Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

A hétfőn beszerelt delphi mágnestekercs megszakadt 2-szer 3 perc használat után erre jutottak az opel márkaszervizben. Úgy látszik nagyon peches vagyok klíma terén. Ahol rendeltem a szettet azt mondták küldjem vissza beszerelési számlával és elküldik garanciális bevizsgálásra ami 2-3 hét általában. Ugye külön nincs ehhez a kompresszorhoz kuplungtárcsa így marad az a megoldás hogy a felújított tekercs visszakerül és akkor már elviekben működnie kellene. A ventilláror már kapcsolt időben, más hiba nem volt.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok a következő lenne a kérdésem.:

utólag klímásítottunk egy 2004es astrát. nagy nehezen összeállt kábelköteg stb belső rész kompletten delphi és egy opc bőlvan bár nem hiszem hogy ennek köze lenne hozzá. kinti rész 1.4ből van egy venntilátoros rendszer amit az ecu vezérel ecut felprogramoztam látja a klímát itt minden jó. kimenet tesztben el is tudom indítani a kompresszort. sajnos még a motortérbelévő kábelköteg és az ecu köztiből 4 vezeték hiányzik ventillátor 3as fokozat reléje és a nyomás érzékelő 3vezetéke.

-A problémám a következő.: elindítom a ventit 3as fokozaton kimenet tesztben vagy csak simán 12val elindítom a kompresszort, nem fúj bent hideget több féle képpen is megpróbáltam

-álló helyzet még a klímásnál ahol töltettem 3as fokozaton a venti semmi itt még láttam nyomás értékeket is. ha lekapcsoltuk a ventilátort nagyon megnőtt a nyomás. amikor ment akkor a meleg oldal 13-15báron volt a hideg ldal 2,5bár. ha kikapcsoltam a kompresszort a meleg oldal vissze esett kb 10-11bár-ra a hideg oldal pedig felment.8körülre. a klímás azt mondta ez így normális, nem tudom nem értek hozzá. illetőleg ha tágulószelep belenne ragadva zárva akkor nagyon megnőne a nyomás a meleg oldalon?!?! vagy ha nyitva akkor nem lenne ekkora nyomás és a hideg oldalon is megnőne?!??

-második próba hűtő venti 3ason autopálya melóból hazafelé 130végig szintén semmi.

-3. próba hűtő venti 3as fokozat van egy klímahűtőventillátorunk azt betettem a helyére azt is direktre köt szintén nemtol hideget.

valami ötlet valakinek hogy mi lehet a probléma?

Sajnos a legnagyob probléma hogy már abban is kételkedek hogy a benti egység jó, miután " ez működö kocsibólvan én építettem be ilyet 1.6ba"-ból az lett hogy semmi nemvolt jó a hűtő eresztett a kompresszor és a tartóbakja másravaló, a kötegnek köze nemvolt hozzá(mostanra ezeket megoldottam tipus azonos 1.4ből vettem mindent.)..... Bár a tágulószelepen kívűl ott más nem lehet rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

nincs véletlenül valakinek egy Opel Astra F 1.4 X14XE motorkódú motorhoz való klíma nyomáskapcsoló? (GM kódja: 90359991) Vettem utángyártottat Valeo, 3 hónapot bírt, garanciát nem tudok érvényesíteni mert csak akkor vállallnak garanciát ha szakműhelybe szerelik be és adnak egy nyilatkozatot, hogy rossz és mérési jegyzőkönnyvvel. Eredeti pedig nagyon drága. Köszi :)

Ez előző hozzászóláshoz: Az értékek jók ahogy leírtad így normális. Enyém is ilyen értékeket mutat (nem régen lett mérve). A táguló (expansiós) szelep lehet hibás. Az felel azért (is), hogy a klíma hűtő ne hűtsön túl (ne fagyjon meg) elképzelhető elvileg, hogy folyamatosan zárva van.

Nyilván lehet gond a benti egységgel is, de szerintem az vagy lyukas vagy nem. Ha nem engedi el a gázt szerintem nagy baj nem lehet vele.

A klíma kompresszoron két cső van, egyiknek hidegnek, másiknak melegnek kell lenni. Ott mit tapasztalsz?

Link to comment
Megosztás:

Adott egy mágneskuplung készlet amelyet beszereltek, tökéletesen működött viszont nem tudták kideríteni hogy miért nem kapcsol a klímaventillátor első fokozata. Emiatt a hiba miatt rendeltem meg előzőleg a készletet mivel már náluk is megcsúszott a tárcsa a magas nyomás miatt.
Elmentem egy autóvillamossági szervizbe ahol nekiláttak a dolognak. Megtalálták a hibát, működött a klímarendszer mikor ott voltam. A hűtőventillátor előtétellenállása volt lelazulva. Ezt megtakarították, befújták kontakt spray-vel a csatlakozókat. Zárásig nem készült el a javítás így másnap szóltak amikor elkészült. Elmentem az autóért, kifizettem, azt mondták működik. Elmentem majd 5 perc elteltével bekapcsoltam a klímát vagyis kapcsoltam volna de nem indult. Azonnal visszamentem és jeleztem a problémát mivel én nem ilyen állapotban vittem oda az autót, a klíma üzemelt. A tulaj megnézte próbalámpával hogy az áram eljut a tekercsig de az nem húz be. Azt mondta hogy ennyit bírt a kompresszor, ő tegnap is mondta hogy csúnya a hangja. A kért javítást elvégezték azt mondta, így eljöttem.
Másnap elmentem egy hivatalos márkaszervizbe ahol megállapították hogy a mágnestekercs szakadt. A kompresszornak semmi baja nincs, kézzel könnyen forgatható vagyis nem ragadt meg. Kaptam a diagnosztikáról számlát is.
Ma visszamentem abba a szervizbe ahol felszerelték az alkatrészt és most levették. A mágneskuplung tárcsája megégett, használhatatlan, a tekercs szintén. Annyi még hogy cserélve lett a hűtőközeg nyomásérzékelő is.

Lehetséges hogy a villamossági szerelőnél barmoltak el valamit és nem szóltak róla? Abból gondolom hogy mikor visszamentem egyből azt mondta a tulaj hogy ő megmondta hogy rossza a hangja, cserélni kell. A márkaszerviz szerint a kompresszornak semmi baja nincs. Autóvill szervizben kitisztították a rendszert, új olaj, stb. Szerintetek mi tévő legyek? Az tuti hogy visszamegyek holnap és megmondom hogy rendezzük le szépen, kérem vissza a szerelésért elkért pénzt és az tönkretett alkatrész árát is. Ugye neki kell bizonyítania hogy nem náluk ment tönkre, ezt törvényi szabályozás.
Itt lesznek a képek. Hétfőn kerültek beszerelésre.

WP_20150806_17_55_31_Pro_www.kepfeltolte

WP_20150806_17_55_50_Pro_www.kepfeltolte

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem !

Most voltam klíma feltöltésen ,kompresszor cserén . A műszerfal sárga hűtőjelet dobott. A szerelő rátette a laptopot és a klímahűtő ventillátor 2. fokozata nem jó csak az 1. Szerinte így is lehet használni egy rövidebb ideig ,de ki kell cserélni a ventit hamarosan.

Szerintetek is mehet így a klíma ?

<_< (Z16 SE 2002.-es a gép, külön elől klíma ,hátul vízhűtővel)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem !

Most voltam klíma feltöltésen ,kompresszor cserén . A műszerfal sárga hűtőjelet dobott. A szerelő rátette a laptopot és a klímahűtő ventillátor 2. fokozata nem jó csak az 1. Szerinte így is lehet használni egy rövidebb ideig ,de ki kell cserélni a ventit hamarosan.

Szerintetek is mehet így a klíma ?

<_< (Z16 SE 2002.-es a gép, külön elől klíma ,hátul vízhűtővel)

ventillátorra gondoltál sztem.

Nekem is 2 ventis,de a 2.fokozatot még nem hallottam,láttam menni... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem, tegnap feltöltettem a klímát, de az ECU szerint még mindig alacsony a nyomás rendszerben, hiába cseréltünk nyomáskapcsolót is.

Nincs valami lehetőség arra, hogy a nyomáskapcsoló vezetékeinek a segítségével kipróbáljam, hogy eljut -e az infó az ECU-ba? Vagy valakinek van ötlete, hogy mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

A csatlakozóra rádugott laptop írta ki ezt a problémát + a műszerfalon megjelent a sárga hűtő ikon.

A venti motor vagy jó, vagy nem.

2 vezetéke van.

Előtte az előtét ellenállás, amibe 3 vezeték megy.

A: barna (test 31)

B: piros/fehér (1-es fokozat) itt van az ellenállás. Ami lehet, hogy szakadt!

C: piros/szürke (2-es fokozat) direkt a motor+.

Az ECU az elmenő áramot figyeli. Ha van, áram, akkor megy a venti. Vagyis jó.

Ha nincs áram, megszakadt az ellenállás, nem jó. Sárga ikon.

Link to comment
Megosztás:

A tegnapi napom tapasztalata :Amikor klímát kapcsolok kb. 10 másodperc múlva jön a sàrga hűtőikon a műszerfalra. Megàlltam parkolóba ès csak az elől lèvő ventillátor ment ,de nem volt gond a vízhővel. Ha menetközben kikapcsoltam a klímát a sárga ikon maradt ,parkolóba megàllva megnèztem ès csak az első venti ment.

Majd leàllítás újrainditás utàn klíma nèlkül nincs sàrga ikon ès ilyenkor csak a hátsó venti megy.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt DarthVödör !

Az említett előtèt ellenállàst lehet-e cserèlni ,vagy kompett ventillátor csere ?

A motor mellett közvetlenül. Látni fogod. Ventilátorról 2 vezeték jön ki. Belemegy egy kis dobozba. Abból 3 vezeték jön ki.

Na az lesz az.

A menetszél és a hátsó venti lehűti a gázt.

Cammogósan, menetszél nélkül ne használd.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A tegnapi napom tapasztalata :Amikor klímát kapcsolok kb. 10 másodperc múlva jön a sàrga hűtőikon a műszerfalra. Megàlltam parkolóba ès csak az elől lèvő ventillátor ment ,de nem volt gond a vízhővel. Ha menetközben kikapcsoltam a klímát a sárga ikon maradt ,parkolóba megàllva megnèztem ès csak az első venti ment.

Majd leàllítás újrainditás utàn klíma nèlkül nincs sàrga ikon ès ilyenkor csak a hátsó venti megy.

Pont ugyan ezt csinálta Nekem is. A klíma venti előtét ellenállása mellett lévő dióda, vagy akármi halt be.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pont ugyan ezt csinálta Nekem is. A klíma venti előtét ellenállása mellett lévő dióda, vagy akármi halt be.

hőbiztosíték

1 ilyen "bigyó" mennyibe kerül ,hol szerezted be ? Otthon kicserélhető (mint lelkes amatőr) , vagy szerelőt ajánlasz ?

:blink:

házilag kicserélhető.

csatlakozó lehúz, egység csere, csatlakozó visszadug.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

2 ventillátoros klímarendszernél (delphi, x14xe) mi felel a nyomásért? Hűtőközeg nyomásérzékelő cserélve lett, előtétellenállás jó, megvolt mindkét fokozat. Valamiért az új mágnestekercsem megszakadt és a kuplung is megcsúszott. Így kaptam vissza az autót az utóvillamossági szerelőtől aki a kisebbik ventifokozatot csinálta meg, amikor még ott voltam már működött. Természetesen tagadja hogy náluk történt a gebasz, állítása szerint még reggel is jó volt mielőtt az autóért mentem. Érdekes módon nekem már be sem kapcsolt mikor elhoztam.

Mit lenne még érdemes megnézni? Inkább kész tényekkel mennék a klímaszerelőhöz mint sem hogy ott is elkezdjenek találgatni aztán ott is tönkrevágjanak valamit. Vicc hogy eddig 75K-ba van a klímám és 3-szor ment összesen 6 percet.......

Link to comment
Megosztás:

2 ventillátoros klímarendszernél (delphi, x14xe) mi felel a nyomásért? Hűtőközeg nyomásérzékelő cserélve lett, előtétellenállás jó, megvolt mindkét fokozat. Valamiért az új mágnestekercsem megszakadt és a kuplung is megcsúszott. Így kaptam vissza az autót az utóvillamossági szerelőtől aki a kisebbik ventifokozatot csinálta meg, amikor még ott voltam már működött. Természetesen tagadja hogy náluk történt a gebasz, állítása szerint még reggel is jó volt mielőtt az autóért mentem. Érdekes módon nekem már be sem kapcsolt mikor elhoztam.

Mit lenne még érdemes megnézni? Inkább kész tényekkel mennék a klímaszerelőhöz mint sem hogy ott is elkezdjenek találgatni aztán ott is tönkrevágjanak valamit. Vicc hogy eddig 75K-ba van a klímám és 3-szor ment összesen 6 percet.......

Nem tudom se a hibádra a választ sem pedig hogy ki hibázott mit, de miért nem vitted el már réges rég egy JÓ klíma szerelőhöz? Ha beírod itt hogy milyen környéken (város) keresel, biztos lesz itt valaki a közelből aki fog tudni mondani egy olyat aki megbízható és tudja is hogy mihez nyúl és mit cserél ki. Ez így valóban nem állapot hogy csak szórod bele a pénzt és nem megy. Nálam pl a magas nyomásnál kapcsolást a nyomáskapcsoló cseréje megoldotta. De neked nem egészen ez a gondod.

Én javaslom hogy tényleg keress egy jót és bízz meg benne (természetesen maradj ott mellette mikor csinálja, ezt egyeztesd is le vele, én is ezt csináltam) és menni fog az, ha csak nem a kompresszor a hibás, mert akkor az mélyen zsebbe nyúlás, de szerintem annak nincs köze hogy melyik fokozat megy a ventilátoron.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom se a hibádra a választ sem pedig hogy ki hibázott mit, de miért nem vitted el már réges rég egy JÓ klíma szerelőhöz? Ha beírod itt hogy milyen környéken (város) keresel, biztos lesz itt valaki a közelből aki fog tudni mondani egy olyat aki megbízható és tudja is hogy mihez nyúl és mit cserél ki. Ez így valóban nem állapot hogy csak szórod bele a pénzt és nem megy. Nálam pl a magas nyomásnál kapcsolást a nyomáskapcsoló cseréje megoldotta. De neked nem egészen ez a gondod.

Én javaslom hogy tényleg keress egy jót és bízz meg benne (természetesen maradj ott mellette mikor csinálja, ezt egyeztesd is le vele, én is ezt csináltam) és menni fog az, ha csak nem a kompresszor a hibás, mert akkor az mélyen zsebbe nyúlás, de szerintem annak nincs köze hogy melyik fokozat megy a ventilátoron.

Mindkét szerelő állította hogy tudnak klímát szervizelni. Az elsőnél semmi gond nem volt, össze lett rakva rendesen. Nem kapcsolt a kisebbik fokozat, egyből mondta is hogy nem akar kísérletezni vele. A másodiknál is ott voltam végig, ment a kisebbik fokozat, hűtött, másnap mikor érte mentem már be sem kapcsolt.

Ki lett cserélve nálam is a hűtőközeg nyomásérzékelő, mégis megcsúszott a tárcsa.

Szabolcs megyében keresnék valóban jó klímást. Mindegy hogy Nyíregyházán, Kisvárdán, Mátészalkán vagy bárhol csak legyen normális és értsen is hozzá. Olyat természetesen akit nem zavar ha ott vagyok.

Opel Magocsánál is voltam, ott azt mondták a kompresszornak nincs baja, kézzel szépen forgatható, nem akad.

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a rutinos autószerelőktől.Olyan jelenségem van, hogy Behr klíma (1,4 Astra G kombi Twinport 2005) használata közben élesebb kanyar vagy körforgalomban a lábamra folyik hideg víz.Én arra gondolok hogy nem tud elfolyni a kondenz víz és az felgyülemlik és kanyarnál kilöttyen.A motortér alatt nem találok tócsát megállás után.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám kitisztítani a lefolyó csövet komolyabb bontás nélkül?Vagy valami hasznos tanácsnak, ötletnek, tapasztalatnak örülnék.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérek Vectra B 2.2i hűtőmodul teljes működésével kapcsolatban,szerintem a kondenzátor és a vízhűtő ventilátorai nem jól működnek.Egy ehhez hasonló leírásra gondolok ami egy más tipusú opel leírása : Klíma üzem: Klíma bekapcsol 12-14 bar-nál indul az első venti és a hátsó 1es fokozaton ha tovább nő a nyomás akkor, 20-22 barnál indul az első venti 2es en a hátsó marad 1es majd 24-25 nél a hátsó is felkapcsol 2es re ha ez sem elég akkor vhol 28 barnál lelövi a rendszer a komprit még a nyomás nem megy 24 bar alá.
Vízhűtésnél 95 fokál indul a az első és a hátsó venti is 88 foknál kapcsol ki. Ha nem képes lehűteni a vizet és az vagy tovább növekszik 105 foknál vagy 95-100 fokos tartományban marad 180 mp ig akkor indul mindkét venti 2es en.
Vegyes üzem: Tehát klíma üzemel és a motor 95 fok fölé növekszik (ez nem normális üzemállapot ugyanis az alapban járó ventiknek képesnek kell lennie 95 fok alatt tartani a vizet) akkor is indul mind2 venti teljes gázon.
Egyéb védelmi funkciói a hűtőmodulnak: Szakadt hűtővíz jeladó köre esetén mind2 venti a gyújtás ráadása után indul 1es fokozaton+hűtés és ECU lámpa világít. Szakadt vagy nem jelenlévő venti esetén ha az első venti nincsen jelen vagy a csati nincsen rádugva mihelyst indul a klíma hibajelző kivilágít +hátsó venti teljes gőzzel üzemel. Ha a hátsó hiányzik vagy szakadt a köre akkor a klíma nem indul illetve ha üzem közben következik be akkor lekapcsolja. Illetve a hátsó hibánál folyamatosan megy az első és villog a hibajelző lámpa.

Köszönöm előre!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.