Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Egyéni döntése Tiv-nek, de ennyi erővel azt is fikázhatod, ha évekig nem csináltatja meg az ABS-ét. :D

Így van mindenkinek egyéni döntése. De lebutítani valamit nem okos dolog szerintem. Amúgy ha már van ABS azt is illik megcsináltatni szerintem. :lol:

Az átvezetőszalag elszakadt benne, megforrasztottam de nem igazán biztam meg benne. Igaz a duda utána tökéletesen működött,de ki tudja. Amugy mindig bekötöm magam, és nem hiszem hogy ezzel olyan nagyon veszélyeztetem magam.

Ezen kívül minden tökéletesen működik az autóban.

Zotya, nem a kukába dobtam ki azért. :D A kormány rtominál van, a légzsák itt figyel a szekrényben.

Akkor is jobban tetszik ez a három küllős, mint az a bumfordi légzsákos ahol keresgélni kell a duda gombot vész esetén. Itt püfölhetem az egész közepét. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az átvezetőszalag elszakadt benne, megforrasztottam de nem igazán biztam meg benne. Igaz a duda utána tökéletesen működött,de ki tudja. Amugy mindig bekötöm magam, és nem hiszem hogy ezzel olyan nagyon veszélyeztetem magam.

Ezen kívül minden tökéletesen működik az autóban.

Zotya, nem a kukába dobtam ki azért. ;) A kormány rtominál van, a légzsák itt figyel a szekrényben.

Akkor is jobban tetszik ez a három küllős, mint az a bumfordi légzsákos ahol keresgélni kell a duda gombot vész esetén. Itt püfölhetem az egész közepét. :D

Nekem a légzsákos a befutó! :lol: Nem azért, mert nekem ilyen van, hanem mert valamiért jobban megfog. :D

De a 3 küllős is szép! (szebb mint a "sima" gyári) a 3 astrában 3 különböző kormány volt, kipróbálhattam mindet, de nekem a "bumfordi" tetszett a legjobban. Az isuzuba ez volt, de kicseréltem az 1.6-oséra, mert az 3 küllős volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az átvezetőszalag elszakadt benne, megforrasztottam de nem igazán biztam meg benne. Igaz a duda utána tökéletesen működött,de ki tudja. Amugy mindig bekötöm magam, és nem hiszem hogy ezzel olyan nagyon veszélyeztetem magam.

Ezen kívül minden tökéletesen működik az autóban.

Zotya, nem a kukába dobtam ki azért. :D A kormány rtominál van, a légzsák itt figyel a szekrényben.

Akkor is jobban tetszik ez a három küllős, mint az a bumfordi légzsákos ahol keresgélni kell a duda gombot vész esetén. Itt püfölhetem az egész közepét. :lol:

Tudtál volna venni átvezetőt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem a légzsákos a befutó! :lol: Nem azért, mert nekem ilyen van, hanem mert valamiért jobban megfog. :D

De a 3 küllős is szép! (szebb mint a "sima" gyári) a 3 astrában 3 különböző kormány volt, kipróbálhattam mindet, de nekem a "bumfordi" tetszett a legjobban. Az isuzuba ez volt, de kicseréltem az 1.6-oséra, mert az 3 küllős volt. :lol:

Nekem is a bumfordi légzsákos jön be csak mivel nem légzsákos a kocsi fel lehet tenni de csomót kéne vele mókolni, hogy jó legyen az index vissza csapja meg minden szar meg a dudához is be kéne relézni is ki kellene cserélni a kormányoszlopot újra venni átvezetőt amit eladtam. Aztán lenne jó. Így meg vettem egy 4 küllős bőr calibra kormányt azt kell majd be hekkelnem kormányoszlopom is van. Elegem van, astrába jó a kormány corsába meg nem ér ki a menet így cserélem a rudat hosszabbra nincs jobb 5letem remélem lehet még nem néztem rá pontosan. ;)

Nálam azt hívják kormánynak ami 4 ágú :D a többit ilyen viccesnek tartom ilyen maradi vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a légzsákos a befutó! :D Nem azért, mert nekem ilyen van, hanem mert valamiért jobban megfog. :D

De a 3 küllős is szép! (szebb mint a "sima" gyári) a 3 astrában 3 különböző kormány volt, kipróbálhattam mindet, de nekem a "bumfordi" tetszett a legjobban. Az isuzuba ez volt, de kicseréltem az 1.6-oséra, mert az 3 küllős volt. :lol:

Nekem is ez a 3 küllős van, bőrös volt, de kopott. Ujra bőröztem. :lol:

Tudtál volna venni átvezetőt ;)

Persze. De nem akartam. :P

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok! Kormányművet mennyire bonyolult kicserélni??Még nem akarom,vagy legalábbis nem most..de már hallom hogy kopog..Bár lehet hogy elég lesz csak a kormányösszekötőket cserélnem..Csak kíváncsi vagyok,hogyha netán a kormánymű lesz esedékes,akkor mi vár rám? :D Astra F C14NZ 92-es

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kormányművet mennyire bonyolult kicserélni??Még nem akarom,vagy legalábbis nem most..de már hallom hogy kopog..Bár lehet hogy elég lesz csak a kormányösszekötőket cserélnem..Csak kíváncsi vagyok,hogyha netán a kormánymű lesz esedékes,akkor mi vár rám? :D Astra F C14NZ 92-es

Kopogás az lehet teló is, talpas is.

Link to comment
Megosztás:

Pár évvel ezelőtt kb 3 éve volt egy kisebb csattanásom, (f astra 94-es kombi) belém jöttek hátulról kb 40-el egy G astrával kb 2002-es évjárat lehetett, a lényeg hogy kinyíltak neki a légzsákok+ kicsit vicces az anyós oldali légzsák mikor kinyílt a fedlapja kitörte a szélvédőt :D eléggé érdekes azért:)

Link to comment
Megosztás:

Pár évvel ezelőtt kb 3 éve volt egy kisebb csattanásom, (f astra 94-es kombi) belém jöttek hátulról kb 40-el egy G astrával kb 2002-es évjárat lehetett, a lényeg hogy kinyíltak neki a légzsákok+ kicsit vicces az anyós oldali légzsák mikor kinyílt a fedlapja kitörte a szélvédőt :D eléggé érdekes azért:)

De ezt miért ide írtad? :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kormányművet mennyire bonyolult kicserélni??Még nem akarom,vagy legalábbis nem most..de már hallom hogy kopog..Bár lehet hogy elég lesz csak a kormányösszekötőket cserélnem..Csak kíváncsi vagyok,hogyha netán a kormánymű lesz esedékes,akkor mi vár rám? :D Astra F C14NZ 92-es

Kopogás az lehet teló is, talpas is.

Vagy a műszerfal alatt a kicsúszott megvezető műanyag perselye.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikor lassan tekerem a kormányt balra, ropogást hallok előről, valamint menet közben rugózáskor is jön a hang.

Ez a kormánygömbfej halálára utal? Ha igen, van valami különös tudnivaló a cseréjével kapcsolatban? Vagy nem annyira bonyolult?

Csere után gondolom futóműállítás javallott, nem?

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikor lassan tekerem a kormányt balra, ropogást hallok előről, valamint menet közben rugózáskor is jön a hang.

Ez a kormánygömbfej halálára utal? Ha igen, van valami különös tudnivaló a cseréjével kapcsolatban? Vagy nem annyira bonyolult?

Csere után gondolom futóműállítás javallott, nem?

Üdv, Ákos

Inkább utal toronycsapágyra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mikor lassan tekerem a kormányt balra, ropogást hallok előről, valamint menet közben rugózáskor is jön a hang.

Ez a kormánygömbfej halálára utal? Ha igen, van valami különös tudnivaló a cseréjével kapcsolatban? Vagy nem annyira bonyolult?

Csere után gondolom futóműállítás javallott, nem?

Üdv, Ákos

Nekem dúrván meg volt halva a jobbos kormányösszekötőm ( kézzel le-fel tudtam mozgatni), dúrván dübörgött ha egy kis gödröt fogtam vele, és ha megmozgatom (nem járó motornál, mivel szervós) alaphelyzetben a kormány mozgását, mint ha a holtjátékot nézném, akkor érződött, hogy valami kissé kattog, tehát meg van kopva.

A legjobb, ha megkérsz valakit, hogy mozgassa 1-2 centiket a kormányt, és te meg fogd meg a kormányösszekötő gömbfejet, azonnal érezni fogod, hogy ott van-e a gond!

Szerintem sem az lesz. :D

Én nem vittem futóműállításra, mivel ugyanolyan volt a gömbfej, és a menete is ugyanolyan volt, ezért mi számoltuk, asszem 13 menet volt mire kijött, ugyanennyit ment be az új is, és nem húz semerre.

egy 2900 ft-os alkatrész miatt nem volt megoldható a futómű állíttatás... (anyagi okok miatt) de az lett volna a biztos megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem dúrván meg volt halva a jobbos kormányösszekötőm ( kézzel le-fel tudtam mozgatni), dúrván dübörgött ha egy kis gödröt fogtam vele, és ha megmozgatom (nem járó motornál, mivel szervós) alaphelyzetben a kormány mozgását, mint ha a holtjátékot nézném, akkor érződött, hogy valami kissé kattog, tehát meg van kopva.

A legjobb, ha megkérsz valakit, hogy mozgassa 1-2 centiket a kormányt, és te meg fogd meg a kormányösszekötő gömbfejet, azonnal érezni fogod, hogy ott van-e a gond!

Szerintem sem az lesz. :D

Én nem vittem futóműállításra, mivel ugyanolyan volt a gömbfej, és a menete is ugyanolyan volt, ezért mi számoltuk, asszem 13 menet volt mire kijött, ugyanennyit ment be az új is, és nem húz semerre.

egy 2900 ft-os alkatrész miatt nem volt megoldható a futómű állíttatás... (anyagi okok miatt) de az lett volna a biztos megoldás.

Gondolom éreznem kell, hogy valami kottyan a gömbfejnél, ugye?

Toronycsapágy cseréhez szét kell szedni a futóművet, és vigyem autószerelőhöz a kocsit, vagy egyszerű földi halandó is meg tudja csinálni, egy viszonylag széleskörű szerszámparkkal? :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos,nekem nem a kormányösszekötőim vannak elkopva,hanem mikor a kormányt álló helyben NEM tekergetve megmozgatom le-föl,akkor kb 1-2millimétert kotyog,na ezt hallom én..azért gondoltam a kormányműre..de gondolom ez még nem veszélyes annyira hogy ne lehessen használni az autót??Csak gondolom m ajd előbb utóbb kormányművet kell cserélnem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos,nekem nem a kormányösszekötőim vannak elkopva,hanem mikor a kormányt álló helyben NEM tekergetve megmozgatom le-föl,akkor kb 1-2millimétert kotyog,na ezt hallom én..azért gondoltam a kormányműre..de gondolom ez még nem veszélyes annyira hogy ne lehessen használni az autót??Csak gondolom m ajd előbb utóbb kormányművet kell cserélnem...

Na ez nálam is megvan, de arra gondoltam hogy a kormányrudat tartó valami van kikopva a műszerfal alatt..

Viszont én nem hallom.. azt hiszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos,nekem nem a kormányösszekötőim vannak elkopva,hanem mikor a kormányt álló helyben NEM tekergetve megmozgatom le-föl,akkor kb 1-2millimétert kotyog,na ezt hallom én..azért gondoltam a kormányműre..de gondolom ez még nem veszélyes annyira hogy ne lehessen használni az autót??Csak gondolom m ajd előbb utóbb kormányművet kell cserélnem...

Egy alapos futómű vizsgálat majd megmondja. Sok helyen akár 2eFt-ért is megcsinálják. Szerintem ennyit bőven megér hogy az ember ne vaktába cserélgessen alkatrészeket vagy hagyja magát megvezetni egy szerelővel.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom éreznem kell, hogy valami kottyan a gömbfejnél, ugye?

Toronycsapágy cseréhez szét kell szedni a futóművet, és vigyem autószerelőhöz a kocsit, vagy egyszerű földi halandó is meg tudja csinálni, egy viszonylag széleskörű szerszámparkkal? :D

Persze, "pattog" a kezedben az összekötő (fel-le is mozog ha újjal nyomod, és már nagyon kivan...)

Egy alapos futómű vizsgálat majd megmondja. Sok helyen akár 2eFt-ért is megcsinálják. Szerintem ennyit bőven megér hogy az ember ne vaktába cserélgessen alkatrészeket vagy hagyja magát megvezetni egy szerelővel.

Teljesen igazad van, ennyit megér. :P

Link to comment
Megosztás:

Egy alapos futómű vizsgálat majd megmondja. Sok helyen akár 2eFt-ért is megcsinálják. Szerintem ennyit bőven megér hogy az ember ne vaktába cserélgessen alkatrészeket vagy hagyja magát megvezetni egy szerelővel.

Igazatok van,az a 2-3ezer forint bőven megéri azt hogy az ember ne szaladjon bele egy pénzhajhász szerelőbe :P Bár én csakis a végső esetben szoktam szerelőhöz fordulni...bár nemrég(mikor volt a villanyász gondom)majdnem az lett belőle...de megoldódott otthon az udvarban :D Amúgy énis arra tippelek hogy tényleg csak a műszerfal alatt van kikopva a kormányrúdnak a vezetője.Menet közben igazán semmi zajt nem hallok,csak mondom mikor nekiállok megmozgatni,de egye fene,majd 20éves autónál már megengedett ennyi kopás :D Bírja amíg bírja,aztán majd csere...Lehet addigra már szegény Astrámnak a porából sem lesz(lenne),mire csereérett lesz a kormányművem.. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A kormányművet tényleg "fejnélküli"csavarokkal rögzítették? Vagy lapolt fejű csavarnak hívják...nem is tudom..Mert ahogy belestem a műszerfal mögé/a műanyagokat levéve/akkor láttam hogy ez nem is lesz majd egyszerű művelet,ha rászánom magam és kicserélem a kormányművet.. :D Hogy a fenébe a szedem ki a csavarokat onnét??Vagy van valami speckó szerszám hozzá??Kalapács-hidegvágó,gondolom :P Astra C14NZ 92

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A kormányművet tényleg "fejnélküli"csavarokkal rögzítették? Vagy lapolt fejű csavarnak hívják...nem is tudom..Mert ahogy belestem a műszerfal mögé/a műanyagokat levéve/akkor láttam hogy ez nem is lesz majd egyszerű művelet,ha rászánom magam és kicserélem a kormányművet.. :P Hogy a fenébe a szedem ki a csavarokat onnét??Vagy van valami speckó szerszám hozzá??Kalapács-hidegvágó,gondolom :P Astra C14NZ 92

Jól gondoltad! :D

Én is így szedtem ki a donorból... nem olyan nagy cucc, de elég érdekes pozíciókat kell közben bemutatni. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.