Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

UFF! 

Valaki dobna 1 képet a vákumcsőről ami a légszűrőről megy az injektorház fedelére ? Hogy bal vagy jobbos ... disznóvágás hurka kóbász na meg itóka és elfelejtettem mikor leszedtem melyik cső hova megy ... üresjárati szelepet pucoltam.. KÖSZI előre is. 

Üdv.

Szerk.: közben megodottam . Ja fordítva duktam :D

Béke.

 

Módosítva : Sasfióka
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Van egy g astra 1.4 16v x14xe motorkódu autónk,és egyik reggel indításnál valami gyenge kattogó hangja lett. Egyből meg is maradt hidegen-melegen.Olaj csere 9-10e km-ként mindíg meg volt.

Más okból le vettem az akksit és miután vissza raktam kb 4-5 percig 800 helyett 1000-es alapjárattal indúlt és nem volt semmi hangja. Vissza állt 800-ra újra lett. Még 1x lekerűlt az akksi és megint elmúlt a hang viszont az alapjárat megint 1000 körűl volt. Vissza állt 800-ra semmi hang kb 2 hétig. Utánna megint.O_o

A hang kb olyan mint amikor a tollat kattogtatod és van hogy hidegen nincs van hogy melegen nincs van hogy így is úgy is :-(

Hibakód nincs!

Akku levétel után nincs hangja!

Ez mi a szösz lehet?!

Módosítva : Zsolt85
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak.

1.: Melegen néha nehezebben indul:

  • Mindig pöccre indul a motor nyáron is és hideg télen is hideg motorral, viszont ha már üzem meleg akkor ritkán (valamikor igen, valakikor nem) többet kell indítózni, hogy beinduljon. Így is mindig beindul elsőre, csak több idő kell neki (pl. 1 másodperc helyett 4). Következő indításra (rögtön utána leállít és újrapróbál) megint pöccre indul (ezt a procedúrát követve kb. a 4. próbálkozásra megint ugyanúgy több időt kell várni). Illetve meleg indításnál rögtön indítás után minimálisan visszaesik a fordulatszám (tényleg nagyon minimális, éppen csak érezni) fél másodpercre, majd minden normális és tartja a fordulatot.
    • Itt én először az AC pumpára gyanakodtam, de akkor hidegnél is csinálná, nem? Így azt kizárnám.
    • Következőnek az üzemanyagszivattyúra gondoltam, de akkor szerintem megint hidegen is csinálná.
    • Majd arra a következtetésre jutottam, hogy a lambdaszonda a hibás és hibás adatokat adhat vissza, ami miatt kevesebb üzemanyagot ad meleg motornál a kelleténél. Hideg motorral meg azért jó, mert akkor hiába kap rossz értéket, bőven elég benzint adagol ahhoz, hogy elinduljon mivel tök hideg. Szerintetek?
    • Az, hogy visszaesik a fordulat rögtön indítás után egy kevés időre majd vissza szerintem azért van mert indításnál nagyon nagy energia kell neki és egy pillanatra "megzavarodik". De ezt is okozhatja a szonda?

2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni:

  • Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle.
    • Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?!

3.: Kicsi olajcseppeket találtam a kocsi alján (annyira katasztrofálisan nem csöpög, de egy hosszabb út után hagy maga után kb. 3 kis cseppet), majd ennek jobban utánanézek, de úgy néztem, hogy az olajteknő tömítése engedte el magát.

  • Itt a kérdésem az, hogy találtam hozzá rendes tömítőgumit is, meg pasztát is (pl. Loctite). Melyiket használjam? Elég a sima gumi vagy a sima Loctite? Ha Loctite akkor milyen konkrét típust használjak?
  • Ha a fentit beszereztem a meghúzása gondolom nem sima csavarhúzóval hanem nyomatékkulcsal történik. Sima csavarhúzóval ne is álljak neki? Ha ne, akkor lehet inkább szakemberre bízom. Nem szeretnék ebből gondot, csak szeretnék egy kicsit önállósodni a kocsim terén.

Köszi előre is!

Módosítva : kushwavez
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kushwavez írta:

Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak.

1.: Melegen néha nehezebben indul:

  • Mindig pöccre indul a motor nyáron is és hideg télen is hideg motorral, viszont ha már üzem meleg akkor ritkán (valamikor igen, valakikor nem) többet kell indítózni, hogy beinduljon. Így is mindig beindul elsőre, csak több idő kell neki (pl. 1 másodperc helyett 4). Következő indításra (rögtön utána leállít és újrapróbál) megint pöccre indul (ezt a procedúrát követve kb. a 4. próbálkozásra megint ugyanúgy több időt kell várni). Illetve meleg indításnál rögtön indítás után minimálisan visszaesik a fordulatszám (tényleg nagyon minimális, éppen csak érezni) fél másodpercre, majd minden normális és tartja a fordulatot.
    • Itt én először az AC pumpára gyanakodtam, de akkor hidegnél is csinálná, nem? Így azt kizárnám.
    • Következőnek az üzemanyagszivattyúra gondoltam, de akkor szerintem megint hidegen is csinálná.
    • Majd arra a következtetésre jutottam, hogy a lambdaszonda a hibás és hibás adatokat adhat vissza, ami miatt kevesebb üzemanyagot ad meleg motornál a kelleténél. Hideg motorral meg azért jó, mert akkor hiába kap rossz értéket, bőven elég benzint adagol ahhoz, hogy elinduljon mivel tök hideg. Szerintetek?
    • Az, hogy visszaesik a fordulat rögtön indítás után egy kevés időre majd vissza szerintem azért van mert indításnál nagyon nagy energia kell neki és egy pillanatra "megzavarodik". De ezt is okozhatja a szonda?

2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni:

  • Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle.
    • Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?!

3.: Kicsi olajcseppeket találtam a kocsi alján (annyira katasztrofálisan nem csöpög, de egy hosszabb út után hagy maga után kb. 3 kis cseppet), majd ennek jobban utánanézek, de úgy néztem, hogy az olajteknő tömítése engedte el magát.

  • Itt a kérdésem az, hogy találtam hozzá rendes tömítőgumit is, meg pasztát is (pl. Loctite). Melyiket használjam? Elég a sima gumi vagy a sima Loctite? Ha Loctite akkor milyen konkrét típust használjak?
  • Ha a fentit beszereztem a meghúzása gondolom nem sima csavarhúzóval hanem nyomatékkulcsal történik. Sima csavarhúzóval ne is álljak neki? Ha ne, akkor lehet inkább szakemberre bízom. Nem szeretnék ebből gondot, csak szeretnék egy kicsit önállósodni a kocsim terén.

Köszi előre is!

Az üzemanyag szivattyú és az AC pumpa ugyanaz, csak van aki így nevezi vagy aki úgy. A loctite 5910 olajálló, és ide elég hőálló is, bár van aki nem favorizálja, mert szilikon bázisú. A rángatás lehet mechanikus probléma is, ugye kuplung csúsztatást írtál. Úgy rémlik nekem is felpörög egy kicsit indításkor, majd visszaáll az alapjárati emelt fordulat kicsit később a normál ahogy melegszik a motor. 

Link to comment
Megosztás:

37 perce, zotya975 írta:

Az üzemanyag szivattyú és az AC pumpa ugyanaz, csak van aki így nevezi vagy aki úgy. A loctite 5910 olajálló, és ide elég hőálló is, bár van aki nem favorizálja, mert szilikon bázisú. A rángatás lehet mechanikus probléma is, ugye kuplung csúsztatást írtál. Úgy rémlik nekem is felpörög egy kicsit indításkor, majd visszaáll az alapjárati emelt fordulat kicsit később a normál ahogy melegszik a motor. 

Uh elírtam. nem üzemanyag szivattyú hanem üzemanyagszűrő bocsi.:wacko:

Akkor jó a Loctite.

Annyira nem zavaró a rángatás amúgy, mert hála istennek nem egy nagy kövér gáz kell hozzá, hogy elmúljon, már nem is emlékszem mióta ilyen, de azért majd ránézetek.

A felpörgés indításkor semmit nem befolyásol a működésben, annyira egyáltalán nem esik le, hogy valamit okozzon, meg fél mp után vissza is megy. Csak azért nem tartom normálisnak.

Ami jobban zavar az a nehezen indulás.

Link to comment
Megosztás:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=647Screenshot_20200318_03.png

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=150Screenshot_20200318_03.png

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=678Screenshot_20200318_03.png

Sziasztok!

Ezek az élő adatok a kis opel astra g-nél.

Van hogy kattogó hangot ad indulásnál. Van hogy nem. Néha gyengébb néha meg húz.

Ha le veszem az akksit,akkor utánna nincs kattogó hangja,kicsivel magasabb az alapjárat. Ha beállítja az alapjáratot,akkor kattog és gyengűl. Mintha lekapcsolna egy hengert.

Esetleg ezekből valaki tud mondani valamit mi lehet a ludas?

Pl.:MAP szenzor szerint 0.38 bar nyomás van,hogy az normális e? Vagy bármi egyébb adatról infó,hogy mi lehet ez a jelenség.

Köszi előre is!

 

Módosítva : Zsolt85
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2020. 03. 11. at 11:00, kushwavez írta:

Sziasztok! Egy G Astra 1.6 16V Twinport (2007) Z16XEP motorkódú autó tulajdonosa vagyok, amivel akadt néhány problémám. Van rá ötletem, csak kéne megerősítés, hogy szerintetek mi lehet az oka a hibáknak.

2.: Üzem meleg motornál kuplungot csúsztatva elkezd rángatni:

  • Példa: Dugóban állok és araszolni kell, kb 20 másodperc után elkezd először kicsit, majd nagyon rángatni a kocsi amikor engedem a kuplungot (kicsi gázzal mellé). Ha több gázt adok rá, akkor elmúlik, illetve kevésbé érezhető a probléma. Ilyenkor araszolásnál a hőfok jelzője kicsit feljebb megy (ez szerintem normális, bár biztos nem vagyok benne), majd egy idő után mikor már normálisan tudok menni visszamegy középre. A hűtőfolyadék rendben van, nem ereszt és megfelelő mennyiség van belőle.
    • Itt nem nagyon van ötletem, de talán megint a lambdaszonda?!

A rángatáshoz néztél fordulatszámot, hogy mikor produkálja? Alacsony fordulaton még rángat, majd kicsi gázadásra már nem? Nem önreklám, csak tipp: EGR szelep / EGR csatornák? Z16XEP-nél gyakori probléma! https://www.opelforum.hu/topic/2122-z16xep-r%C3%A1ngat%C3%A1s-megold%C3%A1sa-a-sz%C3%ADv%C3%B3sor-megtiszt%C3%ADt%C3%A1sa-a-lerak%C3%B3dott-koromt%C3%B3l/

:)

Az, hogy araszoláskor kicsit feljebb csúszik a vízhőfok mutatója, szerintem teljesen normális (nem hűt a menetszél) - ilyenkor szokott bekapcsolni a ventilátor (ha szükséges) és rendeződik minden.

Módosítva : K86Opel
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
10 perce, JohnVonAstra írta:

Vettem egy 2008-as benzines 1.4-es g CC astrát. Motorkód Z14XEP. Nagyon fura hangja van. Mintha diesel lenne.

https://m.youtube.com/watch?v=9197JAyo8tw&feature=youtu.be

Ez normális?

Szia.

Nem normális.Megnyúlt vezérműlánc okozza.Komplett vezérlés csere Enyém is ilyen volt.Vezérlés csere után hangja sincs szinte.Zsebbenyúlós dolog.Ha nem te cseréled.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Zsolt85 írta:

Sziasztok!

Elnyalódott a menet a vezérlés cseréje közben az egyik feszítő görgőnél.

Tudtok rá valami megoldást???

Konkrétan melyik görgőnél.Csak egy feszítő görgő van.A többi vezető görgő.Hogy nyalódott el? Tulhúztad vagy félrekapott bele a csavar?

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 perce, kingblue írta:

Szia.

Nem normális.Megnyúlt vezérműlánc okozza.Komplett vezérlés csere Enyém is ilyen volt.Vezérlés csere után hangja sincs szinte.Zsebbenyúlós dolog.Ha nem te cseréled.

Nem hidrotőke inkább? A lánccsörgés nem gyorsabb ütemű? Bár ha neked megszűnt akkor tényleg lánc.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, zotya975 írta:

Nem hidrotőke inkább? A lánccsörgés nem gyorsabb ütemű? Bár ha neked megszűnt akkor tényleg lánc.

Ez nem hidrotőke.Lánc lesz.De meg lehet győződni róla .Szelepfedél le és mindjárt kiderül .Felső láncvezető csuszkán ha meg lehet emelni a láncot akkor cserés.Persze forgatni kell kicsit a főtengelyt 

Módosítva : kingblue
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, kingblue said:

Konkrétan melyik görgőnél.Csak egy feszítő görgő van.A többi vezető görgő.Hogy nyalódott el? Tulhúztad vagy félrekapott bele a csavar?

Bocsi. X14xe és a bal vezető görgő. Szerintem rosszúl kapott rá és sima lett az első 4-5mm. Utána meg van menet,de a sorja miatt bele se kap.

 

 

Módosítva : Zsolt85
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 07. at 12:07, K86Opel írta:

A rángatáshoz néztél fordulatszámot, hogy mikor produkálja? Alacsony fordulaton még rángat, majd kicsi gázadásra már nem? Nem önreklám, csak tipp: EGR szelep / EGR csatornák? Z16XEP-nél gyakori probléma! https://www.opelforum.hu/topic/2122-z16xep-r%C3%A1ngat%C3%A1s-megold%C3%A1sa-a-sz%C3%ADv%C3%B3sor-megtiszt%C3%ADt%C3%A1sa-a-lerak%C3%B3dott-koromt%C3%B3l/

:)

Az, hogy araszoláskor kicsit feljebb csúszik a vízhőfok mutatója, szerintem teljesen normális (nem hűt a menetszél) - ilyenkor szokott bekapcsolni a ventilátor (ha szükséges) és rendeződik minden.

Igen, alacsony fordulaton elkezd rángatni először kicsit aztán elég agresszívan, gázráadással enyhül és meg is szűnik (régen reprodukáltam a hibát, de ha jól emlékszem hideg motornál is csinálja, csak akkor nem annyira agresszívan). Köszi a tippet! Jól jön. Aztán jóval az írás után pont gondoltam erre én is, valószínűleg ez lesz itt a probléma forrása. 

És köszi a megerősítést, akkor valóban normális a hőfok. 

Egyébként olajfolyás terén mikre kell odafigyelni ennél a típusnál? A motortérben elég olajos volt minden mielőtt a tömítések ki lettek cserélve, de utána minden száraz lett. Most az olajteknő tömítést kell majd megcsinálnom, bár amióta ide írtam egy cseppet sem dobott ki magából (érdekes), pedig elég sok km belement, de azért majd kicserélem. Pusztán arra lennék kíváncsi, hogy kb mennyit bírnak a benne levő tömítések, melyek a gyenge láncszemek. Azt is olvastam pár tulajtól, hogy eszi ez a "Twinport" az olajat. Már jópár éve megvan de még nem tapasztaltam ezt a problémát, eddig egyszer nem kellett utántöltenem, lehet jól nyúltam bele ebbe. 320e km-nél jár, egy jódarabig napi 98 km ment bele. Eddig én meg vagyok vele elégedve mind fenntartásilag és mind fogyasztásilag. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Zsolt85 írta:

Erről lenne szó. Előre is köszönök minden segítséget!

20200415193746IMG_20200415_153309.jpg

Menetfúróval próbáld meg feljavítani.Sima normál metrikus menet ha jól tévedek.Ha belekap akkor ne huzd túl.Egy kis ragasztóval rögzítheted a menetet nehogy kilazuljon.Én bármely részén a motornak a csavarokat itt a vzérlésnél is mindig bekenem kis hőálló zsírral úgy csavarom be.Könnyebben is belehajtható és nem gyógyul össze.Ha nagyon összesül akkor képes kitekerésnél kihozni a menetet is magával.M 8x1.25-ös menetfúró létezik.

Módosítva : kingblue
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, kingblue said:

Menetfúróval próbáld meg feljavítani.Sima normál metrikus menet ha jól tévedek.Ha belekap akkor ne huzd túl.Egy kis ragasztóval rögzítheted a menetet nehogy kilazuljon.Én bármely részén a motornak a csavarokat itt a vzérlésnél is mindig bekenem kis hőálló zsírral úgy csavarom be.Könnyebben is belehajtható és nem gyógyul össze.Ha nagyon összesül akkor képes kitekerésnél kihozni a menetet is magával.

Nem meteikus. 7.75mm vastag és 1.25mm a menetemelkedése a csavarjának. Nem is tudom hogy lehet ilyen mérete egy csavarnak!

Ui.:M8x1.25 menetfúróval át tolom. Az új csavar az 8x1.25 a régi 7.75x1.25 tolómérő és fésű szerint.

Módosítva : Zsolt85
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, Zsolt85 írta:

Nem meteikus. 7.75mm vastag és 1.25mm a menetemelkedése a csavarjának. Nem is tudom hogy lehet ilyen mérete egy csavarnak!

Ui.:M8x1.25 menetfúróval át tolom. Az új csavar az 8x1.25 a régi 7.75x1.25 tolómérő és fésű szerint.

A vízpumpa alatt ez itt már az olajpumpa nem? 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, zotya975 said:

A vízpumpa alatt ez itt már az olajpumpa nem? 

Igen a vízpumpa alatt az olajpumpa van,de ez a felette lévő vezető görgő helye volt.

Jelentem a műtét sikeres volt!:D20200416155541IMG_20200416_112116.jpgNem lett valami szép,de fogja a csavart rendesen.20200416155541IMG-a8c66a145b8529dadc0b3f

Módosítva : Zsolt85
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

25 perce, Zsolt85 írta:

Igen a vízpumpa alatt az olajpumpa van,de ez a felette lévő vezető görgő helye volt.

Jelentem a műtét sikeres volt!:DNem lett valami szép,de fogja a csavart rendesen.

Jó lett ez a lényeg. A vezérlés rögzítőt könnyű betenni? Betolod amig fent a szíj, és annyi? Nem volt még dolgom ilyennel, de majd nekem is kell. Itt kell a szíjfeszességen állítani? 8 szelepesnél a pumpát kellett tekergetni, és a görgőn nézted a mutatót hogy mikor jó a szíjfeszesség. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Zsolt85 írta:

Igen a vízpumpa alatt az olajpumpa van,de ez a felette lévő vezető görgő helye volt.

Jelentem a műtét sikeres volt!:D20200416155541IMG_20200416_112116.jpgNem lett valami szép,de fogja a csavart rendesen.20200416155541IMG-a8c66a145b8529dadc0b3f

Örülök hogy sikeres volt.Egy jó darabig nem kell cserélni vezérlést.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.