Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Üdv. Mindenkinek!

Amint említettem, elvittem szervízbe a kocsimat. Ha valaki nem emlékezne, ez a Corsa volt az egyik, amelyik hidegben nem akart indulni.

Na szóval egy hétig volt szervízben, persze vizsgáztatták is. Addig jó volt!

Az autó egy hét után kész lett! :D Ezt értsétek szó szerint! :lol: Saját lábán vittem be a szervízbe, de hazahoznom már csak vontatással lehetett! :)

Nem megjavították, hanem elrontották!!! Vagy ha nem a szervíz a hibás, akkor az autó itt lehelte ki a lelkét! Most már nemcsak nem indul, hanem indítózás közben elindul a jobboldali index, a fénykürt és az ablaktörlő is!!! Persze ez sem mindig!

Ráadásul még a motorháztető és a szélvédő között levő takaróműanyagot is eltörték, mert valahogy azért csak hozzá kell férni ugye ahhoz a rohadt fékolaj tartályhoz, amiben ennek a megbontása nélkül is látható volt, hogy tele van a tartály! :huh: Beszarás!

Szóval most van a garázsunkban 930Kg vegyes összetételű szemét, ami ugyan szépen csillog, és talán még a kutyusok is jót aludhatnak benne, de ezenkívül másra nem jó! :)

Szóval álljon itt tanulságképpen az én példám, hogy mennyi szakértelem szorult egy szervízbe, hogy egy üzemképesen átvett autót a szervíztől szégyenszemre vontatókötél segítségével kell elhozni!

És nem ez volt az első szervíz, ahol a kocsi járt az indítási problémával, de a többiből legalább haza bírtam vele jönni, de megjavítani az előző szervízben sem tudták.

Szóval mindenkitől szivesen várnék javaslatokat, hogy ezt a szépen kárpitozott kis fehér fémdobozt, ami eddigi rövidke élete során 6.900!!! HATEZER-KILENCSZÁZ!!! kilométert gurult, mire használhatnám.

Javaslatokat várnék az alábbi felmerült hasznosításokra:

1; Csirkekeltető

2; Kutyaház

3; Terménytároló

4; A Cobra 11 c. film kelléke, ahol összezúzzák

Sajnos más már nem jut eszembe, de ha valakinek van kézzelfogható javaslata, vagy nagyon szivesen szétverné fejszével, hogy levezesse az indulatait, akkor ezt megírhatja.

Persze még alszok rá egyet.

Mottó: OPEL SOSEM KOP EL!

Ne add fel,. lesz még ebből autó!

Nagyon úgy tűnik vezérlő elektronika, mondjuk én így ilyen állapotban nem hoztam volna el a szervízből.

Mindenre van megoldás, próbálj "wessz" kollegával konzultálni az astra G topicban, szerelő vagy vmi ilyesmi a srác, de nagyon ért hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy szakmai jellegű kérdésem olyasvalakihez, aki ért az 1.3CDTi motorhoz: haver ilyen motorú Corsája (27000km-rel) azt csinálja, hogy hidegen indítás után, mikor lekapcsol az izzítás (relé kattanása hallható) elkezd füstölni szürke füsttel, és egész addig ezt csinálja, amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet a motor. Onnantól műxik rendesen. Próbaképpen megcsinálta, hogy lehúzta a hőmérsékletjeladó kábelét, de se hideg, se meleg motoron nem tapasztalt semmi változást ettől, a műszer is ugyanúgy mutatta a hőmérsékletet. Ettől eltekintve egyébként semmi gond az autóval, megy szépen.

Az autót 10W40-es olajjal használták edig, de nem tudom, milyen márkájúval. Most kapott hozzá 5W30-as Metabondot M adalékkal, lehet, hogy ez is megoldja a dolgot.

A kérdés az, hogy normális ez, hogy füstöl, míg be nem melegszik, vagy rendellenes dolog ennél a motornál? És mi lehet az oka?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy szakmai jellegű kérdésem olyasvalakihez, aki ért az 1.3CDTi motorhoz: haver ilyen motorú Corsája (27000km-rel) azt csinálja, hogy hidegen indítás után, mikor lekapcsol az izzítás (relé kattanása hallható) elkezd füstölni szürke füsttel, és egész addig ezt csinálja, amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet a motor. Onnantól műxik rendesen. Próbaképpen megcsinálta, hogy lehúzta a hőmérsékletjeladó kábelét, de se hideg, se meleg motoron nem tapasztalt semmi változást ettől, a műszer is ugyanúgy mutatta a hőmérsékletet. Ettől eltekintve egyébként semmi gond az autóval, megy szépen.

Az autót 10W40-es olajjal használták edig, de nem tudom, milyen márkájúval. Most kapott hozzá 5W30-as Metabondot M adalékkal, lehet, hogy ez is megoldja a dolgot.

A kérdés az, hogy normális ez, hogy füstöl, míg be nem melegszik, vagy rendellenes dolog ennél a motornál? És mi lehet az oka?

Köszi!

Én ugyan közel sem vagyok szakértő, de ugyanilyen típust hajtok, hidegben ez is füstöl (70 ezer kilométer van benne). Gond viszont már nincs a motorjával (régebben volt, de más jellegű), megy rendesen. Tízezrenként cseréltetek benne olajat, ha jól tévedek 5W-30-as Castrol van benne most. Ha bemelegszik nincs ilyen gond, akkor persze kormol, amikor odalép neki az ember. :)

Persze ettől még lehet, hogy ez valami hibára utal, de akkor legalább nem egyedi eset. :lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

2. Úgy látom, hogy te tiltottál le engem, s nem én téged.

Ha jól tudom, akkor nem letiltott, csak felvehetett a címlistájába... ez már máskor, másnál is probléma volt.

Töröljétek a címlistából egymást, és onnantól tudtok pü-t küldni.

(csak 1 ötlet, mert másnál már bevált) :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, akkor nem letiltott, csak felvehetett a címlistájába... ez már máskor, másnál is probléma volt.

Töröljétek a címlistából egymást, és onnantól tudtok pü-t küldni.

(csak 1 ötlet, mert másnál már bevált) :huh:

Köszi. Üresítem akkor a címlistámat.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném beépíteni az 1DIN fejegységemet a C Corsába, de nem egyszerű.

Ha kiveszem a gyári tároló dobozt szépen bemegy a helyére,de felette marad még egy másiknak is hely, azaz lyukas marad.

Ha használom az utólagos beépítő keretet, akkor alul marad egy kis fiók, felé jönne a fejegység, de ha betolom egyszerűen lebillen, mert ebben a magasságban semmi nem tartja vízszintesen és hátul sem lehet megfogatni.

Létezik vmi másfajta utólagos keret a beépítéshez?

Ha vki épített már ide be fejegységet sikeresen kérem ossza meg az ötleteit............

1. az 1DIN-es beépítő keretet berögzítetted, a rádió keretét rögzítetted az utólagos beépítő keretbe?

2. a rádió hátulján a középpontban illene lennie egy csavarhelynek, amibe egy gumi ütközöt kellene beletekerve rögzíteni, ez a rádió nyílás hátulján kialakított házba nyomódik bele, amitől nem tud lebukni az egész.

Mellesleg ha nincs hátsó rögzítés, az első keret is meg kellene hogy fogja a rádiót, de nem véletlenül van hátul az a gumi ütköző.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Na, a kis Matchboxommal az alábbi eredmények születtek, miután a szervízből vontatókötéllel kellett elhoznom.

Szenzorok, jeladók, biztosítékok, relék, minden csatlakozás (motortérben), gyujtás, pillangószelep, vezetékek, csövek szétszedése illetve összerakása, újbóli átvizsgálása és műszeres mérés után a motor még mindig nem indul.

Elektromos szempontból, semmi különleges hibára utaló nyom illetve viselkedés nem jelentkezik, azon kívül, hogy indítózáskor csak pörög a motor és nincs gyujtás, vagyis szikra.

A benzinszivattyú hol megy, hol nem megy.

Na, mondom akkor ez motorvezérlő, mert az AC kézzel indítva kifogástalan, a relé foglalatában gyujtásraadáskor, megjelenik a tápfeszültség, tehát ha a relét beteszem a foglalatába, akkor a műszerrel szemben lényegesen nagyobb áram folyik így az ECU nyitott kollektoros vezérlő kimenetén, ami a relét vezérli, ezért az vélhetően a "induktív terhelés" jelenlétekor nyitva marad, tehát a relé nem kap testpontot.

Az pedig köztudott, hogy ez a relé két "fogyasztót" lát el tápfeszültséggel, az AC pumpát és a befecskendező szelepeket, tehát ha ez nem kapcsol, akkor a motor nem indítható.

Szelepeket is kimértem, OK.

Nem volt más hátra, relé ki, kapcsolószál rövidzár, AC megy motor nem indul!

Francba! Még a gyujtás kör is elszállt? Akkor ez tényleg ECU!

Gondoltam én! Aztán gondoltam mégegyet!

Nagyfesztrafósor ki, mérés, OK! Csatlakozón vezérlés van. Kicsit megnyugodtam, mert a gyujtókör jó.

Na, ezután nem maradt más, gyertya. Nem igen bíztam benne, hogy valami gond lehet, hiszen 6.950Km után nem lehet szar mindhárom gyertya. Ráadásul feltételeztem, hogy ezt a szervízben azért csak megnézték, hiszen nem volt gyujtás.

Mivel ez a gyertya 16mm-es csőkulcsot igényel, gyorsan gyártottunk egyet, mert miért pont ne ezt a méretet ne találjuk meg a millió szerszámból!

Amikor megláttam az első gyertyát, amit kivettem, majd sírva fakadtam! :huh: Ilyen kokszos feketére égett gyertyát még az életben nem láttam!

Annyi koksz volt a gyertyákon, hogy egyáltalán nem volt szikra, és minden úszott a benzinben. Ekkor bőséges koksztisztítóval (szénoldó), kitisztítottam a gyertyákat, és a hengerbe is nyomtam, majd visszaraktam.

Próba. A MOTOR PÖCCRE INDULT!!! Ilyen extrém gyorsan még akkor sem indult, amikor nyáron átvettem a szalonban!

Na, mondom ilyen a világon nincs! Mitől kokszosodtak el ennyire ezek az alig használt gyertyák, egy ilyen kevés kilométert futott kocsiban?

Motor leállít, újraindít, SEMMI!

Ilyen nincs! Feladtam, mert rohadtul el is fáradtam, meg este is lett.

Na de ma!

Reggel első utam garázs. Beülök, indítok, PÖCCRE indul! Ettől mégjobban megijedtem, mert mondom ez már elég nagy gáz!

Végül is kocsikáztam ma vele majd 40Km-t, csak a városon belül (!), mondom legalább addig menjen, míg mehet.

Egyik kör után hazaérve, udvaron megálltam járó motorral, majd így bambáskodtam a motortérben, távolról, gondolkodva, hogy mi a fene lehet még, amit nem néztem át.

Egyszercsak leállt a motor!!! HOPPÁ! Nem is lehetett beindítani.

Jöttek ismét a relék, biztik, vezetékek stb. Minden OK. Reménytelenül, de beültem, indítóztam, megint PÖCCRE indul!

ÓÓÓÓ! Ilyen nincs, gondoltam magamban, hát mindjárt felaprítom!

OK! Most jár a motor, elölről minden! Amint hozzáértem az AC pumpa reléhez, elkezdett a motor virgonckodni.

Opplá! Kontakt bibi! Relé ki, foglalat ránézésre OK, égésnyom nincs. Egész biztosítéktábla ki, átnézem, minden OK.

Teszem vissza a relét, uhhh! Nagyon könnyen megy. Nem volt más, csatlakozó szorításán kicsit igazítottam, relé vissza.

Mondanom sem kell, azóta a kocsi kifogástalan! Olyan, mint amikor elhoztam a szalonból.

Már csak az injektor hibakódokat kell törölnöm, mert azok ugye "simán" beugrottak a relé miatt.

Tanulság: MINDENKI FIGYELMÉBE!

Az az OPEL szalon ahová eddig hordtam, csődbe ment! Egy ismerősöm is dolgozott ott anno, de ő már korábban eljött.

Azt hallottam egy autószerelőtől, hogy divatos volt ennél a "cégnél" a szerelők olajlopása, mert nem voltak megfizetve.

Ebben az OPEL szervízben, a szemem láttára cseréltek olajat a kocsimban, 4.000 (négyezer!) Km-nél, azt mondva nekem, hogy "KELL EZ MERT JOBB EZ ÍGY"!

Csak marha érdekes módon ez az akció, már nem került bele a szervízkönyvbe, az előírt olajcsere rovatba!

Ugyanis hiába volt fajentos OPEL logós, csinos kanna, abban fáradtolaj lehetett, amit betöltöttek az én autómba, a szervízkönyvbe nem került bele a csere, azóta 3.000 (háromezer) Km-t mentem a kocsival, és mivel a motorolajom habzott és iszonyat büdös "DÖG" szaga volt, lecseréltettem, most valóban ki van cserélve.

Tehát a gyertyák ilyen fokú elszennyeződése, minden bizonnyal a fáradtolajnak és egy MOL kutas tankolásnak az együttes összeadódásából következik.

(Mint anno említettem, a hibák egy MOL kúton történő tankolás után jelentkeztek 5-10 percen belül.)

Tehát hiába a "német precizitás", hiába egy jól kiépített szervízhálózat, megfelelő és igen magasfokú szakmai képzéssel, ha a szerelő és a tulajdonos is "CSAK" magyar!!!

Ha a tulaj nem fizet, akkor lopni kell! Ebben az a legszomorúbb, hogy ez nem egyedi példa.

Bocsi mindenkitől, ha hosszúra sikerült!

Link to comment
Megosztás:

Ne add fel,. lesz még ebből autó!

Nagyon úgy tűnik vezérlő elektronika, mondjuk én így ilyen állapotban nem hoztam volna el a szervízből.

Mindenre van megoldás, próbálj "wessz" kollegával konzultálni az astra G topicban, szerelő vagy vmi ilyesmi a srác, de nagyon ért hozzá!

kösz ez jól esett.

szinte már elpirosodtam,ne mondjatok ilyeneket mert mellre szivom.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Tehát a gyertyák ilyen fokú elszennyeződése, minden bizonnyal a fáradtolajnak és egy MOL kutas tankolásnak az együttes összeadódásából következik.

(Mint anno említettem, a hibák egy MOL kúton történő tankolás után jelentkeztek 5-10 percen belül.)

Tehát hiába a "német precizitás", hiába egy jól kiépített szervízhálózat, megfelelő és igen magasfokú szakmai képzéssel, ha a szerelő és a tulajdonos is "CSAK" magyar!!!

Ha a tulaj nem fizet, akkor lopni kell! Ebben az a legszomorúbb, hogy ez nem egyedi példa.

Bocsi mindenkitől, ha hosszúra sikerült!

Nemsemmi hibakeresés volt, gratula az eredményhez.Remélhetőleg most akkor egy darabig tényleg jó lesz! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nemsemmi hibakeresés volt, gratula az eredményhez.Remélhetőleg most akkor egy darabig tényleg jó lesz! :)

Köszönöm szépen! :huh:

Most már csak egy kiadós hidegteszt van hátra, ebben is van már rutinom. :)

Ha a gép sikeresen átmegy ezen a "teszten" is, akkor az előtte jelentkező hibajelenségek is vélhetően ennek köszönhetőek.

Bízom benne, hogy valóban erről van szó, mert hamarosan itt a tavasz, nyár és akkor haverok, buli, fanta. :lol:

Szóval kell a kocsi!

Link to comment
Megosztás:

Quite!

Minden elismerésem, azt gondolom sok márkaszervíz tanulhatna tőled!!

Sajnos itt a trend nem ez, hogy járjunk a dolgok végére és derítsük ki a probléma okát, hiszen erre sem idő sem pénz nincs a szervízben, meg akkor keveset tudunk lehúzni a kuncsafttól.

Helyette: cseréljünk mindent, fizessen a paraszt amíg bírja.......

Végűl is egy új ECU, meg egy kis gyerttya tisztítás + egy kis kontakt spray árban azért nincsenek egy szinten.... :lol:

Mondtam, ne add fel, örülök hogy megoldódott!! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Quite!

Minden elismerésem, azt gondolom sok márkaszervíz tanulhatna tőled!!

Sajnos itt a trend nem ez, hogy járjunk a dolgok végére és derítsük ki a probléma okát, hiszen erre sem idő sem pénz nincs a szervízben, meg akkor keveset tudunk lehúzni a kuncsafttól.

Helyette: cseréljünk mindent, fizessen a paraszt amíg bírja.......

Végűl is egy új ECU, meg egy kis gyerttya tisztítás + egy kis kontakt spray árban azért nincsenek egy szinten.... :)

Mondtam, ne add fel, örülök hogy megoldódott!! :lol:

Gyanítom, leragadtak volna az ECU cserénél....... :huh:

Link to comment
Megosztás:

A D-t nem vettétek bele! :huh:

Nekem eddig bejött nagyon (kopp-kopp-kopp)......

Nem bántam meg a cserét... :)

Ha a D legalább olyan jó mint a C, akkor jöhet...... :D

De mondjon már vki infót légyszi a gyertya típusáról, csere intervallumról és az olajleeresztő csavar méretéről!! :)

Olajat azért csak cseréltek ebben is....... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig bejött nagyon (kopp-kopp-kopp)......

Nem bántam meg a cserét... :)

Ha a D legalább olyan jó mint a C, akkor jöhet...... :D

De mondjon már vki infót légyszi a gyertya típusáról, csere intervallumról és az olajleeresztő csavar méretéről!! :lol:

Olajat azért csak cseréltek ebben is....... :huh:

Olajcsere 10e.km-ként.Gyertyából gyári.Olajleeresztő típusa=aláfekvés! :) Aszem 5W30cal rakják össze, de ha túl van a 100e.km-n, akkor mehet bele 10W40 is, szó nélkül.Ott pedig Metabond, Mobil1, Castrol, Liquy Molly, ilyenek.Utóbbit nem 100, hogy jól írtam......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.