Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
6 hours ago, rocso írta:

x20dtl-em van most vettem

Azt vettem észre,hogy a fűtés 3,4 fokozatban van a venti hallhatóan pörög,de gyengén áramlik ki a levegő.

A szélvédő felső fele tiszta pára törölgetni kell.

Valami ötlet valakinek?

Pollenszűrőt nézném meg először, mert szeretik belegyűrni a helyére.

Link to comment
Megosztás:

ÜDV MINDENKINEK. VAN EGY 2000 ÉVJÁRATÚ OPEL ASTRA G CARAVAN SZEMÉLYAUTÓNK. A PROBLÉMÁM, UTAZÁS KÖZBEN ÜZEMMELEG A VÍZ ,FŰTÉS KÖZBEN PÁRÁSODIK A SZÉLVÉDŐ.A KLÍMA HASZNÁLATÁVAL SZŰNIK CSAK MEG. POLLENSZŰRŐ CSERÉLVE VOLT. KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ,.VAN VALAKINEK JÓ ÖTLETE A HIBA ORVOSLÁSÁRA.ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, csataiz írta:

ÜDV MINDENKINEK. VAN EGY 2000 ÉVJÁRATÚ OPEL ASTRA G CARAVAN SZEMÉLYAUTÓNK. A PROBLÉMÁM, UTAZÁS KÖZBEN ÜZEMMELEG A VÍZ ,FŰTÉS KÖZBEN PÁRÁSODIK A SZÉLVÉDŐ.A KLÍMA HASZNÁLATÁVAL SZŰNIK CSAK MEG. POLLENSZŰRŐ CSERÉLVE VOLT. KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ,.VAN VALAKINEK JÓ ÖTLETE A HIBA ORVOSLÁSÁRA.ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.

Nekem is van ilyen problémám.Olyan mintha párás levegőt fújna a fűtés.Ablakot résnyire leeresztem akkor kilátok.

Termosztátot cseréltem,mert nyitva maradt, most olyan a fűtésem, hogy nem lehet a kocsiban megmaradni,de párásodik a szélvédő.

Astra G Caravan 20DI

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, csataiz írta:

ÜDV MINDENKINEK. VAN EGY 2000 ÉVJÁRATÚ OPEL ASTRA G CARAVAN SZEMÉLYAUTÓNK. A PROBLÉMÁM, UTAZÁS KÖZBEN ÜZEMMELEG A VÍZ ,FŰTÉS KÖZBEN PÁRÁSODIK A SZÉLVÉDŐ.A KLÍMA HASZNÁLATÁVAL SZŰNIK CSAK MEG. POLLENSZŰRŐ CSERÉLVE VOLT. KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ,.VAN VALAKINEK JÓ ÖTLETE A HIBA ORVOSLÁSÁRA.ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.

 

4 hours ago, rocso írta:

Nekem is van ilyen problémám.Olyan mintha párás levegőt fújna a fűtés.Ablakot résnyire leeresztem akkor kilátok.

Termosztátot cseréltem,mert nyitva maradt, most olyan a fűtésem, hogy nem lehet a kocsiban megmaradni,de párásodik a szélvédő.

Astra G Caravan 20DI

belső levegő keringetés zsalu nem működik, típus hiba... https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezekben a kellemes hűvös időkben (-10, -7 fok) nem nagyon akaródzik fűtenie a kocsimnak... A jegesedést megolvasztja a szélvédőn, elviselhető hőmérséklet is lesz, de úgy igazán meleget nem fúj, inkább csak langyosat jó esetben. Kb 1 óra autókázás után sem változik a helyzet, tehát nem 1-2 perc alatt várom a csodát. Mit érdemes megnézni, vagy ilyen hidegben ne várjak többet?

Z14XE 2003

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, Tüsi írta:

Sziasztok!

Ezekben a kellemes hűvös időkben (-10, -7 fok) nem nagyon akaródzik fűtenie a kocsimnak... A jegesedést megolvasztja a szélvédőn, elviselhető hőmérséklet is lesz, de úgy igazán meleget nem fúj, inkább csak langyosat jó esetben. Kb 1 óra autókázás után sem változik a helyzet, tehát nem 1-2 perc alatt várom a csodát. Mit érdemes megnézni, vagy ilyen hidegben ne várjak többet?

Z14XE 2003

Termosztát. Hogyan használod? Mert nálam volt olyan h 3as fokozaton full hőfokon nem akart 80 fölé menni a mutató, de amint lejjebb vettem a hőfokot és a fokozatot azonnal elindult. Utána nem is ment vissza. Ha elkapja akkor 2es fokozaton félig tekerve is meleg van.

Link to comment
Megosztás:

20 hours ago, Tüsi írta:

Sziasztok!

Ezekben a kellemes hűvös időkben (-10, -7 fok) nem nagyon akaródzik fűtenie a kocsimnak... A jegesedést megolvasztja a szélvédőn, elviselhető hőmérséklet is lesz, de úgy igazán meleget nem fúj, inkább csak langyosat jó esetben. Kb 1 óra autókázás után sem változik a helyzet, tehát nem 1-2 perc alatt várom a csodát. Mit érdemes megnézni, vagy ilyen hidegben ne várjak többet?

Z14XE 2003

Vízhőfok műszer mit mutat? Ha a bal mező közepét elhagyta, akkor a vizednek már eléggé melegnek kell lennie, hogy legyen fűtésed.
A hűtőradiátorra menő csövek elég melegek? (kb. 15-20 perc üzem után már illene forrónak lennie.)
Ha nem elég meleg a víz (termosztát) takard le a hűtőradiátor egy részét (1/4, 1/3 részét) és figyeld a műszert.
Az utastér fűtőradiátorához a tűzfalon megy be a két cső azt is megfoghatod, meleg-e (kering benne a víz?) elméletileg kilégteleníti magát a rendszer, de lehet, hogy mégis levegős esetleg dugulás van.
Esetleg fűtéscsap? Lehet, hogy a Te autódban még van (később elhagyták) és az hibás, nem engedi a vizet keringeni.
 

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, KMiki írta:

Vízhőfok műszer mit mutat? Ha a bal mező közepét elhagyta, akkor a vizednek már eléggé melegnek kell lennie, hogy legyen fűtésed.
A hűtőradiátorra menő csövek elég melegek? (kb. 15-20 perc üzem után már illene forrónak lennie.)
Ha nem elég meleg a víz (termosztát) takard le a hűtőradiátor egy részét (1/4, 1/3 részét) és figyeld a műszert.
Az utastér fűtőradiátorához a tűzfalon megy be a két cső azt is megfoghatod, meleg-e (kering benne a víz?) elméletileg kilégteleníti magát a rendszer, de lehet, hogy mégis levegős esetleg dugulás van.
Esetleg fűtéscsap? Lehet, hogy a Te autódban még van (később elhagyták) és az hibás, nem engedi a vizet keringeni.
 

Abban már nincs fűtéscsap.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!
1.6-os Astra G-m van. Ma reggel mikor elindítottam nem ment a fűtőmotor egyik fokozatban sem. Majd kb 5 km kocsikázás után megpróbáltam és elindult. Most délután megpróbáltam és megint nem megy. Én szénkefére gyanakszom, de meghallgatok minden véleményt.
Hol találom ebben a típusban a fűtőmotort?
Lehet benne szénkefét cserélni vagy csak komplett motort?
Köszi!
 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, zeemol írta:

Üdv!
1.6-os Astra G-m van. Ma reggel mikor elindítottam nem ment a fűtőmotor egyik fokozatban sem. Majd kb 5 km kocsikázás után megpróbáltam és elindult. Most délután megpróbáltam és megint nem megy. Én szénkefére gyanakszom, de meghallgatok minden véleményt.
Hol találom ebben a típusban a fűtőmotort?
Lehet benne szénkefét cserélni vagy csak komplett motort?
Köszi!
 

Nézd meg, hogy a 4-es fokozat megy e. Ha igen akkor előtét ellenállás.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat, igazából 2-es fokozat felett sosem használom, mert az lefújja a hajam és hangos is. Melegebb meg nem lesz tőle, csak szél. Nem? :D

Amúgy most így 0 körüli hőmérsékletnél szépen bemelegíti az autót, kabátban már izzadok is... vízhőfok mérő kb félúton van, picit előtte, szóval szerintem az rendben van.

Lehet, hogy ez így teljesen normális, hogy -10-ben nem lesz melegem, max elviselhető hőmérséklet...

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, DarthVödör írta:

Nem. Ha nagyobb légmennyiséget fújatsz át a fűtőradiátoron, akkor több meleg is lesz! A fűtőradiátor nem hűl le, mert a motor fűti.

Persze minden haszonlat rossz:

1 van a hőtárolós kályha, ami csak akkor fúj meleget, ha a szobatermosztát nem éri el a beállított hőmérsékletet. Különben az óriási felülete adja le a hőt.

2 fűtőradiátor ami elektromos, de nincs akkor a tömege, és a ventilátor állandóan megy.

3 Aztán van a hajszárító ami melegebb levegőt fúj. (persze nem használjuk fűtésre...)

4 Meg ott van a hőlégfúvó, amivel forrasztani lehet! (persze ezt sem használjuk fűtésre...)

A lényeg, hogy ha több levegőt hajtasz át a fűtőradiátoron, hamarabb lesz meleg az utastérben.

Hát köszönöm akkor a felvilágosítást, nem gondoltam volna. Csak akkor vettem 3-4-re, amikor nagyon párás volt belül, de ez ritka jelenség szerencsére...

Na ezentúl a nagy hidegeben kinyitok minden szellőzőrácsot és mehet a 4-es :D

Link to comment
Megosztás:

marton.csaba2!

Az általad linkelt termosztátot az általad linkelt oldalról megrendeltem,ami a mai napon sikeresen megjött! de ez a termosztát nem az! ezen nincs a kis cső az oldalán ! utánnanézve ez a termosztát a corsa B,tigra A,astra F-be való!astra g-be nem való,nekem pedig g astrám van! segítségedet köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.