Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Üdv, ha már ennél a termosztátos dolognál vagyunk akkor én is kérdeznék!

Mennyire szokott felmenni a mutató? mekkora értéknél egészséges?

nekem eddig nem nagyo9n ment fel 90-nél magasabbra még hosszú távon sem (200km)

ez baj?

Üdv!

Nekem sem. Kb. középen szokott állni. A műszer úgy is van kalibrálva, hogy a függőleges a normál tartomány. Minél hamarabb érje el a normál hőfokot (nekem 3-5 perc, útvonaltól is függ), a pirosba meg ne menjen bele oszt jó van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Mesterek!

Mostanában (mióta hideg van) nem melegszik fel a hűtővizem 80-85 fok fölé (normál esetben 90 fok volt), és ezt is csak baromi lassan... A folyadék szint megfelelő, állandó. Sz@r lenne a termosztátom?

Köszönöm!

Akkor sajnos nagy valószínűséggel lesz egy termosztát cseréd. Én is így jártam nemrég Z16XEP-s motornál. Fogyasztásod??? Ha a termosztát rossz akkor észrevehetően meg kellett, h ugorjon...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem sem. Kb. középen szokott állni. A műszer úgy is van kalibrálva, hogy a függőleges a normál tartomány. Minél hamarabb érje el a normál hőfokot (nekem 3-5 perc, útvonaltól is függ), a pirosba meg ne menjen bele oszt jó van.

Így van! Ha a középvonaltól nagyon balra dől (kb. 80 fok vagy alatta), akkor gubancos a termosztát, ha meg pirosba tart, akkor 40 fokban, dugóban araszol az ember, a menetszél majd helyrehozza. (Bár ha a hűtőventilátor behal, akkor is megforrhat.)

Link to comment
Megosztás:

Így van! Ha a középvonaltól nagyon balra dől (kb. 80 fok vagy alatta), akkor gubancos a termosztát, ha meg pirosba tart, akkor 40 fokban, dugóban araszol az ember, a menetszél majd helyrehozza. (Bár ha a hűtőventilátor behal, akkor is megforrhat.)

akkor megnyugodtam, köszi a válaszokat mert nekem is középen áll :D

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy F-esként bepofátlankodom a G-s színtérbe, de régóta formálódik bennem a kérdés... Mégpedig: mennyivel jobb az 1.6 Twinport mint a régi 1.6 16V? Valamint mennyivel tud többet az 1.4 Twinporttól érzésre? Mivel sztem az a 90 LE és a 125Nm sovány a G-s kasztnihoz (még jó, h az 1.2-est likvidálták a Classic II szériából), és sztem az 1.6Twinport nem is fogyaszt lényegesen többet... Mik a tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az üzemképes termosztát válik be a legjobban... :D :)

Csakis a gyári, bontatlan csomagolású termosztát a jó! :D

Kapható a márkaszervizekben.

Ez igaz. :D

Az én termosztátom tökéletesen mükszik, 1 éve cseréltem egy ugy-ra, 4500 ft volt az ára.

A gyárira ha jól emlékszem 10 rugesz feletti árat mondtak.

Kapható a csergöben is :D

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy F-esként bepofátlankodom a G-s színtérbe, de régóta formálódik bennem a kérdés... Mégpedig: mennyivel jobb az 1.6 Twinport mint a régi 1.6 16V? Valamint mennyivel tud többet az 1.4 Twinporttól érzésre? Mivel sztem az a 90 LE és a 125Nm sovány a G-s kasztnihoz (még jó, h az 1.2-est likvidálták a Classic II szériából), és sztem az 1.6Twinport nem is fogyaszt lényegesen többet... Mik a tapasztalatok?

Szó sincs pofátlankodásról, ezért van a fórum, legalább is remélem! :D

A régi alatt az F-ekben szolgáló 1.6 16V-t érted?

Mert volt az a motor X16XEL kódon, aztán lett belőle X16XEL , Z16XE majd a Z16XEP ( P- port deactivation ).

A műszaki evolúció során az F-ekben szolgáló X16XEL motorok kettős alu szívócsövet leváltotta az X-es motoron a közbetét + szívócsonk ( csigának v. köcsögnek is csúfolják ), valamint a főtengely helyzetét érzékelő szenzort száműzték a blokk belsejébe. Majd jött a Z-s szérián az elektromos működtetésű fojtószelep + a kip. csonkra felhozott katalizátor és meg is érkeztünk az XEP-hez, ahol az összes motoralkatrész újra lett tervezve. Erről egy másik topicban már tegnap tettek fel egy nagyon szemléletes anyagot, olvassad el azt is!

Kérdésedre visszatérve az 1.6XEP tisztább, szárazabb érzést nyújt :) , ugyanakkor kicsit gyengébb is.

( 150Nm vs. 147Nm. ) Nem jelentős, de érezhető...

1.4XEP - mihez képest tud többet ? A Z14XE-hez képest ?

Mert akkor azt kell mondanom, hogy semmivel, mindkét motor 90LE-t és 125Nm-t tud. Az XEP már mechanikusabban korszerűbb és szvsz jól illik a G-s sorozatba. Jobban mint az 1.2-es, de közlekedésre az is tökéletes. Nem mindenki

" izomautóban " gondolkodik, vannak józanul gondolkodók is! :D

Fogyasztás:

Erősen jobb láb függő! Elviekben az XEP 5%-kal kevesebbet fogyaszt, de ezt eddig - nekem legalább is - még nem sikerült visszaigazolni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a kimerítő választ!:D Én sem száguldozáson gondolkodom, csak feltételezem, hogy sokkal harmonikusabb és kevésbé stresszesebb az 1.6 Twinport mint az 1.4 Twinport, sőt nem is biztos, h többet fogyaszt, mivel nem kell akkora gázt nyomni gyorsulásnál, emelkedőn stb. Gondolom a váltója is kicsit hosszabb, mint az 1.4-é, tehát páylán halkabb és mivel kevésbé forog nem is eszik többet. Ezek csak feltételezések, kíváncsi vagyok, hogy tapasztalataitok szerint igazak-e.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a kimerítő választ!:D Én sem száguldozáson gondolkodom, csak feltételezem, hogy sokkal harmonikusabb és kevésbé stresszesebb az 1.6 Twinport mint az 1.4 Twinport, sőt nem is biztos, h többet fogyaszt, mivel nem kell akkora gázt nyomni gyorsulásnál, emelkedőn stb. Gondolom a váltója is kicsit hosszabb, mint az 1.4-é, tehát páylán halkabb és mivel kevésbé forog nem is eszik többet. Ezek csak feltételezések, kíváncsi vagyok, hogy tapasztalataitok szerint igazak-e.

Üdv!

Ismerősnek van Z16XEP (Twinport) Caravan, nekem meg Z14XE (nem Twinport, 1.4-es) Caravan. Hosszútávon a fogyasztás közel azonos, 6 l körül van mindkét kocsinál. 1-2 dl különbség az eltérő vezetési stílusból is adódik. Ahol jobb az 1,6, az az autópálya. Egyébként az sem egy tipikus boyracer motor :)

Az én stílusomhoz az 1,4 is megfelel, főleg, hogy a kombiban nem cementet és járólapot kell vinnem, hanem babakocsit és járókát, amik irdatlan nagyok, de viszonylag könnyűek...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a kimerítő választ!:D Én sem száguldozáson gondolkodom, csak feltételezem, hogy sokkal harmonikusabb és kevésbé stresszesebb az 1.6 Twinport mint az 1.4 Twinport, sőt nem is biztos, h többet fogyaszt, mivel nem kell akkora gázt nyomni gyorsulásnál, emelkedőn stb. Gondolom a váltója is kicsit hosszabb, mint az 1.4-é, tehát páylán halkabb és mivel kevésbé forog nem is eszik többet. Ezek csak feltételezések, kíváncsi vagyok, hogy tapasztalataitok szerint igazak-e.

nekem bejön az 1.4

a váltó az tényleg bazi rövid, és emiatt mentálisan elég horror pl egy hosszabb autópálya menet (vagy nem kell sietni)

de évente azt a pár alkalmat ki lehet bírni, városban meg pont fordított az előny

én elég tempósan közlekedek mindenhol, de sosem éreztem hogy ez nekem A-ból B-be ne lenne elég...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a kimerítő választ!:D Én sem száguldozáson gondolkodom, csak feltételezem, hogy sokkal harmonikusabb és kevésbé stresszesebb az 1.6 Twinport mint az 1.4 Twinport, sőt nem is biztos, h többet fogyaszt, mivel nem kell akkora gázt nyomni gyorsulásnál, emelkedőn stb. Gondolom a váltója is kicsit hosszabb, mint az 1.4-é, tehát páylán halkabb és mivel kevésbé forog nem is eszik többet. Ezek csak feltételezések, kíváncsi vagyok, hogy tapasztalataitok szerint igazak-e.

Üdv!

Legutóbbi mérésnél (normálisan közlekedve 110-120-al) 6,5-et fogyasztott nekem (Z16XEP). Nem vezettem még 1.4-est, de sztem 1.6-os motor kell bele azért, ezzel sem egy erőgép, bár 3ezer felett tudja haladósra venni a figurát. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Legutóbbi mérésnél (normálisan közlekedve 110-120-al) 6,5-et fogyasztott nekem (Z16XEP). Nem vezettem még 1.4-est, de sztem 1.6-os motor kell bele azért, ezzel sem egy erőgép, bár 3ezer felett tudja haladósra venni a figurát. :D

Normális ?? Te megszeged a KRESZ-t !! :D :) :D

Az 1.6-os kicsit nyomatékosabb alul, már 3600-on adja a 150Nm-t (XEP 147Nm-t) míg az 1.4-es 4000-en a 125Nm-t.

Nekem volt Z14XE-m és a mostani X16XEL-hez viszonyítva is kicsit falánkabb volt.

A fogyasztás nagy átlagban 6.8 volt a kicsié, 6.2 a nagyobb motoré, általános " népi megfigyelés " pedig az, ha 3ezer alatt

mentem ( ez pont a 90-100-as tartomány, már szabálysértés :D ) akkor 3-4dl-el kevesebbel is beérték.

Link to comment
Megosztás:

Húú, jó sok megközelítésből kaptam a kérdésemre, amit hálásan köszönök. Még egy lenne, mennyit forog az 1.4-es XEP és mennyit az 1.6XEP 130nál?

Hogy miért-e nagy 1,6-os vonzás? Jelenleg egy 60 lovas F-es 1.4NZ motoros járgányt hajtok. Nincs vele gond, csak nem megy és cserébe nem is fogyaszt túl jól... Ok, átlag 6 liter, dehát egy 103 lovas 1,6-os is annyit iszik... Persze, ez egy régi és tartós konstrukció, meg is kapja a jussát (Edge Sport 10W-60)...:D Valamint van 98-as dugóm, bár sokak szerint szoftveresen nem tudja, de mégis, amikor használom, akkor alulról is jobban elindul. Carrera 95-nél rosszabb benzint már évek óta nem kapott és nem is fog (ha 98-as oktánra pattintom persze min. 98-as benzin...). Nemrég készítettem fel télre a Platinummal, már vagy 5 éve használom elégedetten! A kocsiban most lesz 65.000km! Szóval egy megkímélt és ápolt autó (szerencsés egyed)...:)

Link to comment
Megosztás:

Húú, jó sok megközelítésből kaptam a kérdésemre, amit hálásan köszönök. Még egy lenne, mennyit forog az 1.4-es XEP és mennyit az 1.6XEP 130nál?

Hogy miért-e nagy 1,6-os vonzás? Jelenleg egy 60 lovas F-es 1.4NZ motoros járgányt hajtok. Nincs vele gond, csak nem megy és cserébe nem is fogyaszt túl jól... Ok, átlag 6 liter, dehát egy 103 lovas 1,6-os is annyit iszik... Persze, ez egy régi és tartós konstrukció, meg is kapja a jussát (Edge Sport 10W-60)...:D Valamint van 98-as dugóm, bár sokak szerint szoftveresen nem tudja, de mégis, amikor használom, akkor alulról is jobban elindul. Carrera 95-nél rosszabb benzint már évek óta nem kapott és nem is fog (ha 98-as oktánra pattintom persze min. 98-as benzin...). Nemrég készítettem fel télre a Platinummal, már vagy 5 éve használom elégedetten! A kocsiban most lesz 65.000km! Szóval egy megkímélt és ápolt autó (szerencsés egyed)...:)

sokan örülnének ha 6 lityis átlagfogyival mászkálhatnának :D

én amúgy egy c14se -ből (82le) ültem át a z14xep-be, és eléggé érezhető váltás volt...

mondjuk a régiben nem volt ilyen rövid a váltó, 130nál ez kb 4000-et forog asszem

Link to comment
Megosztás:

Húú, jó sok megközelítésből kaptam a kérdésemre, amit hálásan köszönök. Még egy lenne, mennyit forog az 1.4-es XEP és mennyit az 1.6XEP 130nál?

Hogy miért-e nagy 1,6-os vonzás? Jelenleg egy 60 lovas F-es 1.4NZ motoros járgányt hajtok. Nincs vele gond, csak nem megy és cserébe nem is fogyaszt túl jól... Ok, átlag 6 liter, dehát egy 103 lovas 1,6-os is annyit iszik... Persze, ez egy régi és tartós konstrukció, meg is kapja a jussát (Edge Sport 10W-60)...:D Valamint van 98-as dugóm, bár sokak szerint szoftveresen nem tudja, de mégis, amikor használom, akkor alulról is jobban elindul. Carrera 95-nél rosszabb benzint már évek óta nem kapott és nem is fog (ha 98-as oktánra pattintom persze min. 98-as benzin...). Nemrég készítettem fel télre a Platinummal, már vagy 5 éve használom elégedetten! A kocsiban most lesz 65.000km! Szóval egy megkímélt és ápolt autó (szerencsés egyed)...:D

Jókat kérdezel, ha jól emlékszem, akkor 4000 körül forog 130-nál, de erre majd megadják a profi XEP pilóták a választ Neked. :D

Nekem is volt ilyen 1.4NZ-s 60LE-s Caravanom, annak a fogyasztása 5.8l és 6.5l közt kószált, bár én nem adtam meg neki ennyi prémium cuccot, mert nem versenyzésre használtam. :D

Első tulajként 50ezret mentem vele, mikor átültem a G-be. ( Z14XE Caravan. )

Amúgy én az 1.8-as motort is kihoztam 6.2-re itthon, külföldön autópályázva pedig 7.4-ből megállt és a mai napig vallom, hogy a G-k azzal a motorral a legpenGébbek ! :D :)

Ha autócserén gondolkozol, akkor a G-ben nem fox csalódni...egy másik ligába lépsz! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Regisztráltként új vagyok, de már rég óta olvasom a forumokat. nekem is 1.6 16 szelepes Astrácskám van :) tavaj novemberben vettem és 2000-ben gurult le a szalagról. Az imént ha jól emlékszem a fogyasztásról volt szó, nekem 6.5 és 7.5 között iszogat. Korábban egy "kicsit" többet kb 1literrel evett többet. De a gondatlan régi tulajnak köszönhetően, nem volt kicseréve időben a vezérlés és sajna megadta magát a nyáron. ( kicsit összeakadt, 16 szelepből 14 törött el is raktam 2-őt emlékbe, hogy ilyet én ne csináljak, meg azért jól is néz ki. máramennyire ki tud :D ). Szerencsére az apósjelöltöm szerelő és megoldottuk olcsobban. mint lett volna, de ez a manőver nem kellet volna így nyárra. Viszont most szebben muzsikál és jobban is megy és kevesebbet is iszik.

Így beköszönésnek ennyit gondoltam.

Szép napot mindenkinek!!

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Húú, jó sok megközelítésből kaptam a kérdésemre, amit hálásan köszönök. Még egy lenne, mennyit forog az 1.4-es XEP és mennyit az 1.6XEP 130nál?

Hogy miért-e nagy 1,6-os vonzás? Jelenleg egy 60 lovas F-es 1.4NZ motoros járgányt hajtok. Nincs vele gond, csak nem megy és cserébe nem is fogyaszt túl jól... Ok, átlag 6 liter, dehát egy 103 lovas 1,6-os is annyit iszik... Persze, ez egy régi és tartós konstrukció, meg is kapja a jussát (Edge Sport 10W-60)...:D Valamint van 98-as dugóm, bár sokak szerint szoftveresen nem tudja, de mégis, amikor használom, akkor alulról is jobban elindul. Carrera 95-nél rosszabb benzint már évek óta nem kapott és nem is fog (ha 98-as oktánra pattintom persze min. 98-as benzin...). Nemrég készítettem fel télre a Platinummal, már vagy 5 éve használom elégedetten! A kocsiban most lesz 65.000km! Szóval egy megkímélt és ápolt autó (szerencsés egyed)...:)

140-nél forog 4-ezret az 1.6-os (Z16XEP)

130-nál nem tudom pontosan, de megnézem és megírom... Kb.: 3700-3800 körül lehet..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Regisztráltként új vagyok, de már rég óta olvasom a forumokat. nekem is 1.6 16 szelepes Astrácskám van :D tavaj novemberben vettem és 2000-ben gurult le a szalagról. Az imént ha jól emlékszem a fogyasztásról volt szó, nekem 6.5 és 7.5 között iszogat. Korábban egy "kicsit" többet kb 1literrel evett többet. De a gondatlan régi tulajnak köszönhetően, nem volt kicseréve időben a vezérlés és sajna megadta magát a nyáron. ( kicsit összeakadt, 16 szelepből 14 törött el is raktam 2-őt emlékbe, hogy ilyet én ne csináljak, meg azért jól is néz ki. máramennyire ki tud :D ). Szerencsére az apósjelöltöm szerelő és megoldottuk olcsobban. mint lett volna, de ez a manőver nem kellet volna így nyárra. Viszont most szebben muzsikál és jobban is megy és kevesebbet is iszik.

Így beköszönésnek ennyit gondoltam.

Szép napot mindenkinek!!

Üdv,

Üdv!

Mi az, hogy nem volt kicserélve a vezérlés időben? Tönkrement vagy mi? Ezt most nem egészen vágom...

Egyébként üdv a hozzászólók közt! (Én is csak nemrég vagyok aktívabb tag :) )

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mi az, hogy nem volt kicserélve a vezérlés időben? Tönkrement vagy mi? Ezt most nem egészen vágom...

Egyébként üdv a hozzászólók közt! (Én is csak nemrég vagyok aktívabb tag :D )

Szia,

Úgy, hogy a szervízkönyvben és a száőmlák közt fel volt tüntetve, hogy volt csere a vízpumpa, szíj, feszítő... -re vonatkozóan. Ehhez képest megadta magát a vízpumpa és a csapágyazása feladta szolgálatot. Zuglóban lakom és éppen hazafelé tartottam Bogácsról bk 140km, és mikor elindultam nem volt semmi hangja a kocsinak. mikor beértem a városba sziszegő, csattogó hangot adott. Gondoltam, hogy vízpumpa, de reménykedtem, hogy kibírja még azt a kb 2-3km-t míg haza érek és másnap szervíz (kb 500méter). De nem. A Stefánia út kellős közepén leállt a motor és kész.

De nostmár jó!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

új vagyok a fórumon, nekünk is G Astránk van.

Csak van vele 1 kis gond,ezért szeretném a segítségeteket kérni vagy ha valakinek volt már vmi hasonló tapasztalata akkor azt irja le pls.

Lényegében az a gond hogy nincs alapjárata néha az autónak. Reggel vagy amikor hideg a motor akkor van és minden jo,de amikor bemelegszik onnantól fogva mindig le akar állni...és a gázra is később reagál 1 picit.

Szerintetek mi lehet a gond?

Alapjárati motornak lesz vége? Vagy valami más?

Amúgy az autó full gyári csak 1 Bosal kipuff van rajta...

Írjatok!!

Köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

új vagyok a fórumon, nekünk is G Astránk van.

Csak van vele 1 kis gond,ezért szeretném a segítségeteket kérni vagy ha valakinek volt már vmi hasonló tapasztalata akkor azt irja le pls.

Lényegében az a gond hogy nincs alapjárata néha az autónak. Reggel vagy amikor hideg a motor akkor van és minden jo,de amikor bemelegszik onnantól fogva mindig le akar állni...és a gázra is később reagál 1 picit.

Szerintetek mi lehet a gond?

Alapjárati motornak lesz vége? Vagy valami más?

Amúgy az autó full gyári csak 1 Bosal kipuff van rajta...

Írjatok!!

Köszönöm!!

Üdv. errefelé! :) Fojtószelepház koszolódás tud ilyet csinálni. Érdemes kipucolni/kipucoltatni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.