább megnézetném egy ismerős szerelővel, ő mit mond rá... Nekem a tavasszal ~70 ezerbe fájt, igaz Opel szakszervízben. Szóval azért érdemes utánajárni, de tény, hogy ha nem százas, érdemes lehet cserélni... :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy F-s 1,4es 44 kW, 60 LE 170.000km futott ,98as astrám, a következő probléma az utóbbi egy hétben jelentkezett, először városi vezetés során találkoztam a problémával, pörccre indul stb. a váltó kicsit kopott(1-2be kicsit combosabban kell beraknom), de ezeken kívül minden rendben volt, szval visszatérva a problémámra, elindulok 1es minden ok, dobom másodikba, és a motor nem pörög, nem akar húzni, csak búg viszont teljesítményt nem produkál, kb 200-300m után megelégeltem a dolgot, visszaraktam egysebe és prögettem a motort, majd egy gyors váltással fel 2. ezután a probléma megszűnt.(kisebb rántást észleltem)

Eljött a vasárnap, szokásos 150km-es utam, ismét előjött a probléma, de most ötödik fokozatban csinálta, aggódom picit, első autóm, kb 2 hónapja vásároltam, olajcsere, vezérműszíj stb.

Amit elfelejtettem megemlíteni, csak indítás után csinálja a dolgot, nem nagyon vártam, hogy a motor melegedjen, szval. lehet én hibáztam, és adnom kellene neki pár percet, ezért is fordultam hozzátok, hátha tudtok segíteni, és megelőzni egy nagyobb bajt.

Válaszokat, és tanácsokat előre is köszönöm! üdv Laci!

Kuplung bowden ? Csak egy ötlet, ha szőrös az nem ok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ide is beírom, hátha valaki itt többet tud mondani.

96-os x14nz motorkódú Astrámból szivárog a hűtővíz. Szerintem a fűtőradiátor ereszt. Ugyanis: -nincs tócsa az autó alatt

-a víz csak akkor fogy, ha melegre van állítva a fűtéskapcsoló

-enyhe fagyálló ízt érezni, mikor megy a fűtés

-alapos belső ablaktisztítás után 1 hét, és újra párásodik

Vennék hűtőtömítő adalékot, beleönteném, mennék 30km-t bekapcsolt fűtéssel, majd kicserélném a fagyállót (amúgy is ki kell, mert 3 éves és csak -10 fokos ) Jó az elképzelésem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ide is beírom, hátha valaki itt többet tud mondani.

96-os x14nz motorkódú Astrámból szivárog a hűtővíz. Szerintem a fűtőradiátor ereszt. Ugyanis: -nincs tócsa az autó alatt

-a víz csak akkor fogy, ha melegre van állítva a fűtéskapcsoló

-enyhe fagyálló ízt érezni, mikor megy a fűtés

-alapos belső ablaktisztítás után 1 hét, és újra párásodik

Vennék hűtőtömítő adalékot, beleönteném, mennék 30km-t bekapcsolt fűtéssel, majd kicserélném a fagyállót (amúgy is ki kell, mert 3 éves és csak -10 fokos ) Jó az elképzelésem?

Klímás az autód?? Ha nem, akkor állíthatod ide-oda a fűtést, sosem zárod el a víz útját. Ha már az utastérben érzed a fagyálló szagát, az nagy gáz... Ott nem csepeg, hanem inkább folyik. Általában megtelik a műanyagház alja, és akkor kezdi el nyomni a szagot, mert a forró radiátorról folyamatosan párologtatja, míg ha csepegne, akkor nem lenne szaga. Hűtőtömítő adalékkal nem érsz el semmit, csak azt, hogy az egyébként már elkorhadt fűtésedet is eltömíted, illetve a motorban szépen kiülhet, és ha nincsen szerencséd, megfőzöd a motort. Cserés, ráadásul minél hamarabb, mert nálam egy hazaúton szállt el a hűtése a kocsinak, és mire hazaértem pont annyi folyadék maradt benne, hogy a kapuig elguruljak... Nem nehéz cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Hi, igen csúszik picit, remélem nem lesz óriási probléma / költség belőle :(

Cseréltessem ki mielőtt nagyobb gond lesz?

Tipikusan 170 - 180 ezernél a kuplung szerkezet kompletten cserére szorul. Ne várj vele mert jobb nem lesz, de rosszabb az biztosan.

Anyagköltség 30 ezer körül van Bárdinál vagy az Unixnál + a szerelő díja. Nekem egy tizesből megcsinálja a szerelőm, de az ritka mint a fehér holló.

8 éve járok hozzá és tőlem 50 méterre van. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tipikusan 170 - 180 ezernél a kuplung szerkezet kompletten cserére szorul. Ne várj vele mert jobb nem lesz, de rosszabb az biztosan.

Anyagköltség 30 ezer körül van Bárdinál vagy az Unixnál + a szerelő díja. Nekem egy tizesből megcsinálja a szerelőm, de az ritka mint a fehér holló.

8 éve járok hozzá és tőlem 50 méterre van. :icon1:

Házhoz szokott jönni? :D

Link to comment
Megosztás:

Házhoz szokott jönni? :D

Az már csak természetes! :icon1:

Ilyen kis faluban minden másképp működik mint városban. Tudom mert 54 évig éltem Budapesten.

Egyszer volt, hogy este minden hiba nélkül beálltam a garázsba és reggel csak forgatta, de nem indult.

Munkába kellett mennem, tehát átszóltam a szerelőnek, aki mondta, hogy menjek csak nyugodtan el, (motorral mentem munkába aznap) és ő meg a segédje áthúzták a garázsomból a kocsit a műhelybe és délutánra készen volt a benzinszivattyú relé cseréje.

Máskor meg az olajcsere után áthozta a kész kocsit hozzánk, még át se kellett mennem érte. Egyébként egy olajcsere 2 ezer nála, a Metabondot meg én viszem hozzá. Ennyiért én nem vergődök itthon a kocsi alatt szerelő akna nélkül.

Jellemző a Bárdi és Unix árakra, hogy én azt az alkatrészt amit előzőleg számítógépről kiválasztok, tőle sokszor a lista ár 70%-án megkapom...

Akkor minek rugózzak én az Unixnál érvényes 10%-os kedvezményemen?

Az átfutási időkről meg csak annyit, hogy az elmúlt 8 évben alig volt eset, hogy a szükséges javítást reggeltől estig el ne végezte volna. Másnap már újra használható a kocsim.

Igaz, hogy ritkán volt estem, hogy sürgős javításra lett volna szükségem.

Link to comment
Megosztás:

Az már csak természetes! :icon1:

Ilyen kis faluban minden másképp működik mint városban. Tudom mert 54 évig éltem Budapesten.

Egyszer volt, hogy este minden hiba nélkül beálltam a garázsba és reggel csak forgatta, de nem indult.

Munkába kellett mennem, tehát átszóltam a szerelőnek, aki mondta, hogy menjek csak nyugodtan el, (motorral mentem munkába aznap) és ő meg a segédje áthúzták a garázsomból a kocsit a műhelybe és délutánra készen volt a benzinszivattyú relé cseréje.

Máskor meg az olajcsere után áthozta a kész kocsit hozzánk, még át se kellett mennem érte. Egyébként egy olajcsere 2 ezer nála, a Metabondot meg én viszem hozzá. Ennyiért én nem vergődök itthon a kocsi alatt szerelő akna nélkül.

Jellemző a Bárdi és Unix árakra, hogy én azt az alkatrészt amit előzőleg számítógépről kiválasztok, tőle sokszor a lista ár 70%-án megkapom...

Akkor minek rugózzak én az Unixnál érvényes 10%-os kedvezményemen?

Az átfutási időkről meg csak annyit, hogy az elmúlt 8 évben alig volt eset, hogy a szükséges javítást reggeltől estig el ne végezte volna. Másnap már újra használható a kocsim.

Igaz, hogy ritkán volt estem, hogy sürgős javításra lett volna szükségem.

AC-relét az utcán cseréltem amikor kölcsön adtam a kocsit, és szóltak hogy megállt...betekertem érte fél óra múlva járt a motor... :D De amúgy ritka az ilyen szerelő. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.