Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Maximum attól lehet, mert ugye valójában egy fluoreszcens fóliáról van szó, ami feszültség hatására világít.

Ilyesmi: http://www.ebay.de/itm/Beleuchtete-Plasma-Tachoscheiben-Tacho-Opel-Astra-F-Vectra-A-220Kmh-/190602844352?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel|Model%3AAstra+F&hash=item2c60d098c0

Háttérvilágítás ennek csak a megtett kilométer számlálókhoz, meg a mutatókhoz kell, maga a számlap nem is átlátszó.

Ez a sajátomról készült: 1295197-20131231-2HZ1JT.jpg

1295198-20131231-IwFBFq.jpg

Ez meg a sajátomról készült most. Boldog Újévet a fórumtársaknak!

Eddig a kocsi 140.385 km-t futott nálam.

RIMG0582_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Helló! Egy valami nagyon érdekel...

Mindenki mondja hogy nagyobb motor nagyobb fék....talán igaz valamilyen szinten ...de....na most hogy is van ez??

Attól hogy erősebb a motor attól a fék szerintem maradhat, végülis nem egyszerre nyomjuk (általában) a féket és a gázt ;) Vagy talán nehezebb a motor nagyobb a súly? Nemhinném, ennyi erővel 5személy szállításával is nagyobb fék kellene.... az utolsó hogy talán gyorsabban megyünk erősebb motorral? Talán itt már igaz is, de ha valaki nem azért vált nagyobb motorra hogy gyorsabban menjen akkor szerintem felesleges...vagy talán ez miatt több a fékezés ,gyorsabban melegszik???

60LE-s gyári méretű fékes Astrával 5személlyel is bármikor megakasztom a kereket az új Goodyear gumikkal is :D , elöbb csúszik meg a kerék mint hogy két lábbal kelljen nyomni a féket a legkisebb tárcsával is.....tudom ez biztos hogy 90%-otok szerint nem így van de azért kiváncsi lennék egy pár hozzászólásra ;) És nem lehurrogni!!! nem azt mondom hogy ne cseréljetek féket!!!! Csak ez az eröltetés......énis megkaptam holott most vettem uj szettet és nagyon fognak... :)

Petya

Én 2 féle Astra Caravant 3 féle fékkel próbáltam. Egy 60 lovas, elől kicsi hátul dob... meg egy 100 lovas, elől 256 hűtött, hátul széles dob, majd ugyan ez hátul tárcsával... Lényeg...

60 lovas mindig hamarabb vesztette el a tapadást, a fékezés ereje jóval kisebb volt, mert ha kicsit erősebben nyomtam, már blokkolt, ebből kifolyólag nőtt a fékezés ideje.

100 paci hátul dobbal... Érezhetően erősebb fékhatás, illetve később blokkol, na meg rövidebb fékút.

100 paci hátul tárcsa... Igazából a hatása terhelt autó esetén jön elő, mivel a fékerő szabályozó a kocsi előre billenésekor csökkenti a rá eső terhelést. 4 utassal, meg csomagokkal viszont a tárcsa sokkal hatékonyabb lesz, mivel nem tud akkorát billenni a karosszéria, így a fékezés során aktívan részt vesznek a hátsó fékek is. Ezért egy hátsó tárcsát jobban lehet használni, mint egy dobot.

Az egésznek egy magyarázata van, mégpedig a fizikában is megtanult erőkar. A nagyobb tárcsa hosszabb erőkar, mint a kisebb tárcsa. A nagyobb erőkar megtartására sokall kisebb erő, illetve sokkal finomabb, szabályozhatóbb kifejtés jellemző, mint egy rövidebbre. Érdemes kipróbálnod, hogy mondjuk egy sebességváltós kerékpárral tekersz, és mikor a legkönnyebb gyorsítani. Hátsó tárcsák legnagyobb fogaskereke, így ugye a hajtott kerékre nagyobb erőkarral tudod átadni ugyan azt az erőt, míg pedálnál a legkisebb, hiszen a láncodhoz mérten nagyobb erőkarral hajtasz. Ha elől a legnagyobb tárcsa van, és csak azt nézed, akkor fogod észre venni, hogy a hátul nagyobb tárcsával rövidebb idő meggyorsítani a kereket, aztán tartani a sebességet a legkisebbel lehet. Na már most a féknél pont egy negatív gyorsulásról beszélünk, és nem sebességen tartásról, tehát igen is számít, hogy elől hűtött, vagy nem hűtött, illetve kicsi vagy nem kicsi van... De nem volt véletlen az sem, hogy a kerékcsavar lelazításához sokan csövet húztak a kulcsra, és úgy könnyebb volt kinyitni. Finomabban, de nagyobb erővel lehet megindítani!

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Érdeklödni szeretnék,számlap cseréhez le kelll szedni a mutatokat?és ha igen hogy lehet ugyan oda vissza rakni ?

Le kell szedni...a vízhőfok-tankszintjekző lapolt tengelyen van csak ugyanúgy megy vissza, a sebességmérőt átt kell ugrasztani a kezdőpöckön így látni fogod honnan indul.

Link to comment
Megosztás:

Zotya,

Én csak a benzin szint mutató és a vízhőfok mutatót akarom majd levenni, mert megy bele a Caliból az elektromos óra. S miután lent van a két mutató, hogy jön le a számlap?

Köszi.

Simán csak le kell húzni úgy emlékszem kis műanyag pöckökre van rápattintva.

Link to comment
Megosztás:

Szia FPepe! A számlapról szeretnék kérdezősködni, az első kérdésem, hogy lehet-e állítani a fényerejét a világítás kapcsoló alatti "tekerővel"? A második, hogy beszereléskor kell forrasztgatni? Vagy egy az egyben kiveszem a régit be az újat és kész? Fekete háttérrel, fehér számokkal és piros mutatókkal tetszene az astramba!

Link to comment
Megosztás:

Szia FPepe! A számlapról szeretnék kérdezősködni, az első kérdésem, hogy lehet-e állítani a fényerejét a világítás kapcsoló alatti "tekerővel"? A második, hogy beszereléskor kell forrasztgatni? Vagy egy az egyben kiveszem a régit be az újat és kész? Fekete háttérrel, fehér számokkal és piros mutatókkal tetszene az astramba!

Szia!

Igen, lehet szabályozni valamennyire a potival, de van neki egy kis doboza, amiben az invertere van (ugyanis ezek a számlapok 100V körüli feszültséggel működnek), és azon is van saját szabályzója.

Beszereléskor ezt az invertert kell rákötni valahol a háttérvilágítás izzóinak a vezetékére, plusz egy test kell neki, egyébként más bekötést nem igényel.

Piros mutatókat én úgy csináltam, hogy a számlapcserekor leszedett mutatókat piros üvegfestékbe mártottam. csak arra kell figyelni, hogy ne legyen túl sötét árnyalatú az üvegfesték, mert akkor nem világítja át a háttérvilágítás fénye. Nekem elég erős LED-ek vannak a háttérvilágításban (látszik a képen is, hogy beszűrődik oldalt a fényük, meg a számlálók is elég fényesek), de a mutató épphogy világít sötétben. Lehet kicsit higítani kellett volna a festéket.

Link to comment
Megosztás:

85 Immobiliser Wrong signal

Akkor itt nézd meg:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm

Ezt is néztem már ez alapján az immót dobja ki hibának, de úgy láttam nincs sima kulcsal indul a kocsi. Hétfőn leszek az autó közelében legközelebb, akkor lebontom a kormányburkolatot, hátha van immokarika és oda van ragasztva a csip azért működik sima kulcsal. Nem tudom ez így kivitelezhető-e de valahol hallottam.

Link to comment
Megosztás:

Ezt is néztem már ez alapján az immót dobja ki hibának, de úgy láttam nincs sima kulcsal indul a kocsi. Hétfőn leszek az autó közelében legközelebb, akkor lebontom a kormányburkolatot, hátha van immokarika és oda van ragasztva a csip azért működik sima kulcsal. Nem tudom ez így kivitelezhető-e de valahol hallottam.

Nálam ragasztva van... Sajnos 1 kulcs volt a kocsihoz, és olcsóbb volt ez a megoldás, mint programozni.

Link to comment
Megosztás:

Csak tanulságképpen írom le.

Karácsony előtt egy nappal, nem indult a barátom opelje. A hibakód kiolvasásakor a 93-as kódú hall szenzor hibát dobta ki a gép neki.

Másnap elmentünk érte a benzinkútra, ahol hagyta, persze pöccre indult és ment egész délelött. Karácsony másnapján megint nem indult leállítás után. Mikor a szervízbe vitte a srác, hall szenzor kimérésekor semmi hibát nem találtak rajta. Végül a főtengely jeladó cseréje oldotta meg a problémát.

Szóval a hibakód kiolvasó sem ad mindig jó hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

Csak tanulságképpen írom le.

Karácsony előtt egy nappal, nem indult a barátom opelje. A hibakód kiolvasásakor a 93-as kódú hall szenzor hibát dobta ki a gép neki.

Másnap elmentünk érte a benzinkútra, ahol hagyta, persze pöccre indult és ment egész délelött. Karácsony másnapján megint nem indult leállítás után. Mikor a szervízbe vitte a srác, hall szenzor kimérésekor semmi hibát nem találtak rajta. Végül a főtengely jeladó cseréje oldotta meg a problémát.

Szóval a hibakód kiolvasó sem ad mindig jó hibakódot.

Hát ez igazából működik, nem is zavar más csak az a sárga lámpa... :D Jobban megy mint az enyém. <_<

Link to comment
Megosztás:

Csak tanulságképpen írom le.

Karácsony előtt egy nappal, nem indult a barátom opelje. A hibakód kiolvasásakor a 93-as kódú hall szenzor hibát dobta ki a gép neki.

Másnap elmentünk érte a benzinkútra, ahol hagyta, persze pöccre indult és ment egész délelött. Karácsony másnapján megint nem indult leállítás után. Mikor a szervízbe vitte a srác, hall szenzor kimérésekor semmi hibát nem találtak rajta. Végül a főtengely jeladó cseréje oldotta meg a problémát.

Szóval a hibakód kiolvasó sem ad mindig jó hibakódot.

Olyan eset is fennállhat amikor egy másik hibás szenzor, esetetekben a főtengely jeladó hibás és emiatt a ECU egy másik szenzort jelöl meg hibásnak, általában ezek összefüggnek egymással, de a megjelölt szenzor közvetlenebb kapcsolatban áll az ECU-val így azt tudja hibásnak.

Pl. nálam volt olyan hengerfejezés után, hogy nem sikerült visszadugni a motorhőfok jeladó csatlakozóját a szívócsonkon emiatt az alapjáratit jelölte meg hibásnak, mivel az már nem tudott alapjáraton annyit tolerálni.

Link to comment
Megosztás:

Könnyebb kasztni...

Ez elég sovány vigasz.... :D

Olyan eset is fennállhat amikor egy másik hibás szenzor, esetetekben a főtengely jeladó hibás és emiatt a ECU egy másik szenzort jelöl meg hibásnak, általában ezek összefüggnek egymással, de a megjelölt szenzor közvetlenebb kapcsolatban áll az ECU-val így azt tudja hibásnak.

Pl. nálam volt olyan hengerfejezés után, hogy nem sikerült visszadugni a motorhőfok jeladó csatlakozóját a szívócsonkon emiatt az alapjáratit jelölte meg hibásnak, mivel az már nem tudott alapjáraton annyit tolerálni.

Nekem nincs főtengely jeladóm, nálam szerintem a Hall-jeladó adja a mikor legyen szikra jelet, mivel ez egy sima indukciós jeladó gyanítom ha rossz nem is megy a motor.

Link to comment
Megosztás:

Ez elég sovány vigasz.... :D

Nekem nincs főtengely jeladóm, nálam szerintem a Hall-jeladó adja a mikor legyen szikra jelet, mivel ez egy sima indukciós jeladó gyanítom ha rossz nem is megy a motor.

Tudom, hogy neked nincs, nem is a te eseted szerepel a példában :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kb egy hete csinál olyat az autóm, hogy ha áll legalább 2-3 órát, akkor viszonylag sokat kell tekertetni mire beindul. Kb. 4-5mp-ig. Korábban ilyet sosem csinált, mindig pöcc-röff volt hideg reggeleken is. Mi lehet a bibi?

Lehet elengedi a nyomást az üzemanyag pumpában a szelep...ha ebben nagynyomású van...

Megvan a 85-ös hibakód rejtélye...immós volt a kocsi de áthidalták az üanyagpumpánál (vagy relénél) a blokkolást, így sima kulcsal működik de az ECU-dobja a kódot...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.