Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Én nem hiszek ezekben a típushibás dolgokban, de valahol olvastam, hogy ezt a motort nem ajánlják és fel is sorolják a tapasztalt hibákat. Én azt az elvet vallom ha egy autó becsületesen karban van/volt tartva azzal nagy probléma nem lehet típustól és márkától függetlenül. Persze azt nem vonom kétségbe, hogy bizonyos alkatrészek bizonyos típusoknál nagyobb valószínűséggel vagy hamarabb hibásodhatnak meg, de ez is csak feltételezés és nem mindenkinél nem minden esetben következik be. Összességében egy olyan autót is érdemes megvenni amiről egyesek nagyon sok rosszat mondanak, de mégis találsz ebből egy jó állapotút amiről tudod, hogy rendesen karban is tartottak.

Nagyon igaz amit írsz! :D

Nagyon sokan vesznek a mai napig is ECOTEC opelt pedig mindenki ismeri a hibáit. Egy jó példány, nagyon jól tud szolgálni. Ismerőseim közt is van 3db, és mind jó,mert oda van rá figyelve!

Nekem 1,7TD Isuzum van. A világból kimegy, ha megkapja a gondoskodást.

Én max 8 havonta lecserélem benne az olajat, mert 80% városba, rövid távon használom!

Szelepfedéltömitést évente, mindegy a minőség akkor is egy évet bír nálam.(bár most az elő írt 8Nm fogom meghúzni hátha!)

Minden reggeli első indításkor járatom 2-3 percet, télen még el nem éri az 55C-ot,és csak akkor indulok!

Turbót mindig vissza hűtöm kb 1 percig leállás után!

Ennyi!

Ettől függetlenül, a következő autóm benzines lessz! Abból sem a legkisebb! És nem azért mert csalódtam a diselekbe,csak mert 3-4 éves autót szeretnék, és itt már nehéz olyat venni amibe nincsen kettőstömegű lendkerék..és a többi nyalánkság! Meghibásodás szempontjából az újabb autóknál nálam a benzines autó a befutó. Na de ez már OFF téma! :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Pedig vannak típushibák, és nem függ attól, hogy hajtod a motort, és mennyire gondozod, csak attól, hogy mekkora a szerencséd...

Igen, ezért írtam, hogy "Persze azt nem vonom kétségbe, hogy bizonyos alkatrészek bizonyos típusoknál nagyobb valószínűséggel vagy hamarabb hibásodhatnak meg, de ez is csak feltételezés és nem mindenkinél nem minden esetben következik be." A magyar szóhasználatban sajnos ezt is típushibának hívjuk pedig nem az, hanem inkább típusra jellemző hibalehetőség. A típushibák jobb esetben az autó garanciális ideje alatt jönnek ki és akkor ki is lesznek javítva. Az ilyen korú autóknál viszont már nincs értelme típushibákról beszélni ez már inkább természetes elhasználódásból fakadó hiba. A típusra jellemző hibák is csak nagyon sok javítási tapasztalat alapján szűrhetőek le nem abból, hogy valakinél egyszer vagy esetleg többször is előfordult és leírta valahol.

Link to comment
Megosztás:

Én megmondom őszintén, leginkább benzines autót szerettem volna, de apa ragaszkodott a dieselhez, mert az keveset eszik (dupláját ráköltöttem már), öcsém meg a turbó dieselhez. Én tudtam, mi lesz az autó célja (ezt egyébként ők is), meg hogy egész évben kinn fog állni az autó szabad ég alatt. És olvastam, hogy az öreg diesel nem szereti. Na, mióta látta, mennyit szívtam vele, ő vett egy 1.6-os benzines Ford Mondeot.

Az indítással mindig várok, vártam, télen is beröffentem, hagyom pötyögni 5-10 percet, addig letakarítgatom, stb. De bevallom, arról még sosem hallottam, hogy leállításkor is kell hagyni alapjáraton járni egy kicsit.

Nővérem készül autót venni, mondtam neki, hogy vigyen magával egy szerelőt, fizessen neki egy húszast, és meg ne említse otthon, hogy kocsit akar venni, csak állítson haza, a család férfi tagjai véletlenül se tudják, hogy autót akar venni! :D

Merrefelé jársz, laksz egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Nálam is volt egy pont anno még a legelején mikor megvettem és sorra jöttek a apro kis gondok, majd a nagyobb bajok, hogy fogom és felgyújtom. :) De megszerettem azota, pedig tudni se akarom mennyit költöttem már rá. :) Nekem ez a munka eszközöm, sokat megyek vele, 2-3 honap/10ekm, időben megkapja a szervizt mindig.Kivül -belül is igyekszem vigyázni rá. Típushibákkal meg úgy vagyok, hogy semmi sem tökéletes. Van egy benzines g astrám is z14xe, jelenleg öcsém nyüstöli. Azzal csak egyszer adodott komoly bajom, az is a ecu felújitás volt, az egr mizériával meg együtt tudtam élni. Jó kis gépek ezek, szeretem öket!

Link to comment
Megosztás:

Szívem szerint amúgy kényeztetném a ki vörös dögöt, mert tényleg rengeteget megyek vele én is, megérdemelné. De azért eléggé kiakasztó tud lenni, főleg autópályán, ha otthagy. Ráadásul ugyebár az embereknek nem szokásuk megállni segíteni, akkor sem, ha nő robban le. Rendben, hogy első autó, kalandos élet, de... :) azért mindennek van egy határa.

Azért kíváncsi leszek, hogy az adagolós most végre hogyan fogja megcsinálni, ha hazamegyek. Mert ha megint azt mondja a szerelő, hogy "hát b+ ez így szarabb, mint volt", akkor a fejéhez fogom vágni.

Aztán, amire most elkezdek gyűjtögetni, az a vezérműtengely :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Fórumlakók!

Cirka 2hónapja lettem boldog tulaja egy F astra 1.7dtl opel motoros gyönyörűségnek. Az óra szerint 160ekm van a motorban, ami a szerviztörténetet figyelve még reális is lehet. A vas kapott friss olajat, szűrőket, még izzítógyertyát is, de a következő probléma még mindig fennáll. Hidegen csak hosszas köszörülés után indul gázfröccsel. Többszörös izzítás sem segít. Ami viszont jobban aggaszt, hogy a motor 1500-2000rpm tartományban úgy rángat, hogy vidámparki mutatványnak is jó lenne. A garrett túró tengelye kicsit lóg, de nem hiszem, hogy ez okozná a problémát, mert mikor belép érezhető a teljesítmény. Adagolóra gyanakszom, de nem vagyok szaki. Szóval szeretném kikérni a hozzáértőbbek véleményét mitől lehet ez a probléma. Indításnál lehet a gond az alacsony alapjárat? (cirka 600rpm amennyiben az órát etalonnak veszem :D )

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Fórumlakók!

Cirka 2hónapja lettem boldog tulaja egy F astra 1.7dtl opel motoros gyönyörűségnek. Az óra szerint 160ekm van a motorban, ami a szerviztörténetet figyelve még reális is lehet. A vas kapott friss olajat, szűrőket, még izzítógyertyát is, de a következő probléma még mindig fennáll. Hidegen csak hosszas köszörülés után indul gázfröccsel. Többszörös izzítás sem segít. Ami viszont jobban aggaszt, hogy a motor 1500-2000rpm tartományban úgy rángat, hogy vidámparki mutatványnak is jó lenne. A garrett túró tengelye kicsit lóg, de nem hiszem, hogy ez okozná a problémát, mert mikor belép érezhető a teljesítmény. Adagolóra gyanakszom, de nem vagyok szaki. Szóval szeretném kikérni a hozzáértőbbek véleményét mitől lehet ez a probléma. Indításnál lehet a gond az alacsony alapjárat? (cirka 600rpm amennyiben az órát etalonnak veszem :D )

Valószínű,hogy az adagoló kopott.De először nézd meg az üzemanyag csöveket,hogy nincsenek-e előregedve ,kilyukadva.

Mert ha lelevegösödik az üza rendszer akkor csak nagyon nehezen indul a dízel motor.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Fórumlakók!

Cirka 2hónapja lettem boldog tulaja egy F astra 1.7dtl opel motoros gyönyörűségnek. Az óra szerint 160ekm van a motorban, ami a szerviztörténetet figyelve még reális is lehet. A vas kapott friss olajat, szűrőket, még izzítógyertyát is, de a következő probléma még mindig fennáll. Hidegen csak hosszas köszörülés után indul gázfröccsel. Többszörös izzítás sem segít. Ami viszont jobban aggaszt, hogy a motor 1500-2000rpm tartományban úgy rángat, hogy vidámparki mutatványnak is jó lenne. A garrett túró tengelye kicsit lóg, de nem hiszem, hogy ez okozná a problémát, mert mikor belép érezhető a teljesítmény. Adagolóra gyanakszom, de nem vagyok szaki. Szóval szeretném kikérni a hozzáértőbbek véleményét mitől lehet ez a probléma. Indításnál lehet a gond az alacsony alapjárat? (cirka 600rpm amennyiben az órát etalonnak veszem :D )

Én is levegősődésre tippelnék, elejti az ü.anyagot. Egy nyomástartó szeleppel megoldható a gond. Kezdésnek sztem ez a legolcsobb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon igaz amit írsz! :D

Nagyon sokan vesznek a mai napig is ECOTEC opelt pedig mindenki ismeri a hibáit. Egy jó példány, nagyon jól tud szolgálni. Ismerőseim közt is van 3db, és mind jó,mert oda van rá figyelve!

Nekem 1,7TD Isuzum van. A világból kimegy, ha megkapja a gondoskodást.

Én max 8 havonta lecserélem benne az olajat, mert 80% városba, rövid távon használom!

Szelepfedéltömitést évente, mindegy a minőség akkor is egy évet bír nálam.(bár most az elő írt 8Nm fogom meghúzni hátha!)

Minden reggeli első indításkor járatom 2-3 percet, télen még el nem éri az 55C-ot,és csak akkor indulok!

Turbót mindig vissza hűtöm kb 1 percig leállás után!

Ennyi!

Ettől függetlenül, a következő autóm benzines lessz! Abból sem a legkisebb! És nem azért mert csalódtam a diselekbe,csak mert 3-4 éves autót szeretnék, és itt már nehéz olyat venni amibe nincsen kettőstömegű lendkerék..és a többi nyalánkság! Meghibásodás szempontjából az újabb autóknál nálam a benzines autó a befutó. Na de ez már OFF téma! :evilgrin:

Nehogy azt hidd, hogy az Isuzut nem lehet kinyírni. Annál az szokott lenni a gond, hogy a sok vízcső közül ha egy kireped elfolyik a hűtővíz, és aki nem skodán tanult vezetni, az nem veszi észre, mert nem nézi állandóan a hőfokmérő műszert. Ilyenkor megfő a motor, ha túl is éli, onnantól kezdve megnő a kartergáz, és zabálja az olajat. Rengeteg Isuzu motorral szerelt Vectra és Astra ilyen :)

Amúgy az évente azért kell gondolom szeklepfedél tömítést cserélned, mert elkezdni kinyomni az olajpárát. Na ez annak a jele, hogy magas kartergáza van a motornak. :)

Az alapjáraton való járatással többet ártasz a motornak, mint amennyit használsz. Több idő kell alapjáraton melegedéshez, mint ha elindulnál vele, és finoman mennél. Ráadásul alapjáraton az olajnyomás sem annyi, mint fordulaton. Ezt a motort nem alapjáératon való ketyegésre tervezték. Tipikus, jót akarsz, a motornak, de rosszat teszel vele :) Az már nem is mondom, hogy rengeteg gázolajat elpazarolsz feleslegesen.

Leállítás előtt járatni pedig csak akkor kell, ha magas fordulaton való üzem után egyből megállnál. Tipikus példa az autópálya pihenőbe való beállás 130-as tempó után. Ekkor szükséges kb 1 percig járatni. Az átlag autós használat után teljesen szükségtelen, mert amíg beállsz a parkolóba, garázsba, vagy udvarba, az addig eltöltött 1-2 perc alapjáraton vagy az közelében történő használattal, lassú haladással addig bőven visszahűl a turbó.

Sokan kicsit túlzásba viszik a dolgokat. Bár ez még mindig a jobb, mint aki teljesen leszarja.

Az új benzines motorkkal is van elég gond :) Kezdjük ott, hogy lassan már nem is lesz sima szívó benzinse motor, csak TSI, FSI, meg CSTI. :

Link to comment
Megosztás:

Erről irnál kicsit bővebben,ha publikus! Hol mennyiért csinálták vagy csináltad? Új vagy gyári használt? Csere menete ect........stb! :D

Mi volt az előzmény,amiért cserélték?

Azért kérdem, mert nálam megnőtt az elmúlt egy évben a fogyasztásom, igaz csak városon belül, de 80% -ban itt használom. Elötte nem tudtam 6L fölé vinni most 8,5L fogyaszt!!! Városon kívül 200km es uton 5L alatt eszik! Erőben nincs külömbség,vizet olajat nem eszi!

Kecelen csináltattam.

Ugyan a városban sok helyen vannak öreg szakik, de hallani jót és rosszat is, kétszer meg nincs kedvem fizetni szar munkáért, inkább egyszer a tutiért.

12-14EFt-ért már lehet venni csúcsokat, de az csak a belseje, azt még be is kell állítani.

Nekem 67EFt volt a 4db(Kaptam rá 1év garit), hiába volt a cégtől lehúzós teszterem, azzal csak azt láttam, hogy 4-ből kettő a 140Bar-os nyomás előtt elkezd "bepisálni" és amikor porlaszt, akkor is oldalra teszi, ergo a porlasztási kép is szar volt.

A szakműhely szerint kb 200EKm-nél érdemes kihúzni a csúcsokat és tesztelni, hosszútávon a szar csúcs elég durva károkat tud okozni a motorban.

A csúcsok kioperálása külön művészet volt, de a fékolaj csodákra képes! :)

Link to comment
Megosztás:

Valószínű,hogy az adagoló kopott.De először nézd meg az üzemanyag csöveket,hogy nincsenek-e előregedve ,kilyukadva.

Mert ha lelevegösödik az üza rendszer akkor csak nagyon nehezen indul a dízel motor.

Én is levegősődésre tippelnék, elejti az ü.anyagot. Egy nyomástartó szeleppel megoldható a gond. Kezdésnek sztem ez a legolcsobb megoldás.

Köszönöm a segítséget, ezeket át fogom nézni, de az üzemanyag rendszer levegősödése nem magyarázza, hogy miért rángat 2-es és 3-as fokozatban 1500-2000között kövér gázra. Ilyet kopott kuplung csinálhat?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, ezeket át fogom nézni, de az üzemanyag rendszer levegősödése nem magyarázza, hogy miért rángat 2-es és 3-as fokozatban 1500-2000között kövér gázra. Ilyet kopott kuplung csinálhat?

A rángatás a kopott adagoló miatt van énis jártam már így csak nekem 3.,4.ben rángatott.

Vettem egy németből hozott bontott adagolót 7 éve azóta jó.(előtte vettem magyar bontottat 1 kicsit jobb volt mert a rángatás ritkábban

jött elő).

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, ezeket át fogom nézni, de az üzemanyag rendszer levegősödése nem magyarázza, hogy miért rángat 2-es és 3-as fokozatban 1500-2000között kövér gázra. Ilyet kopott kuplung csinálhat?

Márpedig sztem magyarázhatja, mert ha az adagoló az üzemanyag mellett néha egy-egy légbuborékot is beszív, az pont ilyen rángatást tud okozni. Esetleg cseréld ki a gázolajszűrő-adagoló közötti csövet átlátszóra, akkor szépen látod a légbuborékokat, ha vannak. Sztem amíg nem nézted át alaposan a csöveket, főleg a csatlakozásoknál, addig felesleges adagolót cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Márpedig sztem magyarázhatja, mert ha az adagoló az üzemanyag mellett néha egy-egy légbuborékot is beszív, az pont ilyen rángatást tud okozni. Esetleg cseréld ki a gázolajszűrő-adagoló közötti csövet átlátszóra, akkor szépen látod a légbuborékokat, ha vannak. Sztem amíg nem nézted át alaposan a csöveket, főleg a csatlakozásoknál, addig felesleges adagolót cserélni.

Neked légbuborék miatt rángatott már a dízel autód?

Link to comment
Megosztás:

Kecelen csináltattam.

Ugyan a városban sok helyen vannak öreg szakik, de hallani jót és rosszat is, kétszer meg nincs kedvem fizetni szar munkáért, inkább egyszer a tutiért.

12-14EFt-ért már lehet venni csúcsokat, de az csak a belseje, azt még be is kell állítani.

Nekem 67EFt volt a 4db(Kaptam rá 1év garit), hiába volt a cégtől lehúzós teszterem, azzal csak azt láttam, hogy 4-ből kettő a 140Bar-os nyomás előtt elkezd "bepisálni" és amikor porlaszt, akkor is oldalra teszi, ergo a porlasztási kép is szar volt.

A szakműhely szerint kb 200EKm-nél érdemes kihúzni a csúcsokat és tesztelni, hosszútávon a szar csúcs elég durva károkat tud okozni a motorban.

A csúcsok kioperálása külön művészet volt, de a fékolaj csodákra képes! :)

Köszönöm.

Szerencsére itt Veszprémben van egy adagolós szaki akinek komoly (jó) híre van, messzi földről híres! :D

Hozzá vinném, bár nem dolgozik olcsón, de garit válal minden munkájára!

Szerintem 67E válalható, ha újabb 200E elmegy!

Link to comment
Megosztás:

Nehogy azt hidd, hogy az Isuzut nem lehet kinyírni. Annál az szokott lenni a gond, hogy a sok vízcső közül ha egy kireped elfolyik a hűtővíz, és aki nem skodán tanult vezetni, az nem veszi észre, mert nem nézi állandóan a hőfokmérő műszert. Ilyenkor megfő a motor, ha túl is éli, onnantól kezdve megnő a kartergáz, és zabálja az olajat. Rengeteg Isuzu motorral szerelt Vectra és Astra ilyen :)

Amúgy az évente azért kell gondolom szeklepfedél tömítést cserélned, mert elkezdni kinyomni az olajpárát. Na ez annak a jele, hogy magas kartergáza van a motornak. :)

Az alapjáraton való járatással többet ártasz a motornak, mint amennyit használsz. Több idő kell alapjáraton melegedéshez, mint ha elindulnál vele, és finoman mennél. Ráadásul alapjáraton az olajnyomás sem annyi, mint fordulaton. Ezt a motort nem alapjáératon való ketyegésre tervezték. Tipikus, jót akarsz, a motornak, de rosszat teszel vele :) Az már nem is mondom, hogy rengeteg gázolajat elpazarolsz feleslegesen.

Leállítás előtt járatni pedig csak akkor kell, ha magas fordulaton való üzem után egyből megállnál. Tipikus példa az autópálya pihenőbe való beállás 130-as tempó után. Ekkor szükséges kb 1 percig járatni. Az átlag autós használat után teljesen szükségtelen, mert amíg beállsz a parkolóba, garázsba, vagy udvarba, az addig eltöltött 1-2 perc alapjáraton vagy az közelében történő használattal, lassú haladással addig bőven visszahűl a turbó.

Sokan kicsit túlzásba viszik a dolgokat. Bár ez még mindig a jobb, mint aki teljesen leszarja.

Az új benzines motorkkal is van elég gond :) Kezdjük ott, hogy lassan már nem is lesz sima szívó benzinse motor, csak TSI, FSI, meg CSTI. :

Ez biztos így van? A motornak több kartergáza keletkezik mint amennyit a szívóoldalon be tud szívni? Csak ebben az esetben keletkezhet túlnyomás ami kinyomja a szelepfedél tömítést ill. az olajat. A motorok többsége ilyen lenne? Nehezen hihető. Szerintem annak nagyon szar motornak kell lennie, hogy ez bekövetkezzen. Cáfold meg ha én tévedek!

Ez teljesen igaz, de szerintem itt nem releváns, mert hidegen alapjáraton is magas az olajnyomás. Az olajnyomás az olaj felmelegedésével, hígulásával csökken le.

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos így van? A motornak több kartergáza keletkezik mint amennyit a szívóoldalon be tud szívni? Csak ebben az esetben keletkezhet túlnyomás ami kinyomja a szelepfedél tömítést ill. az olajat. A motorok többsége ilyen lenne? Nehezen hihető. Szerintem annak nagyon szar motornak kell lennie, hogy ez bekövetkezzen. Cáfold meg ha én tévedek!

Ez teljesen igaz, de szerintem itt nem releváns, mert hidegen alapjáraton is magas az olajnyomás. Az olajnyomás az olaj felmelegedésével, hígulásával csökken le.

Meg az olaj tömítőkéssége is a gyűrűknél.Kopottab motor, hígabb olaj =magasabb(több) kartergáz.

Link to comment
Megosztás:

Ó igen!

Azért cserélek évente szelepfedéltömitést,mert a dekni műanyag, és a 18 év megtette a hatását. Deformálódott, az új csavarok sem hoztak gyógyírt, mert már a hf-be rossz a menet,kopott! Nekem ez belefér évente, egy ennyi idős autónál.

Kartergáz? Én eddig úgy néztem hogy üzemmelegen kihúztam a nivópálcát, nem jön semmi! Van más teszt is?

Link to comment
Megosztás:

Ó igen!

Azért cserélek évente szelepfedéltömitést,mert a dekni műanyag, és a 18 év megtette a hatását. Deformálódott, az új csavarok sem hoztak gyógyírt, mert már a hf-be rossz a menet,kopott! Nekem ez belefér évente, egy ennyi idős autónál.

Kartergáz? Én eddig úgy néztem hogy üzemmelegen kihúztam a nivópálcát, nem jön semmi! Van más teszt is?

kartelgáz felül van, az olajsapkát vedd le aztán ott hallgatozz

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos így van? A motornak több kartergáza keletkezik mint amennyit a szívóoldalon be tud szívni? Csak ebben az esetben keletkezhet túlnyomás ami kinyomja a szelepfedél tömítést ill. az olajat. A motorok többsége ilyen lenne? Nehezen hihető. Szerintem annak nagyon szar motornak kell lennie, hogy ez bekövetkezzen. Cáfold meg ha én tévedek!

Ez teljesen igaz, de szerintem itt nem releváns, mert hidegen alapjáraton is magas az olajnyomás. Az olajnyomás az olaj felmelegedésével, hígulásával csökken le.

Szeptemberben cseréltem motort, a réginél kb 15-20 ezer km után elkezdett mindig szivárogni az olaj a szelepfedél alól. Pedig új tömítést raktam fel mindannyiszor, és még jófajta tömítőpasztát is raktam alá. És ugye a paszta felveszi valamennyire az elvetemedett szelepfedel egyenetlenségeit.

Elég sok kartergáza volt a motornak, de azért látszólag annyi nem, hogy ne tudta volna eldolgozni.

Meleg motornál vedd le a kartergáz visszavezető kis csövet. Ott látni fogod a kartergázt.

A mostani motornál nem lett alárakva paszta, és régi tömítés lett visszarakva, de nem szivárog alóla az olaj szerencsére.

Link to comment
Megosztás:

Ó igen!

Azért cserélek évente szelepfedéltömitést,mert a dekni műanyag, és a 18 év megtette a hatását. Deformálódott, az új csavarok sem hoztak gyógyírt, mert már a hf-be rossz a menet,kopott! Nekem ez belefér évente, egy ennyi idős autónál.

Kartergáz? Én eddig úgy néztem hogy üzemmelegen kihúztam a nivópálcát, nem jön semmi! Van más teszt is?

Próbáld meg, hogy teszel alá tömítőpasztát.

Link to comment
Megosztás:

Szeptemberben cseréltem motort, a réginél kb 15-20 ezer km után elkezdett mindig szivárogni az olaj a szelepfedél alól. Pedig új tömítést raktam fel mindannyiszor, és még jófajta tömítőpasztát is raktam alá. És ugye a paszta felveszi valamennyire az elvetemedett szelepfedel egyenetlenségeit.

Elég sok kartergáza volt a motornak, de azért látszólag annyi nem, hogy ne tudta volna eldolgozni.

Meleg motornál vedd le a kartergáz visszavezető kis csövet. Ott látni fogod a kartergázt.

A mostani motornál nem lett alárakva paszta, és régi tömítés lett visszarakva, de nem szivárog alóla az olaj szerencsére.

És ezt is kipróbálom!

Tömitőpasztát még nem használtam,mert szerelőm mondta hogy "álltalában" itt nem használnak!

Viszont többen is ajánlották! Így ki próbálom! Meg Zotya múltkor linkelt be egy képet a különböző nyomatékokról, ott 8Nm volt megadva,majd ezzel húzom meg. Erling tömités + paszta + menetrögzítő 8Nm így lehet hogy jó lessz! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.