Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Korábbi poszt szerint 2001-es X14NZ-je van neki és csak eszembe jutott amit egy angol fórumon G Astrákról olvastam, hogy van az injektorházban az alapjárati motor mellett egy picike lyuk, amit kiegyenesített iratkapoccsal pucolnak ki és a torpanásos-alapjáratos problémákat meg szokta oldani. Ez nála is lehet? Persze attól még a kipuff-gond megvan. Csak belevau.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a katalizátort végül, toroknál továbbra is kifujj, mostmár azt is mondták a leömlön hajszálrepedés van, továbbra is torpan az autó, hangja mint egy traktor, az új kati (univerzális), elkezdett hazafele jövet ciripelni, vagy nem tom mi, aksimat is lehuzta valami, kb 10 db inditózás volt hirtelenjébe, szval nem hiszem hogy az....

Elkeseredett vagyok, nem lehet normális szerelőt találni,...

Kifujj a kipuff, minden tömítést kicseréltnek még is uyganolyan.

Torpan az autó katalizátrot cseréltetnek.....jah és nem is látszik rajta h szétt lenne törve belülről...na mind1 de még mindig lomha, és semmi húzása sincs....Egy élesebb hegymenet az 2esbe váltással bírok feljutni....de ott is vánszorogva.....

Alapjáratom menetközeb ingadozik, majd ha megállok visszaesik normálisra....cseréljem alapjáratit,lambdaszondát,map szenzort.....én már nem tudom....

:((((

Nézd meg a katalizátor, középdob felett a hővédő pajzsot, hátha letörék az etgyik csavarját és az rezonáll. A kifújás helyét meg pontosan be kell határolni, a katalizátor és a középdob között tudtommal nincs tömítés csak kúpos felületek szorulnak össze, oda nekem is pasztát kellett vennem, mert bárhogyan húztam meg kifújt. Lambda szonda milyen ment bele?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Erre a nyíllal jelölt dugóra most azt találtam itt, hogy "ignition timing plug and bush" azaz kb. "gyujtás időzítés/vezérlés persely és dugó".

DSC02736.JPG

kenorendszer.jpg

Ha ez tényleg az, mi a funkciója? (X14XE) Aggaszt, hogy lazán de karcosan mozog ki-be.

Kösz szépen, Csaba

ui: Ez szerintetek jó weboldal alkatrészek száaminak kiböngészéséhez?

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a kábelkorbácsokat amik arra futnak nincs-e olyan ami nem vezet sehova...

Nincs rajta csatlakozónak hely... csak egy műanyag/gumi kupak, úgy kiképezve, hogy meg lehessen fogni és huzigálni. Itt a fotón kb. 1 centire kihúztam.

A Tiéden nincs ilyen, csak közelebb az ékszíjhoz? Láttam egy olyan ábrát is, de semmi leírást nem dob ki rá a google.

DSC02736.JPG

Link to comment
Megosztás:

Azon dugó alatt van az a szelep, ami az olajszűrő eltömődése esetén kinyit és az olaj kikerüli a szűrőt. Így eljut mindenhova, igaz szűretlenül, de nem marad kenés nélkül a motor.

A kopogásszenzor a szívótorok alatt van.

A holtponti jeladó a generátor alatt van... :P

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azon dugó alatt van az a szelep, ami az olajszűrő eltömődése esetén kinyit és az olaj kikerüli a szűrőt. Így eljut mindenhova, igaz szűretlenül, de nem marad kenés nélkül a motor.

A kopogásszenzor a szívótorok alatt van.

A holtponti jeladó a generátor alatt van... :P

Hívhatunk mesternek? :)

Link to comment
Megosztás:

Nincs rajta csatlakozónak hely... csak egy műanyag/gumi kupak, úgy kiképezve, hogy meg lehessen fogni és huzigálni. Itt a fotón kb. 1 centire kihúztam.

A Tiéden nincs ilyen, csak közelebb az ékszíjhoz? Láttam egy olyan ábrát is, de semmi leírást nem dob ki rá a google.

Nincs, csak egy lyuk van ott.

1514723-20140703-DeowWP.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi Zotya!

Akkor a szelepet/kupakot egy kis benzinnel megpucolom, visszatolom, aztán jónapot.

Hűtéscső cseréjekor szoktatok kenni valamit a cső alá, vagy a bilincs alá? Vagy nem kell oda semmi? Amire ráhúzom a gumicsövet, fém "csővég" azt meg kell smirglizni ilyenkor?

Köszi, Csaba

Nem szoktunk semmit kenni, de ha nem sima a csőveg meg lehet csiszolni hogy ne szivárogjon.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi Zotya!

Akkor a szelepet/kupakot egy kis benzinnel megpucolom, visszatolom, aztán jónapot.

Hűtéscső cseréjekor szoktatok kenni valamit a cső alá, vagy a bilincs alá? Vagy nem kell oda semmi? Amire ráhúzom a gumicsövet, fém "csővég" azt meg kell smirglizni ilyenkor?

Köszi, Csaba

Az a fém cső elvileg aluminium tehát rohadni nem rohadhat, mert eloxált felület. Ha megbontod a felületkezelést, hamarbb átrohad. Gyári önszorítós bilincsel nem lehet gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello.

Lenne egy problémám.Nem igazán vagyok ott az autós dolgokban ugyhogy bocsi a hülye kérdésért.Van egy 1.4-es opel "i"-s astra.Azért ide írok mert nem találtam olyan fórumot ahova a kocsi való.Pár napja elromlott a dudája a kocsinak.Vettünk újat.Felszereltük,dudált is,de ma reggel nem ment,és a belső világítás sem megy a kocsiban.Az lenne a kérdésem,hogy szerintetek mi történhetett.A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Lenne egy problémám.Nem igazán vagyok ott az autós dolgokban ugyhogy bocsi a hülye kérdésért.Van egy 1.4-es opel "i"-s astra.Azért ide írok mert nem találtam olyan fórumot ahova a kocsi való.Pár napja elromlott a dudája a kocsinak.Vettünk újat.Felszereltük,dudált is,de ma reggel nem ment,és a belső világítás sem megy a kocsiban.Az lenne a kérdésem,hogy szerintetek mi történhetett.A válaszokat előre is köszi.

Bekötéskor lehet, hogy csináltatok egy kis zárlatot és kiment a biztosíték.

Pattintsd le bal oldalt a fedelet az utastérben és nézd meg melyik tartozik hozzá, illetve ellenőrizd a biztosítékokat.

Belső világítást ki lehet pattintani és meg kell nézni, hogy nem égett-e ki az izzó!

Link to comment
Megosztás:

üdv.kéne egy kis segitség.van egy astra F em.eléggé odalehet mert okádja a füstöt.( vélhetöleg generálozni kellene,de ehhez nincs elég keretem) X16XEL a motorkodja(ami bonyolitja hogy az elsö szériás kiadásu igy az olajat is zabálta) Mármost körbenéztem a neten 70E és 100E közt vannak ilyen motorkodú blokkok többsége G Astrából. A kérdés hogy ez is jo az én kocsimba?(98 as Astra F 1.6i 16v ) hamarossan lejár a müszaki,igy tuti nem megy átt a vizsgán és nem szeretnék százezreket költeni generálozásra..viszont a szivemhez nött ez a gép,a motort leszámitha megbizhato,kaszni nem rohad,a belsö is most lett felújitva.

Módosítva : nyecmester
Link to comment
Megosztás:

üdv.kéne egy kis segitség.van egy astra F em.eléggé odalehet mert okádja a füstöt.( vélhetöleg generálozni kellene,de ehhez nincs elég keretem) X16XEL a motorkodja(ami bonyolitja hogy az elsö szériás kiadásu igy az olajat is zabálta) Mármost körbenéztem a neten 70E és 100E közt vannak ilyen motorkodú blokkok többsége G Astrából. A kérdés hogy ez is jo az én kocsimba?(98 as Astra F 1.6i 16v ) hamarossan lejár a müszaki,igy tuti nem megy átt a vizsgán és nem szeretnék százezreket költeni generálozásra..viszont a szivemhez nött ez a gép,a motort leszámitha megbizhato,kaszni nem rohad,a belsö is most lett felújitva.

Ha nincs benne nagyon sok km akkor lehet elég lenne csak szelepszár szimmeringeket cserélni. Ennek a motornak az is a gyenge pontja. Én megnézetném egy olyannal aki ismeri ezt a motort mert nem biztos, hogy komplett generálra van szükség.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs benne nagyon sok km akkor lehet elég lenne csak szelepszár szimmeringeket cserélni. Ennek a motornak az is a gyenge pontja. Én megnézetném egy olyannal aki ismeri ezt a motort mert nem biztos, hogy komplett generálra van szükség.

Az a baj, hogy az első szériákba nem megfelelő gyűrűket raktak a motorba. Kicsit puhábbak voltak a kelleténél, ezért hamar elkoptak és ez okozza a nagy olajfogyasztást. Ha jól emlékszem.

Lehet, hogy csak meg kellene gyűrűzni és annyi. De ezt csak bontás után lehet megállapítani.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.