Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Érdekes, anno a boltba körbekérdezték az összes beszerzési forrásukat, és nem volt, már németországban sem...

Szerintem hülyeség. De még ebayen is találni újakat.

Amúgy az enyém is bontóból van, és teljesen jó, kemény 3eJMF volt az ára, igaz alaposan átnéztem, csak úgy hoztam el.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem törés, hanem reteszelve maradt a jobb oldalon a két központizár motor valami okból. Csukott ajtónál kárpit le, és mechanikusan ki kell nyitni az ajtót. Lehet a motorral gáz, az ajtóátvezetéssel, valamint a központtal is.

Ha utólagos a kp zárad, akkor meg megadta magát a két motor. elő szokott fordulni gagyi kínai univerzális központi záraknál. De mindenesetre kárpitot le kell venni és úgy kell megnézni mekkora a baj. Nem olyan vészes művelet, szerencsére csukott ajtónál is hozzá lehet férni a csavarokhoz :)

Köszönöm a tippeket.

Én is a központizárra gyanakszok.mert elég kicsi a valószínűsége annak hogy pont akkor törjön el mind a két zár.

Ezt öröm hallani hogy csukott ajtónál is le lehet venni a kárpitot.

Holnap végre nem dolgozok és bele tudok merülni könyékig az ajtókban! :)

Majd jelentem hogy mi volt a gond!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kis gond, az egyik rokonom C14SE motorjával.

Ha bemelegszik, akkor nagy gázra csak hörög, de nem akar menni. Kicsit szétszaladt a ménes.

Amiket méréssel, próba cserével kizártunk:

-gyertyakábelek

-hőmérséklet érzekelő

-DIS kocka

-Injektorok

-lambdaszonda

-vákuum csövek

-vezérlés jelen van

-alapjárati motor

-beszívott levegő hőmérséklet érzékelő

Szerintetek?

Én lambdára gyanakszok a próbacsere ellenében, ugyanis csak melegen csinálja. Ja és nincs hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kis gond, az egyik rokonom C14SE motorjával.

Ha bemelegszik, akkor nagy gázra csak hörög, de nem akar menni. Kicsit szétszaladt a ménes.

Amiket méréssel, próba cserével kizártunk:

-gyertyakábelek

-hőmérséklet érzekelő

-DIS kocka

-Injektorok

-lambdaszonda

-vákuum csövek

-vezérlés jelen van

-alapjárati motor

-beszívott levegő hőmérséklet érzékelő

Szerintetek?

Én lambdára gyanakszok a próbacsere ellenében, ugyanis csak melegen csinálja. Ja és nincs hibakód.

Ha lehúzod a lambdát akkor nem úgy van hogy kap egy középértéket? Nem próbáltál még így menni vele?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos akkor is csinálja.

Ja, és még egy dolog eszembe jutott. Időnként vissza is durjant egyet a torokba.

Nekem akkor durrogott vissza amikor rossz volt a trafó, de nekem el sem indult csak amikor tekertettem, és pont abbahagytam mert a facom ez nem indul el akkor mindíg visszalőtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kis gond, az egyik rokonom C14SE motorjával.

Ha bemelegszik, akkor nagy gázra csak hörög, de nem akar menni. Kicsit szétszaladt a ménes.

Amiket méréssel, próba cserével kizártunk:

-gyertyakábelek

-hőmérséklet érzekelő

-DIS kocka

-Injektorok

-lambdaszonda

-vákuum csövek

-vezérlés jelen van

-alapjárati motor

-beszívott levegő hőmérséklet érzékelő

Szerintetek?

Én lambdára gyanakszok a próbacsere ellenében, ugyanis csak melegen csinálja. Ja és nincs hibakód.

Főtengely-jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy kis problémám az alapjáratommal. A kocsi Opel Astra F 1.6 16v, Van amikor semmi baja, de van amikor indítás után össze vissza állítja az alapjáratot, ugye hidegindításnál ahogy beindítom, felemeli kb 1100-ra, de utána megemeli 1500-re majd 2000 is de utána visszaejti 1500 megint stb, minden fordulatot megtartja pár másodpercet, de általában meleg motornál már nem csinálja ezt.

Meleg motornál viszont van hogy kiveszem sebességből és nem ejti teljesen vissza a fordulatot csak például 1300 vagy 1000, megpöckölöm a gézt akkor meg visszaejti 800-ra ez általában akkor van ha kicsit erősebben adom a gázt vagy sportosabban vezetek.

Mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy kis problémám az alapjáratommal. A kocsi Opel Astra F 1.6 16v, Van amikor semmi baja, de van amikor indítás után össze vissza állítja az alapjáratot, ugye hidegindításnál ahogy beindítom, felemeli kb 1100-ra, de utána megemeli 1500-re majd 2000 is de utána visszaejti 1500 megint stb, minden fordulatot megtartja pár másodpercet, de általában meleg motornál már nem csinálja ezt.

Meleg motornál viszont van hogy kiveszem sebességből és nem ejti teljesen vissza a fordulatot csak például 1300 vagy 1000, megpöckölöm a gézt akkor meg visszaejti 800-ra ez általában akkor van ha kicsit erősebben adom a gázt vagy sportosabban vezetek.

Mi lehet a probléma?

Első körben érdemes kitakarítani az alapjárati léptető motort ha mostanában nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Valaki letudn írni részletesen, hogy hol van és hogyan szedjem szét(részletesen)

Előre is köszönöm

Ha szemből nézed a motorteret akkor a motor jobb oldalán lesz, vagyis pontosabban a szívótorok mellett. Le kell venni a légszűrőháztól jövő műanyag csövet ami megy a pillangószelepre első körben, lehet az EGR-t is érdemes egyúttal ha már arra jársz, és azt is kitakarítani. Ott lesz az EGR mellett, két 20as torx csavar fogja. Sztem megtalálod, az más kérdés hogy elég nehezen lehet hozzáférni, kell egy kis türelem mire kiszedi az ember.

Képem nincs róla, de ha keresgélsz egy kicsit neten akkor találsz., én szerelés közben nem szeretek fényképezgetni :)

Féktisztítóval tisztítsd, ha e után sem lesz jó akkor csere.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha korrodált az AC-csati okozhat menet közbeni leállást, ilyenkor figyelni kell, ha utána indítózol és nem indul, gyújtásra hallani-e a zúgását. Nem azonnal kell megpróbálni hanem úgy leállás után fél percel, mert gyors egymás utáni gyújtás levétel-ráadáskor amúgy sem indul el a pumpa. Rossz kipufogó nem hiszem hogy közrejátszik, ha annyira el elenne dugulva akkor egyáltalán nem járna a motor vagy nagy gázra fulladna vissza. A vízhőfok jeladót meg ki kell mérni multiméterrel.

Köszönöm a segítséget végül kiderült az egészért az AC pumpa volt a felelős ki lett újra cserélve,valamint ki lett cserélve a kipufogó a képen van a régi elég durva volt plusz olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő is meg lett ejtve.57398111701_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Még egy segítséget szeretnék kérni ha lehetne rendeltem elektromos ablakemelőt mert a régi bal első az tákolt volt a szegecsek helyén csavarok voltak és állandóan nagyon durván félretolta az ablakot.Tehát mivel ilyet még nem csináltam,hogy kell nekiállni az ablak legyen felhúzva és valamivel támasszam ki és közben szereljem ki a szerkezetet?Gondolom ha a kárpitot leszedem van valami nagyobb hely ahol be tudom dugni a szerkezetet.A képen látható fajtát rendeltem ugyanilyen van most is benne.a3f6_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Még egy segítséget szeretnék kérni ha lehetne rendeltem elektromos ablakemelőt mert a régi bal első az tákolt volt a szegecsek helyén csavarok voltak és állandóan nagyon durván félretolta az ablakot.Tehát mivel ilyet még nem csináltam,hogy kell nekiállni az ablak legyen felhúzva és valamivel támasszam ki és közben szereljem ki a szerkezetet?Gondolom ha a kárpitot leszedem van valami nagyobb hely ahol be tudom dugni a szerkezetet.A képen látható fajtát rendeltem ugyanilyen van most is benne.

Ha maga a mechanika működött, motor ment, akkor szerintem kár volt másikat venni. Az egyik szárának van egy csavarja az ajtóban, amivel állítani lehet az ablak mozgását, illetve dőlését. Egy egészen lapos, hatlapfejű csavar az ajtó közepétől kicsit hátrébb. Egy előre kivágott "pályán" lehet mozgatni, és azzal bejátszani a helyére. Ha mégis cserélni kell, akkor se felhúzva, se lehúzva, valahol 2/3 körül lesz egy pont, amikor ki tudod mozgatni az ablak fém sínjéből. Nem nagyon tudod rögzíteni az üveget, mert mozgatni kell hogy éppen jól álljon amikor bele"fűzöd" a műanyag csúszó akármiket.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha maga a mechanika működött, motor ment, akkor szerintem kár volt másikat venni. Az egyik szárának van egy csavarja az ajtóban, amivel állítani lehet az ablak mozgását, illetve dőlését. Egy egészen lapos, hatlapfejű csavar az ajtó közepétől kicsit hátrébb. Egy előre kivágott "pályán" lehet mozgatni, és azzal bejátszani a helyére. Ha mégis cserélni kell, akkor se felhúzva, se lehúzva, valahol 2/3 körül lesz egy pont, amikor ki tudod mozgatni az ablak fém sínjéből. Nem nagyon tudod rögzíteni az üveget, mert mozgatni kell hogy éppen jól álljon amikor bele"fűzöd" a műanyag csúszó akármiket.

A mechanika és motor jó és amit írtál azt annó próbáltam állítani de ugyanaz volt az eredmény,tavaly is egész nyáron nem tudtam leengedni mert semmi kedvem nem volt utána felhúzáskor kézzel a helyére tenni.Szerelő is azt mondta rá csere tehát kicsit akkor lejjebb engedem és megpróbálom a csúszkát valahogy kijátszani?Csak azt nem tudom aki betette egyedül az hogy csinálta,mert ha kiveszem a szerkezetet akkor az üveget is fogni kell valakinek aki meg előzőleg betette teljesen egyedül csinálta tavaly.

Link to comment
Megosztás:

A mechanika és motor jó és amit írtál azt annó próbáltam állítani de ugyanaz volt az eredmény,tavaly is egész nyáron nem tudtam leengedni mert semmi kedvem nem volt utána felhúzáskor kézzel a helyére tenni.Szerelő is azt mondta rá csere tehát kicsit akkor lejjebb engedem és megpróbálom a csúszkát valahogy kijátszani?Csak azt nem tudom aki betette egyedül az hogy csinálta,mert ha kiveszem a szerkezetet akkor az üveget is fogni kell valakinek aki meg előzőleg betette teljesen egyedül csinálta tavaly.

Az üveg egyrészt nem nagyon esik le magától, mert ahhoz eléggé szorul a sínben, másrészt meg át kell ragasztani széles ragasztóval az ajtókereten.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az üveg egyrészt nem nagyon esik le magától, mert ahhoz eléggé szorul a sínben, másrészt meg át kell ragasztani széles ragasztóval az ajtókereten.

Na ez eszembe se jutott,köszi a tippet remélem 1-2 óra alatt csak ki lehet cserélni.De biztos szerencsétlenkedni fogok a kivétellel és berakással ha jól emlékszem csak kis lyukak vannak amin meg kell próbálnom a szerkezetet bedugni.

Link to comment
Megosztás:

Na ez eszembe se jutott,köszi a tippet remélem 1-2 óra alatt csak ki lehet cserélni.De biztos szerencsétlenkedni fogok a kivétellel és berakással ha jól emlékszem csak kis lyukak vannak amin meg kell próbálnom a szerkezetet bedugni.

Be lehet játszani azért, valami kesztyűt vegyél fel, mert eléggé élesek a lemezélek. Ha a fólia a kárpit alatt nincs meg vagy szakadt, akkor pótold ha van rá lehetőséged.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.