Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

a váltó tetején van az a rugós biztosító, amit benyomva rögzül a rudazat, nem az ragadt benyomova vagy hagyták benne a rögzítést? mondjuk mintha az rugós lenne (nekem nem az mondjuk)

Az alapbeálítás 1-2-között féluton rögzíti a váltót, úgy szerintem nem tudna menni.

Be kell állítani a sebességváltó rudazatot.

1. fel kell húzni a váltókar műbőr burkolatát, majd balra mozdítani és lesz egy lyuk, amibe be lehet rakni egy 5-ös csavart. Ezzel ott marad a váltókar.

2. Tűzfal aljánál jön ki a rúd, amit a váltókar mozgat, azon van egy 13-as kulcsnyílású 8-as csavar. Azt fel kell lazítani, ezután a váltókulissza a váltó tetején szabadon tud mozogni.

3. A szabadon mozgó kulisszát addig kell mozgatni, míg az oldalán található fekete műanyagot nem lehet benyomni. Amint ez meg van, rögzíteni kell a 8-as csavarral a rudazatot.

4. Ezután eltávolítható a váltókar rögzítése is és mehet a próba.

Megj: Én úgy húztam meg a csavart, hogy a váltókulissza megtartotta a helyén a fekete pöcköt, tehát nem ugrott ki elengedésre.

Megj 2: Lehet, hogy nincs fekete rugós műanyag pöcök, ez esetben egy 5-ös fúrószár lehet a megoldás.

Ha jól emlékszem, akkor GyIK-ban van is fényképes leírás a műveletről. Meg is találtam: http://www.opelforum.hu/topic/1762-valto-rudazat-beallitas/

Zotya leírása szerint azt a fekete cuccot ki kell venni, én meg annak benyomásával állítottam be a váltórudazatot.

A leírtak szerint próbáltam beállítani a rudazatot 5-ös fúrószárral,de amikor üresben van a váltó,akkor is annyira fogja a motort,hogy hiába adok gázt,lefullad.Ha be van nyomva a kuplung,akkor is lehet hallani,hogy fogja a váltó a motort.

Link to comment
Megosztás:

A leírtak szerint próbáltam beállítani a rudazatot 5-ös fúrószárral,de amikor üresben van a váltó,akkor is annyira fogja a motort,hogy hiába adok gázt,lefullad.Ha be van nyomva a kuplung,akkor is lehet hallani,hogy fogja a váltó a motort.

a kulissza mozgató akármilye jol lett visszarakva? a váltó tetején(nem tudom a pontos megnevezést :) )

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A váltókulisszaszimeringcserés képeket csak én nem látom? :/ Illetve a váltó alsó deklihez érdemes paszta, vagy elég egy tömítés? Milyen fajta olaj van előírva bele? 75w90 vagy 80w90?

Szerintem eltüntek a képek. Paszta nélkül kéne felrakni, én pasztáztam és szivárog, utánna okosítottak fel. Én GM 75W80-at vettem ha jól rémlik.

1915077-20150719-eF3UAu.jpg

1915078-20150719-ESCFGZ.jpg

1915079-20150719-ttOv55.jpg

1915081-20150719-PDTrqf.jpg

De nekem nem szűnt meg a szivárgás, gondolom a rúd is meg van már kopva. A kapcsoló villa oda kerüljön vissza ahol volt.

Link to comment
Megosztás:

Hagy osszam meg sikertortenemet. Ev elején elhalt a kuplung 22 ev es 237.000 után. Jobb lett a sebessegvaltas érzete, de tudtam jobb is lehetne. Rudazatot hiába állítottunk, nem valtozott semmi, csak elment az ötös fokozat.

Kicsereltuk a két csapszeget, a muanyag perselyt, a rudazat osszekotot a gyari muanyagrol tömör femre, es alom lett. Eddig a valtokarnak volt egy 10cm szabad lotyogese, most kb van egy. 5000 forintból nagyon durván jo lett :) a régi csapszegek hosszában voltak elhasadva mar .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hagy osszam meg sikertortenemet. Ev elején elhalt a kuplung 22 ev es 237.000 után. Jobb lett a sebessegvaltas érzete, de tudtam jobb is lehetne. Rudazatot hiába állítottunk, nem valtozott semmi, csak elment az ötös fokozat.

Kicsereltuk a két csapszeget, a muanyag perselyt, a rudazat osszekotot a gyari muanyagrol tömör femre, es alom lett. Eddig a valtokarnak volt egy 10cm szabad lotyogese, most kb van egy. 5000 forintból nagyon durván jo lett :) a régi csapszegek hosszában voltak elhasadva mar .

:icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem a kollégám akarta állíttatni a váltót, mert nehezen vette a fokozatokat.

Én meg lecsösztem, hogy mielőtt állítana, jobb lenne ha megszűntetné a lötyögést a 24 éves vason...

Megmondtam mit kell venni, 5 perc alatt kicseréltem, aztán leesett az álla, hogy milyen lett...mint ahogy Benedict kollégának... :D

Ja és ha valaki cseréli a csillapító gyűrűt a váltókaron, akkor érdemes szilikonzsírral összerakni, mert a sima gépzsír megeszi a gumigyűrűt és rohadt nehezen fog mozogni... ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan problémám van, hogy néha (nem mindig) nem tudom 2-esbe tenni a sebességváltót. Ősszel szét volt szedve, átnézetve, felújítva a váltó. Azóta szinte májustól állt össze a kocsi. Ma voltam féltengelyszimeringeket cserélni, mert szívárgott az olaj. Fel lett töltve az ellenőrző nyílás aljáig (1,9 liter, ahogy a szervízkönyv írja). Fejből nem emlékszem pontosan az olaj viszkozítására, de asszem Mannol SAE 75W90.

Lehet ezt állítani valahol? Váltórudazaton? Komoly lehet a baj?

Az autó: 92-es Astra 2.0 GSi 16V, F20-as váltóval.

Módosítva : Csapi
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan problémám van, hogy néha (nem mindig) nem tudom 2-esbe tenni a sebességváltót. Ősszel szét volt szedve, átnézetve, felújítva a váltó. Azóta szinte májustól állt össze a kocsi. Ma voltam féltengelyszimeringeket cserélni, mert szívárgott az olaj. Fel lett töltve az ellenőrző nyílás aljáig (1,9 liter, ahogy a szervízkönyv írja). Fejből nem emlékszem pontosan az olaj viszkozítására, de asszem Mannol SAE 75W90.

Lehet ezt állítani valahol? Váltórudazaton? Komoly lehet a baj?

Az autó: 92-es Astra 2.0 GSi 16V, F20-as váltóval.

A rudazat be lett állítva?

Link to comment
Megosztás:

A rudazat be lett állítva?

Hát még akkor amikor össze lett rakva. De nem vagyok benne biztos, hogy nem kell-e finomhangolni megint. A szervízbe nem akartam mondani, hogy nézzenek utána, mert így is a másfélórás szimeringcserére 9e Ft-os munkadíjat fizettem.

Link to comment
Megosztás:

Hát még akkor amikor össze lett rakva. De nem vagyok benne biztos, hogy nem kell-e finomhangolni megint. A szervízbe nem akartam mondani, hogy nézzenek utána, mert így is a másfélórás szimeringcserére 9e Ft-os munkadíjat fizettem.

A váltórudazaton ki lettek cserélve a csapszeg(ek) és a segédváltókar?

Link to comment
Megosztás:

nem hány darab van belőle? Egyszerű autósboltba kaphatóak?

Váltórudazattól függően kell 1 vagy 2 ebből:

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144358-valtorudazat-csapszeg-opel

Na meg, egy darab ilyen:

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144350-seged-valtorud-opel

Ha nagyon lötyögne a váltókar még, akkor ki lehet cserélni a váltókar tövén(a váltószoknya alatt) a csillapítógyűrűt:

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144351-csillapito-gyuru-opel-astra-f

Ha az első kettő meg van, akkor lehet majd állítgatni, ha kell... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, akkor ezekre ránézünk lassan. Remélem nincs nagy baj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megint a váltóval van gondom remélem tudtok segíteni.Hidegen semmi probléma 80-100 km után vagy ha eléri az üzemi hőfokot -bekapcsol a ventilátor-szinte lehetetlen egyesbe tenni valamint a hátramenet nagyon recseg .A hibát orvosolja ha tekerek a kuplungbowden állítócsavarján de egy idő után újra jelentkezik a hiba.Mi lehet a hiba?Váltó olajszint rendben,kuplung bowden újkinyomócsapágy rendben.Másik kérdés hol melyik csavarral lehet beállítani a fényszórókat?

Előre is köszi a válaszokat

A kocsi 95 1.7 td x17dtl

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megint a váltóval van gondom remélem tudtok segíteni.Hidegen semmi probléma 80-100 km után vagy ha eléri az üzemi hőfokot -bekapcsol a ventilátor-szinte lehetetlen egyesbe tenni valamint a hátramenet nagyon recseg .A hibát orvosolja ha tekerek a kuplungbowden állítócsavarján de egy idő után újra jelentkezik a hiba.Mi lehet a hiba?Váltó olajszint rendben,kuplung bowden újkinyomócsapágy rendben.Másik kérdés hol melyik csavarral lehet beállítani a fényszórókat?

Előre is köszi a válaszokat

A kocsi 95 1.7 td x17dtl

Nem látok összefüggést az üzemi hőfok és a váltó között, alapból a váltókulssza kottyanását kell megszüntetni, majd ezután beállítani a rudazatot. A fényszóró magasságát a kézitekerővel lehet belőni, ez a lámpa sárvédő felőli részén van allul. Oldalra meg egy csavarral lehet állítani ez fent van a zárhídon a belső rögzítő fül mellett.

Link to comment
Megosztás:

Most rendeltem meg ezeket a cuccokat cromaxban. :) Kíváncsi vagyok mennyire lesz jobb, de elmondások szerint még nincs baj a váltókarral, eléggé feszes még mindig. Pedig egy 6-os csavar van a csapszeg helyett. :D

valtorendeles.png

Link to comment
Megosztás:

Tegnap jövök haza, mezőberény után körforgalom, váltanék, de nem tudok, csak üres, meg 5 van, aztán már üres sem. Mondom a, biztos megint széthullot a rudazat.

Hazavergődtem 5-ben, persze az egyetlen rohadt lámpát ami hazáig van, pont kifogtam, kuplung szerette.

Ma nekiálltam, szétszedtem, nem a rudazattal volt a baj, egyáltalán nem lehetett kivenni ötödikből. Levettem a kulisszát, gondoltam ott hullott szét valami. Nézem, msemmi, próbáltam a váltót visszahúzni üresbe, de nem ment. Na mondom anyád.

Levettem a váltó végét, hogy megnézzem az ötödiket, mi a helyzet, biztos etört a kapcsolóvilla vagy ilyesmi. HÁt nem. De hogy mégis hogy a fenébe történt, azt nem tudom, illetve azt sem, hogy merjek e így menni az autóval. De így is úgyis váltócsere lesz a vége:

F_nyk_p0223_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nyeletstengely végét kell nézni.

F_nyk_p0224_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezért nem jött ki ötödikből.

F_nyk_p0225_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A bűnös.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap jövök haza, mezőberény után körforgalom, váltanék, de nem tudok, csak üres, meg 5 van, aztán már üres sem. Mondom ######a, biztos megint széthullot a rudazat.

Hazavergődtem 5-ben, persze az egyetlen rohadt lámpát ami hazáig van, pont kifogtam, kuplung szerette.

Ma nekiálltam, szétszedtem, nem a rudazattal volt a baj, egyáltalán nem lehetett kivenni ötödikből. Levettem a kulisszát, gondoltam ott hullott szét valami. Nézem, msemmi, próbáltam a váltót visszahúzni üresbe, de nem ment. Na mondom anyád.

Levettem a váltó végét, hogy megnézzem az ötödiket, mi a helyzet, biztos etört a kapcsolóvilla vagy ilyesmi. HÁt nem. De hogy mégis hogy a fenébe történt, azt nem tudom, illetve azt sem, hogy merjek e így menni az autóval. De így is úgyis váltócsere lesz a vége:

Nyeletstengely végét kell nézni.

Ezért nem jött ki ötödikből.

A bűnös.

nade miaz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.