Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Azért azt kétkedve fogadom hogy a kinyomócsapágyat is kell cserélni minden kuplungszett csereker, és fordítva, ha a kinyomócsapágy a rossz akkor is cseréljek kuplungot? Merthogy ezek az alkatrészek összekopnak. A csapágy mivel kopik össze? Amúgy a váltórudazat beállítást nem említették mint megoldás váltási nehézségkor. Végülis ha a szervíz átt akar vágni akkor cserél egy stiftet 500-ért és felszámol egy kuplungcserét 50000-ért. :lol:

Hogy te milyen negatív vagy. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet , de nincs igazam? Hacsak nincs ismerős szerelő akkor a vadidegen vagy a márkaszervíz úgy átbac mint a cart. :lol: Főleg ha lerí rólad hogy fingod sincs a kocsihoz, itt is amiket olvasok... :lol:

Miért általánosítasz? Kereken kijelented, hogy ha nem ismered a szerelőt aki a kocsidhoz nyúl, az átver. Ilyen alapon miért bíznál meg ismerősben?

Tudod az ilyen általánosítás nem egészséges dolog. Én is hallottam már sokat alkoholista szobafestőkről. Sőt, találkoztam is velük. Milyen szar érzés lenne nekem, ha így fogadnának egy ismeretlen helyen, ahol dolgoznom kell, hogy ugye nem iszom ki az italos vitrinjüket? Vagy nem mernének egyedül hagyni a lakásban, mert hallottak már olyat hogy valaki kirámolta a lakást? Hmm.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van Tiv.

részben, és részben pedig Zotyának is.

Általánosítani nem lenne szabad! mégis sajnos néha megtesszük... és van hogy igazunk is van... sajnos...

Sokan megjárták már az autószerelőkkel, főleg ha látszik, hogy fingja sincs hozzá. :lol:

Haver mikor megvette az 14nz astráját, elvitte a szerlőhöz, mert xar volt valami a váltásnál, (nagyon lent fogott a kuplung), a szerelő kuplungcserét javasolt neki. pénze nem volt, így várt a műveletre míg összejön a pénz. Közbe nálunk festettek (ez totál véletlen, hogy ő is festő) és sorolja, hogy mi a gond az autóval (akkor még az előbb említett war.. öö akarom mondani álarcos fosvágenünk volt. Csavartunk párat a kuplungbowden állítócsavarjáűn, és láss csodát: kuplunggenerááállll :D :D azóta ment vele vagy 60.000-et.

Szóval jól levámolta volna a szerelő! :lol:

Haverom meg pont az ellentétje, sokszor szinte anyagárban dolgozik, mert megesik a szíve a klienseken, és tudja is, hogy szegények. no ez meg a másik véglet. ;)

Link to comment
Megosztás:

Azért azt kétkedve fogadom hogy a kinyomócsapágyat is kell cserélni minden kuplungszett csereker, és fordítva, ha a kinyomócsapágy a rossz akkor is cseréljek kuplungot? Merthogy ezek az alkatrészek összekopnak. A csapágy mivel kopik össze? Amúgy a váltórudazat beállítást nem említették mint megoldás váltási nehézségkor. Végülis ha a szervíz átt akar vágni akkor cserél egy stiftet 500-ért és felszámol egy kuplungcserét 50000-ért. :lol:

Általában a kinyomócsapágy majdnem kibírja a kuplung életkorát. Nekem is kb még 20%-os a kuplungszettem (gyári még mindig), de a kinyomócsapágy már sírt némi zsír áztatásért, de érik a cseréje. 20%-os kuplungért meg nem fogok csak csapágyat cserélni, majd megint szétszedni a kuplungszettért. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért azt kétkedve fogadom hogy a kinyomócsapágyat is kell cserélni minden kuplungszett csereker, és fordítva, ha a kinyomócsapágy a rossz akkor is cseréljek kuplungot? Merthogy ezek az alkatrészek összekopnak. A csapágy mivel kopik össze? Amúgy a váltórudazat beállítást nem említették mint megoldás váltási nehézségkor. Végülis ha a szervíz átt akar vágni akkor cserél egy stiftet 500-ért és felszámol egy kuplungcserét 50000-ért. :lol:

Egyenként is lehet cserélni őket, ha valaki szeret feleslegesen dolgozni. Vonatkoztassunk el az f astrától, van sok olyan autócsoda, ahol komolyabb nehézségekbe ütközik egyáltalán meglátni a váltót, nem hogy még le is szedni. Én már csak kizárólag teljes szettben cserélek!

Gondolj bele, hogy egy 200ekm-t futott kuplungnál cserekor nem cserélsz kinyomócsapágyat, mert valameddig még jó az, és 50ekm múlva beáll a csapágy, kinyírva ezzel a még majdnem új szerkezetet. (Olyan ez, mint a vezérléscsere. Meghatározott időnként kidobjuk az egészet, nem egyenként cserélgetjük. pl. egy Superb-nél majdnem egész napos ez a művelet...)

A szerkezet a tárcsával, csapágy a szerkezettel van összekopva. Már ha van egyáltalán benne kinyomócsapágy. Mivel egyik alkatrészen sem kizárólag a kopásban merül ki az elhasználódás, ezért sem érdemes használtan visszatenni őket. (Sok probléma lehet még velük, amiket nem is igazán tudsz szemrevételezéssel megmondani. Ilyen pl. a rugófáradás a tárcsán és a szerkezeten, axiális ütés, stb. Sok kellemetlenséget tudnak okozni.)

A váltórudazat beállítást pedig azért nem írták, mert ez a cikk a kuplungról szól és ebből a szemszögből nézték a váltási nehézséget.

Link to comment
Megosztás:

Miért általánosítasz? Kereken kijelented, hogy ha nem ismered a szerelőt aki a kocsidhoz nyúl, az átver. Ilyen alapon miért bíznál meg ismerősben?

Tudod az ilyen általánosítás nem egészséges dolog. Én is hallottam már sokat alkoholista szobafestőkről. Sőt, találkoztam is velük. Milyen szar érzés lenne nekem, ha így fogadnának egy ismeretlen helyen, ahol dolgoznom kell, hogy ugye nem iszom ki az italos vitrinjüket? Vagy nem mernének egyedül hagyni a lakásban, mert hallottak már olyat hogy valaki kirámolta a lakást? Hmm.

Jó akkor másképpen fogalmazok. Nekem és jópár ismerősömnek, meg itt jónéhány embernek a fórumon rossz tapasztalata van a szerelőkkel kapcsolatban, de ettől még lehet köztük becsületes és a szakmáját szerető.

Csak éppen maszekként nagyon befutott műhelynek kell lennie ahhoz hogy tisztességes munkadíjjal...stb meg tudjon élni, és a mestertől függetlenül a segéd/inas még mindíg trükközhet olajcserén pölö mert ugye nincsenek túlfizetve. Az meg hogy odaviszed a kocsit és ki ver átt a főnök vagy a beosztott akinek odaadta olajcserére a kuncsaft szempontjából ugye lényegtelen.

Az építőipart meg hagyjuk, mert még mindíg ott tartunk hogyha odamész valahova akkor veszik elő a pálesz meg a sört, de kóla pölö nincs , és akkor csodálkoznak hogy délre a fél brigád dülöngél?

Egyenként is lehet cserélni őket, ha valaki szeret feleslegesen dolgozni. Vonatkoztassunk el az f astrától, van sok olyan autócsoda, ahol komolyabb nehézségekbe ütközik egyáltalán meglátni a váltót, nem hogy még le is szedni. Én már csak kizárólag teljes szettben cserélek!

Gondolj bele, hogy egy 200ekm-t futott kuplungnál cserekor nem cserélsz kinyomócsapágyat, mert valameddig még jó az, és 50ekm múlva beáll a csapágy, kinyírva ezzel a még majdnem új szerkezetet. (Olyan ez, mint a vezérléscsere. Meghatározott időnként kidobjuk az egészet, nem egyenként cserélgetjük. pl. egy Superb-nél majdnem egész napos ez a művelet...)

A szerkezet a tárcsával, csapágy a szerkezettel van összekopva. Már ha van egyáltalán benne kinyomócsapágy. Mivel egyik alkatrészen sem kizárólag a kopásban merül ki az elhasználódás, ezért sem érdemes használtan visszatenni őket. (Sok probléma lehet még velük, amiket nem is igazán tudsz szemrevételezéssel megmondani. Ilyen pl. a rugófáradás a tárcsán és a szerkezeten, axiális ütés, stb. Sok kellemetlenséget tudnak okozni.)

A váltórudazat beállítást pedig azért nem írták, mert ez a cikk a kuplungról szól és ebből a szemszögből nézték a váltási nehézséget.

Mondjuk ez is igaz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!na meg a váltóolajat is lecseréltem,ill.a rudazatnál a szimeringet..Mivel nem kaptam hozzá alsó tömítést(az ülepítő tálcához)amit leszedtem hogy leengedjem az olajat,így spirálfüzet borítóból vágtam tömítést,mindkét oldalát bekentem hőálló fbs-el,és azzal tettem föl.Ugyanígy jártam el a felső tömítésnél is amit a rudazat szimering cseréhez kellett levennem..Kérdésem hogy ez a kartonlapos-fbs-es megoldás jó-e??Vagy szerezzek be gyárit,bár ahogy néztem a régit az is papír...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!na meg a váltóolajat is lecseréltem,ill.a rudazatnál a szimeringet..Mivel nem kaptam hozzá alsó tömítést(az ülepítő tálcához)amit leszedtem hogy leengedjem az olajat,így spirálfüzet borítóból vágtam tömítést,mindkét oldalát bekentem hőálló fbs-el,és azzal tettem föl.Ugyanígy jártam el a felső tömítésnél is amit a rudazat szimering cseréhez kellett levennem..Kérdésem hogy ez a kartonlapos-fbs-es megoldás jó-e??Vagy szerezzek be gyárit,bár ahogy néztem a régit az is papír...

Kicsit tesztelgeted, és kiderül! :lol: De szerintem ha fbs-el tetted föl, jó lesz az! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Srácok,az milyen problémára utal ha kinyomott kuplungnál erős súrlódó hangot hallok??Reggel hideg indításnál erősebben,aztán ahogy bemelegszik csökken de nem szűnik meg..Üresbe teszem és nem kuplungolok,akkor is hallatszik valamennyire,de amint kuplungolok erősödik..Kinyomócsapágy lenne??Astra F C14NZ 92-es..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Srácok,az milyen problémára utal ha kinyomott kuplungnál erős súrlódó hangot hallok??Reggel hideg indításnál erősebben,aztán ahogy bemelegszik csökken de nem szűnik meg..Üresbe teszem és nem kuplungolok,akkor is hallatszik valamennyire,de amint kuplungolok erősödik..Kinyomócsapágy lenne??Astra F C14NZ 92-es..

igen.. kinyomócsapágy gyanús

Link to comment
Megosztás:

Köszi..Gondolom azzal ne nagyon járjak ilyen állapotban,mert nagyobb gondot is okozhat?Vagy bírja amíg bírja alapon hajtsam még?

Nem tudom milyen erős és milyen jellegű a hang, de én nem rohannék azonnal szerelőhöz. Elvileg ha beáll a csapágy tönkreteheti a kuplung szerkezetet is (alkoptatja a lamellák azon részét ahova felfekszik)

De ha szétszedi az ember úgy sem rakja össze a régi kuplunggal... szerintem.

Gyakran szokott a váltó nyelestengely csapágya is hangoskodni, igaz az épp fordítva felengedett kuplungnál hangosabb és kinyomottnál halkabb.

Link to comment
Megosztás:

Köszi..Gondolom azzal ne nagyon járjak ilyen állapotban,mert nagyobb gondot is okozhat?Vagy bírja amíg bírja alapon hajtsam még?

Ismerősnek az astráján egyszer beállt a nyomcsapágy. Annyi szerencsénk volt a szerencsétlenségbe, hogy nem voltunk messze. Kb. 1 km-t kellett még mennünk. A váltót kettesből nem lehetett kivenni, és kuplung se volt. Hirtelen picit meglepődtünk, hogy mi van az autóval mert nem lehetett kuplungolni. Leállni úgy tudtunk, hogy levettük a gyújtást és motorfékkel álltunk meg. Néztünk hogy mi van hogy a sebváltót nem lehet kettesből kivenni. Úgy döntöttünk, hogy ezt a kis utat még megtesszük. Gyújtás rá, inditózás, és úgy indultunk el. Megállás megint csak a gyújtás levételével, és motorfékkel. Ezt csak azért írtam le, hogy lehetőség szerint, cseréld ki, nehogy beálljon neked is út közbe.

Link to comment
Megosztás:

Ismerősnek az astráján egyszer beállt a nyomcsapágy. Annyi szerencsénk volt a szerencsétlenségbe, hogy nem voltunk messze. Kb. 1 km-t kellett még mennünk. A váltót kettesből nem lehetett kivenni, és kuplung se volt. Hirtelen picit meglepődtünk, hogy mi van az autóval mert nem lehetett kuplungolni. Leállni úgy tudtunk, hogy levettük a gyújtást és motorfékkel álltunk meg. Néztünk hogy mi van hogy a sebváltót nem lehet kettesből kivenni. Úgy döntöttünk, hogy ezt a kis utat még megtesszük. Gyújtás rá, inditózás, és úgy indultunk el. Megállás megint csak a gyújtás levételével, és motorfékkel. Ezt csak azért írtam le, hogy lehetőség szerint, cseréld ki, nehogy beálljon neked is út közbe.

Az se jobb, amikor éjjel kell hazamenj 100 km-ről úgy, hogy elszakadt a kuplungbowden. :D (azóta egy darabig hordtam magammal hosszú utakra -értsd: 1000 km-ekre- tartalékot :P )

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen erős és milyen jellegű a hang, de én nem rohannék azonnal szerelőhöz. Elvileg ha beáll a csapágy tönkreteheti a kuplung szerkezetet is (alkoptatja a lamellák azon részét ahova felfekszik)

De ha szétszedi az ember úgy sem rakja össze a régi kuplunggal... szerintem.

Gyakran szokott a váltó nyelestengely csapágya is hangoskodni, igaz az épp fordítva felengedett kuplungnál hangosabb és kinyomottnál halkabb.

Hát ha megbontom,akkor csakis a komplett kuplung szett csere jöhet szóba(kinyomó csapágy,tárcsa+szerkezet).Meg akkor már megnézem a főtengely szimeringet is...meg gondolom a kuplung felől is van egy(a váltónál)

,nem csak a lendkerék felől..Amúgy reggel mikor hidegen indítózok,akkor van neki erősen súrlódó-surrogó hangja,de mikor bemelegszik,akkor jóval csendesebb..és csak kinyomott kuplungnál erőteljes a hang,üresben vissza engedett kuplunggal szinte nem is hallatszik semmi..Ismerősöm azt mondja használjam amíg bírja(lehet még akár pár ezret is elmegyek vele)Az ő Vectrájában már vagy fél éve szól a csapágy és még mindig hajtja..Mondjuk anyagi okokból jó lenne ha még kibírná a telet legalább.. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát ha megbontom,akkor csakis a komplett kuplung szett csere jöhet szóba(kinyomó csapágy,tárcsa+szerkezet).Meg akkor már megnézem a főtengely szimeringet is...meg gondolom a kuplung felől is van egy(a váltónál)

,nem csak a lendkerék felől..Amúgy reggel mikor hidegen indítózok,akkor van neki erősen súrlódó-surrogó hangja,de mikor bemelegszik,akkor jóval csendesebb..és csak kinyomott kuplungnál erőteljes a hang,üresben vissza engedett kuplunggal szinte nem is hallatszik semmi..Ismerősöm azt mondja használjam amíg bírja(lehet még akár pár ezret is elmegyek vele)Az ő Vectrájában már vagy fél éve szól a csapágy és még mindig hajtja..Mondjuk anyagi okokból jó lenne ha még kibírná a telet legalább.. :D

A tied nem csapágy lesz, mivel az kiengedett kuplungnál "szólna". nekem is ez van, ha ebnyomom, elhallgat. :D

(ha megfeszül, akkor nem szól, ellenben, ha nincs ráfeszítve, akkor kalimol rendesen. :P

Sajna szerintem kuplung-szerkezet hiba lesz. :P

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Tudja valaki hogy az X14NZ-n és a C14SE-n milyen váltó van? Illetve a Corsa F10-es váltója felmegy-e ezekre?

Elvileg F10 és F13-as volt rajtuk gyárilag, az NZ-n 4.18-as végáttétellel (F13W418), az SE-nek asszem más a végáttétele. A Corsáé jó esélyjel felmegy rá.

Link to comment
Megosztás:

A tied nem csapágy lesz, mivel az kiengedett kuplungnál "szólna". nekem is ez van, ha ebnyomom, elhallgat. :P

(ha megfeszül, akkor nem szól, ellenben, ha nincs ráfeszítve, akkor kalimol rendesen. :P

Sajna szerintem kuplung-szerkezet hiba lesz. :D

Ezzel nem értek egyet. Ha felengedett kuplungnál szól akkor nyelestengely csapágy ha benyomott kuplung pedálnál akkor pedig kinyomó csapágy. Igaz ezek a morgó zúgó csapágyhangokra igaz. A susogó surrogó hang az lehet valóban más.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.