Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Igen, ilyet vettem. Viszont a cromax-ba megvetették velem a szárítószűrőt is, mert szerintük nincs benne.

Most vissza fogom vinni, nagyon remélem, hogy visszaveszik, ha már ők beszéltek rá (mondjuk ha nem tudják, vagy nem biztosak benne, akkor legalább mondhatták volna ezt, mert akkor előbb a vásárlás előtt én magam járok utána).

Link to comment
Megosztás:

Igen, ilyet vettem. Viszont a cromax-ba megvetették velem a szárítószűrőt is, mert szerintük nincs benne.

Most vissza fogom vinni, nagyon remélem, hogy visszaveszik, ha már ők beszéltek rá (mondjuk ha nem tudják, vagy nem biztosak benne, akkor legalább mondhatták volna ezt, mert akkor előbb a vásárlás előtt én magam járok utána).

Nem kérdeztem, csak gondolom: a Cromax kínálatában is két féle Nissens szerepel, az egyik 28e a másik 41e. Szinte biztos, hogy az olcsóbb nem tartalmazza, még a drágább igen. De ezt pontos Nissens cikkszám szerint kell kikeresni. Én azt venném (és remélem soha nem fog kelleni :) ), amiben benne van a dehidráló is, mert akkor nem kell esetleg később bontogatnod, amit nem olyan könnyű, ha összegyógyul a fém (már pedig biztos, hogy össze fog, tapasztalat).

De az említett szakember szava szerintem a legbiztosabb forrás:)

Link to comment
Megosztás:

Nem kérdeztem, csak gondolom: a Cromax kínálatában is két féle Nissens szerepel, az egyik 28e a másik 41e. Szinte biztos, hogy az olcsóbb nem tartalmazza, még a drágább igen. De ezt pontos Nissens cikkszám szerint kell kikeresni. Én azt venném (és remélem soha nem fog kelleni :) ), amiben benne van a dehidráló is, mert akkor nem kell esetleg később bontogatnod, amit nem olyan könnyű, ha összegyógyul a fém (már pedig biztos, hogy össze fog, tapasztalat).

De az említett szakember szava szerintem a legbiztosabb forrás:)

A Cromax a két áron ugyanazt a terméket szállítja, csak a drágábbnak 1 napos, az olcsóbbnak 2 napos a szállítási határideje.

Én az olcsóbbat vettem és cikkszám alapján abba is benne van.

Amúgy én is így voltam vele, hogy én sem akartam olyat, amit utólag kell szerelni. Mégiscsak jobb, ha már a gyárban összerakták. :)

(én is reméltem, hogy soha nem kell cserélni, mert 2 éve a klímás azt mondta, hogy nagyon jó álapotban van, aztán egy kő mindent elintézet)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1999-es évjáratú G-s OPELG G Astra kombim. 1.6-os motorral.

A ventillátor nem működik csak 4-es fokozatban, tehát vélhetően az előtét ellenállást kellene cserélnem!

Viszont még sajnos sosem szedtem szét az autó fűtő konzol mögötti részét és nem tudom pontosan hol található az ellenállás, valamint, hogy nehéz-e házilag a cseréje?

Az autós boltokban rendelni sem tudnak, amíg ki nem szedem, mert elmondások szerint több fajta típus is lehet benne... :/

Tudna valaki abban segíteni, hogy ennél a típusnál hol kell keresnem az ellenállást, illetve szerintetek milyen lehet benne?

Válaszotokat, segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!

Z.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1999-es évjáratú G-s OPELG G Astra kombim. 1.6-os motorral.

A ventillátor nem működik csak 4-es fokozatban, tehát vélhetően az előtét ellenállást kellene cserélnem!

Viszont még sajnos sosem szedtem szét az autó fűtő konzol mögötti részét és nem tudom pontosan hol található az ellenállás, valamint, hogy nehéz-e házilag a cseréje?

Az autós boltokban rendelni sem tudnak, amíg ki nem szedem, mert elmondások szerint több fajta típus is lehet benne... :/

Tudna valaki abban segíteni, hogy ennél a típusnál hol kell keresnem az ellenállást, illetve szerintetek milyen lehet benne?

Válaszotokat, segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!

Z.

A kesztyűtartót ki kel szedni pollenszűrő ki és ott található.ha bimetál van benne akkor javítható,ha viszont hő ellen állás akkor olyan értékűre kell cserélni.De mielőtt össze szereled az egészet meg kell mérni ,hogy mekkora ampert vesz fel a motor max 25A akkor jó ha ennél magasabb érték 30A felet az nem jó(akkor már általában menet zárlatos a motor mindig ki fog olvadni.) :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

mar biztos feltettek ezt a kerdest elotem (bocsi ezert mindenkitol)

utolag beszerelheto a klima? ha igen mi kel hozza, esetleg pontos leiras.

nem javaslom az utólagos beszerelést, egyszerűen nem éri meg.

kell egy komplett bontott klíma kompresszor, fűtésbox, kábelköteg, csövezés,

és még biztos jó pár más dolog is, és ugye ezeket bontottan vennéd gondolom, abban meg van rizikó is.

én alsó hangon egy 100-asra tippelnék de lehet még alá lőttem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

mar biztos feltettek ezt a kerdest elotem (bocsi ezert mindenkitol)

utolag beszerelheto a klima? ha igen mi kel hozza, esetleg pontos leiras.

A meglevo klimam rendbehozatala volt 90e Ft.

Itt volt aki berakta utolag, de megbanta.

Jobban megeri autot cserelni.

Evjarat fuggo is a dolog. Auto aranak a felet kiteszi.

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki!

Májusban voltam klímát töltetni, mert semmi hideget nem fújt. Akkor azt mondta a fickó, h csutka üres, 10e HUF-ért megtöltötte UV-s cuccal.

Menjek vissza, majd ellenőrzi.

Vissza is mentem, megnézte lámpával a hűtő felületét, ott nem vett észre semmit.

Az alábbi alkatrészre fújt habot és elkezdett buborékolni, sziszegett a gáz. https://www.dropbox.com/s/dhxfyct41l7cahg/IMG_20150607_162417.jpg?dl=0

Annyit makogott még, hogy ez:

- valami "klímadugó"

- van rajta 2db ó-gyűrű, ami szétszáradt és emiatt ereszt

- le kell bontani a lököst, ki kell venni a klímahűtőt, ezt ki kell rángatni, kicserélni

- ez nála kb 20e HUF, amiből 5e HUF a dugó

Tudnátok segíteni, h pontosan mi ennek az alkatrésznek a neve, hogyan keressem (Bárdniál, Cromaxnál)? Reális ez az összeg? Azért kérdem, mert amióta 20e HUF-ért cseréltek nekem olajat, azóta nem hiszek elsőre semmit... Tudom, h ez otthon nem elvégezhető munka, a gázt én lefejteni nem tudom.

ez a szárító szűrő, nem kell semmit lebontani hozzá, hogy cserélje a két kis gumi tömítést.

nekem egy hónapja lett ugyan ott cserélve, összesen 26pénz volt töltéssel, megfestéssel, nyomáspróbával.

Link to comment
Megosztás:

Hogy érted, hogy "ugyanott"?

Ezek szerint akkor megint szívatni akarnak? Innen egész pontosan melyik alkatrész lenne az a bizonyos szárító szűrő? Mert kinézetre elég különbözőek. https://alkatreszek.hu/autotipus/opel/astra/astra_g_lepcsoshatu_f69_1998_09_2009_12/10167/autofutes_huto_rendszerek/klima_szaritoszuro/osszes_termek/-_1

Úgy látom ez az egyik leggyakoribb gond a G klímájával, nekem is ez volt kb. egy hónapja, ha visszaolvasol meg is találod, részletesen beszámoltam a fejleményekről.

Ideális esetben nem kell lebontani a lököst, mert ki lehet billenteni a klímahűtőt. De most egy ideális esetről beszélünk, ilyen meg ugyebár tudjuk, ritkán van. Ráadásul a két csavar, ami rögzíti a klímahűtőt úgy be tud gyógyulni, hogy még ha lebontod, akkor is esélyes, hogy nem lehet kiszedni. Nálam konkrétan le kell flexelni a két csavart. De a lököst nem vette le, megoldotta (nem volt könnyű).

A szárítószűrő dugóját pedig igazi művészet kiküzdeni, ha csak fele úgy összegyógyult az is, mint pl. nálam. Küzdött vele rendesen az autóba szerelt hűtővel, majd jó ideig, hogy kiszerelje a hűtőt, majd még utána is, hogy sikerüljön a dugót kiszedni, már majdnem feladta. Nagy nehezen kijött.

Alapos tisztítás, kenegetés, két új O-gyűrű és ment vissza újra.

Ilyen formája van a szárítószűrőnek, nem biztos, hogy pont ez kell bele, de ilyen hosszúkás akármi: https://alkatreszek.hu/szaritoszuro_ava_cooling_systems/old379_la

Ha már megbontod, cseréld ki, úgy látom 11 éves a járgány.

Utána nyomáspróba, töltés (UV) és boldogan használ!

Link to comment
Megosztás:

Hogy érted, hogy "ugyanott"?

Ezek szerint akkor megint szívatni akarnak? Innen egész pontosan melyik alkatrész lenne az a bizonyos szárító szűrő? Mert kinézetre elég különbözőek. https://alkatreszek.hu/autotipus/opel/astra/astra_g_lepcsoshatu_f69_1998_09_2009_12/10167/autofutes_huto_rendszerek/klima_szaritoszuro/osszes_termek/-_1

amit fotóztál, az a szárító szűrő teteje, ki kell csavarni a tetejéről azt a körmös alátétet,

vagy nem tudom mit. alatta van maga a menetes dugó amin van 2 darab gumigyűrű.

a menetes dugó alatt van maga a szűrő, hosszúkás cuccli, de lehet egybe van a szűrő azzal a menetes dugóval,

nem figyeltem amikor kiszedték.

a lényeg, hogy nem kell szétszedni semmit! sem a lököst, sem a klíma hűtőt, hiszen tök jól hozzáférhető.

nekem legalább is bontás nélkül cserélték a 2 gumigyűrűt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G (z22se, 2002) digit klímával kapcsolatban lenne kérdésem: egy hete beszart a klímának a külső ventije - cserélve.

Viszont azt tapasztalom, hogy azóta az utastér szellőzőn - két középsőn nem jön a levegő, a széleken igen. Lábra mindig fújja, független attól, hogy hova van állítva.

Mi lehet a gond? Mozgató akármi behalt, vagy csak programozni kell?

Thx!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tönkrement az előtétellenállás a hűtőventimnél és csak maximum fokozatban megy.
2002 Z14XE Kombi Klímás
Most vettem egy újat...Nissens 85185...de kiderült hogy nem jó, mert 3 csatlakozós.
A kocsiban meg most olyan van amin 4 csatlakozó van. Méret ...minden stimmel csak az elektromos csati nem.
Mindenhol.....Zsu+...Unix...csak 3 csatlakozósok vannak.

Namost megtudtam, hogy ebbe nincs kimondott hely az előtétellenálásnak, hanem valahol a kábelen van rajta.
Szerelt már valaki ilyet?
Mert lehet h csak vmi ellenállást kéne vennem xFt-ért és odaforrsztani ?

Link to comment
Megosztás:

évek ota nem mükxik a légkondim most 30 foknál be tudtam kapcsolni ugyan nem hütött de a kompr. beindult. onnan tudtam hogy az alapjárat feljebb kuszott 800-850 re

Nem feltétlenül kell kapcsolnia ehhez a kompresszornak. Valószínűleg nem is kapcsolt.

A vezérlés emeli meg a fordulatszámot klíma gomb megnyomásakor.

Link to comment
Megosztás:

Stofl, on 10 Jun 2015 - 4:41 PM, said:

Nem feltétlenül kell kapcsolnia ehhez a kompresszornak. Valószínűleg nem is kapcsolt.

A vezérlés emeli meg a fordulatszámot klíma gomb megnyomásakor.

Ezt én nem így tapasztaltam, nekem is rossz régóta, hiába kapcsolom, semmi nem változik. Szerintem elképzelhető hogy elindult neki, a nagy melegben nőtt a gáz nyomása annyira, hogy elérte a kapcsolási határt. Hűteni valószínűleg nem fog, ahhoz kevés lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ezt én nem így tapasztaltam, nekem is rossz régóta, hiába kapcsolom, semmi nem változik. Szerintem elképzelhető hogy elindult neki, a nagy melegben nőtt a gáz nyomása annyira, hogy elérte a kapcsolási határt. Hűteni valószínűleg nem fog, ahhoz kevés lesz.

Ha pl szakadt a mágnestekercs, akkor próbálja kapcsolni, és emelkedik a fordulat is egy apró mértékben.

Ha nagyon kevés a gáz, és jó a tekercs, indul a kompresszor, emelkedik a fordulat, de nincs hideg.

Ha totál elszökött a gáz, akkor nem történik semmi.

Szóval motorháztető fel. És meg kell nézni, hogy a kompresszor elindult-e. Egyébként lehet hallani is, és érezni is.

De megnézni a biztos. És ha megy, főleg úgy hogy évekig nem volt használva, akkor egy feltöltés jó eséllyel elég lesz neki.

Kár volna elhagyni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha pl szakadt a mágnestekercs, akkor próbálja kapcsolni, és emelkedik a fordulat is egy apró mértékben.

Ha nagyon kevés a gáz, és jó a tekercs, indul a kompresszor, emelkedik a fordulat, de nincs hideg.

Ha totál elszökött a gáz, akkor nem történik semmi.

Szóval motorháztető fel. És meg kell nézni, hogy a kompresszor elindult-e. Egyébként lehet hallani is, és érezni is.

De megnézni a biztos. És ha megy, főleg úgy hogy évekig nem volt használva, akkor egy feltöltés jó eséllyel elég lesz neki.

Kár volna elhagyni!

Ahogy mondod, nekem szakadt volt és a fordulatot ugyanúgy emelte mint most hogy jó minden. Én megmondom az őszintét, megérte hogy megcsináltattam, nem hagynám ki a világért se, nekem a mostani meleg már hőség és üt meg a guta a napon, áldás a klíma. Addig járnám a szerelőket ameddig jó nem lenne ha így lennék mint a kedves astra márkatárs :)

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tönkrement az előtétellenállás a hűtőventimnél és csak maximum fokozatban megy.

2002 Z14XE Kombi Klímás

Most vettem egy újat...Nissens 85185...de kiderült hogy nem jó, mert 3 csatlakozós.

A kocsiban meg most olyan van amin 4 csatlakozó van. Méret ...minden stimmel csak az elektromos csati nem.

Mindenhol.....Zsu+...Unix...csak 3 csatlakozósok vannak.

Namost megtudtam, hogy ebbe nincs kimondott hely az előtétellenálásnak, hanem valahol a kábelen van rajta.

Szerelt már valaki ilyet?

Mert lehet h csak vmi ellenállást kéne vennem xFt-ért és odaforrsztani ?

http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-g-classic-1998-2009-alkatreszek/opel-hutoventilator-motor-ellenallas-klimaval-szereltekhez-z14xep-z16xep-14-16-benzin-gm-gyari-1341721

Csak itt láttam ilyet. Horror áron van, ha ventillátorral együtt veszed akkor 60-70-80 ezer Ft! Csak gyári (=Bosch) létezik, utángyártott ilyen nincs. Én német bontóból vettem komplett gyári ventillátort kb. 20 ezer Ft-ért (postaköltséggel együtt). Nem minden elektromos szerelő vállalja az ellenállás cserét.

Link to comment
Megosztás:

http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-g-classic-1998-2009-alkatreszek/opel-hutoventilator-motor-ellenallas-klimaval-szereltekhez-z14xep-z16xep-14-16-benzin-gm-gyari-1341721

Csak itt láttam ilyet. Horror áron van, ha ventillátorral együtt veszed akkor 60-70-80 ezer Ft! Csak gyári (=Bosch) létezik, utángyártott ilyen nincs. Én német bontóból vettem komplett gyári ventillátort kb. 20 ezer Ft-ért (postaköltséggel együtt). Nem minden elektromos szerelő vállalja az ellenállás cserét.

Megvan a megoldás gondoltam leírom, hátha valakinek lesz ilyen gondja:

A Meriva előtétellenállása ugyan ilyen mint az én G Astra-mban. A lényeg, hogy ha 4 polusú csatlakozód van akkor is van megoldás!

Lehet kapni gyári és utánygyártott kölün előrérellenállást a csatlakozóval együtt!

Akár itthon (RedKoala-opeleseknek.hu) vagy külföldi oldalakon megrendelni! Mindenki keressen rá, ezzel nem akarom rontani senkinek sem az üzletét.

Ezekre kell keresni: 134172, 93341907

És ne higyjetek senkinek aki azt mondja h nem lehet kicserélni, mert mondjuk az ellenállás a motorban van! NINCS a motorban, a venti keret bal alsó sarkában van, és az egészet célszerű cserélni!

Én most megrendeltem külföldről és miután megjött megyek Domonkos Zoltánhoz (Bp. 1202 Budapest Nagyvárad utca 49., 06204436060) beszereltetni!

Tehát az előtétellenállást ki lehet cserélni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A G Astrámban azt vettem észre, hogy állandóan megy az a kis motor, ami a külső és a belső levegő keringetését állítja. Hol van ez a cucc? Mennyire egyszerű kiszerelni? Attól félek, hogy leég, állandóan búg, hiába állítgatom a kapcsolókat.

Köszi, Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A G Astrámban azt vettem észre, hogy állandóan megy az a kis motor, ami a külső és a belső levegő keringetését állítja. Hol van ez a cucc? Mennyire egyszerű kiszerelni? Attól félek, hogy leég, állandóan búg, hiába állítgatom a kapcsolókat.

Köszi, Zoli

Klasszikus hiba, szerintem már mindenki találkozott vele (vagy hamarosan fog). Valószínűleg eltört a zsalukar )vagy valami más). Cserélheted az egészet, kb 15-16000Ft sajnos, de az is előbb-utóbb el fog törni. Vagy Darth Vödör megoldását választod, és akkor soha nem lesz gond vele: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

Nálam is eltört az a nyavalyás kar, de ahhoz, hogy kiszereljem az egész cuccot le kellett volna szednem az ablaktörlő lapátokat is, amiket megfelelő szerszám nélkül megmozdítani sem tudtam, annyira rágyógyultak. Így azóta sem működik, remélem a motor leég, de már lehet, hogy le is égett.

Emígy lehet áramtalanítani a kis motort, egyszerűen lehúzod a vezetéket róla és akkor legalább a motor nem megy gallyra. Ehhez is baromi nehéz odaférni, egyszer próbáltam, nem sikerült leszednem (de én nem nagyon értek hozzá, nem mertem jobban rángatni).

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Húha, nem tűnik egyszerűnek... :(

Ezek szerint akkor jól érzem, hogy fent áll a veszélye annak, hogy leég a motor?

Klasszikus hiba, szerintem már mindenki találkozott vele (vagy hamarosan fog). Valószínűleg eltört a zsalukar )vagy valami más). Cserélheted az egészet, kb 15-16000Ft sajnos, de az is előbb-utóbb el fog törni. Vagy Darth Vödör megoldását választod, és akkor soha nem lesz gond vele: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

Nálam is eltört az a nyavalyás kar, de ahhoz, hogy kiszereljem az egész cuccot le kellett volna szednem az ablaktörlő lapátokat is, amiket megfelelő szerszám nélkül megmozdítani sem tudtam, annyira rágyógyultak. Így azóta sem működik, remélem a motor leég, de már lehet, hogy le is égett.

Emígy lehet áramtalanítani a kis motort, egyszerűen lehúzod a vezetéket róla és akkor legalább a motor nem megy gallyra. Ehhez is baromi nehéz odaférni, egyszer próbáltam, nem sikerült leszednem (de én nem nagyon értek hozzá, nem mertem jobban rángatni).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.